Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 1
Divize 5 umí odstranit hydroizolační
netěsnosti str. 3
Administrativní budova pro ČEZ je
hotová str. 3
Výročí kolébky Metrostavu I. Vodní
stavby str. 4
Ptáme se: Ivana Šmejkala,
stavbyvedoucího z divize 1 str. 2
Nová Palmovka změří moderLibni
správný čas str. 2
Školu pro budoucí architekty otevřel
prezident Václav Klaus str. 3
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
10. března 2011 / 4 / XXIII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Skupina Metrostav obstála
Doplnění vedoucích pracovků divize 2
Od 1. března se Ing. Pavel Kouba stal novým obchodm
stkem divize 2 Metrostavu. Ing. Jí Valeš, který
dosud zastával pozici technicko-obchodního náměstka, se
v budoucnosti soustředí pouze na technické záležitosti.
Metro v Helsinkách
Divize 5 podepsala 21. února
smlouvu na výstavbu
1,3 km dlouhého úseku
dvou jednokolejných tunelů
metra v Helsinkách. Stavbu
provede tým Ing. Václava
Pavlovského ve sdružení
s místní společností Destia OY. Investor, finská organizace
Länsimetro, tak ocenil jejich dobrou práci při ražbách
ístupových tune, které provádějí od lského září.
Čestné uznání pro divizi 9 Metrostavu
Rekonstrukce bývalé barokní fary v Hněvčevsi, kterou
závěrem roku 2009 dokončil tým Ing. Lubomíra Jakla
z divize 9, získala letos v únoru čestné uznání v soutěži
Stavba roku 2010 Královéhradecho kraje. Projekt řešil
estavbu chráněné kulturní patky a její přístavbu.
Hrubá stavba stojí
Betoři z divize 6 dokončili
v polovině února přes
podle plánu hrubou stavbu
jedenácti domů ze souboru
alfarezidence v Praze 3.
Výstavbu této první etapy
rezidenčního parku
Na Vackově zajišťuje pro naše developery tým Ing. Martina
Jiroty z divize 9. Více na www.alfarezidence.cz.
Kolektivní smlouva
Zástupci odborových orgánů a vedení firem TBG Metrostav,
Pražské betonpumpy a doprava a TBG Pražské malty
podepsali 18. února společnou kolektivní smlouvu. Svými
parametry evyšuje konné nároky i úroveň odvětvové
kolektivní smlouvy a je uzavřena na roky 2011 a 2012.
emostění mostu
Za pouhých 14 dní postavili
pracovníci provozu mostních
technologií divize 4 ocelové
přemostěKozského potoka
na silnici z Měšic do Turovce.
Provizorkonstrukce byla
zprovozněna 15. února 2011
a překlene patkově chráněný most, který by nevydržel
zatížení od provozu těžké techniky při stavbě dálnice D3.
Informace ze Skupiny Metrostav
Projev prezidenta Skupiny Metrostav Jiřího Bělohlava,
fotografie a další materly ze Strategické konference 2011
naleznete v plm zní na skupinom intranetu.
Aktivní účast
Generální ředitel Metrostavu
Ing. Pavel Pilát se 1. března
zúčastnil Fóra českého
stavebnictví, kde moderoval
i jednu z panelových diskusí.
V pátek 4. března jednal na
112. Žofínském fóru, kde
pražský primátor Bohuslav Svoboda představil účastníkům
svůj program Vize pro Prahu v letech 20102014.
Elektronický oběh faktur už funguje
Druhý týden v březnu byl v Metrostavu spuštěn program
elektronického oběhu faktur. Díky němu by všechny faktury
ly být zaúčtovány do deseti pracovch dnů od převzetí.
Na e Strategic konferenci Skupiny Metrostav
zhodnotil její prezident Jiří Bělohlav vývoj v uplynulém
roce 2010 a nastínil strategii do budoucnosti. Jeho pro-
jev a následnou diskusi si 2. ezna v Ballingově sále
rodtechnické knihovny v pražských Dejvich (ti-
tulní foto) vyslechlo více než 160 vedoucích pracovníků
ze všech společností, ve kterých Metrostav větši-
nový podíl, a také hosté z DDM Group a Doprastavu.
Manaži ze společností Metrostav, Subterra, Met-
rostav SK, Metrostav Development, Metrostav Nemovi-
tostní, uzavřený investiční fond, PRAGIS, METROS, SQZ
a CCE Praha věnovali projevu prezidenta Skupiny sou-
středěnou pozornost (foto č. 1). Jiří Bělohlav (foto č. 2)
v něm nejprve zhodnotil hospodaření Skupiny Metrostav
a uvedl, že vloni realizovala konsolidova kony jen
zhruba o šest procent nižší než v předchozím roce.
Metrostav plán výkopřeplnil a prezident jeho vý-
sledky ohodnotil jako velmi dobré. Mimořádně spokojen
byl s hospodařením firmy Subterra, která vloni vylepšila
svou bilanci a ekročila plán i edepsanou rentabilitu
práce. Zato Metrostav SK si vedl špatně. Má však dnes
nové manažery, kteří by jej v součinnosti s divizemi
Metrostavu a firmy Subterra měli brzo pozdvihnout k lep-
ším výkonům. Metrostav Development splnil plánované
parametry a také ostatní spolnosti ve většině dosáhly
ekávaných výsledků. I es lčí nspěchy tak Sku-
pina Metrostav v roce 2010 ekonomicky obsla jejím
velkým problémem však zůstává zásobník práce, který se
ve všech společnostech povážlivě ztenčuje.
V další části projevu Jiří Bělohlav okomentoval podni-
katelské prostředí, které nás obklopuje. Označil je za eko-
nomicky nestabilní a s nelepšícím se výhledem. Stát
nejenže omezuje investice do výstavby, ale navíc projekty
nepřipravuje, rezidenční i komerčdevelopment zůstávají
v útlumu. Blíží se také konec rozpočtového období EU.
Abychom v této situaci udrželi silné postavení Skupiny
a jejích firem, je nutné dále rozvíjet oblast stavební výroby,
optimalizovat klady a rozjet lidské zdroje. Je zapotřebí
jednak t co stavět, a jednak získané zazky postavit
tak, abychom měli znova šanci ucházet se o nové. Musíme
také soutěžit meí projekty, hledat ílitosti v regio-
nech, nových segmentech stavebnictví a v zahraničí.
Z úsporných opatření, která by nám měla pomoci,
prezident zmínil soustředědel divizí Metrostavu a fir-
my Subterra do společného komplexu Palmovka Park II,
ke kterému by mělo dojít koncem roku 2013.
Když jsem přemýšlel o tom, čím byl pro mne uplynulý
rok charakteristický, uvědomil jsem si, že byl mimořádný
výší škod, které způsobily nepřesnosti a chyby v naší prá-
ci,“ konstatoval na závěr Jiří Bělohlav. „Můj názor je, že to
nebyla tak úplně náhoda. I když marketing, obchod a řada
dalších ve Skupině probídobře, vlastní příprava
a staza nimi o trochu zaostáva.“
Závěry Strategic konference, ke které se vrame
také ve fotosloupku, konkrétně rozpracují Technicko-
-ekonomické konference, které se uskuteční v nejbližších
dnech. TEK 2011 naší společnosti proběhne 16. ezna
a informace z ní přinese příští číslo našich novin.
Tybinky pro metro
Ostění jednokolejných ražených tunemetra V. A vy-
tví 1500 mm široké železobetonové prstence. Každý
z nich bude složený z šesti tvarově rozdílných prefabri-
kovaných segmentů tzv. tybinků. Na celou trať od Vypi-
chu po Dejvice jich erektor TBM spotřebuje asi 33 tisíc.
Ve sdrení s naší divizí 5 je vloni v říjnu zal v Senci
vyt závod Prefa slovenského Doprastavu (foto).
Prstence ostění mají vnější průměr 5800 mm, tloušťka
segmentů dosahuje 250 mm. i zhotovování tybinků je
nutné přesně dodržovat stanovené výrobní odchylky, jež
u žádného dílu nesmí překročit hodnoty ± 0,5 mm v šířce,
± 2,0 mm v tloušťce a ± 0,6 mm v délce po oblouku.
Ve slovenské Prefě vyrobí v devíti formách 54 tybinků
denně. Do Prahy je už brzy začnou dovážet nákladní auta
a budou se muset činit jedno uveze jen devět tybinků,
obě TBM jich přitom za den spotřebují až 240. Ražba, kte-
rou řídí sdružení našich divizí 5 a 8, totiž může postupovat
rychlostí až jeden prstenec za hodinu.
Při výrobě na Slovensku je kažsegment označen
štítkem, jenž přesně určuje jeho umístění v prstenci. Podle
něj bude obsluha tybinky ze staveništního meziskladu
rovnat na kolová vozidla, označovaná zkratkou MSV (Multi
Service Vehicle). Tyto speciálnízvozy jsou uzso-
bené k tomu, aby pod závěsem TBM projely odzadu až
k tzv. mostu (bridge) za prvním vozíkem. Odtud se tybinky
na transportním zařízení TBM přepraví k erektoru, jenž je
jeden po druhém osadí do pozice v prstenci ostění.
Další informace viz fotoreportáž na str. 4
1 2
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (360 ms)

Rendering Strana 2 (103915): (0/1) (349 ms)

Rendering Strana 1 (103914): (0/1) (386 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3082/vth120536-1.jpg

 i3082/bg103914.svg

 i3082/vth120537-1.jpg

 i3082/vth120538-1.jpg

 i3082/vth120539-1.jpg