Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 3
Po 16 měch stavby bylo 8. února otevřeno Mezifa-
kultní centrum environmentálních d (MCEV) Čes
zemědělské univerzity v Praze (foto č. 1). estření
pásky se za přítomnosti řady hostů ujali i rektor univer-
zity prof. Ing. Jiří Balík, CSc., kan Fakulty životního
prosedí prof. Ing. Petr Sklenička, CSc., náměstky
ministra školství, mládeže a tělovýchovy Ing. Eva Bar-
toňová a ředitel naší divize 1 Ing. Milan Veselský.
V přízemí 27,9 metru široké a 65,2 metru dlouhé nové
tipodlažní budovy se vedle pitevny nacházejí výzkumné
laborate specializované pro výzkum genetiky, trans-
portních a erozních procesů. V 1. nadzemním podlaží
jsou dvelké posluchárny pro sto studen(foto č. 2)
a i menší seminármístnosti. Součástí patra je i dlou-
prosklehala, která novostavbu propojuje s vedlejší
budovou Fakulty lesnické a dřevské. V hale mohou stu-
denti relaxovat nebo využít volně přístupné počítače.
Druhé a třetí nadzemní podlaží nového objektu slouží
převážně pro provoz kateder Fakulty životního prostředí.
V posledním patře se nachátechnické a technologické
zemí budovy, které obsahuje i plynovou kotelnu, stro-
jovnu vzduchotechniky a záložní zdroj. Do podzemního
podlaží byly soustředěny moderně vybavené laboratoře.
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
strana 3
Mezifakultní centrum přivítalo první studenty
1
2 3
Od loňsho ktna roste v arlu nemocnice v Karlo-
vých Varech nový pavilon akut medicíny a centrál-
ho vstupu, který buduje sdružení firem Metrostav,
BAU-STAV, TIMA a PREFA-BETON Cheb. Dnes jsou
hotové přeložky sítí a demolice vodních objektů, tým
Jana Kučery z divize 9 už dokončil i spodní stavbu.
„Objekt je založen na velkoprofilových pilotách o prů-
ru od 850 do 1550 mm a jejich hloubka se pohybuje
od 0,3 do 20 metrů. Vzhledem k tomu, že budova se na-
chází v místech, kde se vyskytují tzv. bludné kameny, tedy
nevrtatelné ekážky v neúnosném podloží, museli jsme
část velkoprofilových pilot ještě podchytit mikropilotami
opřenými o únosné skalní podloží,“ říká Jan Kučera.
Pavilon vytvoří monolitický skelet se dvěma pod-
zemními a čtmi nadzemními podlažími. Stavbaři již
dokončili svislé nosné konstrukce obou podlaží pod zemí
a na části prvního z nich je hotový i strop. S betonáží
veškerých nosných konstrukcí by měly skončit v květnu.
Hotový objekt upoutá sendvičovým keramickým pláš-
těm s tepelnou izolací. Na úrovni 1. PP jej doplní betonový
štípablok nebo režný pásek. V úrovni 1. NP bude hliní-
ková prosklená fasáda, ze stejného materiálu budou i okna
a výplně v dalších patrech. To nejdůležitější pro personál
nemocnice i pacienty se ak bude skrývat uvnitř novo-
Obtížné zakládání v karlovarské nemocnici
Liebherr se zabydluje v Posižíně
Do Postřína u Kralup n/V přišli stavbaři divize 3 loni
v září. V areálu firmy LIEBHERR-STAVEBNÍ STROJE CZ
na ně čekala zakázka na dostavbu nového obchod-
-servisního a administrativního objektu. Stavbu přebí-
rali s hotovými základovými konstrukcemi, areálovými
rozvody, základovou konstruk pro vztyče jábu
samozřejmě značky Liebherr a s venkovním oplo-
cením. esto na rozkouvání se v novém prosedí
neměli čas: letos v červenci musí mít stavbu hotovou.
Komplex provozně-servisního střediska sestává ze
dvou částí administrativa servisní. Ta prvtři
nadzemní podlaží (foto) a bude sloužit jako obchodní,
provozně kancelářské a sociální zázemí. Zahrne recepce,
kanceláře, prostory pro jednání a také sklady a šatny. Za-
městnanci budou na pracovtě vcházet es recepci; buď
do kanceláří, nebo přes šatny do servisní části objektu.
Ta bude určena k íprastrojů pro prodej a jejich ser-
vis. Bude složena ze servisní haly se dvěma monžními
jámami a mostovými jeřáby a své místo zde najde i myčka
stavebních strojů. V severovýchodním rohu je navržena
čtyřpodlažní vestavba s provozním a technickým záze-
mím, zahrnujícím olejové hospodářství, strojovnu tech-
nologie ČOV, sklad hořlavých kapalin, sklady a archiv.
„Představu o tom, jaké stroje se zde budou opravovat,
dokreslí fakt, že veškeré asfaltové venkovní i vnitřní plochy
jsou navrženy s nosnos50 tun,“ řekl vedoucí projektu
Ing. Kamil Štrobl, PhD. „Práce prohají bez závažjších
komplikací. Samozřejmě se setkáváme s projektovými
změnami, dodatky a novými požadavky investora, ale to
patří snad ke každé stavbě. Na zdejší je navíc trvale
přítomen zástupce rakouské firmy Liebherr, a tak naše
každodenní komunikace probíhá v němči.“
Dnes už jsou asfaltové plochy taka hotovy. Betonáři
naší divize 6 už také dokončili železobetonové konstrukce
administrativní části a zadního traktu servisní haly. Těžiš-
činností se proto sousuje na ípravné práce pro
fasády a osazení kolejnic porlových jeřábů.
–rip–, foto Josef Husák
Nová budova MCEV upoutá nejen monumentální ha-
lou, ale tazajímavou fasádou (foto č. 3), na které bylo
použito pět různých materlů: hliníkové lamely a kaze-
ty, dřevěné obklady, sklocementové panely, kontakt
zateplovací systém a hliníkové výplně otvorů. „Investor
požadoval hliníkové profily z přírodního hliníku, který
jsme neměli k dispozici ihned a museli jsme ho objednat
v zahraničí,vzpomíná na komplikace vedoucí projektu
Aleš Synek a dodává: Aby nové centrum mohlo sloužit
studentům už od začátku letošního letního semestru, mu-
seli jsme dokončovací práce provádět současně s montá-
ží vybavení, a to i mezi svátky na konci loňského roku.“
Harmonogram prací ovlivnily změny dispozic, které
ČZU požadovala edevším proto, aby na úkor kance-
láří získala větší výukové plochy. V průběhu stavby se
měnila i podoba kterých laboratoří, jejicprovoz byl
upřesněn, cnám ineslo řadu zn v leckde již roz-
pracovaných instalacích,“ dodává Aleš Synek.
e dopadlo dobře a od 14. února se v mezifakultním
centru rozeběhla výuka. V budoucnosti rektorát univerzi-
ty uvažuje o jeho rozšíření. A protože byl s prací divize 1
spokojen, snad ani při něm Metrostav nebude chybět.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
1 2
Stavbu na Labi zžuje velká i tlaková voda
víc než rok řídí m Ing. Jiřího Škrance z divize 6
nedaleko Litoměřic výstavbu malé vodní elektrny
na pravém břehu Labe u jezu České Kopisty. Za tu dobu
na staveništi přestál nejen letošní povodeň, ale úspěš-
ně vzdoruje i vztlaku podzemních arských vod, které
ohrožují bezpné vytěžestavební jámy.
„Před sícem jsme v praxi vyzkoušeli povodňový
plán,“ vzpo Ing. Škranc. Jeho základním para-
metrem je průtok Labe v Mělníku. Nás ak překvapila
extrémně zvýšená hladina Ohře, která se do Labe vlé
asi dva kilometry od nás po proudu. Způsobila jeho neče-
kané zpětné vzedmutí, kvůli kterému byla naše íjezdová
cesta i staventě zaplaveny ív, než jsme čekali. O pár
dní později, když voda v řece opadala, jsme zase museli
bránit havárii larsenových jímek, které nejsou dimenzová-
ny na opačné zatížení. S pomovýkonných čerpadel se
nám v nich podařilo udržet hladiny ve ši odpovídající
poklesu řeky. Všech 50 000 m³ vody jsme z nich bezpečně
odčerpali, takže práce mohly rychle pokračovat.“
Stavbu MVE u Litoměřic komplikuje voda neusle,
i tehdy, když je hladina Labe v normálu. „Už přes dva mě-
síce máme stavebjámu vykopanou na druhou kotev
úroveň do hloubky deti metrů pod terén (foto),pokra-
čuje Ing. Škranc. „Musíme ji však vyžit ještě o dalších
68 m. Spolu se specialisty investora, z Metrostavu a ze
společnos Zakládání staveb a Pöyry Environment teď
hledáme řešení, jak zajistit podlí, aby odolalo vztlaku
zastižených podzemních artéských vod. Asi desetimet-
rový blok pod základovou spárou musíme proinjektovat
a zpevnit kotevními trny tak, aby jako homogentěleso
odolal spodnímu tlaku a umožnil bezpečné odžení sta-
vební jámy. Problém tohoto typu zatím v České republice
nikdo nešil. Postup dalších prací už však máme odsou-
hlasený a věřím, že do konce dubna zneme betonovat
kladovou desku. Vzhledem k tomu, že termín edá
naší stavební části díla v červnu 2012 je pro investora
velmi důležitý, uvažujeme o zkrácení harmonogramu
betonářských prací o celé dva měsíce, tedy asi o šestinu
vodně navržené doby. Je to sice technicky možné, vy-
žádá si to ale celoroční nepřetržitý provoz.
Součástí projektu na výstavbu malé vodní elektrárny
u jezu České Kopisty je vybudování rybího přechodu
štěrbinoho typu, který umožní migraci lososovitých
i kaprovitých ryb. Jeho tři metry široké a nejméně
80 cm hluboké koryto bude mít polný sklon asi deset
procent. Rozl hladin po sobě navazujích tůněk,
oddělených vestavěnými příčkami, dohne asi 20 cm.
Nad uměle budovaným řečištěm bude umístěn žlab
z polypropylenových desek s polyamidovými kartáči,
který umožní tah říčním úhořům. Takto navržený
rybochod je v České republice budován úplně poprvé.
stavby. Nadne urgentní a centrál příjem, 12 ambulancí
a staciořů, 31 žek intenzivče, zákrokový sál pro
kardiochirurgii a dalších šest operačních sálů. Nebude zde
chyt ani lékárna, občerstvení a další kome prosto-
ry. Na střeše budovy bude heliport. V zazeleněném okolí
vznikne asi 80 parkovach st.
Stavba la t podle původního harmonogramu
dokončena příští rok v březnu. Kvůli složitějšímu založení
objektu, než předpokládal projektant podle geologického
průzkumu, však dojde k posunutí termínu o tři měsíce.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Historie karlovarsnemocnice sahá až k 15. březnu
1877, kdy byl daleko za městem na Friedrichově výšině
edán lékařům i veřejnosti do užívání upravený dům
čp. 731. Za 50 tisíc zlatých jej zakoupila městská
rada a zdravotnictví sloužil až do roku 1996. Kapacita
eobecné veřejné nemocnice byla už kolem roku 1900
zvýšena o 114 míst na 176 lůžek. Výstavba pavilonů,
které areál dodnes charakterizují, potom prohla
v letech 193039. Současná kapacita nemocnice se
zhruba 500 lůžky se od té prvorepublikové příliš nelí.
Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (261 ms)

Rendering Strana 4 (103913): (0/1) (253 ms)

Rendering Strana 3 (103912): (0/1) (292 ms)

Rendering Strana 2 (103911): (0/1) (293 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3081/vth120533-1.jpg

 i3081/vth120534-1.jpg

 i3081/bg103912.svg

 i3081/vth120535-1.jpg

 i3081/vth120532-1.jpg