Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 2
CCE Praha oslavila 15 let úsšné existence
Firma CCE Praha (Competence Centrum East) byla
založena koncem roku 1999 jako reprezentant švýcar-
ského LH Systems – dceřiné spolnosti firmy Leica,
která se po celém světě zabývala problematikou letec-
ké fotogrammetrie. Tolik historie.
Dnes se CCE Praha specializuje zejména na ře
technologicky vysoce náročných projektů a poskytování
prací a služeb v oblastech inženýrské geodezie, digitální
fotogrammetrie a dálkoho průzkumu Ze. Zastupuje
americké společnosti Geodetic Systems Inc. a New River
Kinematics a švýcarskou firmu Vectronics. V roce 2009
se stala členem Skupiny Metrostav, jem jednatelem aře-
ditelem je od počátku Ing. Jaroslav Pohan.
Činnost CCE Praha se souběžně rozvíjí ve dvou oblas-
tech – vojenské a civilní. V té první dosáhla významch
úschů při ření vývojových projektů pro českou armá-
du, za což obdržela pět prestižch cen na mezinárodch
veletrzích obranch technologií IDET a IDEB. V mci
Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu České
republiky získala i ocenění Výrobek roku2003 za mobilní
pracoviště topografických informací.
V civilní oblasti zaměstnanci CCE Praha úzce spo-
lupracují zejména s Metrostavem, kde mezi jejich nej-
významnější akce paila soinnost při výstavbě vy-
souvaných tunelů metra pod Vltavou, dálničních mostů
es Rybný potok a u obce Rzavá, mostu přes Oi na
rychlostní komunikaci R6, trasy metra V.A a pražského
tunelového komplexu Blanka včetně Trojského mostu.
V současné době se pracovci firmy intenzivně věnu
novým vývojovým projektům, třeba řízení finišeru na po-
kládku cementobetonového krytu s využim elektronic-
kých metod (spolu s divizí 4 Metrostavu a firmou Alimex)
či velmi přesnému měření a vyhodnocování deforma
obálky kontejnmentu výrobních bloků vjaderné elektrárně
Temen (spolu s Alimexem aVýzkumným ústavem geo-
detickým, topografickým akartografickým).
S metodami velmi přesné blízké fotogrammetrie se
CCE Praha snaží proniknout i do energetického strojíren-
ství a leteckého průmyslu. Při klasických zakázkách dnes
spolu s divizí 5 Metrostavu pracuje zejména na moderni-
zaci trati RokycanyPlzeň a tedy ejpovickém tunelu.
Samostatnou, velmi perspektivní kapitolou činnosti
firmy je intenzivní spolupráce s Vojenským technickým
ústavem letectva a protivzdušné obrany (VTÚL a PVO)
při vývoji sofistikovaných technologií využívajících bez-
pilotní prostředky. Spolupráce s touto špičkovou institucí
edstavuje pro CCE Praha velkou výzvu a nabízí mnoho
možností k budoucímu rozvoji. Úspěchu této technologie
nevno pehnal i kardinál Duka (foto).
Ing. Jaroslav Pohan, foto VTÚL a PVO
Slavnostní ztiše
Obě kaplanovy turbíny MVE Liběchov (foto č. 1) se
12.února nachvíli zastavily. Vezklidněném prostředí
tak umožnily prohlídku (foto č. 2) celého právě dokon-
čeného vodohospořského díla naLabi, které vybu-
dovala divize6 vesdružení sfirmou Zakní staveb.
Stavba trvala odprosince 2011 téměř tři roky apro-
běhla vedvou etapách. Její kvalitu mohl při slavnostním
otevření zhodnotit ředitel divize 6 Ing.Jan Cuc (foto č. 3
vlevo) spolu s dalšími hosty při komentované exkurzi
(foto č. 4), která představila i dálkově ovládaný velín
(foto č.5). Právě ukončenou etapu stavby řídil zadivizi6
vedoucí projektu Petr Hanzlík, jehož tým sklidil uznání
za dobře odvedenou práci také od obchodho ředitele
Metrostavu Ing.Milana Veselsho (foto č. 6 druhý zleva).
Dvě turny s průměry oběžného kola 4,5 m a 3 m
ashltností 108 m³/s, respektive 47 m³/s už dnes podávají
uLiběchova plný instalovaný výkon 3515 kW, který může
pokrýt spotřebu elekiny až u 600 docností.
Ing.Davida Vaníčka,
obchodního náměstka divize 9
Základm datem profesního životopisu Ing. Vaníčka
je rok 2000, kdy po ukoení studia na stavební fakultě
ČVUT nastoupil do divize 9 Metrostavu. Sho rozhod-
nutí nikdy nelitoval. Přál si polet se na náročných
azajímavých zakázkách, a to se mu splnilo. V různých
pozicích výrobní přípravy pracoval na rekonstrukci
Kongresového centra Praha, na výstavbě obchodní
galerie Flora či přestavbě bývaho dominikánského
kštera v Karmelitské ulici na Hotel Mandarin Ori-
ental. Zastupoval vedoucího projektu z Metrostavu
na stavbě Národní technické knihovny. V létě 2013
evzal funkci obchodho náměstka, v jehož úseku
kolik let působil jako vedoucí útvaru nákupu.
Jak vmáte stavební trh ajak se naněm divizi 9 dí?
Získat ve veřejném sektoru zakázku za smysluplnou
cenu, která by umnila dílo rozumně provést a přinesla
ijatelný hospodářský výsledek, je dnes velmi obtíž,
snadsázkou se dá říct, že téměř nereálné. Jediným kri-
tériem výběru je totiž až na výjimečné případy výhradně
nejnižší nabídková cena, což v případě úspěchu klade
značné nároky na realizační týmy a limituje výběr zho-
tovitelů. Vprivátním sektoru je zase velmi obtížné projít
několika koly výběrového řízení a přesvědčit investora,
aby upřednostnil naši firmu. A i tady se vzhledem k velké
konkurenci ceny často pohybují i pod hranicí rentability.
Vztah se zadavatelem a jeho důra ve zhotovitele je však
zásadní, pochopitelně za předpokladu akceptace tržní
ceny. Divize9 má zatím pro letošní rok smluvně zajtěn
obrat zvíce než 85 %. Vzhledem ke slitosti arentabilitě
zakázek musíme náš výrobní program nutně doplnit.
Máte rozpracované inějaké rekonstrukce?
Na Malé Straně pracujeme na rekonstrukci podkroví
Profesního domu, národní kulturní památky, které jsme
již dříve renovovali fasádu. Doume, že brzy zame
idalší etapu obnovy pražského hlavního nádraží, jmeno-
vitě rekonstrukce středové části fasády historické Fantovy
budovy ahlavních restauračních sálů. Za znku stojí také
plánovaná oprava Národního muzea v Praze. Zadavatel
si pro ni vybral sdrení M-P-I Národní muzeum, kde je
lídrem Metrostav – zastupovaný divizemi 9 a1 – a členy
Průmstav aIMOS Brno. Podpis smlouvy však stále odda-
lují námitky a odvolání k ÚOHS. Jak my, tak naši partni
ale věříme vúspěch abrzké zahájení pra. Po celou do-
bulegislativně-správho řízení nám pomáhá právní útvar
centrály, jmenovitě JUDr. Hana Nevřalová, které bych
chtěl touto cestou velmi pokovat.
Půsote v krajích, prováte zakázky i pro výrob
závody, modernizujete nemocnice, stavíte objekty pro
du. Co byste řekl krezidením projektům?
Z těch několika probíhajících bych vyzdvihl stavbu druhé
etapy obytného souboru Vackov, financovanou Metro-
stavem Development, a smíchovské rezidence Sacre
CoeurII, která vyzkouší a proří naše schopnosti, pro-
tože se jedná otechnicky velmi složitý projekt. S týmem
Jana Kučery, který jej ří, na něm spolupracují kolego-
vé z vnitropodnikových technologií provozů ocelových
aželezobetonových konstruk, tedy z divizí 3 a 6. Jsme
esvědčeni, že spolupráce s firemními provozy je upo-
dobně náročch projektů správm krokem a zárukou
technicky kvalitní aúspěšné realizace celé zakázky.
Chystáte dobudoucnosti ijaké novinky?
V Karlovarsm kraji, kde se nám historicky daří, usi-
lujeme o dodávku stavební a technologické části centra
zpracování odpadů ve Vinřově. Nabídku jsme podali ve
sdružení s divizí 3 Subterra a v případě jeho úspěchu
bychom mohli získané zkušenosti a reference vyít při
obdobných, v současnosti už připravovaných projektech.
Základem úschu, a to pochopitelně nejen naší divize,
ale i celé firmy, jsou jednoznačně schopní a zkení li-
dé – pracovití, charakter, loajální a spokoje. Pokud
se jim pro práci alespoň trochu uvolní vněí prostře
azmění se nálada na stavebním trhu, věřím, že ohlédnutí
za rokem2015 bude pozitivnější než za rokem minulým.
VárpalotaVárpalota
Budapešť
Budapešť
Várpalota
Várpalota
MAĎARSKOMAĎARSKO
BratislavaBratislava
Vídeň
Vídeň
Inota
Inota
8
8
8
M80
strana 2
PME SE
Subterra zesiluje pozici nazahraničních trch
Zatímco divize 1 firmy Subterra, zařená na pod-
zemní stavby, pracuje vSrbsku, Německu abrzy zahájí
ražby veŠvédsku, divize 3 – orientovaná naty doprav-
ní – pokruje vúspěšné práci vChorvatsku ahlav
v Marsku. Po dokončení rekonstrukce železnič
trati vúseku Budapešť-Kelenld–Tárnok tam její pra-
covci zali nedávno připravovat i další zakázky –
modernizaci železničho uzlu Székesferr a pod
vedením Ing.Gergelyho Bölcskeie následně i výstavbu
silničho obchvatu centra města Várpalota (M80).
Veřejnou soutěž navýstavbu téměř šestikilometrové-
ho objezdu Várpaloty vyhrálo sdružení, v jehož společ-
m projektovém týmu zastupují Subterru zaměstnanci
její marské dceřiné společnosti Subterra – Raab Kft.
Pocházejí ze Slovenska, adíky svým předkům tak nemají
vMaďarsku jazykové problémy.
Várpalota leží asi 85 km jihozápadně od Budapešti
a20km severně odBalatonu nasilnici E66 (smístm
označením S8) – spojnici Székesfehérváru srakouskou
hranicí (mapa). Kromě toho, že jemu centru vévodí hrad
ze 14. stole, je historicky zmá kvůli hornické minulosti.
Hlavní trasa obchvatu proto povede náspy izářezy včle-
nim ačasto poddolovam území. „Založení zemho
lesa vozovky bude ve zdejším, z hlediska únosnosti
nevyhovujícím, podlí velmi nárné. Stím jsme se však
setkali už inajiných stavch. Díky zkušenostem si proto
jistě poradíme itentokrát,“ říká Ing. Bölcskei. Rozsáh
silniční stavba bude mít vliv inaželezniční dopravu, pro-
tože během prací nadvou nových mostech budou vlaky
muset jezdit objížďkami poprovizorní trati.
Stavbaři už splnili první milník díla, když vlistopa-
du 2014 odevzdali proděcí dokumentaci na dot čené
inženýrské sítě. Vzávěru lského roku nanich provedli
i přípravné práce, které se týkaly také křižujících silnic
(foto). Hlavní část díla zahájí začátkem letošní staveb
sezony. Obchvat Várpaloty má být uveden do provozu
vúnoru 2018, kdy naváže nazrekonstruované části E66.
Zdroj Subterra
2
1
3
4
5
6
Obchvat Várpaloty, silnice E66 (S8)
Sdružení: Dömper Kft. (lídr, 30 %), Subterra – Raab Kft.
(40 %), Panon – Doprastav Kft. (30 %)
lka úseku: 59 15,5 8 m
Šířka silnice: 22,50 m, 2+2 pruhy, nezpevněná krajnice
Rekonstrukce přilehlých silnic: 4770 m
Protihlukové stěny: 392 m
Mosty: t silničch, z toho dva přes železniční trať
Mimoúrovňová křížení: jedno
Vyvolaná investice: rekultivace části bývalé skládky
Předpokdaná doba realizace: 44 měsíců
Metrostav_04_2015.indd 2 02.03.15 12:06
Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (374 ms)

Rendering Strana 3 (102679): (0/1) (365 ms)

Rendering Strana 2 (102677): (0/1) (409 ms)

Rendering Strana 1 (102675): (0/1) (408 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2975/vth119011-1.jpg (2x)

 i2975/vth119013-1.jpg (2x)

 i2975/bg102677.svg

 i2975/vth119015-1.jpg

 i2975/vth119017-1.jpg