Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 04/2018, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Voda nazačátku inakonci
Poseverním ijní
Pod dohledem Ing.Jana Zemánka a jeho techniků zdi-
vize 5 zaly 19. února stavební stroje likvidovat již
železniční most přes Mikulášskou ulici vPlzni.
V rámci přestavby osobního vlakového nádraží už
vloni vdubnu stavbaři snesli původní a větší severní most
anahradili ho novým, který byl úspěšně uveden doprovo-
zu na konci roku 2017. Nařadu teď přišel most jižní. Jeho
i samostatné podélné části, znich kdá vážila zhruba
35 tun, snesl jeřáb (foto) zopěr nazem zavelkého zájmu
dií. „Dva krajní díly mostu poputují došrotu, prostřed-
ní odvezeme nadeponii SŽDC amožná se ještě použije
nanějaké jiné trati,“ poznamenal vedoucí projektu.
Podemontáži vodorovných mostních konstruk do-
jde kdemolici jedné zopěr adělníci zahájí přípravné práce
pro stavbu nového jižního mostu, který bude železobe-
tonový s ocelomi nosníky. Hotový by měl být letos
včervenci. Zprovoznění Mikulášské ulice pro veřejnost je
plánováno na31. srpna 2018. Celý projekt by měl skončit
vprvní polovině příšho roku.
Vodohospodářská díla
Do pravidelné soutěže Vodohospodářská stavba roku
ihlásil Metrostav zarok 2017 jen jeden projekt – čis-
rnu odpadních vod vPoděbradech. Další dva, nakte-
rých se divize 6 podílela, přidali navíc projektant či
investor. Výsledky souže budou vyhlášeny veznu
i příležitosti Světového dne vody.
Intenzifikace arozšíření ČOV Poděbrady
Dodavatel: divize 6 Metrostav, VHZ–DIS
Realizace stavby: 2010–2017
Vedoucí projektu: Ing.Petr Br
Zvýšení kapacity: z25000 na38200 EO
„ČOV se nachází blízko obytné zástavby, proto byla navr-
žena se zastropenými aktivačními nádemi auzavřeným
kalovým hospodářstvím. Nestandardní konstrukční řeše-
ní snadzemními zakrymi nádržemi bylo ze stavebního
hlediska výhodné, protože jsme kousek odLabe nemuseli
provádět složité zakládání,“ uvedl Ing.Brož.
Rekonstrukce jezu Černošice, říční km 8,143 (foto č. 1)
Dodavatel: divize 6 Metrostav, Zakládání staveb
Realizace stavby: 2014–2017
Vedoucí projektu: Ing.Petr Br
Obsah díla: pevný jez, rybí přechod, lodní propust,
štěrková propust, nová dělicí zeď
Vprůběhu rekonstrukce jezu několikrát zahrozila vyso
voda, ale kfalním škodám nastavbě naštěstí nedošlo.
Vždy stačilo jen opravit nebo doplnit poškozené provi-
zorní zemní hráze akomunikace. Velmi nám naopak při
stavbě pomohlo suché léto vroce 2015,“ řekl Ing.Brož.
Výstavba plavební komory,jez Hněvkovice (foto č. 2)
Dodavatel: divize 6 Metrostav, Zakládání staveb
Realizace stavby: 2014–2017
Vedoucí projektu: Jan Prokeš
Obsah díla: prodloužení Vltavské vodní cesty o13 km
„Nejsložijší bylo vybudovat stavební jámu pro výstavbu
plavební komory. Kromě toho, že byla uprostřed řeky,
která nám několikrát uzala, co dokáže, zde byla velmi
znorodá geologie. Pro rozrušení horniny jsme museli
použít nevýbušnou směs Cevamit, se kterou jsem se doté
doby nesetkal. Hrozily tu sesuvy kamenných bloků ajed-
nou dokonce celkový kolaps stavební jámy. Její utěsnění
proti vodě azajišní stěn bylo velmi obtížné, geolog byl
nastavbě snad každý týden,“ vzpomněl Jan Prokeš.
Stový den vody se už 15 let pravidelně koná 22.břez-
na. Mottem toho letho je „Nature for water“.
Půlka je pr
Poslední únorový víkend
zbourali stavbaři vedení
týmem Ing.Jiřího Capila
zdivize 4 nastavbě dálnice
D48 vúseku Rybí – MÚK
Rychaltice polovinu mostu
es silnici I/58. Zhruba
zarok apůl zde postaví novou, větší. Pokud půjde vše
podle plánu, převedou nani dopravu atotéž udělají
nazátku srpna 2019 spravou polovinou. Pak už se řidiči
budou moci těšit nadokončení prací apohodovou jízdu.
Zprávy z Janáčkova divadla v Brně
Jak 1. března uvedl Brnský deník, potrvá oprava
Janáčkova divadla téměř o rok déle, než měla, prote
jeho konstrukce byly více poškozené, než se očevalo.
Herci, hudebníci i diváci se však do něj vrátí ještě před
ukončením oprav a Festival Janáček Brno 2018 zde zne
17.listopadu přesně podle plánu. Stavbu řídí divize 1.
Lávka vPísku
Poklepem nazákladní kámen
začala 27. února stavba lávky
es Otavu mezi píseckými
lokalitami Hradiště aSvatý
Václav. Stejně jako nedaleký
jez, který byl rekonstruovaný
vroce2014, ji vybudují
kolegové zoblastního zastoupení divize6 pro Jihočeský
kraj vedení Ing.Milanem Hromádkou. Autorem návrhu je
stní rodák Ing.arch. Josef Pleskot.
Nové informace na internetu
Akciová společnost Doprastav Asfalt, která je členem
Skupiny Metrostav, spustila 28. února do provozu no
webové stránky na adrese www.doprastavasfalt.sk.
Najdete na nich informace o všech osmi jech výrobch
islužch, které na Slovensku nabízí.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Josefa Malknechta,
vedoucího projektu z divize 5 str. 2
Plzský Hamburk – přístav pro
obchod i bydlení str. 2
Další plzeňská stavba divize 1 ve
znamení sportu str. 3
Rekonstrukce s výhledem na Karlovy
Vary zdárně probíhá str. 3
Rekonstrukce Národního
muzea zdárně pokračuje
více vefotoreporži na str. 4
8. března 2018 / 4 / XXX
Stavbu bytového komplexu Karlín Park zkomplikovala
týmu Ing. Martina Jiroty hned dvakrát voda. Na za-
čátku se projevila velmi silným přítokem dostaveb
jámy, který několikanásobně přesahoval předpoklad
projektu. Nazávěr jako důsledek havárie vodovodho
řadu oprůměru 800 mm, při níž přívaly vody zatopily
ízemí isuterény právě dokončených domů apoško-
dily nejen sadové úpravy. Sobojím si divize 9 poradila.
Vsouvislosti sletní lednovou havár, nebo mná
pe řečeno slokání záplavou, kterou vyvolala, byly kom-
pletně zasaženy komunikace i chodníky, sokly fasády,
sadové úpravy, garáže v obou podzemních podlažích,
část technologií, technické prostory, výtahy aasi polovina
ploch víze. Bytů se voda naštěstí nedotkla, protože
ty se naczejí až odprvního patra výš,“ říká Ing.Jirota.
Poradit si sneočekávanou událostí nebylo jednodu-
ché. Stavba tří bytových domů (fota) se čtyřmi, deti
adeseti patry nad společmi suterény aízemní pod-
noží skoila vpolovině ledna kolaudací všech 136bytů,
společných prostor i venkovch a sadových úprav. In-
vestor si měl Karn Park převzít 31. ledna. Den předm
ale havárie dílo poničila natolik, že jeho pření bez vad
anedolků nebylo mné. „Věříme, že většina sanačních
prací aoprav skončí dodubna, apak zakázku bez dalších
komplikací předáme. Klienti se tak budou moci stěhovat
už napřelomu dubna aktna,“ doplnil vedoucí projektu.
Základem úspěchu je dobrá spolupráce
Tak jako ujich bytových projektů se ivKarně divize 9
nejvíc potýkala snedostatkem volných stavebních kapa-
cit. Vyřešila jej stejně schopně jako nazátku prací velký
ítok podzemní vody dostavební jámy apozději irelativ-
ně složitý fasádní pšť. Zatímco byty stavbi dokončili
podle přání jejich budouch obyvatel – všechny totiž
byly dlouho před dokoem prodané – nebytové pro-
story upravili podle padavků klientů jen někte. Část
dohotovili pouze jako Shell&Core, tedy vzákladní úpravě
bez finálch úprav interru, které si klient dokončí sám.
„Co bych chtěl dodat nazávěr? Určitě poděkovat svým
lidem, odborkům zcentrály idivize avneposlední řa
také objednatem, realitní a investní firmě Daramis
aspolečnosti Raiffeisen Direct Investments, zaprofesio-
lní aférový přístup,“ uzavřel Ing.Jirota.
red, foto Petr Adámek
Karn byl založen roku 1817 jako oficiální pražs
edstí natzv.Špitálsm poli. Na území, které
odroku 1235, kdy jej Anežka Přemyslovna obdržela od
své matky Konstancie, sloužilo špitálu sv. Františka.
Jméno dostal napočest Karony Augusty Bavorské,
čtvrté manželky císe Františka I. Vletech 1903–1921
byl městem ak1. lednu 1922 se stal součástí Velké
Prahy. Leží v údolní nivě Vltavy, kterou první mohutná
povodeň zasáhla již roku 1432. Karlín poničila také
roku 2002, což nastartovalo jeho soasnou obnovu.
1
2
Metrostav_04_2018.indd 1 05.03.18 15:26
Metrostav Metrostav 04/2018, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 04/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 04/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 04/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 04/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 04/2018, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (781 ms)

Rendering Strana 2 (102397): (0/1) (786 ms)

Rendering Strana 1 (102395): (0/1) (821 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2908/vth118571-1.jpg (3x)

 i2908/bg102395.svg

 i2908/vth118574-1.jpg (3x)

 i2908/vth118576-1.jpg

 i2908/vth118578-1.jpg