Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 3
Kanceláře, byty a ateliéry u komína
Průmyslový areál v Křížové ulici v Praze na Schově,
kde se dříve pod značkou ČKD vyráběly naftové moto-
ry, v současné době proczí postupnou modernizací.
Staré objekty buď zcela ustupují novým, nebo jsou
rekonstruovány pro jiné účely.
Torna byla u schovského nádraží zalena vro-
ce 1919 a její výrobky dělaly dobré jméno pražským
technikům a strojařům po celém stě. V roce 1980 ji
ak zničil veliký požár, který úmyslně zalil podnikový
požárník. Katastrofě, s tehdy absolutně nejvyšší násled-
nou škodou ve výši jedné miliardy Kčs, nezabránilo ani
29protipožárch sborů a výroba zde už nebyla obnovena.
Dnes se na místě torny rozkládá výrobní a skladový
areál aspolečnost Realtoria, která jej provozuje, se v něm
rozhodla vybudovat pro své zaměstnance novou budovu.
Bude složená ze dvou částí – z osmipatrové multifunkční
novostavby a jednopatrové nástavby na sousedm do-
mě. Zajímavostí bude přístup pro pěší, který vzhledem
k profilu tenu povede po ocelové lávce rovnou do čtvr-
ho podlaží objektu, kde bude vstupní recepce a malá
ubytovna. Pod ně, do druhého a třetího nadzemho pod-
laží, je navrženo 40 atelrů či kanceláří, v přízemí bude
parkoviště pro 36 aut. Nad recepcí, v pátém až osmém
podlaží, vyroste 55 by, většinou garsoniér. Nejtší byt,
s dispozicí 5+1, najde prostor ve sešní nástavbě.
Architekti navrhli nový objekt tak, aby nesobil ru-
šivě v prostoru mezi původní výrobní a obytnou zónou
aani z jedné strany nepřevyšoval sousední vilovou čtvrť
í Hrady a vší obytné budovy u ulice Křížová. Optic-
kého zmenšení se jim podařilo dosáhnout ustupováním
kolika horních pater, kde vzniknou terasy, a barevmi
kombinacemi na obvodovém plášti budovy (vizualizace).
Novostavba vyroste na místě vysloužilé kotelny hned
vedle 50metrového komína, který připomíná minulost lo-
kality a dnes slouží jen jako annní nosič. „Naše zakázka
se jej netýká, nesmí ale spadnout, a představuje tak asi
jedinou slitost naší jinak vcelku standardní stavby,
komentuje projekt jeho vedoucí Petr Kopička z divize 1
adodává: „Komplikuje nám totiž demolice a usní vě-
žového jábu. Kromě něj se musíme vyrovnat istím, že
na staveništi narážíme na množství funch inefun-
ch sítí, které mnohdy nejsou nikde zakresleny.
Zakázka, probíhající systémem design&build, zala
v květnu 2014 projektováním a vizováním stavebních
povolení. Samotné stavební práce zahájil tým divize 1
letos v únoru. Pokud vše půjde podle plánu, bude se nové
osazenstvo ke komínu stěhovat už v létě příštího roku.
jar, vizualizace spolnost Ubiquist
Na pražské trati už zbývají jen drobné úpravy
Od poloviny loňského prosince jezdí vlaky na železnič-
ní trati mezi Bubenčí a Holešovicemi (foto č. 3) daleko
tišeji než dřív. Po dvou letech si místní obyvatelé od-
dechli i od ruchu stavebch prací. Úplné dokončení
tamější zakázky divize 5 je však stanoveno až na jaro.
Jtě zvá třeba přelit plynovod. Doufáme, že pro
přeložku rychle získáme všechna povolení,“ říká stavby-
vedoucí Ing.Zbyněk Kováčik z divize 5. Po změření hluku
azpraconí hlukové studie by na jaře mělo dot i kvý-
ně oken v některých objektech a k dokončení sadových
úprav kolem železniční zastávky v Podbabě. Stavbaři tím
ukoí rekonstrukci asi 4,5kilometru dlouho úseku že-
leznice, která se dotkla také nádraží Praha-Holešovice (fo-
to č. 2) a mostů nad ulicemi Partyzánská aZa Elektrárnou.
Na trati už funguje i nová zastávka Praha-Podbaba (foto
č.1), která nahradila původní stanici Praha-Bubeneč.
Na zakázce pracoval tým Ing. Toše Kohouta spo-
lečně s kolegy ze Subterry celé dva roky. Během nich si
musel poradit sřadou nástrah, které zakázky na železnici
provázejí. „Snad vždy na ní pracujete za provozu nebo
snějakým omezením. Proto je důležité mít v týmu čloka
schopného dobře plánovat výlukovou činnost asledovat
dodržování harmonogramu prací,“ zdůrazňuje Ing. Ko-
čik a chválí spolupráci s kolegy ze Subterry: „Jsme na
sebe zvyklí ame, co od sebe můžeme čekat.“
Vzhledem k tomu, že část železnice v délce asi 1,5 km
proczí v těsné bzkosti dvou přírodch památek – vr-
chu Pecka a Královské obory, měli stavbaři do některých
míst jen omezený přístup. Pecky se však rekonstrukce
naštěstí dotkla jen sanací jedné přilehlé opěrné zdi. Sta-
vební činnost poblíž Královské obory však museli technici
plánovat a dělníci provát sohledem na kulturní akce,
které se v ní často pádaly.
Pro divizi 5 znamenala optimalizace trati v úseku
BubenečHolovice vstup do pro ni nového prostředí
specifických železničch staveb. Kvalitně avčas prove-
dené dílo by jí v budoucnosti mohlo otevřít dveře i kjiným
podobně důležitým zakázkám z tohoto segmentu doprav-
ch projektů – a nejen v Praze.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
TECHNOLOGIE A STROJE METROSTAVU
strana 3
tisíc je počet m², které se sestavou pro dvouvrstvýCBK položili
loni a předloni na dálnicích D1 a D2 pracovníci střediska
betonových vozovek divize 4 vedení Ing. Janem Růžičkou.
1
3
2
Modernizace stanice Český Těšín je v polovině
Spolný projektový tým – složený z techniků Subterry,
která je lídrem sdružení, a zaměstnanců naší divize4
včele s Ing. Zdeňkem Dědem – dokončil vloni v listo-
padu přestavbu nákladového nádraží ve stanici Český
šín (foto č. 1). Zakázka na modernizaci trati III.tran-
zitho železničho koridoru v úseku Bystřice nad
Olší – Český Těšín se tak přehoupla do druhé poloviny.
Rekonstrukce zahrnuje přestavbu více než tříkilomet-
roho úseku trati (foto č. 2) a celé stanice Český Těšín.
ká se především železničho spodku a svršku amo-
dernizace trakčního vedení iostatch drážch technolo-
gií. Byly totiž zastaralé, při provozu nákladné na údržbu
a nevyhovovaly současným bezpečnostním předpisům.
Zahájení projektu vloni vbřeznu proto uvítali nejen želez-
ničáři acestu, ale i místní obyvatelé.
Voblasti nákladového nádraží v Českém Těšíně stav-
baři vybudovali nové protihlukové stěny a zmodernizovali
někte části staničního zabezpečovacího asdělovacího
zízení a zrekonstruovali most nad Sadovým potokem.
Jako na všech železnních stavbách, které se provádě
za provozu, bylo a je i tady nejtěžší koordinovat práce tak,
abychom dodrželi pevně stanovené výluky,“ říká Ing.Děd
a pochvaluje si spolupráci s kolegy ze Subterry.
V soasné době už dělníci v Česm Těšíně staví
také nové pozemní objekty mimo trať – trakční měnírnu
atechnologickou budovu, kde vznikne centrum řízení za-
bezpečovacího a sdělovacího zařízení. „Intenzivně jsme se
připravovali i na další dlouhodobou výluku, která začala
27.února askoí 30.června. Během tohoto období bu-
deme ve stanici pracovat na tzv. liché skupině kolejí, které
už jsou součástí osobního nádraží,“ popisuje Ing. Děd.
Stavbaře v tomto úseku stavby čekají obdobné úko-
ly jako v předchozí eta, nac pak demolice a nová
výstavba nástupišť č. 3 a 4 včetně zasešení. Zásadní
rekonstrukcí projde i několik mostch objektů a podchod
ve stanici Český Těšín, která by se měla stát bezbariérová.
Od začátku letch prázdnin až do 10.listopadu pak budou
stejné práce prohat i na sudé skupině kolejí a na nástupi-
štích č. 1 a 2. Souběžně svýlukami bude pokračovat i mo-
dernizace zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení.
Takřka všechny práce by měly skončit letos vlistopadu.
V prvch dvou měch příštího roku proběhnou
hlavně funkční zkoušky všech systémů a vpolovině břez-
na bychom měli investorovi předat dokončené dílo, jeh
hlavm cílem je zvýšit bezpečnost provozu amaxilní
rychlost jízdy osobních vlaků až na 160km/h anákladních
na 120 km/h,“ uzavírá Ing. Děd.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
Dálnice, letiště, silnice, stezky a parkoviště I
Divize 4 disponuje několika druhy finerů pro po-
kdku různých šířek i druhů komunikací a ploch. Ja-
ko první představujeme strojní sestavu pro pokládku
dvouvrstvého cementobetonového krytu (CBK).
foto archiv střediska betonových vozovek
Finišer (spodní vrstva)
typ Wirtgen SP 1600
minimální šířka pokládky 5,0 m
maximální šířka pokládky 16,0 m
maximální tloťka vrstvy 500 mm
Finišer (horní vrstva)
typ Guntert & Zimmerman S1500 Slipform Paver
minimální šířka pokládky 5,5 m
maximální šířka pokládky 15,25 m
maximální tloťka vrstvy 457 mm
Posikovač
typ Wirtgen TCM 1800 (příčný i podélný postřik)
minimální šířka pokládky 4,0 m
maximální šířka pokládky 18,0 m
pracovní výška 0500 mm
Maxilní výkon sestavy pro pokládku dvouvrstho cementobetonového krytu je 900 m
2
/hodinu.
Trať Bysice nad Olší – Český Těšín,
dokoený úsek v číslech:
Délka rekonstruovaného úseku ....................... 3030 m
Snesení starých kole
.................... 4837 m z 10 800 m
Položení nových kolejí
......................4414 m z 9960 m
Snesení starých výhybek
......................... 23 ks z 64 ks
Položení nových výhybek
........................ 20 ks z 38 ks
Výměna trakčního vedení
...........35 procent z 19 100 m
Délka multikanálů
.............................4470 m z 9323 m
1
2
Metrostav_04_2015.indd 3 02.03.15 12:06
Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 04/2015, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (686 ms)

Rendering Strana 4 (102681): (0/1) (689 ms)

Rendering Strana 3 (102679): (0/1) (727 ms)

Rendering Strana 2 (102677): (0/1) (727 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2975/vth119013-1.jpg (3x)

 i2975/vth119015-1.jpg (3x)

 i2975/bg102679.svg

 i2975/vth119017-1.jpg (3x)

 i2975/vth119011-1.jpg