Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 1
The Flow Building – stavbu, na které na Václavském
stí pracují týmy Metrostavu, navštívil ředitel
Federace evropského stavebního průmyslu (FIEC) Do-
menico Campogrande (na snímku druhý zprava). Do
Prahy přilel na setkání s představiteli Svazu podni-
katelů ve stavebnictví v ČR (SPS). Cílem schůzky bylo
edstavit bže fungování a priority FIEC a zároveň se
zamyslet nad tím, jak polit pozici SPS ve Federaci.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Nové centrum vUhřívsi
Na dálnicích i v zimě
Tým divize 4 od léta 2018 buduje 4,2 km dlouhý obchvat
Řevnova, který je součástí prodloužení dálnice D6
směrem na Karlovy Vary. Pracovní stroje tu lze vpl-
m nasazení spatřit ipřes zimu.
„S ohledem na to, že dálnice má být zprovozna
vprosinci tohoto roku, probíhají práce ivzimním obdo
poměrně intenzivně. Na mostě SO2203 – most přes rokli
(foto) – se pracuje vplném nasazení, protože vharmono-
gramu stavby se nachází na kritické cestě. Dále probíhají
práce na zásypu přechodových oblastí mostů, sedo
kanalizaci adokončujeme násypy na úroveň zemní plá,
popisuje vedoucí projektu Ing.Pavel Aksamit z divize 4.
Stavební činnosti vtomto období jsou samoejmě vždy
ročné jak zhlediska času (ktký den), tak chladného
poča, které je nepříjemné pro dělníky.
Díky příznivým podmínkám mohou kolegové zdivi-
ze 4 pod vedením Ing.Petra Hejdrycha stále pokrovat
také vpráci na dálnici D35. Každý měc je sem přivezeno
okolo 100000 tun materiálu, který se váží na systému vah
instalovaném na stavbě zdůvodu zamezení ztrát vhospo-
daření smaterly ataké optimalizace výrobních nákladů.
Co se týká výstavby dalších dálnic vČeské republice,
Metrostavu se podilo uzavřít smlouvu s Ředitelstvím
silnic alnic ČR na modernizaci dálnice D1, konkrétně
se jedná oúsek 23 (EXIT 168 Devět křížů – EXIT 178 Os-
trovačice). Kolegové zDivize 4 se již těší na novou výzvu
uposledního modernizovaného úseku.
red–, foto archiv stavby
Prorážky BeMo
Na nově budované německé
lnici A44 vseverním
Hesensku proběhla 14. ledna
prorážka tunelu Spitzenberg
(foto zachycujeprůběh
výstavby), na jehož ražbách
ve sdružení se Subterra
pracuje BeMo Tunnelling. Otři dny později stavbaři také
prorazili tunel Bertoldshofen, který je součástí obchvatu
sta Marktoberdorf na bavorské části silnice B16. Dnů
otevřených dveří, které prohly následujícího dne, se
častnilo téměř 5000 zájemců!
Nová dceřiná společnost v Norsku
Vlednu letošního roku byla zalena nová dceřiná
společnost Metrostav Norge AS, jejímž úkolem bude
zastupovat Skupinu Metrostav při realizaci stavebních
zakázek na norském trhu. Vedením společnosti byli
pořeni zástupci Skupiny, kteří mají spůsobením
ve Skandinávii dlouholeté zkenosti – předsedou
edstavenstva byl jmenován Ing.Aleš Gothard, druhým
členem představenstva je Ing.Aleš Richter. Více informací
naleznete na str. 2 vrozhovoru spanem Ing.Gothardem.
PIM vjablonecké nemocnici je hotov
Pavilon intenzivní medicíny Nemocnice Jablonec nad
Nisou – to je název zazky, kterou tým divize 8 vede
Ing.Onejem Matouškem úspěšně předal investorovi. Do
nové pětipodlažní budovy se přestěhuje anesteziologicko-
-resuscitní oddělení (ARO) se šesti lůžky ajednotka
intenzivní péče (JIP). Její kapacita se zvýší zosmi na
12lůžek. Tato část byla zkolaudona azalo se shovat
vybavení, nábytek adalší zízení. První pacienty by měl
nový pavilon přivítat ve druhé polovině března.
Prezentace milníků na Želivce
Varlu Úpravny vody Želivka (ÚVŽ) uvodní nádrže
Švihov prohlo 29. ledna setní po poločase výstavby
sprezentací milníků na projektu, který realizuje tým
zdivize6 pod vedením Ing.Petra Brože. Zazka
modernizace ÚVŽ stavba GAU zahrnuje stavbu nové haly
filtrace sgranulovaným uhlím, vybudování kolektoru
astavební úpravy na některých provozovaných objektech.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Aleše Gotharda,
oblastního ředitele str. 2
Společnost BeMo sanuje zdivo
školních budov v Německu str. 2
Modernizace rejd plavební komory
Štvanice finišuje str. 3
Norský projekt Rv. 555 u Bergenu
slavnostně ukončen str. 3
Unikátní záběry ze dna
plavební komory v Hoříně
více ve fotoreportáži na str. 4
4. února 2020 / 2 / XXXII
Uhříves měla před čtmi lety 8570 obyvatel. Díky
Metrostavu jejich počet do konce roku naroste téměř
odva tisíce. Divize 1 zde totiž od té doby postavila nebo
dostavuje téř 830 bytů vrámci čtyř etap výstavby
obytného souboru VIVUS (hlavní foto). Až skončí zá-
rná, pátá část projektu, ojejíž dodávku bude Me-
trostav usilovat, vznikne na území Prahy 22 městs
centrum tvořené více než 20modermi domy.
„První zazku pro VIVUS Uhříněves zahájil vdubnu
2015 tým kolegy Martina Kocha, který pak pokračoval
ina druhé etapě stavby. Třetí jsme zali na podzim roku
2017 už budovat my, letos vzáří máme dokoit čtvrtou.
Budovy jsou již postavené, omítnuté amají hotové stře-
chy, rozvody, hrubé podlahy ipolovinu fasád. Dnes nám
tak nejvíc času zabírají keramické obklady či dlby, malby
akanalizní řady. Předchozí etapu se nám podařilo pře-
dat developerovi stéměř tříčním předstihem, ajsem
proto přesvěený, že ismluvní termín této čtvrté urči
zkrátíme,“ říká vedoucí projektu Ivan Šmejkal. Tři domy
IV. etapy nabídnou převážně byty 1+kk a 2+kk, ale nechy
ani byty pro věí rodiny 3+kk a 4+kk.
Vprvních třech etach díla se museli stavbaři popa-
sovat se složitým založením objektů, které stojí na silných
nažch vmístě bývalé cihelny. Pro napojení vodovodu
akanalizace bylo nutné poít nestandardní protlaky pod
původními vodovodními řady aželezniční tratí zPrahy do
Benešova. Vznikla také přečerpávací stanice o objemu
1000 m
3
, jež základová spára byla 17 m pod terénem.
Ve spolupráci s divizí 6 a TBG Metrostav
Ze všech záludností projektu tak do čtvrté etapy kolegům
zbylo jen náročné zakládání, ato uvšech objektů. Čtyř-
patrové domy H a I mají společnou podzemní podn
pro garáže, sklípky a technické zázemí. Je založená na
kladové desce podporované vrtanými pilotami, nosné
konstrukce suterénu tvoří bílá vana doplněná vnitřními
sloupy. Všechny železobetonové monolitické prvky – což
znamená i obvodové a vniní sny přízemí a veškeré
stropní konstrukce – vybudovali zesměsí od TBG Metro-
stav betonáři divize 6. Nosné iobvodové zdi ve vyšších
patrech jsou přežně zděné ana jejich výstavbě aomít-
kách odvedl dobrou práci zednický servis divize 1.
Stylově čistá architektura
Dům označovaný jako J má podobnou konstrukci – jen je
nepodsklepený amá šest nadzemních podlaží, znichž to
první nazí nájemní komerční prostory, aproto jeho nos-
né obvodové stěny doplňují místo vnitřních stěn sloupy.
Pro nové uhříněvské centrum navrhli autoři ze studia
di5 architekti inženýři, s.r.o., funkcionalistický až puris-
tický vzhled. Racionálně člené objekty sbílou omítkou
zvýraují jen barevné lodžie a šedo-oranžové obklady
členitějších fasád parterů.
Aco je na stavbě nejsložitější: „Asi to, co na všech
jiných současných bytových zakázkách – zajištění dosta-
tečných pracovních kapacit,“ uzavírá vedoucí projektu.
Lenka Svobodová, foto Petr Adámek
Metrostav není nočkem ani vUhříněvsi, ani
ve spolupráci se společností Pankrác, která má
registrovanou obchodní známku VIVUS. VUíněvsi na
Nom náměstí už totiž vroce 2007 postavil, a to i jako
developer, rohový polyfunní dům stéměř 70 byty. Se
společností Pankrác pak spolupracoval i na výstav
komplexů VIVUS Osadní a VIVUS Argentinská.
VIVUS Uhříněves:
etapa počet parkovací komerč
bytů sní plochy
1. 179 46 749 m
2
2. 248 108 364 m
2
3. 201 88 79 m
2
4. 200 187 80 m
2
celkem 828 429 1272 m
2
Aktuality zMetrostavu i videa
znašich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Metrostav_02_2020.indd 1Metrostav_02_2020.indd 1 31.01.20 12:0631.01.20 12:06
Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 02/2020, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (370 ms)

Rendering Strana 2 (102190): (0/1) (365 ms)

Rendering Strana 1 (102189): (0/1) (402 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2861/vth118351-1.jpg

 i2861/bg102189.svg

 i2861/vth118352-1.jpg

 i2861/vth118353-1.jpg

 i2861/vth118354-1.jpg