Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 1
Ptáme se: profesorky Evy Jiřičné,
světoznámé architektky str. 2
Divize 6 Metrostavu vraživot
pražské Kajetánce str. 2
Dráteník se „převléká“ do bezpečné
podoby str. 3
V pražské Michli vzniká další nová
administrativní budova str. 3
Architektka Eva Jiřičná na
stavbě Kongresového centra
ce ve fotoreportáži na str. 4
24. ezna 2010 / 5 / XXII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Náročná montáž ve výšce
Portál pro profesionály
Na adrese www.asb-portal.cz naleznete internetový portál
a on-line magazín ASB, který spravuje vydavatelství Jaga
Media. Je určen profesionálům v oblasti architektury
a stavebnictví, podnikatelům v tomto segmentu, studentům
vysokých škol i všem ostatním, které tyto obory zajímají.
Jeho denně aktualizovaný obsah tvoří odborné čnky,
aktuality, profily osobností a spolnos, analýzy, diskus
fórum a kalendář událostí. Odkazy na texty přidané
na web za uplynulý týden můžete dostávat e-mailem
prostřednictvím internetových novin portálu ASB.
Ražby pod tramvají
V parku u zatáčky Jelení
ulice v Praze nově poutá
pozornost červená stavební
buňka s logem Metrostavu.
Sídlí v nepřetrži
bezpečnostní hlídka
divize 5, telefonicky spojená
s podzemím (foto). Dává na vědomí, že ražba jtunelové
trouby komplexu Blanka opatrně vstupuje do prostoru
pod zdejší provozovanou tramvajovou tratí. Do konce
března ji raziči divize 5 ze stavební jámy Myslbekova
prodlouží v kalotě až do vzdálenosti 130 m od portálu.
Ve stejnou dobu vyrubou jejich kolegové asi 370 m délky
ve dřív zahájeném severm tubusu. Tím i tento tunel
podejde jezcí tramvaje, tentokrát v ulici U Brusnice.
Obě třípruhové trouby s výrubovou plochou 170205 m²
razí tým divize 5 pod vedením Ing. Miloslava Zelenky
pomocí NRTM s horizontálm členěm výrubu.
Cena za projekt, který jsme podpili
Asociace profesionálních fotografů ČR udělila cenu
Osobnost české fotografie za celoživotní dílo fotografovi
Jiřímu Všetkovi. Vyzdvihla jeho dlouholetý originální
projekt Pražský chodec a druhé, aktualizované vy
knihy Všenáprava obrazem, která vznikla za podpory
Metrostavu. Při jejím vzniku se zmý fotograf inspiroval
dílem Obecná porada o nápravě věcí lidských od Jana
Ámose Komensho. K úspěchu mu gratulujeme!
Subterra upravuje
tunel pod Vítkovem
Divize 1 Subterra zahájila
úpravu starého železničního
tunelu pod Vítkovem
(foto). Do zprovoznění
Nového spojení přiváděl
vlaky na hlavní nádraží
a v budoucnosti by měl sloužit jako soást nově navržené
cyklistické stezky. Stěžejním bodem rekonstrukce bude
provést izolace proti vodě, která do tunelu na mnoha
místech prosakuje. Dále elektrikáři rozvedou novou
elektroinstalaci pro bezpné ostlení. Na závěr pra
divize 1 pokryje povrch nové cyklostezky asfaltem.
Konference
Metrostavu SK
Programová konference
Metrostavu SK, která
se konala 10. března
v Bratislavě, svou koncepcí
i obsahem navázala na
závěry únorové Strategické
konference Skupiny Metrostav. Zúčastnili se jí maneři
firmy, působící ve všech sférách pracovní činnosti, pozvání
na ni přijali i zástupci vedení Skupiny v čele s prezidentem
Jiřím Bělohlavem. Generální ředitel Metrostavu SK
Ing. Vladimír Kž (foto) v hlavním projevu zhodnotil vývoj
uplynulého roku a představil komplexní model opatře
ijatých především v oblasti obchodu a výroby v zájmu
upevnění pozic spolnosti pro příští období. Program byl
ukončen ocem nejlepších zaměstnanců za rok 2009.
Na stavbě nového zdroje 660 MWe v Elektrárně Ledvi-
ce se podílí také naše divize 7. Pro firmu EXCON zajiš-
ťuje montáž ocelové konstrukce zauhlovacích esyp-
ných věží číslo 4 a 5 a dopravkového koridoru mezi
nimi. Metrostavu se tak ky opět podařilo hlouběji
proniknout do segmentu stavebnictví, který se zabý
montážemi technologických celků.
„Konstrukce, které nám dodává společnost EXCON,
montujeme dohromady ve výškách od 40 do 72 met-
nad zemí. Manipulaci s ocelí m usnadňuje jáb
Liebherr 110 EC-B 6, jehož pojezdovou dráhu na seše
mezistrojovny postupně ubouráváme, abychom na jejím
místě mohli pokračovat s montáží (titulní foto). Z druhé
strany nám ze zepomáhá mobilní kolový jáb Lieb-
herr LTM 1800, který vyzdvihne břemeno až do výšky
140 m,“ ibližuje činnost divize 7 Metrostavu v ledvic
elektrárně vedoucí provozu ocelových konstrukcí Petr
Kadábek. „Práce na stavbě řídí ni technici Aleš Kra-
jíček s Jaroslavem Kadlečkem a monž pokračuje podle
harmonogramu, který vyplývá ze smlouvy o dílo.
Obě zauhlovaže rostou na stře mezistrojovny
nového výrobního bloku, jehož stavbu řídil a koordinoval
tým Ing. Radka Zemana z divize 8. Ne „Sedmička“ pro
něj už dřív ve strojovně montovala i plošinu elektro (malé
foto). Ocelové konstrukce zauhlovacích věží s půdorysem
cca 20 x 25 m budou 33 m vysoké a budou obsahovat
několik jábových drah. Oceláři teď mezi ně sestavují
taprvky o 12 m nižšího koridoru dopravníku. Zatímco
nosná konstrukce věže č. 5 je dnes hotová celá, koridor
by divize 7 měla dokončit zátkem dubna a druhou etapu
výstavby že č. 4. do 10. ktna. Opláštění a další části
sysmu zauhlouž nejsou součásnaší zakázky.
Od úterý do soboty mezi 9. a 17. hodinou se s provo-
zem Elektrárny Ledvice, a tím nepřímo i s naší stavbou
může veřejnost seznámit v novém Informačním centru,
zaměřeném na klasickou uhelnou energetiku. Hostům
nabízí akční, interaktivní expozici, která využívá zážit-
kovou formu prezentací a vysoce vyspělé audiovizuální
technologie, například 3D zobrazení a virtuální realitu.
Bližší informace o Informačním centru v nové administra-
tivní budově, kterou před rokem dostavěl tým Ing. Josefa
Špryňara z divize 8, najdete na internetových stránkách
Skupiny ČEZ na adrese www.cez.cz/cs/vyroba-elektri-
ny/uhelne-elektrarny/cr/ledvice.html.
Po dostavbě nového zdroje budou mít návštěvníci
elektrárny i exkurzích možnost vyjet i na vyhlídku,
která bude umístěná na vrcholu nejvyšší budovy v Čes
republice (150 m n. m.). Její schodišťové věže vznikly
rekordně rychle pomocí taženého bednění. Budovala je
naše divize 8 a v novinách Metrostavu jsme o jejich stav-
kolikrát informovali. V budoucnosti budeme pt
i o pokračování našich technologických subdodávek.
Dopravní stavba ČR
Do soutěže o Českou dopravní stavbu roku 2009 Me-
trostav ihlásil dva projekty revitalizaci železnič
výpravní budovy v Mariánských Lázních a modernizaci
západní části stanice Praha hlavní nádrí, nástupiště
I.IV. Soutěž vyhlásilo Ministerstvo dopravy ČR a Stát-
fond dopravní infrastruktury. Jedním z jejích je
podpořit prezentace technologií, které mají stále tší
význam pro bezpečnost a plynulost dopravy.
Metrostav tento trend podporuje a do souže při-
hlásil stavby v kategorii D, ktek bezpečnosti a plynu-
losti dopravy přispívají. Zazka, kterou edstavujeme
dnes, zahrnovala rekonstrukci a modernizaci historické
železničstanice v Mariánských Lázních. Podle návrhu
Metroprojektu Praha a Ateliéru designu a architektury ji
v termínu od ezna 2008 do dubna 2009 řídil a koordi-
noval tým vedouho projektu Radka Kery z divize 9.
Jedna z nejhezčích výpravních budov na české že-
leznici, která pamatuje setká anglicho krále Edwar-
da VII. s rakouským císařem Františkem Josefem I., i
rekonstrukci prla nejen kompletadaptací a moderni-
zací technologického vybavení, ale také optimalizací dis-
pozičního uspořádání s uvolněním atraktivních ploch pro
komerč účely obchody a služby včetně stravování.
Součástí díla bylo i zateplení objektu, harmonicky prove-
dené v souladu s obnovenou secesní fadou (foto).
Druhou dopravní stavbu, kterou do soutěže ihlásil
Metrostav, edstavíme v následujícím čísle novin. Vy-
hlášení vítězů soutěže proběhne 25. května 2010.
Breakpoint v EPC
V severozápad části počerads elektrárny (EPC),
vedle výrobních bloků 5 a 6 stojí nebo spíše stála
budova, složená z jednopodlažní dvoulodhaly a tří-
podlažního přístavku. Celý objekt zaujímal plochu
110 x 46 m. A pvě na toto „fotbalové hřiště“ se dnes
upíná pozornost týmu divize 8, který vede Ing. Marek
Magerov. Vedle 15 km dlouhého nově budovaného
ivaděče surové vody, o kterém jsme psali v minulém
čísle novin, je to jejich druhé zdejší staveniště.
Objednatel a investor ŠKODA PRAHA Invest a spo-
lečnost ČEZ – dali divizi 8 Metrostavu jednoduché zadá:
změnit dosluhující objekt, sloužící ásti jako lny a ze
zbylé části jako administrativní blok, na moderfun
Budovu služeb. Ve své dispozici soustředí gastronomický
provoz pro zaměstnance, šatny a hygienické zázemí a ne-
zbytné kanceláře pro chod administrativy.
Komplikace projektu spočívá v tom, že původní objekt
zasahuje svým půdorysem částečně i na místo, kde mají
vyrůst komín a výrobní blok nového zdroje počeradské
elektrárny. Jinými slovy: dvě třetiny zastaralé budovy jsou
určeny k demolici, ičemž jezbývající třetina zůstane
po nezbytných úpravách zachována jako stavební zázemí
pro investora a objednavatele. K této rekonstruované části
musí divize 8 ipojit nový ístavek.
Na pohled tedy všechno vypadá docela jednoduše.
Skutečnost je o poznání složitější. Časo vymeze
harmonogramu činností je totiž na Budově služeb EPC
napnu na nejvší možnou míru a neposkytuje snad
žádprostor pro chybu či případelávky.
dokončení na str. 3
Metrostav_5_10.indd 1 23.3.2010 14:46:18
Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 05/2010, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (296 ms)

Rendering Strana 2 (104007): (0/1) (289 ms)

Rendering Strana 1 (104006): (0/1) (329 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3104/vth120631-1.jpg

 i3104/bg104006.svg

 i3104/vth120632-1.jpg

 i3104/vth120633-1.jpg

 i3104/vth120634-1.jpg