Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 2
Interní audit GDPR Metrostav aSubterra
Od roku 2019 sesahem do letošního roku proběhl
interní audit ochrany osobních údajů (OOÚ), resp.
zejména implementace nových požadavků v to ob-
lasti v souvislosti s obecm nařízením Evropsho
parlamentu aRady (EU) č. 2016/679 – GDPR (General
Data Protection Regulation), které je právně účinné od
25.května 2018. Pro ne společnosti dopadl dobře.
Úřad na ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) může udě-
lovat za zvšť závažná porušení zásad GDPR pokuty, ato
až do výše čtyř procent obratu celé skupiny propojených
společností. Vpřípadě ní Skupiny by pežitý trest činil
až 1,4 mld. Kč, tedy dvojnásobek ročního zisku.
Audit se týká věiny spolností ze Skupiny Metro-
stav se sídlem vČeské nebo Slovenské republice aprobí-
há ve spolupráci Útvaru interho auditu aÚtvaru legisla-
tivně-právho MTS (zejména se zvláštním pověřencem
pro OOÚ Mgr.Zuzanou Hynkovou), sispěním Útvaru
informačních technologií Metrostavu.
Dotazník ikonzultace
Vzhledem krozsahu byl tento audit rozložen na vícele
období. Základním prosedkem pro zjťování imple-
mentace areálného řízení OOÚ byl dotazk zpracovaný
auditorem adoladěný svýše uvedenými útvary aprávním
útvarem společnosti Subterra.
Na základě odpovědí z dotazníku proběhly a j
probíhají konzultace k jednotlivým ozm s garanty
OOÚ/GDPR auditovaných společností. Zhlediska již zpra-
covaných předběžných výsledků uspolečností Metrostav
a Subterra lze konstatovat, že obě nejtší společnosti
Skupiny splňují požadavky (jejich přehled uvádí box Nej-
důlitější padavky GDPR) na ochranu osobních údajů.
Biometrie pod kontrolou
Uspolečnosti Metrostav již v druhé polovině roku pro-
hla kontrola ÚOOÚ zaměřená na osobní údaje zvšt
kategorie, speciálně na biometrické údaje, při nichž je
snímán obličej naíklad zaměstnanců či subdodavatelů.
Vzhledem kplnění některých zákonných povinností (pře-
deím identifikace osob pohybujících se po staveništi)
bylo zpracování těchto údajů shledáno vsouladu sGDPR.
Prováný interní audit mohl uobou spolností kon-
statovat pouze drobná doporučení týkajících se zejména
budoucích kontrol, které proběhnou uexterních zpraco-
vatelů osobních údajů, a to na základě příslušných smluv
a nízení GDPR. Dále audit vydal drobná doporení
ksystémovému nastavení vnitřních kontrol.
Ing. Jan Uhř, Útvar interho auditu
Zprvní ražby metra D
hem ledna zahájily naše divize 5 a8 na prské Pan-
kci ražbu vrámci inžersko-geologicho průzkumu
(IGP) metra D. Nabíme krátký pohled do podzemí.
Už na konci listopadu loňského roku byl na stavbu
ivezen ado šachty spušn nový tunelový bagr Wimmer
– blue badger (foto č. 1 a2), sjehož pomocí raziči nej-
prve dokoili hloubení anásledně bagr využili pro ražbu
samotného průzkumného díla – konktně se nacházíme
včásti snázvem PAD4. „Součástí díla je šachta ovnitřním
průměru 7,6 m ahloubky zhruba 30 m (foto č. 3). Zajištěna
je pomocí převrtávaných pilot ajedním železobetonovým
ncem. Samotné ražené dílo (snímky č. 4, 5 a6 zachy-
cují začátek ražby) bude cca 116 m dlouhé avpodstatě
zde vznikne část přestupního tunelu mezi trasami C aD
budoucího metra,“ vysvětluje přímo na místě vedou
projektu Ing.Štefan Ivor. Průzkumné práce by zde podle
harmonogramu měly být dokončeny vlétě 2021.
red–, foto archiv stavby
Ing.Aleše Gotharda,
oblastního ředitele pro severské ze
Do Metrostavu kdivizi 5 nastoupil po studiu na Staveb-
ní fakultě ČVUT vPraze vroce 2007 azáhy absolvoval
cestu na Island, kde začal pracovat na stavbě tunelů
Siglu aÓlafs jako asistent ekonoma. Působil na stav-
ch divize 5 ve Finsku avpozici vedoucího projektu
realizoval zazku Norðfjaarng. Získal oce
Mladý manerský talent do 35 let vprestižní soutěži
Manažer roku České republiky. Dnes působí jako ob-
lastní ředitel divize 5 pro severské země astojí včele
nové dceřiné spolnosti Metrostav Norge AS.
Které projekty vseverských zemích aktuálně běží?
Aktivně působíme na Islandu a v Norsku. Finsko jsme
po dokončení posledního projektu opustili a budeme si
muset pkat na nějakou novou přílitost. Na Islandu
plánujeme na zátku září tohoto roku předávat náš tře
projekt, tunel Dýrafjörður. Ražby tunelu jsou dokoené.
Bohužel ani vtéto zemi nebudeme moci plynule navázat
dalším tunelovým projektem. Snad se ale podí pokra-
čovat vpráci na Islandu našim betonářům, ktí čeka
na vypsání zajímavých tendrů na nové mosty. VNorsku
me rozpracovány dva projekty – první vBergenu, kde
jsme vpolovině ledna za velké pozornosti místních méd
dokončili ražby druhého kabelového tunelu, adruhý ne-
daleko Trondheimu, kde pokrujeme vpracích na 735m
dlouhém mostu. Ten by měl být dokončen letos vkvětnu.
V rámci projektu jste také razili dva tunely. Jsou již
dokončeny?
Ano, máte pravdu, tyto tunely jsou od poloviny minulého
roku dokončené ase slzou voku musím konstatovat, že
na severu Evropy nemáme vsoučasnosti jediný tunel, na
kterém by probíhaly ražební pce. Intenzivně ale pracu-
jeme na tom, abychom tento stav znili. Připravujeme
nabídku na velký projekt vOslu ačeme na vyhodnocení
kvalifikační části nabídky dvou dalších tendrů vNorsku.
Čím hlavně jsou tyto zakázky pro Metrostav zajímavé?
Na to by se dalo odpovět ve více rovinách. Například
stručně řečeno tak můžeme uplatnit své volné kapacity
avykompenzovat nedostatek tunelových projektů na do-
cím trhu. Tyto stavby nás ale také obohacují ve smyslu
osvojování jiných a pro nás často nových pracovních
postupů atechnologií.
Práce vseverských zemích se tedy liší. Můžete ust
některé konkrétní rozdíly?
Především jsme se museli přizpůsobit místním pod-
mínm a zvyklostem. Mnoho jiných firem z Evropy
do Skandinávie přišlo se „širokými rameny“ a jistotou
vidiny, že místním užou, jak se staví jinde. Řada znich
ale narazila. Zásadní rozdíl oproti českému prostředí
vidím v krátkém čase, který uběhne od poní nabídky
do podpisu smlouvy. Je to vřádech týdnů. Nemohu také
nezmínit již oepané klišé otom, jak tvrdým klimatickým
podmínm na severu čelíme. V polovině ledna island-
skou dopravu ochromila velká shová bouře. Investor
na svém Facebooku zveřejnil fotku našeho sněhem zasy-
paného staveniště skomentářem, že „tady ies neíz
počasí dělají, aby se nám žilo lépe“.
Co vás aktuálně nejvíce zastvá?
Své úsilí teď směřujeme především knorskému stavební-
mu trhu, který má velký růstový potenciál akde bychom
chtěli změnit naši dosavadní projektově orientovanou
strategii na dlouhodobé působení. Ktomu nám pomůže
inově založená dceřiná spolnost Metrostav Norge AS.
žete nastínit zaměření acíle tohoto projektu?
di bychom zastnávali více místních odborníků aza-
čali být vnímáni jako norská firma. Chceme také zmeit
naši závislost na potřebě realizovat projekt s stním
partnerem ve sdružení. Od působení formou dceřiné
společnosti si slibujeme přístup k novým klientům, ne-
jenom těm zřad vejné správy, jak tomu bylo doposud.
VNorsku jsme se zatím uplatnili pouze na výstavbě siln-
ní sí, ale chceme také pracovat na výstavbě železnice,
hydroelektráren nebo metra.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
BeMo sanuje zdivo školch budov vNěmecku
stská spva vMönchengladbachu vSeverm Po-
rýní-Vestfálsku v soasnosti rekonstruuje toalety
ahygienická zízení v mnoha svých školách vrámci
městské konglomerace. Společnost BeMo Tunnelling
(BeMo) se svým odlením pro sanace staveb se zú-
častnila výrového řízení a jako uchazeč s nejlepší
cenovou nabídkou a vynikajícím technickým řením
byla pověřena realizací potřebných izolačních prací na
plochách zdiva několika školních budov.
Pro tento účel byla původně vypsána metoda vnější
izolace formou gelového závoje dodatečně zhotoveného
na ví zdivo. Jee mnohde chylo vodostavební po-
volení pro injektáže do základové půdy astav dosavadních
tí byl problematický (poškozené potrubí aspojky us-
vající dreže), atak bylo zapotřebí vktkém časovém
sledu změnit koncepci způsobu izolace.
Pomocí minerálních izolačních kalů
Klasická ví izolace nemohla být zrealizována kromě
jiného kli mohutnému stromovému porostu akořenům
stejně jako nástavbám vblízkosti vjších sn sklepních
prostor. Oddělení pro sanaci staveb BeMo vypracovalo
anavrhlo jako vhodné ření koncepci systémové izolace
pomocí minerálních izolačních kalů (německá zkratka:
MDS) jako formu izolace vnitřních prostor. Ve srovnání
s dodatečnou vnější izolací spívá rozlné provedení
vnitřní izolace v tom, že průřez stěnou zůstane trvale
provlhlý. Kromě vertikální izolace ploch proti zvenčí půso-
cí prosakující vodě bylo navíc nutné do zdiva instalovat
dodatečnou chemickou horizontální blokaci. Zabránilo
se tak vertikálnímu vzlínání vlhkosti, ke kterému dochází
v důsledku kapilárního účinku v oblasti vnitřní izolace.
Vlhké oblasti se proto trvale oddělily od vnitřních prostor
azvajících částí zdiva.
Kvalitní práce otevřela dveře dalším projekm
i realizaci představoval uitý problém běžný provoz
školy. Práce (ilustrační foto) musely být prováděny vdo-
bě probíhajících maturitních zkoušek, které nesměly být
pracemi nijak omezovány areny. Bylo žádoucí docílit
velmi přesného taktování anaplánování pracovních kro
ve všech školách – týkalo se to zejména prací sintenzivní
hlučností, jako je vrtání apikování.
Izolační pce jsou již vmaximálním rozsahu dokoe-
ny. Vzhledem ktomu, že se podilo dodržet termíny adílo
bylo provedeno ve vysoké kvalitě, zadavatel mezitím před-
ložil spolnosti BeMo poptávku na další izolační opaení
na objektech pod městskou správou asignalizoval, že tyto
budou naší spolnosti také zadány.
Christian Butzek, Robert Dostál
1
2
3
4
5
6
Nejdůležitější požadavky GDPR
Záznamy očinnostech, tzn. de facto manuál
zpracování osobních údajů dle GDPR.
Zásady azákonnost zpracování – anaza účelů
zpracování osobníc údajů (OÚ).
Smlouvy ozpracování OÚ sextermi zpracovateli.
Podmínky souhlasu se zpracováním apva subjek
osobních údajů.
Vnitř dokumentace kOOÚ, dostupnost informací
aškolení subjektů osobních údajů, předeím
zaměstnanců.
Zabezpečení OÚ (organizační itechnická) před jejich
neoprávněným využitím.
Podmínky zpracování OÚ zvláštních kategorií (viz
kontrola ÚOOÚ uMTS).
ze vnitřní izolace pomocí MDS
Příprava podkladu (odstranění úlomků, vyčiš).
Uzaení větších výlomů zdiva (pokud je to nutné).
Základní nátěr ploch zdiva.
Přilnavé přemostění kzachycení vyrovnávací malty.
Umělou hmotou modifikovaná vyrovnávací malta pro
nanesení kalového podloží.
Polymerem tvrzené minerální izolní kaly ve
vrstvách – vzávislosti na příslušném zažení.
Metrostav_02_2020.indd 2Metrostav_02_2020.indd 2 31.01.20 12:0631.01.20 12:06
Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (314 ms)

Rendering Strana 3 (102191): (0/1) (308 ms)

Rendering Strana 2 (102190): (0/1) (347 ms)

Rendering Strana 1 (102189): (0/1) (347 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2861/vth118351-1.jpg

 i2861/vth118352-1.jpg

 i2861/bg102190.svg

 i2861/vth118353-1.jpg

 i2861/vth118354-1.jpg