Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 2
Kolaudace v Bystré na Tálech
Po plánovaných 18 měsících pra dokoil Metro-
stav SK v obci Bystrá rekonstrukci stejnojmenného
hotelu a výstavbu jeho moderního wellness centra.
ispěl tak k rozšíření nabídky stále vyhledávanějšího
rekreačního střediska na Tálech v okrese Brezno.
Původní třípodlažní ubytovací část hotelu prošla kom-
pletní přestavbou. Na ploše více než 2300 m² vznikl nový
vstupní prostor s recepcí, výtahem a schodištěm, denní
bar se zimní zahradou a terasou. Nad ní se naczejí mo-
derně zízekonferenční místnosti. Hostům poslouží
40 většinou dvoulůžkových pokojů s edsíní a vlastním
hygienickým zázemím i prostorný apartmán. Ze 180
balkonů a teras je ksný výhled na jižní stranu Chopku.
Soáskomplexu je nově postavené wellness cent-
rum, připojené k hlavní budově prosklenou chodbou. Jeho
prostory o rozloze es 2000 m² nadnou po otevření
stovce návšvní denně teplé i ochlazovací bazénky,
vodní atrakce pro děti, různé lázně, sauny, fitness i odpo-
činkovou zimní zahradu. Fasádu staršího objektu a novo-
stavby sjednocuje kamenný obklad a použité dřevo, prvky
z titanzinku a šedobílá barva venkovní omítky.
„Stavebpráce v Bystré prohaly ímo uprostřed
írody. Museli jsme respektovat i tatranské počasí a i-
způsobit se mu. Dtivé léto poměrně rychle vystřídala
silná zima s množstvím sněhu, cm komplikovalo ze-
jména venkovpráce,“ konstatovala Ing. Darina Macko-
, vedouprojektového týmu, který zakázku pro inves-
tora, společnost Hotely a penzióny, realizoval. S ohledem
na prioritu ochrany životního prostředí v lokalitě, jež paí
do chráněného území Národního parku zké Tatry, byla
pro potřeby celého hotelového komplexu přistavěna i no-
čistírna odpadních vod. Investor i tým Metrostavu SK
se snažili zachovat i všechny původní dřeviny. Ty, které
musely ustoupit výstavwellness centra, nahradily nově
vysazené keře i listnaté a jehlnaté stromy. Dnes je kraji-
na v okohotelu zmrza pokrytá sněhem (foto), a proto
zahradnické práce v okolí komplexu budou ukončeny
v dubnu. Dotknou se ještě zpevněných parkovacích ploch,
které pokryjí zatravňovací panely.
zdroj Metrostav SK, foto archiv stavby
V sále a předsálí
Na Strategic konferenci Skupiny Metrostav se jed-
nalo v plénu i v edsálí. Výměna názorů tu totiž byla
důležitá i pro upevnění osobních vztahů mezi kolegy.
Za Metrostav odpovídal na dotazy vle generální ře-
ditel Ing. Pavel Pilát (foto č. 1). Ředitel zahraničho pod-
nikáSkupiny Metrostav Ing. Boško Tripalo (foto č. 2)
upřesnil oblasti našeho zájmu v cizi. Generální ředitel
Metrostavu Development Ing. Petr Pujman (foto č. 3) vy-
světlil podrobnosti o komplexu Palmovka Park II. Ing. Petr
Nicek (foto č. 4), jednatel a ředitel firmy METROS, přispěl
do diskuse příspěvkem o využití vnitroskupinových kapa-
cit při realizaci projektů. Generální ředitel Metrostavu SK
Ing. Miroslav Zobaník, MBA (foto č. 5), vysvětlil, jak chce
pomoci naší slovenské společnosti k lepším výkonům.
Při jednání o přestávce fotograf zachytil obchodního
ředitele Metrostavu Jiřího Procházku, MBA (foto č. 6
uprostřed), s ředitelem naší divize 5 Ing. Václavem Souku-
pem a jeho obchodním náměstkem Ing. Jiřím Moslerem.
Ivana Šmejkala,
stavbyvedoucího z divize 1
Ivana Šmejkala dnes najdete nejsš v Plzni na stav
Vědeckotechnologického parku, poslední více než rok
a půl však strávil v Dejvicích na ČVUT. Zkoušky tu ale
neskládal svoje znalosti edváděl v praxi, když se
v týmu Ing. Jana Šlajse podílel na výstavbě zdejší nové
budovy pro fakultu architektury.
Váš dědeček byl architekt, oba rodiče jsou z oboru a vy
te za sebou ict let praxe na stavbách. Jak se
vám stavěla škola pro budoucí oborové kolegy?
Bral jsem jako poctu, že jsem na této zakázce mohl praco-
vat. Od roku 1999 jsem se v Metrostavu prakticky vyškolil
od mistra po stavbyvedoucího a budoval kdeco – stovky
by, obchodní centra v Čechách či na Slovensku i admi-
nistrativa kulturní budovy. Tohle však byla moje prv
škola; nac dozorovaná náročnými architekty a investo-
rem z oboru, kteří kladli velký důraz na přesné provede
ech detailů. Byla to složitá zakázka, jejíž součásbyla
i spousta nestandardních technických zařízení. I kvůli nim
byla časová a organizační koordinace činností na stavbě
velmi obtížná. Důsledpromyšlený harmonogram, jehož
vytvořením jsem byl pověřen, byl proto pro naši práci
jedním z nejdůležitějších dokumentů.
S jakými novinkami jste se konkrétně setkali?
Byl to zejména systém irozeného trání a nachlazování
budovy, který je založený jen na výpočtech a ověřovacích
zkouškách a u nás bude v tak velkém rozsahu fungovat
poprvé. Při jeho denním režimu se okna, stíněná auto-
maticky regulovatelnými vnějšími žaluziemi, otevírají sa-
močinně a individuálně tehdy, když monitorovaná teplota
a kvalita vzduchu v místnosti ekročí mezparametry.
i nočním režimu dochází naráz k otevření věiny oken
na fasádách i v prosklených střechách atrií a do budovy se
přirozeným prouděním nasává chladnější noční vzduch.
Ten ochladí vnitř masivbetonové konstrukce, které
přes den i v horkém létě vychladí tšinu budovy bez
strojní klimatizace. Aby tento zjednodušeně popsaný sys-
m fungoval, bude nutv sledujích letech i pro-
vozu jemně doregulovat průvětrníky nad vstupy do všech
přirozeně větraných místností. Další specialitou v budově
jsou třeba tahy se systémem cílového řízení. I když
nejsou vysokorychlostní, využívai ony a opět popr
u nás rekupermoduly. Šeí tak provozní náklady,
protože energii vznikající i brzdězužitkují k osvětlení
kabin a k jejich rozjezdu.
Čím dalším se lišila práce na této stavbě od jiných?
Paní architektka Alena Šrámková sice byla neústupná, ale
práce s ní i s jejími kolegy byla korektní a vždy jsme se na-
konec dohodli. echny detaily jsme ale museli precizně
provést a případ dopracovat podle její aktuál ed-
stavy. Proto jsme třeba při obkdání sociálch zíze
postupovali úplně jinak, než je obvyklé. Stavební otvory
jsme tak museli dokončovat až podle provedeného spáro-
řezu obkladů, protože spáry musely oboustranně lícovat.
Teprve potom jsme osazovali atypicky vyrobené zárubně
a obkladač mohl dokončit svou práci. Dotažena pros
musela t každá sebemenší drobnost. V celém našem
realizačním týmu, a to myslím nejen ten sdružený dodava-
telský, ale rozšířený i o investora, architekty, projektanty
a dozor, jsme mezi sebou měli profesionální vztahy a vzá-
jemný respekt. Taproto jsme stavbu dokázali dokončit
podle všech požadavků a v plánovaném termínu.
Od letošho ledna dojíždíte do Plzně, kde se v týmu
Ing. Šlajse podílíte na řízedalší etapy výstavby Vě-
deckotechnologického parku. Čeho byste chtěl dál pro-
fesdohnout a zvá m vůbec nějaký volný čas?
Pokud ano, většinou jej trávím s rodinou. Když mi ale
zbude chvilka navíc, věnuji ji projektování. Stavařina
od tstbavila, i když spíš praxe nteorie. Jsem
proto rád, že Metrostav umožňuje kariérpostup nejen
na základě vzdělání. Při zaměstnání a rodině si totiž zatím
na vysokou školu netroufám. Věřím však, že když budu
úspěšný, mohu být pověřen i samostatným vedením men-
šího projektu, a to je pro mě velmi zajímavá perspektiva.
strana 2
PTÁME SE
1
Nová Palmovka změří Libni správný čas
Prostor mezi Zenklovou a Sokolovskou ulicí v Libni
vyplní už za pár let Nová Palmovka. Polyfunkčkom-
plex podle návrhu architekta Josefa Pleskota a jeho
AP ateliéru zahrne nejen prostory pro radnici Prahy 8,
ale i pro nájemní kanceláře, supermarket, obchody,
restaurace, sportovtě a podzemparking. Veřejnou
zakázku na vypracování konceptu celého areálu, pro-
jektovou dokumentaci, realizaci a dlouhodobou správu
objektu vyhrál vloni Metrostav Development. Stavbu
Nové Palmovky provede jeho dciná spolnost Me-
trostav Alfa spolu s divizí 3 Metrostavu.
Výnosy z projmu komerčních prostor v NoPal-
movce musí pokrýt náklady na její vybudovái dlouho-
dobou správu,“ přibližuje princip projektu Martina Huclo-
z útvaru marketingu & PR Metrostavu Development.
Abychom eliminovali rizika pro Metrostav Alfa, mutu
vzniknout atraktivní prostředí, kam by lidé chodili rádi
nakupovat a trávit volný čas. Jak se můžete přesvědčit na
www.novapalmovka.cz, Ing. arch. Josef Pleskot proto
areál koncipoval jako nápaditý městský komplex se vším,
co obyvatelé Libně potřebují pro každodenní život.
V těsném sousedství zastávek metra, tramvají i auto-
busů proto na Palmovce vyroste plošně i výškově členitý
objekt se dvěma podzemními a až osmi nadzemními pod-
lažími (vizual. č. 1). V podzemí budou dvoupatrové garáže
a technologické zázemí. Ze Zenklovy ulice i z městsky
stylizovaného dvora se bude vcházet do radniční haly,
která nabídne prostor pro řešení běžné občanské agendy.
V přízenajdete i obchody a restaurace, nad nimi střešní
zahradu a komfortní nájemní kanceláře. Radnice vyroste
kolem vnitřního zastřešeného atria až do výšky 8. NP.
Různorodost složení Nové Palmovky architekt zvýraz-
nil materiálovou skladbou. Opláštění komerčních prostor
vytvoří evážsklo, radniční budova oblékne cihelný
plášť, který doplní velké fasádní hodiny (vizual. č. 2). „Po-
kud e proběhne tak, jak edpokládáme, měli bychom
mít za rok územní rozhodnua od září 2012 do prosince
2014 by la divize 3 Novou Palmovku postavit, říká
Martina Huclová.Radniční hodiny pak začnou přesně od-
řovat čas nejen kolemjdoucím, ale i moderní Libni.“
–ls–, vizualizace AP atelier
2
1
2
3
4
5
6
Ski, golf & hotel resort Tále leží v Banskobystricm
kraji v okrese Brezno u obce Bystrá. Rozkládá se na
jižm svahu Nízkých Tater na konci Bystré doliny,
kterou lemují vrchy Baba (1617 m), Pálenica (1653 m),
Dereše (2003 m), Chopok (2023 m), Ďumbier (2043 m)
a Velký Gápel (1776 m). Středisko Tále získalo jméno
po místním názvu části luk, na nichž bylo postaveno.
zev Palmovka původ patřil vinní usedlosti čp. 59,
která už neexistuje. Historicky je doložena roku 1631,
kdy ji koupil Adam Fridrich. Prodal ji novoměstsmu
šťanovi Matěji Vojtěchu Milerovi z Mildenburka.
Po jeho smrti byla vinice, které se tehdy říkalo Milerka,
rozdělena dědicům. Usedlost získala dcera Voršila,
provdaná Palmová, podle níž se oblast nazývá dodnes.
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (272 ms)

Rendering Strana 3 (103916): (0/1) (261 ms)

Rendering Strana 2 (103915): (0/1) (302 ms)

Rendering Strana 1 (103914): (0/1) (301 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3082/vth120536-1.jpg

 i3082/vth120537-1.jpg

 i3082/bg103915.svg

 i3082/vth120538-1.jpg

 i3082/vth120539-1.jpg