Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 4
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
2
1
3
Blahoejeme
Upřímné přání všeho nejlepšího zasíme všem nim
spolupracovníkům, ktí v březnu 2009 oslaví s
životní jubileum. Přejeme jim do dalších let hodně
zdraví, štěstí a spokojenosti. Za práci, kterou pro nás
vykovají, jim děkujeme a přejeme ještě mnoho
daích pracovch i osobch úschů.
50 let
Ing. Peter Kyseľ, mistr z divize 1
Jiří Lintymer, elektromontér z divize 5
Josef Šulc, betonář z divize 6
Martin Hlavička, OTP přípravy z divize 6
Antonín Smažil, zedk z divize 6
Zdek Pokorný, OTP jakosti a metrologie z divize 7
Radislav Muček, řidič z divize 7
60 let
Jaromír Vlk, izolatér z divize 1
Jiří Macček, stavbyvedoucí z divize 3
Antonín Straka, stavbyvedoucí z divize 5
Ladislav Geba, hlídač z divize 5
Jiří Tatoušek, izolar z divize 5
Josef Král, mistr z divize 5
V březnu oslaví své životní jubileum také Lenka
Vasičová a Renata Vandová, OREF účetní z divize 6
a z centrály. Rovž jim srdečně blahoejeme.
Do malé vodní elektrárny na Císském ostrově konečně dorazily obě turbíny
O tom, že se na Císařském ostrově budou konat „staveb manévry“, nebylo pochyb už v pátek 6. února.es
čistírnu odpadních vod na východní špičku dorazily dva velké jeřáby, jeden s nosností 80 a druhý až 350 tun. Do
Holešovického přístavu z německého Ravensburgu přijel nadměrný náklad se dvěma turbínami, každá vážila víc n
45 tun. Sobota, 7. února: mobilní jeřáb turbíny přeložil na tlačný remorkér. Sobota 7. února, 9:30: remorkér dorazil
k MVE a velký jeřáb turbíny začal vykdat (foto č. 1, 2, 3). Na přední část jedz nich němečtí monři osadili
těsnící gumu. Oba jeřáby turbínu otočily v podélném směru o 90° z přepravní do provozní polohy. Ve strojovně MVE,
asi 11 metrů pod hladinou Vltavy, čekala od čtvrtka předmontována komora oběžného kola část ocelové savky
(foto č. 4) na sesazení s hlavními částmi turbín. Sobota 7. února, 12:00: jeřáb spouští levou turbínu do těsného
prostoru s jen asi 15cm rezervou pro manipulaci (foto č. 5). I když tým Ing. Davida Štochla z divize 6, který stavbu
řídí, předem znal rozměry turbín podle výkresové dokumentace, přesto některá výztuž spuštění bránila a stavbaři ji
museli z cesty odstranit (foto č. 6). Vyrobené turbíny se totiž od projektu drobně lišily. Sobota 7. února, 16:30: první
turbína je osazena. Ing. Štochl s německými montéry (foto č. 7) domlouvá postup osazení druhé turbíny v neděli.
Nele 8. února: pravá turbína sjede dolů jako po másle. Zbytek dne zabere ustavení turbín, jejich přesná rektifikace
v podélné i příčné ose a zafixování. Pondělí 9. února: poslední montážní utěsní. Úterý 10. února: oficiální ukonče
montáže a předá turn k zálivkám. MVE Troja má konečně osaze obě turny. Stavbu jsme měli připravenou
v předstihu už zátkem loňsho prosince,“ vysvětlil Ing. Štochl. Smluvní termín byl začátkem ledna a dodávka
se bohužel o víc než tři týdny zpozdila. Termín pro vodotěsné ukončení elektrárny se nám tak posunul do velmi
nepříznivého období jarního tání. Pokud přijde větší než dvouletá velká voda, před kterou nedokončenou stavbu
uchrání stavební jímky, budeme muset práce přerušit a elektrárnu řízeně zatopit.“ Snad se tak nestane.
Cesty k Metrostavu
Metrostav stále víc než 3,5 tisíce zaměstnanců.
Ma ji k, vzdělání i zkušenosti. Do naší spol-
nosti je ivedly různé vody. Jak k nám nastoupili
někteří mladí odborníci a čím je Metrostav zaujal,
ipomenou již podrunásledující řádky.
Moje cesta do Metrostavu byla prozaická,“ konsta-
tuje Ing. Pavel Nebeský (foto), absolvent Fakulty stavební
ČVUT v Praze, obor Management a ekonomika. Na we-
bových stránkách jsem našel volná místa pro absolventy,
vyplnil formuř uchaze o zast a byl pozn
k výběrovému řízení. U pohovoru jsem uspěl a vyřešil
tím dilema, zda nastoupit do malé firmy, která nabízela
zajímavější pátpodmínky, nebo zvolit velkou spo-
lečnost s dlouhodobou perspektivou, tradicí a prestiží.
Po působení v útvaru controllingu, kde se zabýval roč-
ním plánováním, se zal podílet na strategickém řízení.
„Baví t u toho, když se formuje a realizuje rozvoj
firmy,“ říká Ing. Nebeský. „Metrostav mi navíc dává příle-
žitost k osobnímu rozvoji. Umožňuje mi odborná školení,
průběžnou výuku angličtiny, vystudoval jsem i MBA.“ Po
ti letech působení v Metrostavu se Ing. Nebeský stal
členem úseku prezidenta, který za úkol zlepšovat
řízení Skupiny Metrostav. Další rozvoj má před sebou.
Na stavbách sice moc žen neuvidíte, přesto je i u nás
najdete.S Metrostavem jsem se nejdřív setkala pracovně
byla jsem zastnau jiné firmy, která s ním spolu-
pracovala,“ říká Ing. Hana Štivarová z divize 4. „Když mi
přišla nabídka na ‚přestup‘, navíc i s lepšími podmínkami
nejen pro odborný růst, neváhala jsem. Zlákal mě i kolek-
tiv a vztahy s kolegy mám dodnes výborné.“
Jako stavbyvedou ekonomka na starosti
smlouvy, objednávky, faktury a vše, co s ekonomickou
částí zakázky souvisí. Monitoruje finasituaci projek-
tu a hlídá náklady a výnosy tak, aby na konci práce tým
dodržel či lépe překročil předem plánovaný zisk.
Zam se podílela na dopravch stavbách v Morav-
skoslezsm kraji. „V budoucnu bych si da zkusila
práci ekonoma i na větších zakázkách,“ ří. „Vzhledem
k příležitostem, které Metrostav nabízí v rámci všeobec-
ného i odborného zvyšování kvalifikace, takovou možnost
m. I přes to, že jsem k mu nastoupila ed rokem.“
Více informací o zaměstv Metrostavu naleznete
na jeho internetových stránkách www.metrostav.cz.
4
5
6 7
Poděkování oceněným
Mezi tradiční akce Metrostavu patří každoroční vyhod-
nocenejlepších zastnanců společnosti za uplynu-
lý rok. Zatímco někteří pracovníci převzali svá ocenění
přímo na Technicko-ekonomické konferenci 2009, nej-
lepší stavbyvedoucí, mistři, dělníci a studenti-asisten-
ti dostali blahopřejný dopis od prezidenta Jiřího Bělo-
hlava z rukou svých divizních ředitelů o pár dní později.
Všem oceněným dodatečně gratulujeme.
STAVBYVEDOUCÍ
Ivo Jarkovský, D1 Ing. Miroslav Kšír, D1 Ing. Pa-
vel Hruška, D3  Josef Smolík, D3  Ing. Martin Slo-
k, D4 Ing. Petr Marhold, D4  Ing. Petr Hanzal, D5
Ing. Ivan Piršč, D5 Karel Lejček, D6 Radim Mádr,
D6 Ing. Vladimír Beneš, D7 Ing. Josef Špryňar, D8
 Petr Plachý, D8  Ing. Jan Kalina, D9  Ing. Tomáš
Zlámal, D9
MISTR
Vladimír Vohnický, centrála Ladislav Braík, D1 
Jan Keřk, D1 Jí Procházka, D1 Svatobor Saller, D1
Ing. Karel Šimek, D1  Antonín Kocourek, D3 Jan
Melichar, D3  Vladimír Seidl, D3  Jaroslav Jedlička,
D4  Juraj Ľahký, D4  Vlastimil Bartoš, D4  Václav
Anděl, D5 Jan Foukal, D5 Ján Frankovič, D5 Pavel
Karnek, D5 Ladislav Rusiňák, D5 Libor kora, D5
Jan Šiml, D5 Václav Vlnař, D5 Zbyk Keller, D6 
Juraj Gabriš, D6 Jan Šťastný, D6 Frantek Vilk, D6
Petr Kytýr, D6 Jan Černohorský, D6 Ing. Richard
Biedermann, D6 František Roub, D6 Jiří Setnička, D6
Jaroslav Čížek, D6 Aleš Kraček, D7 Jiří Holub, D8
Pavel Konvka, D8 Petr Augustov, D9 Vít Miller,
D9  Robert Kabát, D9  Michal Ascenbrenner, D9 
Miroslav Urban, D11 Antonín Vilímovský, D11
DĚLNÍK
 Karel Bur, centrála Metrostavu  Petr Bora, D1 
Jan Budař, D1 Jan Jagerský, D1 Petr Kučera, D1 
Štefan Nemec, D1 Jan Novotný, D1 Roman Strauss,
D1 Daniel Zeher, D3 Ivan Pekař, D3 Ján Kormanec,
D4 Dušan Bok, D4 Miroslav Krauz, D4 Jan Škr-
la, D4 Stanislav Šverha, D4 Jan Benda, D5  Ale-
xander Bilpuch, D5 Zdeněk Bjaček, D5 Marek Bob-
ček, D5 Josef Boudník, D5 Miroslav Hanzel, D5 
Aleš Jánský, D5 Pavel Justin, D5 Roman Koř, D5
Pavel Kraus, D5 Ondřej Kub, D5 Karel Neubauer,
D5 Slavomír Nok, D5 Josef Otta, D5 Jiří Pek,
D5  Martin Ptěk, D5  František Rainiš, D5  Petr
Rudlof, D5 Lukáš Šedivý, D5 Slavomír Topoli, D5 
Ladislav Dvorský, D6 Karel Volák, D6 Petr Němeček,
D6 Václav Janoušek, D6 Petr Tesařík, D6 Richard
Gregor, D6 František Kopecký, D6 Jaroslav Kopecký,
D6 Jiří Hejpetr, D6 Petr Červenka, D6 Karel Novák,
D6  Frantek Zelenka, D6  Jiří Hruška, D6  Pavel
Landa, D6 Karel Švejnoha, D7 Radim Janura, D7 
Ladislav Vondrák, D7 Roman Mudroch, D7 Jindřich
Čekal, D7 Milan Fojtek, D9 Petr Roman, D9 Zbyněk
Vodřka, D11 Vladimír Viktora, D11
STUDENT-ASISTENT MANAŽERA
Jaroslav Beňo, D1, patron Aleš Synek Bc. Miroslav
Beran, D5, patron Ing. Jiří Kocian Tomáš Blahynka, D3,
patron Josef Smok Bc. Lenka Koukalová, D3, patron
Ing. Karel Volf Bc. Jan Padrta, D4, patron Ing. Martin
Kulhavý  Jan Rybář, D7, patron Vít Blecha  Bc. Eva
Szotkowská, D4, patron Ing. Michael Dibon  Petr Vla-
k, D6, patron Ing. Miroslav Pajer
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 5, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 4/2009 vyšlo 2. 3. 2009 (5/2009 vyjde 13. 3. 2009) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jaromír Pavlíček (místopředseda), Ing. Ivan Kajer,
Ing. Jiří Kavan, Pavel Meyer, Ing. Jitka Neklanová, Ing. Lenka Svobodová, Ing. Jaromír Šob, Ing. Libuše Weinfurtová a Mgr. Tomáš Zámečník / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing, s. r. o.,
Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo povoleno s.p. OZSeČ
Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736
Metrostav_04_09.indd 4 27.2.2009 9:18:31

 

Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (256 ms)

Rendering Strana 4 (104165): (0/1) (291 ms)

Rendering Strana 3 (104163): (0/1) (291 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3128/vth120834-1.jpg

 i3128/vth120836-1.jpg

 i3128/bg104165.svg

 i3128/vth120832-1.jpg

 i3128/vth120833-1.jpg