Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 04/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2019, Strana 3
Bytový dům vnáročném terénu byl dokončen
Bytová výstavba v metropoli vázne, zájemců o nové
bydlení je tak stále dost. Proto se není co divit, že by-
tové projekty jsou hned rozprodané. Výjimkou nebyla
ani rezidence Hadovitá – bytový dům vestejnojmenné
pražské ulici, který je vnadzemní části rozdělen doí
objektů se samostatnými vstupy.
Objekt vpražské Michli se třemi podzemními ati
nadzemních podlími (foto) vyrostl nadvousměrně sva-
žim pozemku svysokou mírou zastavěnosti. „Stěmito
dvěma limitujícími faktory jsme museli počítat odsamého
zátku již při tvorbě harmonogramu stavby aplánování
skladovacích ploch. Bez prvotního provedení opěrných
stěn bychom nepostavili ani buňkoviště,“ vzpomíná ve-
doucí projektu Ing.Jaroslav Němeček zdivize 3. Zdůvodu
svažitého terénu byl objekt založen kombinovaně – část
základových desek je napilotách, část je bez nich. Su-
terénní patra s mnoha výškově ustupujícími úrovněmi
vytvářela velké množství navazujících technologických
kroků, které ani nebylo reálné předem naplánovat.
Sohledem napátek minulého století
Zhlediska konstrukce apoitých materlů jde oběžnou
bytovou stavbu, kde suterénní prostory tvoří monolitické
konstrukce slou vanou anadzemní patra jsou ze z-
ch stěn amonolitických stropních desek. Fasády tvoří
kontaktní zateplovací systém v kombinaci dvou barev.
Obžné bylo hledání optimálního řešení požadavku ar-
chitekta nabalkony. Jejich zábradlí mělo být veshodném
vizuálním provedení jako navazující fady. Stavbaři zjis-
tili, že co bylo snadno proveditelné při činžovní výstavbě
na počátku minulého století, kdy se realizovala zdě
zábradlí, není aplikovatelné ve směsi současných sta-
tických, tepelně technických adalších požadavků dnes.
Nepříjemným překvapením pro nás také bylo, když
stavební úřad pro budování zízení staveniš, patek je-
řábů ioplocení objektu požadoval územní řízení. Poměrně
dlouho se projektovalo alegalizace zn veformě změny
stavby před dokoením trvala naúřadě téměř tři čtvrtě
roku. Tyto zkušeností jen potvrzují, že soasná slitá le-
gislativa arůzné úřední výklady stavebho práva ovlivňují
nejen přípravu apovolování staveb, ale ijejich realizaci.
Stavbu to může nečekaně dostat dočasové tísně,“ uvádí
Ing.Němek. Jeho tým měl totiž nastarosti nejen vlastní
stavbu, ale irealizní projekt azajní kolaudace. Vše
se nakonec podilo abytový dům je již zkolaudován.
Martina Vampulo, foto Jakub Červenka
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
PIM má odkonce února hotovou hrubou stavbu
Pavilon intenzivní medicíny (PIM) vjablonecké nemoc-
nici staví divize 8 odlského května. Projektový tým
vedený Ing.Ondřejem Matouškem, zástupcem oblast-
ho ředitele pro Liberecký kraj, ipracovníci divizho
střediska železobetonových konstrukcí zvládli zimní
kalamitu a hrubou stavbu pětipodlní budovy (foto)
dokončili podle současně platného harmonogramu.
„Už odzátku projektu jsem jako místní rok věděl,
že betonáže nosného skeletu PIM naplánované dozimní-
ho období nebudou jednoduché. Askutně se protáhly
– velmi nízké teploty, silný nárazový vítr, adokonce sně-
hová kalamita, která kli nesjízdnosti cest znemožnila
dodávku betonu, prohly vybudování konstrukcí mezi
stropem třeho a čtvrho nadzemního podlaží skoro
nadvojsobek – na54 dnů oproti 28 dnům, což byl prů-
r předchozích. Ato nemluvím otom, kolik tun sněhu
jsme museli ze staventě odklidit, když ho odpátku
zimy jen do8. února vJablonci nad Nisou napadly téměř
dva metry,“ vzpomíná Ing.Matoek.
Aniž by jakkoli ohrozili provoz nemocnice, stavbaři
hned nazačátku díla přeložili kabel, plynovod, vedení kys-
líku imedicinálních plynů aprovedli provizorní přeložku
vodovodu. Během zemních prací potom zajistili jní ase-
verní stranu stavební jámy hřebíkovou stěnou – pětipod-
lažní PIM má totiž částně zapný suterén – apřed
betonážemi nosných částí objektu vybudovali ležatou
kanalizaci ahydroizolní souvrství proti vodě aradonu.
Nezvykle řené terasy
Růst hrubé stavby, kterou urychlilo přeprojektování obou
schodť zmonolitických naprefabrikova, sodstupem
sledovali zedníci, již poredukci stojek bednění už za-
čínají pracovat vposledním pae. Vízemí jsou hotové
hrubé rozvody vzduchotechniky isilnoproud.
V lednu a v únoru stavbaři ještě přeložili dešťovou
asplaškovou kanalizaci. Vsoučasnosti montéři vprvním
a druhém nadzemním podlaží osazují hliníková okna
adveře na terasy, které jsou poměrně nezvykle řené
jako konzoly, aproto mezi nejčastější otázky zaměstnanců
nemocnice paí dotaz, jakou budou mít únosnost.
„Koordinace sprovozem nemocnice je bezproblémo-
. Vycházíme si vstříc, přípoje nebo odsvky vody či
elektřiny jsou předem plánované tak, aby nebyli ohreni
pacienti. Stejně budeme postupovat ivípadě napojení
obou ocelových krčků, které zaprovozu budovy B musíme
spojit se stavbou PIM,“ doplňuje vedoucí projektu. Spra
stavbařů může být spokojený – probíhá podle dodatku
harmonogramu, který sněhovou kalamitu zařadil mezi
zásah vyšší moci atermín dokončení nepatrně posunul.
Lenka Svobodová, foto archiv stavby
Práce nanovém úseku dálnice D35 brzy začnou
V loňsm roce byly mimo modernizaci D1 v Čes
republice dostany pouhé čtyři kilometry nových dál-
nic, zahájena však byla stavba 54 kilometrů. Druhý
nejdelší rozestaný úsek vdélce 14,7 kilometru bude
soástí dálnice D35 (vizualizace) apovede mezi obce-
mi Časy anedalekým Ostrovem.
Vprosinci proběhlo slavnostní zahájení stavby, práce
se ale naplno rozjedou až letos vbřeznu. Nový úsek čt-
pruhové dálnice postaví Metrostav ve sdružení, přitom
největší podíl prací připadne právě ní společnosti.
11 mostch objektů
Zátek stavby naváže nasouběžně budovanou část dál-
nice vČasech abude pokrovat kolem vyhlášené ptí
oblasti Komárov kmimoúrovňovému křížení Dašice, kde
lnice překříží silnici druhé třídy 322. Trasa dále povede
podél jní strany Dolní aHorní Rovně aobloukem se pak
stí jihovýchodně do prostoru mezi Turovem a Uher-
skem anásledně kobci Ostrov.
m Ing.Petra Hejdrycha zdivize 4, který bude tuto
ostře sledovanou dopravní stavbu realizovat, vybuduje
celkem 11 mostních objektů aasi polovinu hlavní trasy
lnice. Kromě toho i některé další související stavby,
jako jsou přístupové komunikace, přeložky silnic, přelož-
ky aúpravy vodotečí, dťové kanalizace, sedimentační
aretenční nádrže nebo zelené pásy.
Vysoké náspy asložitá logistika materiálu
Nacelé trase bude celkem 22 mostů advě mimoúrovňo
ížení. První postaví divize 4 uDic azajistí napojení
D35 nasvající silniční síť. Nakonci stavby by pak další
člen sdružení měl postavit mimoúrovňovou křižovatku
uOstrova, která je navržena jako trubkovitá se čtmi vět-
vemi. Zaní bude dálnice provizorně připojena kestávají
silnici I/17 tak, aby tranzit neprojížděl obcí.
Zajímavé bude řešení jedné nárné mostní kon-
strukce, při níž použijeme přesuvnou skruž divize 4,“ řekl
vedoucí projektu Ing.Hejdrych. Kromě toho budou stav-
baři potřebovat ivelké množství násypového materlu.
Naněkterých úsecích bude totiž výška násypů dosahovat
osmi až 12 metrů. „Celkem bude zapoebí asi 1milionm
3
sypového materiálu,“ upřesnil vedoucí projektu stím,
že nejnárnější bude vyření logistiky dopravy potřeb-
ho množství materlu nastavbu.
Dokončení stavby je naplánováno nasrpen roku 2023,
ale nový úsek dálnice by měl být uveden doprovozu už
orok dříve, tedy za44 měsíců oddata zahájení prací.
Martina Vampulová, vizualizace ŘSD ČR
nových bytů včetně ateliérů a nebytových prostor vzniká
v poklidné části Žkova v Praze v rámci projektu s názvem
Byty Na Vackově. Postaví je Metrostav Development.
lnice D35 je plánona vtrase Jičín – Hradec
Klové – Olomouc – Lipk nad Bečvou. Spolu s R35
propojuje čtyři krajská města akříží dalších pět tahů
lniční sítě. S délkou asi 207 km půjde ojednu
znejdeích českých dálnic, která je soástí globál
tě TEN-T evropských dopravch korido. Zcelé
D35 je vprovozu několik vzájemně nepropojech
částí. Jedná oúseky Sedlice – Opatovice, Mohelnice –
Olomouc, Nedín – obchvat Olomouce – Lipník.
Nadčasová budova matské školy v Pacově
Naokraji Pacova, města severozápadně od Pelhřimova, se objevil zajímavý soubor budov. Novostavba Mats
školy Zabranou (foto) by mohla bodovat vněkteré architektonické soutěži. Naasový aplně funkční areál, který
vybudovala divize 6 Metrostavu vesdružení sfirmou Hora, sloí dětem odlistopadu minulého roku.
Pětitisícové město v Kraji Vysina může být nanový
objekt pvem pné. Vstě, kde dřív svala nevyho-
vující dřevostavba původní školky, vyrostlo kolem no
hlavní budovy pět jednopodlch pavilonů. Ty kromě
zajímavého architektonického řešení zahrnují řadu ne-
tradičních prvků. Vedle dřevěných obkladů jde například
otrampolínu přes celou místnost nebo vnější rolety za-
puštěné dofasády aovládané zevni.
„Dílo je stavebně ařemeslně velmi povedené, archi-
tekti navrhli řadu detailů, které bezpochyby zvyšují jeho
atraktivitu. Interiér je barevně slaný podle jednotlivých
íd amimo jiné nazí poměrně vzdušné učebny. Výsled-
ný dojem umocňuje také dřevěná provětrávaná fada ze
sibské borovice. Stejný materl byl použit pro celý vnitř-
ní prostor chodby avenkovní terasy,“ říká za Metrostav
vedoucí projektu Ing.Luboš Još.
Pvě detaily podle něj vyžadovaly precizní práci
a nárnou koordinaci. Návrh architektonického studia
Vehrad pítal s řadou slitých postupů a většinou
šlo opráci namíru. „Veškeré dodávané prvky se musely
vzorkovat. Některé detaily vyžadovaly, aby se subdo-
davatelské firmy vracely vícekrát, nebo aby se hledalo
nestandardní řešení,“ vzpomíná inženýr Jonáš.
Šance naarchitektonická ocenění
Stavbu školky se podařilo dokončit vtermínu, tedy bě-
hem půldruhého roku. Stavební práce nazakázce, kterou
Metrostav získal ve sdrení s firmou Hora, probíhaly
oddubna 2017. Hotové dílo předal městu vloni vzáří.
Mateřská škola Zabranou má vnyjší nové podo
tší než původní kapacitu. Pro děti zPacova aokolí dnes
nabízí 120 míst. Vevenkovním prostoru arlu se kromě
altánu a obvyklých herních prv, jako skluzavky, hou-
pačky, trampolíny apískovtě, naczí také brouzdališ,
mlhoviště, stezka „bosých nohou“ ašestimetrové týpí.
Anově se zde vybudovalo idopravní hřtě.
Novostavba školky by mohla být úspěšná vněkteré
architektonické soutěži. „Jsem nadšená. Architektům
aem ostatním se povedla nádherná anadčasová stav-
ba, která je prostorná aprosvětle,“ uvedla při slavnost-
ním oteení školky její ředitelka Dana Maděrová.
Detaily z exterrů i interiérů si mohou zájemci pro-
hlédnout na stnkách prského ateliéru Vyšehrad
www.vysehrad-atelier.cz nebo na snímcích ze slavnost-
ho otevření školky ve fotogalerii města Pacov:
www.mestopacov.cz.
Blanka Růžková, foto Luboš Pavlíček
64 bytů a12 ateliérů
Vnom bytovém domě vzniklo 64 bytů a12 ateliérů
odispozici 1+kk až 4+kk srozlohou od40 do100 m
2
.
Kekaždému bytu pak nálí balkon, loie, terasa nebo
edzahdka anaíklad stometrový 4+kk, který se
nachází vpám ustupujícím podlaží, se může pnit
terasou ovelikosti 90 m
2
. Všechny tři části budovy
jsou spojeny dvěma podzemními patry sgarážemi
atechnickými místnostmi. Díky svažité morfologii
terénu jsou ivsuterénních patrech byty, včet
jednoho bytu vetřetím podzemním podlí.
Metrostav_04_2019.indd 3 11.03.19 12:55
Metrostav Metrostav 04/2019, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 04/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 04/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 04/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 04/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 04/2019, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (294 ms)

Rendering Strana 4 (102285): (0/1) (289 ms)

Rendering Strana 3 (102283): (0/1) (329 ms)

Rendering Strana 2 (102281): (0/1) (329 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2883/vth118444-1.jpg

 i2883/vth118446-1.jpg

 i2883/bg102283.svg

 i2883/vth118448-1.jpg

 i2883/vth118442-1.jpg