Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 3
Pražská křovatka Vypich paí k nejfrekventovanějším
uzlům v hlavním stě. Intenzita dopravy v to části
Prahy 6 se určitě jtě zvýšila po otevřeKomerční-
ho centra Vypich s Kauflandem, které vloni dostavěla
naše divize 6. Aby zde chodci nemuseli svádět nerovný
boj s automobily, které na Vypichu odbočují směrem
k Fakultní nemocnici Motol, buduje tým Ing. Miroslava
Pajera z divize 6 podchod pod Kukulovou ulicí. Propojí
Komerč centrum Vypich s nedalekým Areálem vol-
ného času Ladronka a bude sloužit jak chodcům, tak
in-line bruslařům, kterým umožbezpeč projíždět
dráhy na obou stranách Kukulovy ulice.
Součástí stavby je nejen vybudoní samotho pod-
chodu, ale také přelka a zrečásti dťové kanali-
zace v ulici Kukulova, odvodně podchodu a eložka
veřejného osvětlení a slaboproudých sítí.
Nosnou konstrukci 38,5 metru dlouhého podchodu
vytví uzavřený železobetonový rám, který bude t
v íčm směru zakřive povrch vnich ploch (fo-
to). Tubus podchodu z monolitického betonu vybudují
betonáři z provozu železobetonových konstrukcí divize 6.
„Bednění jeho vnich a vjších viditelných částí bude
provedeno tak, aby výsledpovrch měl kvalitu srovna-
telnou s povrchem betonových konstrukcí zhotovených
v esných kovových formách,říká ípravář Ing. Ros-
tislav Jurka z týmu Ing. Pajera. Portály podchodu budou
následně obsypány zeminou, a aby se zemina na svazích
s poměrně velkým sklonem udržela, použijí stavbaři podle
potřeby zatravňovací textilie nebo mříže. Následovat pak
budou ještě nezbytné sadové úpravy.
Před začátkem prací stavbaři museli nejprve připravit
hradobzdnou komunikaci eteložek ienýr-
ských tí. Ve stavební jámě pro podchod pak betonáři
začistili základovou spáru a připravili podkladní beton.
Dnes už je železobetonodeska hotová a prohá beto-
ž vlastního tělesa podchodu. Po uplynupotřebných
technologických lhůt bude podchod zasypán a stavbaři
nad ním nově vybudují část Kukulovy ulice.
Až u podchodu upravíme portály, nainstalujeme
osvětle a dokončíme kanalizaci. Na závěr nás budou
čekat jtě povrchové úpravy a montáž znače,“ vyjme-
novává přehled prací Ing. Jurka. To vše musí divize 6
stihnout během í síců. Na začátku letošních prázdnin
by tak už cesta od obory Hvězda či Komerčního centra Vy-
pich k arlu Ladronka měla být pohodlná a bezpečná.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
V lokali známého BB centra nedaleko stanice met-
ra Budějovic v prs Michli staví divize 9 a tým
Ing. Pavla Trojana od začátku lského září adminis-
trativní budovu pro společnost ČEZ Správa majetku.
Nová budova bude t jednoduchý tvar, reagují
zaoblením jižního čela na ilehlou rychlostní komuni-
kaci. Zajímavě si architekti poradili s její fasádou, kterou
navrhli ve dvojím provedení: jako uzavřenou a otevřenou
(prosklenou). Uzavřený obvodový plášť vytvoří obklad
z alucobondu a stěrková omítka, přičemž alucobond se
uplatní na celém západním štítu budovy a na parapetech.
Proskle části fasády budou pojaty jako jednoduché
průběžné pásy oken zasklené izolačním dvojsklem. Již
a východstrana objektu budou zastíny pevnými slu-
nolamy, které vedle stechnické funkce budou zároveň
působit jako dominantní architektonický prvek.
Ze stavbařského hlediska je zajímavý také konstrukční
systém budovy. Suterény objektu vytvořila železobeto-
nová hydroizolační vana. V nadzemních podlažích vnitřní
ocelobetonové kruhové sloupy a ztužující železobetonové
výtahové a schodišťové šachty ponesou lokálně podepře-
né stropní desky, působící v obou směrech.
Tým Ing. Pavla Trojana zal se stavbou loni v ří
a po nepříznivém zimm období zam spolu s naší di-
vizí 6 dokončil betonáže 3. nadzemního podlaží (fota).
Celý kombinovaný monolit se emi podzemními a šesti
nadzemními podlažími by měl být hotový v květnu.
„Náš tým navíc zahájil práce na technologických
místnostech v suterénech budovy, kolem dě ang-
lické dvorky,řekl Ing. Trojan a dodal: „V průhu dubna
a května bychom chtěli provést přípojky inženýrských sítí.
Po dokončení železobetonové konstrukce nás čekají hrubé
rozvody vnitřch instalaa navazující stavební práce.“
Celý objekt by l t hotový do konce letošního roku
a v kancelářích o celkové ploše 3340 m² nabídne prostor
pro práci zhruba 300 osobám. Modulové systémy řešení
umožní variabilní dispozici pater, v nichž pracovišdoplní
zasedací místnosti a nezbytné technologic a sociální
zemí. Pro parkování budou k dispozici dvě podzemní
patra a venkovní sní. Některá parkovací místa budou
přizpůsobena i pro osoby se sníženou pohyblivostí stejně
jako vstup do budovy, výtahy a sociální záze.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
Podchod propojí centrum Vypich s Ladronkou
Na pravém břehu Vltavy dokončila divize 5 hráz protipovodňové ochrany (PPO)
Po půl metru výšky hutněný val (foto) odděluje od řeky pražskou čtvrť Troja a vjezd do tunelového komplexu Blanka. V patě
dosahuje šířky 40 m, po jeho 3,5 m široké koruně povede cyklostezka. Hráz rostla spolu s přelkami dotčených tí
necelých 10 měsíců. Je vysoká 8,9 metru nad původní terén a o 40 cm převyšuje i nejvyšší dosaženou úroveň hladiny Vltavy
při povodni v roce 2002. Její těleso vytvořily vrstvy zeminy s plynulou křivkou zrnitosti, s maximální velikostí zrna 6 cm a s
minimálním, nejvýš 20% podílem jemnozrnné frakce. Svahy protipovodňové ochrany překryla vrstva humusu, a to
počasí dovolí, budou osazeny stromořadím lip a dubů. Stavbu PPO zajila divize 5 pod vedením Ing. Vladimíra Sáluse, od
kterého tým vloni převzal Ing. Petr Koukok. Na díle od počátku pracuje jako stavbyvedoucí Ing. Petr Hybský, který hráz
na vzdušném líci nechal podle projektu doplnit i podélm drežním systémem a čerpacími i revizními šachtami.
V Michli vzniká další administrativní budova
Dráteník se „převléká“ do bezpečné podoby
Vodní dílo Dráteník se nachází asi 15 km na sever
od Příbrami. Vzniklo na stě někdejšího rybka už
v 17. století a od té doby kromě toho, že se zde scháze-
jí rybáři a koupou lidé z širokého okolí, by mělo hlavně
sloužit k ochraně ed „velkou vodouČerveného po-
toka. Ne vždy se mu to dařilo. V průběhu uplynulých
staletí porila povodeň hráz celkem třikrát.
Za norlních okolnosvoda znamená život. Za mi-
mořádných ináší pohromu a mnohdy smrt. Poslední
záplavy na Moravě a v Čecch jsou toho více než dosta-
tečným dokladem. Prakticky jedinou ochranu před těmito
událostmi představují vodní díla. Za předpokladu, že jsou
spolehlivá a pl funkční. Poslední velká rekonstrukce
na vodním le Dráteník proběhla v letech 1957 až 1960
a čas je neúprosný... A byl také hlavním vodem, proč
se loni v ktnu u Dráteka objevili stavbaři z divize 6
Metrostavu v čele s vedoucím projektu Ing. Davidem Što-
chlem. Stavbu na Červem potoce mají rozlenou do
několika etap a dotknou se prakticky všech částí vodního
díla, včetně úprav okolí a vybudování nových cest. Podle
harmonogramu by ji měli skončit letos v říjnu.
Těžiště prací spočívá na divizi 6, jejíž pracovci staví
vlastními silami železobetonové konstrukce a pracovníci
jejího elektrostřediska budují přípojku ke sdruženému ob-
jektu. Na výstavbě se však beranicími pracemi a zajištěním
stavební my polela i divize 7 a na zámečnických kon-
strukcích, sanaci přelivu se spadištěm a na dalších částech
díla pracují i subdodavatelé. Koordinaci a řízení stavby
komplikuje relativně malý prostor, na kterém probíhá.
Vloni jsme provedli veškeré zemní práce včetně zajiš-
tění stavební jámy,“ zrekapituloval průběh investice stav-
byvedoucí Ing. Marek Jiřík. „V další fázi jsme vybetonovali
konstrukce nového vlnolamu na hrázi a položili základové
desky sdruženého objektu, vývaru a skluzu. Letos jsme
i přes mimořádně zžené klimatické podmínky postavili
věžový jeřáb (foto č. 1) a vybetonovali zhruba 60 % stěn
vývaru, skluzu a přelivu sdruženého objektu (foto č. 2).
Ke zmírnění kontrastu přírody s novou stavbou by mě-
la ist i technologie výroby pohledových betonů. Do
systémového bednění totiž betonáři vkládají tenké tabule
s imitací dřevěného reliéfu, takže výsledek jejich práce je
podobný betonáži do bednění z nehoblovaných prken.
–rip–, foto Josef Husák
2
1
Breakpoint na Budově služeb v EPC
dokončení ze str. 1
Zpozdit se však může na každé stavbě cokoliv a kdykoliv
a z nejrůznějších i mnohdy banálních důvodů. A stavbaři
jsou až na samém konci řetězu realizace stavebního díla,
takže je nasnadě, že v ípaproblémů padá na jejich
vrub i to, co nezavinili. Když se nám podaří udržet sou-
časné tempo stavby, můžeme získat mírný náskok k dob-
ru. Proto se v maximální možné míře snažíme stavbu nové
přístavby prefabrikovat. Ušetřený čas nám přijde vhod při
realizaci dokončovacích prací, vysvětlil Ing. Magerov.
V současné době provádějí pracovníci divize 8 betonáž
patek, montáž kalichů a začali i s montáží železobetono-
vého skeletu ístavku. To nejžší však mají stále ed
sebou: totiž napojení nového přístavku na stávající objekt
tak, aby vznikl jedi harmonický celek. Pro celý reali-
ztým je tento krok velkou výzvou. Jde totiž o to, že
původní budova je montovaná z panelů a její vnější stěny
jsou plošně zkroucené a nesymetrické. Což je problém,
který bude třeba předem vešit především u štítové zdi,
k níž bude nový přístavek Budovy služeb připojen.
Je to tedy jakýsi breakpoint pběhu ce výstav-
by: když se podaří v nastavené časové posloupnosti
zvládnout, s velkou jistotou bude as i echno ostatní
včetně doprovodných prací, jako jsou přeložky sítí, elek-
troinstalace, voda či terénní úpravy. Tým divize 8 si proto
raději už předem ipravuje pozici pro to, aby zazku
dokončil v plánovaném termínu a v odpovídající kvalitě.
–rip–
Metrostav_5_10.indd 3 23.3.2010 14:46:29
Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (268 ms)

Rendering Strana 4 (104009): (0/1) (261 ms)

Rendering Strana 3 (104008): (0/1) (302 ms)

Rendering Strana 2 (104007): (0/1) (301 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3104/vth120632-1.jpg

 i3104/vth120633-1.jpg

 i3104/bg104008.svg

 i3104/vth120634-1.jpg

 i3104/vth120631-1.jpg