Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 3
Jen tři roky po vzniku Metrostavu v roce 1974 vznik-
lo v divizi 5 sedisko speciálních prací (SSP) zaměřené
na prování metalizolací. Postupem času své dovednosti
rozšířilo a po nedávném sloučení s útvarem kontroly izola
dnes nabízí komplexní odstranění všech možných netěsnos-
tí proti vodě v podzemních i pozemních stavbách.
Díky dobře odvedené práci divize tak dnes voda
nepronieba do traťových tunelů metra v úseku Nové
Butovice Jinonice, do garáží domu na Ovocném trhu,
přes železobetonové stěny do City centra Chomutov nebo
na schodiště ve stanici metra Náměstí Míru.
„Podle požadavků Dopravho podniku hl. m. Pra-
hy jsme také tšinu tracích šachet, propojek tunelů
a technologických prostor v metru opaili metalizolací,“
říká stavbyvedoucí Petr Váňa, který středisko řídí.Při je-
jich provádění upevníme na porušený povrch stěn pomocí
ocelových kotev rastr z ocelových nosníků. Vodotěsnými
svary na něj přivaříme ocelové plechy tak, že vznikne ne-
propustná ocelová stěna – metalizolace, kterou opatříme
jedním základním a dvěma vrchními antikorozními těry.
Je zcela nepropustná proti vlhkosti, a protože zamezí opa-
dávání stěn, umožní i snazší údržbu izolovaného prostoru.
Na metalizolaci se potom dají snadno montovat i růz
daí konstrukce, třeba žeíky, ostlenebo lávky.
Sedisko speclních prací divize 5 se specializuje ne-
jen na sanace betonových, ocelových a jiných konstrukcí
v tunelech metra, dálnic a železnic, ale provádí i opravy ne-
těsností proti vodě v pozemních stavbách. Jednak pomocí
jednosložkových polyuretanových injekžních hmot, kte-
se aplikují pod tlakem, jednak polyuretanovými stěr-
kami, jež po těru vytvářetzv. tekutou lii s vynika
přilnavosk podkladu a tlakovou i chemickou odolností.
Jsou vhodné nejen pro objekty, u kterých původní hydro-
izolace a ochrana konstrukce proti vodě není funkční, ale
i pro ty starší, u nichž vůbec nebyla provedena.
zdroj: divize 5
Prezident clav Klaus otevřel 22. února prvvýuko-
vou budovu ČVUT v Praze po 35 letech. Školu, jež bude
evážsloužit fakultě architektury, postavil ve sdru-
žení s firmou VCES tým Ing. Jana Šlajse z naší divize 1
podle návrhu prof. Ing. akad. arch. Aleny Šrámkové.
„Na první pohled se mi tato budova velmi líbí,“ řekl
v oteracím proslovu ed zástupci ze státních organi-
zací, akademické obce, zhotovitelů etgenerálního
ředitele Metrostavu Ing. Pavla Piláta (foto č. 1 třetí zleva)
– a studentů prezidentclav Klaus.Je elegantní, funkč-
ní, vypadá uměřeně a odpovídá účelu. Budoucí architekti
dostávají pro výuku kvalitní prostory a mně neznež
popřát, aby se jim v tomto prostředí líbilo a dařilo.
Nová budova, koncipovaná do tvaru písmene L, i
podzemní a osm nadzemních podlaží (foto č. 2), kterými
prostupují i zasešená atria. Na celkové užitné ploše
ř 35 tisíc zahrnuje 79 eben (foto č. 3), urče-
ných převážně pro fakultu architektury, jedno patro bude
využívat i nová Fakulta informačních technologií ČVUT.
V podzemí objektu může parkovat až 316 osobních aut.
Rektor ČVUT prof. Ing. Václav Havlíček, CSc., spolu
s náměstkyministra školství, mládeže a lovýchovy ČR
Evou Bartoňovou poděkovali při zahajovacím ceremoniálu
em, kdo ke stavbě nové budovy ispěli. V první řadě
za to, že byla postavena včas a její rozpočet, na který stát
přispěl téměř miliardou korun, byl dodržen.
„S Metrostavem se mi spolupracovalo opravdu dob-
ře,“ řekla po otevření školy prof. Šrámková. „Ráda budu
vzpomínat i na to, jak tým Ing. Šlajse přesně věděl, co, kde
a kdy bude probíhat s přesnosna den a dokonce i na
hodinu. Pro mne, která dobře pamatuje časy, kdy termín
dokončení stavby byl buď letos, nebo příšrok, to bylo
až neuvěřitelné. S hotovou stavbou jsem spokojená.
Od 14. února 2011 se i ky úsilí naší divize 1 v nové
budově ČVUT í budou architekti. Spolu s preziden-
tem Václavem Klausem jim ejeme: Aby to, co budou
v budoucnosti navrhovat a co se bude stavět, bylo tak
neokázalé a tak poctivě přiznávající kontinuitu minulého
se současm a budoucím jako tato úctyhodná budova.
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
strana 3
Nová škola pro budoucí architekty
1
2 3
V polovině února dokončil tým Ing. Pavla Trojana z di-
vize 9 v pražské Michli novostavbu administrativní bu-
dovy pro investora, kterým je společnost ČEZ Správa
majetku. Nyní probíhá její kolaudační řízení a investor
vybavuje prostory nábytkem a dalším interiérovým za-
řízením. Na jaře ijdou na řadu sadové úpravy okolí,
které nebylo možné dokončit během zimy.
Novostavba se třemi podzemními a šesti nadzemními
podlažími, která se naczí vedle známého BB centra ne-
daleko stanice metra Budějovická, upouna prvpohled
nepřehlédnutelným fasádním pláštěm s výraznými sluno-
lamy. Jeho část tvoří obklad z alucobondu v kombinaci se
stěrkovou omítkou, další části fasády jsou prosklené.
Budova zaujme i vnitřním řešením, při němž autoři ze
spolnosti di5 architekti ienýři vsadili jednak na vari-
abilitu jednotlivých kancelářských prostor, ale především
na komunikační jádro budovy, které tvoří sklobetonové
stěny s ocelobetonovými lávkami. V prostoru mezi hlav-
ním schodištěm a výtahem vede od stropu nad 2. PP až
do proskleného světku nad 6. NP světlovodná šachta.
Mezi a jednacími místnostmi je stěna z 2550 kusů
sklobetonových tvarovek s požární odolností (foto č. 1).
Zaměstnanci Skupiny ČEZ budou moci v 6. NP využí-
vat i terasy. Na ty, které jsou situované na sever a východ,
se vstupuje es velkoplotevíraokna a jejich í-
stupná plocha je ohraničena celoskleněným zábradlím. Na
jižní a západní terasy mají přístup pouze údržbáři.
„Během stavby byla pro nás nejslitější časově -
roča esná koordinace praa technologií v hlavním
komunikačním prostoru. Architekt i investor totiž požado-
vali dodržení téměř strojařské esnosti v návaznostech
sklobetonových stěn, ocelobetonových lávek a schodišť,“
vzpomíná Ing. Trojan. „Myslím, že se nám ve spolupráci
s divizí 6 povedly i pohledové betony stropů.Zároveň
si pochvaluje perfektní souhru celého realizačního týmu
a konstruktivní přístup ze strany investora, díky kterým
starou Michli doplnila další moderní budova (foto č. 2).
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Administrativní budova pro ČEZ je hotová
SSP navrhne nejvhodnější technologický postup
na odstranění probmu, cenovou nabídku a provede:
ochranu betonových konstrukcí proti tlakové vodě
dodatečnou injektáž betonových konstrukcí pomo
pojistného systému
opravy vad izolací při závadách u nových staveb
dodatečvodorovné i svislé izolace všech druhů
zdiva proti vzlínající vlhkosti
vodotěsné řešení pracovch a dilatačch spár
opravy podlah polyuretanovými stěrkami
Architektka Alena Šrámková navrhla na stěny interiéru
nové budovy ČVUT v Praze lesklé syntetické barvy.
es odlišné ání investora a uživatele od požadavku
neustoupila, i když byloejmé, že by matná verze
těrů lépe maskovala přirozené drobné nerovnosti
podkladch materiálů a jejich spoje. Trvala tot
na tom, že také hra stel a jejich odrazů na lesm
povrchu pomůže zařadit moderní objekt do okolho
staršího kampusu, kde se zvště na zdech komunikací
často používaly stejně půsocí olejové nátěry.
ALUCOBOND
®
je recyklovatelný, stabilní a flexibilní
fasádní materiál, jehož sendvičové desky se skládají
ze dvou hlikových krych plechů a plastového
nebo minerálního jádra. Je stálobarevný, lakovaný
cevrstvým vypalovaným lakem. Dnes je k dispozici
nejen v barvách podle vzorníku, ale na objednávku
i v odstínech se speciálními metalickými efekty. Pro
opštění budov byl poprvé použit koncem 60. let
20. století a dnes jej architekti navrhují i do interiérů.
1 2
Odstranění hydroizolačch nesnos
Business park v Praze 6 se rozstá o halu F
Na jihozápadm okraji Prahy-Ruzyně, kousek od vý-
padovky na Chomutov a nedávno otevřené rychlostní
komunikace R6 lí průmyslově-komerční areál Karlo-
varská business park. V rozlehlém arlu storekon-
struovaná administrativní budova, výrobní haly s ozna-
čením A a B, dva skladoobjekty C a D a opravárenská
hala E. Začátkem dubna k nim přibude nová hala F,
kterou jako výrobnu vzduchotechnických komponentů
staví divize 3 pro společnost Lindab.
„Stat jsme začali vloni v září a halu uvedeme do
zkušebního provozu podle plánu 1. dubna. Od konce
listopadu nás ale trápočasí, které nám až dosud neu-
možnilo plně rozvinout práce na venkovních zpevněných
plochách,okomentoval průběh výstavby vedoucí projek-
tu Ing. Petr Macháček. „Letošní zima nám zkrátka udělala
čáru přes rozpočet. Když ak bude jen trochu příznivé
jaro, zpožděvyrovme a objekt zprovozníme as.
Zprovoznění vyjadřuje v tomto ípadě určitou orga-
nizačně-technickou zvláštnost. Divize 3 se totiž neúčastní
kolaudace, zodpopouze za uvedení stavby do ímě-
síčního zkušebního provozu, v němž bude monitorován
vliv výrobních jednotek – především lakovny – na životní
prostředí. Teprve po jeho vyhodnocení proběhne kolauda-
ce v režii investora, kterým je společnost Portland Trust.
Nový objekt F bude po svém dokončesloužit jako
výrobní základna vzduchotechnických komponentů, záro-
veň však bude představovat vzorový produkt, který v této
podobě, tedy etně použité technologie a vybavení, chce
společnost Lindab nabízet potenciálním zákazníkům.
Celá hala F o rozměrech 100 x 100 m se skládá ze čtyř
lodí. Svislé nosné prvky rámového systému tvoří ocelo
sloupy. Sedlovou střechu vytvářejí skloněocelové vaz-
níky s výškou 12,5 m v ebeni svět(foto). Zateplenou
fasádu kryje plášť z trapézových plechů.
Denní osvětlení výrobních prostor zajišťují světlíky,
zasklené polykarbonátovými deskami v provedení opál.
Představují výrazný architektonický prvek objektu, jehož
dominantními rysy jsou jednoduchost vyplývající z účelu
stavby a barevné řešení. Halu doplňují vnitroareálové ko-
munikace, manipulplochy a parking pro 100 vo.
Na výstavbě v areálu Karlovarská BP se vedle divize 3
podílely také divize 7, která zajišťovala hrubé terénní úpra-
vy, a divize 1, jež dodala zámečnické výrobky.
Jak podotkl Ing. Petr Macček, pro Metrostav ed-
stavuje tato stavba standardní typ zakázky, s jakou mají
jeho pracovníci boha zkušenosti. Divize 3 j ostatně
v tomto areálu vybudovala halu A, takže místní podmínky
pro ni nebyly nové. Nicméně i tak ocenil vysoce korektní
vztahy jak s budoucím uživatelem, tak i s investorem,
které označil jako profesionální, férové a vsícné, a to
v celém dosavadním průběhu výstavby.
–rip–, foto Josef Husák
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 04/2011, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (234 ms)

Rendering Strana 4 (103917): (0/1) (227 ms)

Rendering Strana 3 (103916): (0/1) (267 ms)

Rendering Strana 2 (103915): (0/1) (267 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3082/vth120537-1.jpg

 i3082/vth120538-1.jpg

 i3082/bg103916.svg

 i3082/vth120539-1.jpg

 i3082/vth120536-1.jpg