Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 3
Před rokem v polovině března 2008 převzala di-
vize 4 Metrostavu staveniště rychlost silnice I/56
v úseku OstravaProdloužeMístecká. Po jejím do-
konče koneč spojí jní a severní části Ostravy
kvalitní čtyřproukomunikace. Na budováto vý-
znam tepny se Metrostav podí ve sdrení spolu
s firmami STRABAG, BÖGL a KRÝSL a FIRESTA.
Rychlostní silnice Prodloužená Místecká bude prochá-
zet centrem Ostravy a spojí dnes již fungujíúsek dálnice
D47 s rychlostní silnicí R56 vedoucí z Frýdku-Místku
do Ostravy. Celé loňské jaro na její stav probíhalo
ve znamení přípravných prací, demolic a přípravy území.
V průběhu roku byla zpracována realizační dokumentace
a teprve po jejím schválení ze strany objednatele zaly
práce na jednotlivých objektech. „V rámci naší stavby
vznikne celkem jedenáct mostních objektů, opěrné zdi,
násypy komunikací a řada přeložek a nových vedení všech
druhů tí,“ ří vedoucí projektu Ing. Michael Dibon
z divize 4 s tím, že celkový počet stavebních objektů se
vyšplhá k úctyhodnému číslu 172.
I es nepříliš íznipočasí v posledních týdnech se
stavbařům daří pokračovat v pracích téměř bez omezení.
Mimo jiné i na násypu hlavní trasy, kam stavbi dovezli
přes 300 tisíc kubíků materiálu. „Podle geotechnických
výpočtů bylo edpokdasednutí konstrukce masiv-
ního násypu stanoveno až na 60 centimetrů, a to během
půl roku. Proto jsme práce museli před zimou maximálně
urychlit (foto č. 1). Úsšně provede statická zatě-
žovací zkouška kvalitu naší práce potvrdila (foto č. 2).
Po ukončení sedání bude část tělesa násypu odtěžena
a zneme stavět most přes Palackého ulici, která bude
v souvislosti s prováděnými pracemi pro letošní rok celá
uzaena,“ upřesňuje Ing. Dibon.
Další zamavost čeká stavbe při budo opěr-
ch z. vodně byly navrženy jako železobetonové
monolity, nakonec ak budou vybudovány z cových
tvarovek a přilehlé násypy budou vyztuženy geomřížemi.
Vzhledem k umístění opěrných zdí v intravilánu sta
je toto ření dokonce pohlednější npůvodní návrh,“
upozorňuje Ing. Dibon.
Jeho tým již ta téměř dokoil zak většiny
mostních objektů, u části mostů se provádí spodní stavba
a během letošního roku je plánováno usazení mostních
konstruk tak, aby v roce 2010 bylo mož dokončit
pouze římsy a příslušenství.
Stavba pokračuje podle navrženého harmonogramu
s výjimkou druhé etapy, kde je třeba jv součinnosti
s investorem – Ředitelstvím silnic a dálnic České republi-
ky – dořešit problémy související s chybějící částí někte-
rých stavebních povolení.
znamná dopravtepna Ostravy a okolí by měla být
uvedena do provozu v lednu roku 2011, dokončecelé
stavby je plánováno na květen 2011. Navazující III. etapa,
jejíž součásbude podchod místkomunikace, opěrná
stěna i rekonstrukce a rozšíření Cingrovy (Místecké) ulice
mezi ovatkami s ulicemi Českobratrská a 28. října, je
zatím ve stadiu investorské přípravy.
Martina Vampulová, foto archiv divize 4
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
Provoz mostních technologií divize 4
1
ležitá dopravní stavba na Ostravsku
32
V areálu původní sladovny v pražs čtvrti Podbaba
prohá již čtvrtá etapa výstavby bytového komplexu
stejného jména. Budoucím obyvatelům nabídne zají-
mabydlev domech podle architektonicho návr-
hu studia Casua. Projekt developerské skupiny Crestyl
realizuje divize 1 pod vedením Ing. Petra Krutila.
Aktuál čtvrtá etapa zahrnuje výstavbu celkem í
bytových domů o sedmi vchodech ve svažitém terénu.
Společné podzemní prostory, určené pro garážová stání,
mapouze jeden vjezd. Díky výtahu se však auta dosta-
nou i do prostor, které mají vyšší založení. Protože se
jedná o poslední etapu projektu, je zde velmi málo místa
pro ízestaveniště, kam je příjezd možný pouze přes
sousední areál společnosti Pražská teplárenská.
Čtvrtá etapa stavby komplexu Podbaba nabídne
po dokončení celkem 120 by v uspořádá 1+kk
6+kk a podzemní garáže s odpovídající kapacitou. Bytové
jednotky budou většinou malometrážní. Horní patra domů
jsou ak i zde vyhrazena luxusnějším velkým bytům.
Z jejich rozlehlých teras se obyvatelům otevře krásný
výhled do zeleně. Podle Ing. Krutila je architekto-
nicky nejzajímavější rohový objekt č. 43, jehož jednotli
patra se vjemně liší jak vzhledově, tak také dispozičně.
Dva objekty dnes mají hotové železobetonové kon-
strukce (foto) a probíhá v nich výstavba hlavních rozvodů
vody, kanalizace, vzduchotechniky a topení. U dalšího
domu se teprve dostavuje podzemní patro. Celá čtvrtá
ze by měla t dokončena letos v prosinci.
Divize 1 Metrostavu s výstavbou v Podbabě už
dost zkušeností. Podílela se totiž i na třetí etapě zdejšího
projektu. Její první část úspěšně dokončila vloni v červnu.
Druhá část třeetapy ak byla pozdržena, protože bylo
nutné změnit projektovou dokumentaci. Původní plán
totiž počítal s rekonstrukcí stávajícího objektu vodní
sladovny, ale nakonec se od kvůli problematickému
statickému ření ustoupilo a celá budova musela být
zbourána. V budoucnu ji nahradí nový polyfunkční objekt,
který by ten původl tvarokopírovat. Bližší infor-
mace o zajímavé stavbě naleznete na www.podbaba.cz.
Tereza Regnerová, foto Josef Husák
Bytový komplex Podbaba stále roste
Rekonstrukce zlepší nejen pracovní podmínky
Když se řekne Znojmo, většině z nás se asi vybaví
znojemské podzemí, znojemská rotunda či znojemské
okurky. Místní se mají opravdu čím pochlubit a nejen
ve stavebnictví. I Znojmo však z minulosti podědilo ob-
jekty, ke kterým se nikdo nijak zvlášť nehlásí. Třeba ty
betonové, postavené ve druhé polovině 20. století.
Patří mezi ně i tzv. dům“, který letos v lednu
Metrostav zal estavovat v moderní administrativ-
sídlo znojemského finančního úřadu a úřadu práce.
Původně z něj městu vládl okresní výbor komunistické
strany a odbory. Jejich m u náměstí Svobody se však
do dnes chráněného pásma městské památkové rezerva-
ce svým vzhledem přílnehodil. Tým divize 1 pod vede-
ním Ing. Jaroslava Kunce jej estaví tak, aby do svého
historického okolí lépe zapadl. Zaměstnanci obou úřadů,
které v něm dnes sídlí, získají po rekonstrukci objektu
lepší podmínky pro svou práci. Budoucí těvníci zas
ocení moderní zázemí, které jim přestavba nabídne.
Stávající budova je objemově složená ze dvou částí.
V prv jsou čtyři nadzemní a jedno podzemní podlaží
s dispozičním a provozním rozdělením na dva samo-
statné celky s oddělenými vstupy. Druhá část má jedno
nadzemní i podzemní podlaží a konstrukči pohledově
tvoří podnož celého domu. Stavba má nosnou konstrukci
z želozobetonového skeletu s plochou sechou, fasádu
tvoří keramické panely. K objektu jsou přazeny tadva
ováltubusy se schodišti a osobními výtahy.
Rekonstrukce izpůsobí dispoziči provozní ření
budovy požadavkům současadministrativy. Dům bu-
de prostorově sjednocen a vzniknou v něm odpovídající
hygienická zemí. Bude vybaven moderním technickým
zařízením a chyt mu nebude ani bezbariérový ístup.
Zazka je stavebně docela náročná, protože vzhledem
k dnes platným normám staveb-technicúpravy za-
sáhnou i do nosné konstrukce objektu a proběhnou i
zachování plného provozu obou úřadů.
Po zateplení fasády pomocí minerální vlny dostane ce-
lá stavba zbrusu nový kabát. Jako u většiny opravovaných
domů i stavbaři vymění stará okna za nová, plastová,
s lepšími izolačními schopnostmi.
Po dokončení prací, což t esně za rok, si
práce divize 1 všimne na první pohled kažnávštěvník
jednoho nebo druhého úřadu. Kromě nové fasády bude
totiž eshona vrátnice, nově využit i prostor býva
restaurace či víceúčelového sálu.
Doufejme, že rekonstrukcí budov podobného typu
bude přibývat. Divize 1 je totiž umí vrátit do života.
Jarmila Šnoblová
1
2
Estakáda na silnici I/7 ChomutovKřimov či přesun,
rekonstrukce a dostavba železničního mostu na trati
eclavstátní hranice, to jsou jen dvě z řady úspěš-
ných staveb divize 4. Jsou vizitkou provozu mostních
technologií, který vlastmi silami staví a rekonstruu-
je nejen silniča dálniční mosty, ale i drážní mostní
objekty. Umí vyřit náročné manipulace s žkými
emeny, podepření vysoké únosnosti i provizorní pře-
mostění přírodních či umělých překážek.
„Naše historie zala ed ti lety, kdy byl provoz
zalen a koncem roku 2004 posílen z firmy Subterra
o valou most divizi Stavební obnovy železnic,“ při-
pomíná vedoucí provozu Ing. Zdeněk Děd. „Dnes máme
stabilní dr kolem 150 stálých zaměstnanců, z nichž asi
dvě třetiny vykonávají dělnické profese. Kromě Prahy má-
me i detované pracoviště v Olomouci. Naši pracovníci
vlastní oprávnění pro práci na železnici. Budují proto nejen
železnič mosty, ale i propustky či stanič podchody
a objekty, které vyžadují nyní časté optimalizace tratí.
Provoz mostních technologií divize 4 staví monolitic
mostovky jednak na pevných skružích, sestávajících z vě-
ží PIŽMO a z nosníků profilů I, ale i přesuvnými skružemi.
V majetku divize jsou dvě skruže firmy PeiningerRöro
a další dvě, které byly vyrobeny uzpůsobením vlastních
mostch provizorií ŽM 16. K vybavení provozu patří
mimo jiné i vozíky pro betož desek spřažených ocelo-
betonových mostních konstrukcí.
Pracujeme i s ocelovými mosty,“ říká Ing. Děd.Spe-
cializujeme se na jejich výsuny, zásuny či zdvihání pomocí
hydraulických systémů. Při této práci spolupracujeme
ta s divizí 7 Metrostavu, která ve Stavebním dvoře
v Horních Počernicích sídlí kousek vedle nás.“
Vloni dokončil provoz mostních technologií divize 4
celou řadu staveb mosty na průjezdu železničním uzlem
Kolín (foto č. 3), dálniční mosty u Lipníka nad Bečvou, že-
lezniční objekty na trati PlzeňSíbro i most es Kozský
potok na trati Veselí n/L–Tábor (foto č. 2).
„Dnes máme naši vlastní ‚červenou‘ přesuvnou skruž
z ŽM 16 na stavbě mostu Dobkovičky na D8 (foto č. 1),
stavíme estakádu mezi Sedlicemi a Opatovicemi na R35,
most přes údolí Bote na silničním obchvatu Prahy,
železniční most na obchvatu Kona i mosty na lni-
ci D1 v úseku KroměřížŘíkovice,vypočítává Ing. d.
V květnu dokončíme na přesuvných skružích i dvanácti-
polový a sedmipolový most na silnici R6 TisováKamenný
Dvůr. U obou máme hotovou mostní konstrukci pro
jeden jízdní směr a ve druhém nám k dokončení chybí pět
taktů. hledově máme práce dost, zahájení staveb však
často zpožďují nevyjasněné majetko-právní vztahy.
- ls -, foto Josef Husák a archiv divize 4
Metrostav_04_09.indd 3 27.2.2009 9:18:26
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (245 ms)

Rendering Strana 4 (104165): (0/1) (237 ms)

Rendering Strana 3 (104163): (0/1) (279 ms)

Rendering Strana 2 (104162): (0/1) (278 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3128/vth120833-1.jpg

 i3128/vth120834-1.jpg

 i3128/bg104163.svg

 i3128/vth120836-1.jpg

 i3128/vth120832-1.jpg