Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 1
Ptáme se: Ing. Jindřicha Hesse,
Osobnosti Metrostavu 2008 str. 2
I v malých profilech se dělá vel
práce str. 2
Důležitá dopravní stavba divize 4
na Ostravsku str. 3
Ředitelé divizí poděkovali dalším
oceněným zaměstnancům str. 4
Do MVE na Císařském
ostrově dorazily turbíny
ce ve fotoreportáži na str. 4
2. března 2009 / 4 / XXI
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Stavby pod sněhem nespí
Aktivní spolupráce s vysokými školami
V roce 2008 obohatil Metrostav spolupráci s vybranými
vysokými školami o řadu exkurzí a prezentací
zajímavých projektů. Pedagom i studentům poskytl
nejen fotodokumentaci dokončených staveb, ale naši
zaměstnanci aktivně přispěli i do vlastho pedagogického
procesu. Názorným příkladem pro výuku byla zejména
stavba Národní technické knihovny v Dejvich, kde byl
vynikajícím průvodcem Ing. Václav Hána. Díky pochope
divizí 2 a 5 další exkurze prohaly také v pražském
tunelovém komplexu Blanka, kde se studentům věnovali
zejména Ing. Jan Kvaš, Ing. Jiří Kocian a pan Milan
Krušina. Ing. Tomáš Černický a Ing. Jí Husárik z divize
2 připravili pro studenty i pedagogy odborné předšky
o cem projektu. Spolupráce s vysokými školami
prohlubuje u studentů zájem o obor a představuje jim
pracovní uplatní v naší firmě. Všem, kdo na přípra
chto aktivit spolupracují, patří naše poděkování.
Druhé zimní hry
Metrostavu SK
Koncem ledna se
ve středisku Medveďovo
utkali mi a ženy
z Metrostavu SK v obřím
slalomu a v centru
biatlonu v Osrblí závodili
v běhu na lyžích. Soutěže přinesly několik překvape
a oproti lsku se padí na prvních místech proměnilo.
Nejlepšími sportovci Metrostavu SK se v zimě 2009 stali
Ivica Rzavská, Richard Müller a Zora Martincová (na foto
zleva s generálním ředitelem společnosti Ing. Vladimírem
Krížem). Všichni účastníci v pořadí druhých Zimních
sportovních her Metrostavu SK se už těší na příští ročk
závodů a věří, že při něm budou mít lepší počasí, než jaké
zažili letos v Čierném Balogu.
Extrémně hluboké spadiště kanalizace
Mezi zajímavá hloubená díla střediska podzemí divize 1
patří i 62 m hluboké spadiště kanalizace, které v těchto
dnech tým Ing. Pavla Kacíře dokončil na Prašném mostě.
Přeložku stokové sítě zde vyvolala stavba tunelového
komplexu Blanka. „Šachtu s 6m průměrem jsme až
do hloubky 36 m bagrovali v měkkých spraších,“ líčí
Ing. Kacíř. „Od této hloubky jsme razili v tvrdých břidlicích
pomocí trhacích prácí. Střelivo jsme pokaždé ládovali do
až 70 asi 1 – 1,2 m dlouhých rně vrtaných odvrtů. Kvůli
nedalekým silnoproudým rozvodům železnice a tramvaje
jsme pro odstřel používali neelektrický roznět. Hodil se
m i proto, že jsme najeli pod vodou. Narazili jsme
totiž na její nečekaně velké přítoky, které jsme omezili
tryskovou injektáží. Pod její ochranou jsme zvodlý úsek
bezpečně dokončili.“ Stavba tunelů má volnou cestu.
Zajímavé adresy
na internetu
Říká se, že kdo není na
internetu, neexistuje.
Metrostav na stránkách
www.metrostav.cz
edstavuje kromě nadek
zaměstní i stavby,
na kterých pracoval či pracuje. Řada z nich však má
internetové stránky vlastní, třeba tunelový komplex
Blanka. Na adrese www.tunelblanka.cz se o výstavbě této
severozápadní části Městsho okruhu dozvíte opravdu
vše. Počínaje historií projektu přes aktuality ze stavby,
postup prací a k nim náležející fotogalerie až po vizualizace
konečného stavu. A to nejen vizualizace vlastních tunelů
a jejich výjeza křižovatek na povrchu, ale i par
(obr.), které v souvislosti sstavbou komplexu Blanka
vzniknou nad nimi. Koho by zajímala třeba stavba tunelů
Dobrovského v Brně, které provádí Subterra, může jejich
vizualizace nalézt na adrese www.brno.cz/projekty.
Až se léto zeptá, co v zimě dělal tým Bc. Alexandra Tvrze z divize 5 na stavbě mostu Oparno, uslyší jednoduchou
odpověď: „Technologie jsme přizpůsobili počasí a pokračovali podle harmonogramu.“ Zatímco oblouk i mostovka
levého mostu rostly nad zabezpečenou železnicí, spodní stavba pravého mostu čekala na svůj další rozvoj.
Na Bílé Hoře je bílo
Pražská Hora letos v zidostála svému jnu.
Zatímco uprostřed Prahy sníh nevydržel, místo naší
historicky známé porážky pokryla sněho pokrývka
na dlouhou dobu. Práce na stavbě divize 6 v obou roze-
stavěných objektech Komerčho centra Vypich (fota)
však i přes zimpočaprohaly bez přerušení.
„Budova budoucího obchodního domu Kaufland byla
uzaea ipravena zimu už s předstihem. Ve dru-
hém objektu dnes usazujeme poslední okna,“ popsal
stavbu vedoucí projektu Ing. Miroslav Pajer z divize 6.
V obou budovách zejména zdíme příčky z pohledových
vápenopískových cihel. Neomítané zdivo vnitřních stěn je
charakteristickým znakem prodejen značky Kaufland.
Od 6. března na dva měsíce stavba tramvajovou vý-
lukou omezí i průjezd veřejné dopravy na Vypichu. „Sou-
částí projektu je totiž i přestavba zdejší křižovatky a části
Bělohorské ulice,“ vysvětluje Ing. Pajer.Pro snížení hluku
tramvajové těleso přebudujeme z panelového na pražcové
a ulici rozšíříme o nové autobusové a tramvajové zastáv-
ky. Pěší podchod pod hlavní třídou hloubíme z povrchu
ve čtyřech etapách. Koordinace prací je zde dost náročná,
protože v každém okamžiku stavby musíme zachovat dva
průjezdné pruhy pro automobilovou dopravu jak do cent-
ra města, tak i v opačném směru.“ Část Bělohorské ídy
přilehlá k oboře Hvězda je už dnes dokončena v definitiv
podobě včetně chodníků a sadových úprav. Druhou stra-
nu ulice rozšíření a přestavba čeká v nejbližší době.
Nový kupní areál bude dokončený až 1. září. Dneš-
ním charakteristickým znakem břevnovské pláně, kde
divize 6 od konce roku 2007 staví, je proto spíš vysoká
halda, obsahující asi 50 tisíc kubíků zeminy. Na pozemku
sta das vznikla jako mezideponie. „Věříme, že
podle sliměsta brzy zmizí, prote na jem místě mu-
síme ve spolupci s Městskou částí Praha 6 doří vy-
budovat park s bruslařskou tratí a obnovit část historic
poutní cesty z Lorety do Hájku,“ říká Ing. Pajer.
Kromě betonářů divize 6, kteří na Bílé Hoře stavěli
nosné konstrukce budov, spolupracují na stavbě vlastními
silami i divize 7 a 9. Sedmička se podílela na zemních pra-
cích a dnes paží jámy pro vybudování podchodu, devítka
v současnosti vlastně divize 4 Subterra do objek
dodává a montuje vzduchotechniku a elektroinstalace.
Území na Bílé Hoře, kde dnes Metrostav staví, dlouho
obývali jen zajíci, bažanti a ještěrky. Projekt nového ná-
kupního centra proto pamatoval i na ně. Příjemný život
jim umožní západní chráněná část areálu s nespárovanou
kamennou zídkou, vhodnou pro úkryt ech místních
plazů. Bílá Hora se tak už za r městane nejen no-
vým kupním centrem Prahy 6, ale i zelenou zou pro
oddech lidí i úkryt místních živočichů.
Prague West má těsně před kolaudací
Stavba nového prodejho a servisního centra znky
Mercedes-Benz v Praze-Stodůlkách brzy skončí. V are-
álu nazvaném Prague West divize 7 Metrostavu posta-
vila novostavbu, zrekonstruovala a dostavěla stávající
halu a provedla řadu venkovních objektů a úprav.
„Převážná část díla se týkala novostavby (foto). Za-
hrnovala asi polovinu, čtvrtina se týkala rekonstrukce
a poslední část zahrnovala venkovní areálové objekty, jako
přeložky sítí, vybudování nových areálových tí, komuni-
kací, venkovního osvětlení a podobně,“ popisuje vedoucí
projektu Ing. Jan Krysta.Investor dal projektantovi i nám
na provedení minimum času, a tak se kontrolní dny často
zabývaly projektem do nejmenších detailů. U rekonstruk-
ce bylo nutna jedné části vybourat a provést novou
kladovou desku a opravit stávající skelet a montovaný
žebírkový strop, cpůvodprojekt neobsahoval.
V nové budově Prague West budou umísny sa-
mostat prodejny osobních a kladních vozidel a je-
jich opravny. Rekonstruovaná budova pak bude sloužit
pro klempírnu, lakovnu, školicí středisko automechaniků
a sklad. Areál Prague West splňuje ísné požadavky na
ochranu životního prostředí především z hlediska hluč-
nosti. Dodržuje požadavky na emise, na kanalizaci jsou
odlučovače ropných látek. Novinkou pro tým Ing. Krysty
byla vibrovaná dlažba v místnostech pro servis, kterou
znka Mercedes-Benz používá ve všech svých autosa-
lonech. „Investor požadoval provedení přesně podle pro-
jektu s odkazem na vzhledové standardy. Jinak se ale
například při vzorkování snažil využít maximum materiálů
vyráběných v ČR,“ doplňuje Ing. Krysta.
Kolaudace nového centra Prague West proběhla v úte-
rý 24. února. Na jaře čekají realizní tým ještě venkovní
úpravy včetně výsadby zeleně a dostavby automobilového
polygonu. Hned nato začne nový autosalon sloužit zákaz-
níkům z Prahy i ze západní části Středočeského kraje.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Metrostav_04_09.indd 1 27.2.2009 9:18:16
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 04/2009, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (238 ms)

Rendering Strana 2 (104162): (0/1) (234 ms)

Rendering Strana 1 (104161): (0/1) (270 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3128/vth120832-1.jpg

 i3128/bg104161.svg

 i3128/vth120833-1.jpg

 i3128/vth120834-1.jpg

 i3128/vth120836-1.jpg