Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 4
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
FOTOREPORTÁŽ
2
1
3
Zpráva ze sjezdu odborového svazu
Ve dnech 4. a 5. února se v hotelu Olšanka uskutečnil
VI. sjezd Odborového svazu Stavba ČR. Mezi jeho
delegáty byli i čtyři zástupci naší základní organizace.
Mimo jiných hostů se sjezdu zúčastnili i předseda
Senátu PS ČR Milan Štěch, ministr práce a sociálních
věcí Jaromír Drábek, europoslanec Richard Falbr,
předseda ČMKOS Jaroslav Zavadil, prezident Svazu
podnikatelů ve stavebnictví Václav Matš a další.
Ministr ve svém vystoupení zdůraznil, že vláda vede
dialog s odbory, které bere jako sociálního partnera,
a obhajoval vdní reformy, zejména chodové-
ho systému. Richard Falbr informoval o postojích
europarlamentu k kterým trenm v evropském
i celosvětovém prose a o problematice meziná-
rodních úmluv et jejich dodržování. Předseda
OS Stavba ČR Stanislav Antoniv a Václav Matyáš se
věnovali zejména problematice odvětví a shodli se, že
vláda svými kroky významně podráží nohy českému
stavebnictví. Oba shodně konstatovali: „... státpo-
kladna na tom není tak špatně, aby musela omezovat
i veřejné investice.“ Připomněli, že Svaz podnikatelů
ve stavebnictví odtá jménem stavebních firem tzv.
superstrategii ministra dopravy ta Bárty, prote
se ve skutečnosti jedná o zastave výstavby naší
dálniča silniční sítě. Stanislav Antoniv dále upo-
zornil, že od roku 2008 již došlo k poklesu personálu
ve stavební výrobě o 22 tisíc zaměstnanců a kvůli
dramatickému snížefinach prosedků ve ve-
řejných investicích ijde o práci v dalším období
zřejmě ještě dalších 40 tisíc lidí.
V pracovní části sjezdu delegáti projednali zprávu
o činnosti svazu za uplynulé období. Jeho předse-
da v vyzdvihl například spolupráci se sociálními
partnery na odvětvové úrovni, ochotu kolektivně
vyjednávat a společný zájem rozšiřovat účinnost
odvětvové kolektivní smlouvy na echny subjekty,
které ve stavebnictví působí.
Delegáti sjezdu potom po projednáschválili -
ležité dokumenty na další období novelizované
stanovy, program do roku 2014 a odborovou finanční
a majetkovou politiku. Zvolili i své nové představitele.
Do čela Odborového svazu Stavba ČR byl tajnou vol-
bou ot vybrán Stanislav Antoniv, jeho místoed-
sedou se znovu stal Ing. Milan Vomela.
SLOUPEK ODBORŮ
Změna v personálním
marketingu Metrostavu
Počet zaměstnan Metrostavu se vloni oproti ed-
chozím letům snížil a pohyboval se kolem 3100 pracov-
ků. Také proto s koncem minulého roku skoil sys-
tém odměn za doporučování nových spolupracovníků.
V naší spolnosti byla tato podpora náboru nových
zaměstnanzavedena v roce 2006. V době, kdy byl vý-
razný nedostatek techniků i kvalifikovaných specialistů
dělnických profesí a do naší společnosti přiczelo více
než 500 nových zaměstnanců ročně.
Změny na trhu stavebních prací však výrazně zasáhly
i do trhu práce. K dobrovolné změzaměstnavatele dnes
lidé přistupují s podstatně větší rozvahou než v předcho-
zích letech. I proto je dnes personál naší firmy stabilizova-
ný a probíhá pouze jeho přirozená a kvalitativní obměna.
Prostřednictvím internetové burzy práce vloni projevi-
lo zájem o pracovuplatnění ve Skupině Metrostav více
než 4300 uchazečů. I proto s účinnosod 1. ledna 2011
naši zastnanci nebudou finančodměňováni za do-
poručení vhodných kandidátů na volné pracovpozice,
jako to bylo ív. Reference soasch zaměstnan
Metrostavu však nadále zůstávají nezanedbatelným zdro-
jem pro získávání nových kvalitních kolegů a kolegyň pro
věkovou i strukturální obměnu neho personálu.
I n g . M a r t i n a Z r c k o v á , v e d o u c í ú t v a r u
pracovněprávních vztahů Metrostavu
4 5
6 7
Tvýma očima 2010
Do 15. ezna jsou v galerii FotoNACH na ČVUT v Pra-
ze-Dejvicích vystaveny snímky z fotografické soutěže
Tvýma očima 2011. Již poetí ji uspořádala Fakulta
stavební ČVUT v Praze a Metrostav ji podpořil cenami
pro vítěze dvou z jejích tří kategorií.
V odborné porotě, která posuzovala celkem asi čtyři
sta snímků, letos rozhodoval i zástupce úseku personální-
ho ředitele Metrostavu. Naše společnost potom ocenila ty
studenty Fakulty stavebČVUT v Praze, ktí nejvýstiž-
ji vyjáili ma Lepší sto leí život. Obdarovala
i nejúspěšnější fotografy z řad vysokoškoláků a studentů
odborných středch škol, kteří na svých fotografiích nej-
výstižněji zobrazili svou představu o tom, Jak se staví...
tězopřevzali ceny z rukou PhDr. Lenky Laňové
z útvaru personálho marketingu Metrostavu. Vyhodno-
cení soutěže, které se uskutečnilo za přítomnosti děkanky
FSv ČVUT prof. Ing. Aleny Kohoutkové, CSc. (foto druhá
zprava), proběhlo 28. ledna 2011 při Dni otevřených dveří
stavební fakulty. Je potěšitelné, že jedno z ocenění získal
ta Bc. Lukáš Krotil, který působí na odborné praxi
v naší divizi 5 – gratulujeme. Více se o akci dozte na in-
ternetových stránkách http://tvymaocima.fsv.cvut.cz.
Lenka Laňová, foto archiv FSv ČVUT
Číslo 610 nahrazuje 609
V německém městě Schwanau rozebírají pracovníci
firmy Herrenknecht zeminový razištít č. 609. Jeho
zabalené ly čekají na továrním dvoře a připravují se
k převozu do Prahy, který by měl skončit 30. března.
Na místě, které stroj č. 609 v hale uvolnil, začal
vznikat jeho identický dvojník s výrobním číslem 610.
Technici postupně montují dohromady jeho jednotli
části, řezná hlava je už kompletně svařená a zkontrolovaná
(foto). Přejímka hotového štítu č. 610 proběhne ve výrob-
ním závodě po polovině března, hned nato by se měl začít
rozebírat a převážet na staveniště. Šestsetdevítka by měla
začít razit levý traťový tunel metra V. A směrem ke stanici
Petřiny v období po 4. dubnu, šestsetdesítka vyjede podle
plánu do pravého tunelu koncem letošního června.
–red–, foto archiv firmy Herrenknecht
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 5, 180 00 Praha 8 – Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 3/2011 vyšlo 23. 2. 2011 (4/2011 vyjde 10. 3. 2011) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jaromír Pavlíček (místopředseda), Ing. Jiří
Kavan, Pavel Meyer, Ing. Jitka Neklanová, Ing. Ladislav Profota, Ing. Lenka Svobodová, Ing. Jaromír Šob, Ing. Libuše Weinfurtová a Ing. Martina Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang
Publishing, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7 – Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo
povoleno s.p. OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736
Dodávka a montáž zeminového razicího štítu probíhá přesně podle plánu
V pátek 28. ledna začaly věsy vozit z mecka do Prahy první části tunelovaho stroje (TBM), který pracovníci ze
sdružení divizí 5 a 8 použijí při ražbách trových tunemetra V. A. Nejprve je na stavebm dvoře BRE1 poskda
do asi 10 m dlouhých technologických celků česky zvaných voky. Pásový jeřáb Liebherr LR 1750 i vylože
31 metrů má nosnost až 120 tun – je z povrchu (foto č. 1) přes montážní jámu o průměru 21 m (foto č. 2) přemístí
na její dno do 37m hloubky (foto č. 3). Po usazena betonové lože s kolejemi strojci esunou voky do montáž
komory (foto č. 4). Má profil asi 100 m² a mu propojuje se štolou Kateřina. Na to, aby vše prohalo přesně podle
harmonogramu a na milimetry přesně, dohlíží celý tým vedoucího projektu Ing. Davida Cyroně z divize 5. Fotograf
i řízeoperace zachytil strojmistra Jána Frakoviče (foto č. 5). SestaveTBM je však velmi složitá činnost. Proto
na ni dozírají i specialisté z firmy Herrenknecht, která stroj vyrobila. Vedoumanažer projektu z němecstrany,
Patrick Rennkamp, a jeho kolegové Wolfgang Schultz a Özgür Yurtaydin (foto č. 6 zleva) nám budou s TBM pomáhat
až do závěru ražeb. Dnes sledují, jak se do prostoru mezi montážní jámu a štolu Kateřina rovná úvodní pětice vo
tunelovacího stroje. První byl do komory zasunut vok č. 5, po něm sledovala „čtyřka“ (foto č. 7), řada za pár
týdnů skončí jedničkou. Naposledy bude v montážní jámě do štítu usazena řezná hlava, která se ponoří do připravené
zarážky. Z ní se začátkem dubna TBM č. 609 rozjede na ražbu levého traťoho tunelu metra směrem do Dejvic.
Větší než průměr
V zemích EU připadá na tisíc obyvatel 200250 m² pro-
najímatelné maloobchodní plochy nákupních center.
V naší republice se tato hodnota pohybuje na horní hra-
nici průru, v Praze dosahuje dokonce trojsobku.
Galerie Harfa, na jejíž výstav se výrazně podílela
naše divize 3, proto zřejmě byla posledním projektem
sho druhu nejen v naší metropoli, ale i v cezemi.
Hospodářská krize se u obchodních center projevila už
v roce 2009. Vloni kterým nákupním areálům poklesl
obrat oproti předchozím letům až o etinu a snížila se
i průrná návštěvnost. Jejich majitelé se proto sou-
střují zejména na zatraktivnění nabídky a odlišení od
konkurence. V Galerii Harfa tak netrpělivě čekana jaro
a dokončení Dinoparku s modely prehistorických zvířat.
V roce 2010 fungovalo v ČR asi 300 nákupních center.
Ta největší, s plochou přes 80 000 m², jsou dvě v Brně
a po jednom v Ostravě a v Praze-Letňanech. Odborníci
ekávají, že v budoucnu se tuzemský maloobchodní trh
rozšíří asi jen o několik retailových areálů. Vyrostou zřej-
mě v sousedství stávajících hypermarketů a jejich plocha
by v roce 2011 nelaekročit 60 000 m². Další investi-
ce budou v oboru ejmě sřovat jen do modernizace.
zdroj: konference Retail Summit 2011

 

Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 03/2011, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (1024 ms)

Rendering Strana 4 (103913): (0/1) (445 ms)

Rendering Strana 3 (103912): (0/1) (436 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3081/vth120534-1.jpg (3x)

 i3081/vth120535-1.jpg (3x)

 i3081/bg103913.svg

 i3081/vth120532-1.jpg

 i3081/vth120533-1.jpg