Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 04/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2017, Strana 4
Ražba severho tubusu tunelu Ejpovice se blíží k polovině
Nejsložií částí modernizace železniční trati PlzRokycany, kterou divize 5 provádí ve sdružení s firmou
Subterra, je tunel Ejpovice. Po dokončení ražeb jeho jižního tubusu má tunelovací stroj Viktorie (foto č. 1) dnes za
sebou i více než dva kilometry severní trouby (foto č. 2) a dostává se tak do poloviny její celkové délky. „Koncem
ledna a začátkem února nám sice práci komplikovala spodní voda, protože její přítoky dosahovaly 25až 30litrů
za sekundu, ale v posledních dnech už zase postupujeme rychlostí víc než 20 metrů za den,“ říká vedoucí projektu
reb Ing.Štefan Ivor zdivize 5, jež pracovníci (foto č. 3, 4, 5) stavbu řídí i provádějí. Do tunelu od vjezdového
portálu u Kyšic denně proudí desítky segmentů betonoho ostění (foto č. 6) a na pásom dopravníku (foto č. 7
vpravo) jej opotějí tuny vyrubané horniny. Mezi 30 metrů vzdálenými tubusy je nutné vybudovat osm propojek.
„Vsoučasné době jsme zahájili ražbu propojky oznené číslem 1 (foto č. 8). Zároveň pracujeme na vyřezá
segmentů u vstupu do propojky číslo 2,“ říká stavbyvedoucí Ing. Petr Hybský. Vjižním tubusu od vjezdoho porlu
prodí divize 5 betonáž invertů (foto č. 9) – betonů na pvě tunelu. Na jejich vrchní úroveň pak betonuje desku
omocnosti 40cm, která bude sloužit jako podklad pro kolejovou dráhu. Délka hotových invertů přesáhla zátkem
ezna délku 2100 m, betonová deska už měří 1200 m. Kromě betonáží a ražby propojek ještě odborci v tunelu
projí sanace segmentoho osní tak, aby splňovalo technické a kvalitativní podmínky zadavatele stavby.
Ražbu severní tunelové trouby o délce 4150 metrů by Viktorka mohla dokoit ještě letos. „Využíváme zkušenosti
zrby prvního tubusu, ten druhý bychom proto mohli dokončit rychleji, než je naplánováno,“ vysvětlil Ing. Ivor.
red –, foto Miroslav Chaloupka
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
stup kespolupráci
Vprůběhu února podepsali zástupci Metrostavu sro-
diči všech 19 připravených smluv ohmotném zabezpe-
čení nových smluvních žáků (foto) adodatky kesmlou-
m pro studenty druhých rků, které upravují
způsob vyplácení finančních příspěvků.
Pro šest divizí Metrostavu se nově začne připravovat
devatenáct smluvních žáků večtyřech středních školách
– vPraze, Ústí nad Labem, Kolíně aKladně. Nejvíc jich
povyučení zamíří dodivize 5, pro kterou se připravuje
hned devět budoucích řemeslníků – tři strojní mechanici,
dva elektrikáři, dva strojníci adva tesi, znichž jeden bu-
de ovládat itruhlařinu. Tři tesi zamíří dodivize 6, divize
1 poebuje dva elektrikáře, trojka dva strojní mechaniky
ačtyřka dva strojky. Udivize 11 by vbudoucnosti měl
najít zaměstnání jeden mladý automechanik.
„Kromě výše uvedených evidujeme ještě sedm dalších
zájemců o spolupráci, kterým se ale příliš nevydařilo
pololetní vysení. Když zabojují anezdar napraví, rádi
bychom snimi uzavřeli smlouvy dokonce školního ro-
ku,“ říká koordinátorka celého projektu Zuzana Junková
zútvaru personálního marketingu.
Metrostav smluvním žákům garantuje zajištění přípra-
vy napovolání. Zaručuje se, že jim při studiu poskytne
finaní podporu aže snimi poúsšném vyučení uzae
pracovní por nadobu neurčitou. Žák se zavazuje křád-
mu plnění studijních povinností aktomu, že vpracov-
ním poměru sMetrostavem setrvá nejméně tři roky.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 4/2017 vyšlo 7. 3. 2017 (5/2017 vyjde 22. 3. 2017) / Složení redakční rady Ing.J.Pavlíček (předseda), Ing. V. Kostiha (místopředseda), Ing.J.Kavan, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing. P. Půta, Ing. P. Řezáč, Ing.L. Svobodová, Ing.J.Šob
aIng.M. Zrcko/ Neoznačené materiály připravili Ing. L. Svobodová, foto archiv Metrostavu / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja,
tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
S největší opatrnos
Při přestavbě plzského železnho uzlu, kterou za
Metrostav řídí tým Ing. Jana Zenka z divize 5, mu
stavbaři pracovat s velkou opatrností. Budou se tot
pohybovat na území, které je z pyrotechnického hledis-
ka vysoce rizikové kvůli bombardoní Plzně koncem
druhé stové války.
Tragická noc pár dní před koncem války
Část západočeské metropole, kde lí hlavní plzeňská že-
leznní stanice, postihl nejc noční nálet více než dvou
set britských bombardérů Lancaster v noci ze 16. na
17.dubnaroku 1945. Během něj bylo do cílového prostoru
tehdeího seřovaho nádraží – tzv. Ranžíru – za mé-
ně než 20 minut svrženo celkem 891 tun trhavých bomb
aaž pět tun zápalných bomb, které rozmetaly nástupiš
sevšemi pomocnými provozy, pohnuly kopulí odbavovací
haly, zničily 60 km kolejí, na 2000 vagonů a 85 lokomotiv.
Zkázu znásobil výbuch právě projíždějícího vlaku s muni-
cí. V důsledku bombardoní tehdy prokazatelně zahynulo
ce než 600 osob. Některé prameny dokonce uvádějí, že
obětí bylo přes jeden tisíc. Němm se až do konce války
nepodilo uvést nádraží do provozu.
Bezpečnost bude na stavbě prioritou
Podle odborné literatury zhruba 10 až 15 procent bomb
svržených za druhé stové války selhalo. Vzhledem
kumísní plzeňského nádraží v centru města a k velké
pravděpodobnosti nálezů nevybuchlé munice bude Me-
trostav při stavbě postupovat s maxilní obezřetností,
podle expertně stanoveného postupu vypracovaného na
základě výsledků pyrotechnického pzkumu a ve spolu-
práci s akreditovanou firmou Destrux.
Konkrétně bude nutné po odkrytí vrchní vrstvy zeminy
provést plošné magnetometrické měření, které se bude
opakovat vždy po odtěžení každého dalšího půlmetru.
Kromě toho se v místech hlubšího zakní nebo bera-
nění štětovnicových stěn musí vytvořit síť průzkumných
vrtů, v nichž se bude provát měření speciální metodou
vyvinutou v Německu přímo k průzkumu vybombardo-
vach průmyslových podniků a nádraží. Umožňuje tot
detekovat nevybuchlé letecké pumy nejen ve znch
hloubkách, ale zejména pod vrstvami nažek, inžer-
ských sítí a zbytků povrchových staveb s vysokým po-
lem oceli, která při běžně prováděné magnetometrii na
povrchu může zahltit detektor falešnými signály.
Pokud stavba v Plzni odhalí nevybuchlé letecké pumy,
provedou pyrotechnici veškerá opatření k odvcení ne-
bezpečí tak, jak jsou striktně definovaná zákonem.
Jizerská firemní 2017
Opět po roce vyrazil tým Metrostavu (foto) do
stopy naJizerskou firemní – štafetový závod 4 x 3 km
v hu na lyžích libovolnou technikou, který už tra-
dičně doprovází Jizerskou padesátku. V silné konku-
renci 50dalších štafet kolegové obsadili velmi dobré
22.místo. Děkujeme jim zaskvělou reprezentaci!
Vdresu Metrostavu se 17. února v15 hodin postavili
nastart nastadionu vBeichově Jiří Mosler zdivize 5,
Zdeněk Machuta z centrály, Martin Jedlička z divize 4
a Filip Křesťan z divize 9, který sportovní zážitek oko-
mentoval: „Kvůli celodenní oblevě byla trať velmi měkká
anároč. Ale ikdyž se každý zs natrati vydal ze všech
sil, závod jsme si spolně hezky užili.“
Napředních místech se vJizerské firemní jako obvyk-
le umísily štafety s profesionálními běžki, proto bylo
22.sto čistě zaměstnaneckého týmu Metrostavu vý-
borným výsledkem. Gratulaci si zaslouží také kolegové ze
Subterry, jejíž štafeta vesložení Miroslav Zobaník, Martin
Plíva, Jan Pála aMiroslav Rypáček doběhla patnáctá.
red, foto archiv týmu
4
6
8
2
1
5
7
9
3
Ohled inajednotlivce
Informační tabule stextem: „Chodník uzavřen, přejdě-
te nadruhou stranu“ může způsobit komplikace nejen
m, kdo schají. Ustavby komplexu VIVUS Osadní,
kterou řídí tým Ing.Vladislava Jevočina zdivize 1, Me-
trostav dokázal, že bere ohled navšechny, kterým jeho
práce zneíjemňuje život byť jen na chli.
Rezidence Osadní na rohu Dělnické a Osadní ulice
vPraze 7 roste vstech, kudy musí denně chodit ne-
vidomá Květa Šubrtová se svým vodicím psem. Zábor
chodníku kvůli stavbě jim měl v naené trase bránit
rok al. „Pro člověka, který vidí, se to může zdát jako
malichernost, ale pro mě jako nevidomou je imalá zna
cesty velký probm,“ vysvětluje paní Šubrtová. Nevěděla
si se situací rady, atak volala všude možně, zda by jí úřa-
dy nemohly pomoci. Nemohly. Když se otom dozvěděli
zástupci Metrostavu, uhradili jí přecvičení vodiho psa,
aby ji mohl dočasně vést jinudy.
„Vedoucí výcviku vodicích psů Ing. Hana Jasenov-
cová zNadho fondu Mathilda, která se dvojice ujala
(foto), ktomu uvedla, že zábrany nachodníku představu
obvyklý problém nevidomých. Věinou se však ojeho ře-
šení nikdo nestará. Jsme prý první, kdo se takhle aktiv
oosud postižených osob zajímá. Paní cvičitelka mi rovž
řekla, že podle její zkušenosti jsou stavby Metrostavu
vždy doe zabezpečené a samy o sobě nepředstavují
pro nikoho zkolemjdoucích žádné riziko,“ uvedl k situaci
mluí Metrostavu Ing.Vojch Kostiha.
red, foto A. Malachovský, Blesk
Metrostav_04_2017.indd 4 03.03.17 14:05

 

Metrostav Metrostav 04/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 04/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 04/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 04/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 04/2017, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (279 ms)

Rendering Strana 4 (102489): (0/1) (307 ms)

Rendering Strana 3 (102487): (0/1) (307 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2929/vth118677-1.jpg

 i2929/vth118679-1.jpg

 i2929/bg102489.svg

 i2929/vth118673-1.jpg

 i2929/vth118675-1.jpg