Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 05/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2013, Strana 3
Nemocnice veStrakonicích poczí zdoby vdy císa-
ře Františka Josefa. Byla otevřena 1. září 1892 aje
dlouholetá historie se podepsala nastavu budov, které
už nebyly schopné vyhovět požadavkům současné me-
dicíny. Bylo proto nutné zefektivnit rozmísní jejích
jednotlivých oddělení azmodernizovat jejich vybave-
ní. Akce, financovaná s pomocí ROP Jihozápad, byla
rozdělena do tří etap, na dvou z nich začal nedávno
pracovat tým Ing.Petra Šika zdivize 6.
První etapa projektu, na ž se pracovci Metro-
stavu nepoleli, byla dokončena v roce 2010 av jem
průběhu vyrostl vareálu nový třípodlažní pavilon. Cílem
druhé atřetí etapy, kterou už má nastarosti Metrostav,
je modernizace a rozšíření kapacity operch sá
a rekonstrukce lůžkové části nemocnice (vizualizace).
Ketřem současným operm sálům tak přibude čtvrtý
aechny budou napojeny nanovou sterilní chodbu pro
přísun sterilního materiálu. Zároveň budou do jednoho
tzv. multioborového oddělení sloučena iechna oddělení
jednotek intenzivní péče. Nové prostory dostane i ARO
avstupní hala nemocnice.
Rozsáhlou rekonstrukcí projde celá řada dalších od-
le, naíklad CT, RTG, patologie, některé ambulance,
centrální sterilizace, lůžkové oddělení chirurgie, gyne-
kologie, porodní odlení adaí. Vetřetí etapě prací se
rekonstrukce dotkne lůžkových částí růzch odděle.
Obě tyto etapy stavby se dotýkají dvou propojených
budov, aproto prohají zároveň. Začaly vříjnu 2012 a-
vodní tern dokončení byl pnon naletošní červenec.
„Nemocnici se bohužel nepodařilo, aby nám umožnila
ístup dovšech prostor už 4. října, kdy měly práce začít,
proto nyní jednáme oprodloužení původní lhůty,“ vysvět-
luje komplikace vedoucí projektu Ing.Šimák.
Naše stavba je téměř ze tří čtvrtin rekonstruk.
Pokolika dřívějších úprach je vedení instalací vob-
jektech nepřehledné a rozklíčování jejich tras hodně
složi. Situaci totiž komplikuje ito, že některé lékařské
provozy musí mít zachován nepřetržitý přívod médií.
Rekonstrukce třeba probíhá zaprovozu RTG aCT avpro-
storách, naž navazují vprvní etapě opravená azpro-
vozněná oddělení. To vše nám doznačné míry omezuje
akomplikuje plynulost pra,“ doplňuje Ing.Šik.
Dnes stavbaři ve Strakonicích koí s demolicemi
azačali súpravami interiérů. Zároveň pracují namoder-
nizaci technického zařízení budov a unových objektů pro-
jí spodní stavby. Ikdyž se původní tern dokončení
la kvůli popsaným problémům zřejmě nepodaří dodržet,
místní obyvatelé budou mít uitě ještě letos kdispozici
další velkou část zmodernizované okresní nemocnice.
jar, vizualizace Ing.arch. Zbyněk Skala
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Pokračuje modernizace strakonické nemocnice
1
2
1 2
Už v příštím roce se Vojenský úsední archiv (VÚA)
estěhuje z pražského Karna do budovy bývaho
vojenského gymnázia v Praze-Ruzyni, která vznikla
ve30. letech minulého století pro důstojnickou akade-
mii. Aby její prostory vyhověly specifickým nárokům
pro uchovávání archiválií, musel je tým Jího Macč-
ka zdivize 3 přestavět doslova odzákladů.
Hlavním cílem projektu, který stavbaři zajili vdub-
nu před dma roky, bylo zelení původní konstrukce
budovy tak, aby přenesla až čtnásobné užitné zaže,
než najaké byla navržena. Vpraxi to znamenalo polit ze-
jména stropní konstrukce (foto č. 2) azáklady, kde práce
hned nazačátku zkomplikovala vší hladina spodní vody
amenší hloubka zalení, než předpokdala projektová
dokumentace. Původní projekt tak musel být upraven.
Dnes tu však mají pracovci z divize 3 kromě zesí-
lení nosch konstrukcí hotové ivnitřní otky aúpravu
podkrovch prostor nakanceláře. Kvůli udržení stálých
světelných podmínek, ale ipro zajištění bezpečnosti ulo-
žech archiválií zazdili 60 procent původních oken (foto
č. 1), zbývající vyměnili. Dokončili rozvody zdravotně
technických instalací, vzduchotechniky, topení achlazení.
Téměř hotové jsou istrojovny chlazení avzduchotechni-
ky, rozvody měření aregulace ielektroinstalací. „Nejvíc
pracujeme napovrchových úpravách avplynové kotelně,“
ibližuje vedoucí projektu Jí Macček. „Do edá
stavby koncem října nám v místnostech archivů ješ
zbývá dodělat epoxidové podlahy anamontovat mobilní
i stabilní relové systémy, jejichž celková délka pře-
hne 26 km. Dál musíme osadit výtah, dokoit fadu
apak samoejmě provést irečné práce jako malby,
pokládku koberců či terénní asadové úpravy.“
Na stavbě v Ruzyni se pracovci Metrostavu po-
leli ivlastními silami – kromě divize 3, jež projekt ří, tu
pracovala idivize 4, která měla nastarosti zemní práce.
Zaměstnanci divize 6 tu zase upravili a doplnili sešní
krov, namontovali sešní okna avpodkroví naocelové
konstrukci provedli podlahu zOSB desek. Rekonstrukce
A je rozlena do deího časového úseku, než bý
pro podobné projekty obvyk. Dobu výstavby však ovliv-
ňuje pomalejší uvolňování finančních prostředků, které
má zadavatel na stavbu k dispozici.
Stěhování Vojenského ústředho archivu zúdolí Kar-
lína na kopec doRuzyně si vynutily povodně zroku 2002,
kdy jeho současné sídlo vInvalidovně zaplavila voda zVl-
tavy až dovýšky několika metrů. Vzhledem ksoučasným
požadavkům na ustění archiválií by si rekonstrukce
tohoto objektu z první poloviny 18. století vyžádala
podle odhadů až jednu miliardu korun. Přemístění VÚA
do nezátopové oblasti bylo proto nejvhodjší řeše.
Pro veřejnost budou jeho moderně vybavené prostory
zpřístupněny vlednu roku 2015.
jar, foto Josef Husák
Vojenský archiv se bude stěhovat doRuzy
Divize 3 končí třetí etapu stavby vKladně
Kladenský areál společnosti LEGO Production se ve
ech etach výstavby rozrostl o sedm hal, dvě větší
administrativní budovy a několik drobích správ-
ních objek. Starý a nový provoz propojily pozemní
komunikace a nadzemní tunel. Tým divize 3, vedený
nejdřív Ing. Petrem Macčkem a později Ing. Stani-
slavem Červem, vše stavěl od července roku 2011.
Koncem února svou práci vKladně dokončil.
V poslední etapě díla jsme vybudovali zakladačový
sklad II, manipulační halu (foto č. 1) a 115 m dlou
nadzemní tunel pro dva vedle sebe ustěné paleto
dopravníky a obslužnou komunikaci. Ocelovou konstruk-
ci tunelu pro nás vyrobili naši oceláři,“ ueuje Ing.
Červený. Zakladový sklad s obestaveným prostorem
5260 m³ bude obsluhovat automatický vysokorychlostní
zakladač, jehož dodávku i montáž zajišťoval investor.
Manipulační hala s nosným prefabrikovaným skeletem
má půdorysné rozry zhruba 27 x 49 m a bude sloužit
kijímání vylisovaných kostiček lega a k manipulaci sni-
mi do zakladačoho skladu a z něj zpět do výroby. Byla
přistavěna kestarší manipulační budově, kde nepřetrži
probíhal provoz. Oba prostory proto musely být od sebe
montážně odleny asi 50 m dlouhou a 10 m vysokou
evěnou příčkou, kterou vyrobili tesi zdivize 6.
Propojení nové manipulační haly (foto č. 2) s nepře-
rušovaně provozovanou manipulační budovou do jednoho
objektu bylo kvůli koordinaci svýrobou lega velmi nároč-
né. Třeba přesun ventilové stanice sprinklerů, které mu-
sely zůstat neustále vprovozu, stavbi zvládli včetně ko-
laudace během dvoutýdenní odstávky výroby. Po staveb
stránce si totiž prostor nové stanice připravili vpředstihu,
a po otovm zajení výroby tak byly všechny části
sprinklerového hasicího zařízení plně funkční.
„Při stavbě jsme jinak používali standardní postupy
imateriály, novinkou tu pro mě byla jen litá samonivel
podlaha z magnezitové stěrky DURALIT, kterou jsme mu-
seli velmi přesně provést v části manipulační haly. Tento
materl jsme ale již znali z první etapy výstavby, takže
jsme byli na jeho použití připraveni,“ říká Ing. Červený
auzavírá: „Jsem rád, že jsme práci pro LEGO Production
skoili včas. I když jsme stali objekty pro hrkářskou
firmu, hračka to rozhodně nebyla.“
1 2
Měrové sedisko pro Škodu Auto je hotové
Nakonci února uvedli zástupci spolnosti Škoda Auto
vMladé Boleslavi doprovozu nové měrové sedisko,
vekterém budou zaměstnanci firmy plivě kontrolo-
vat rozry akvalitu jednotlivých dílů osobch vozů,
které se vyrábějí vostatch provozech automobilky.
Jednopodlní hala měrového střediska spůdorysem
50 x 60 m asčistou výškou 11 m vyrostla vcentrální části
automobilky (foto č. 1). Ze všech stran nani navazují daí
provozy, jako například zásobovací blok zčisté ašpina
zóny, přes který se dohaly budou navážet prvky určené
kměření, nebo zkušebna koroze adestrukce spřípravnou
vzorků. Svislé nosné prvky nové haly jsou zPREFA slou
založených napilotách, střecha má ocelovou konstrukci
aopláštění je provedeno ze sendvičových panelů sizol-
ním jádrem zpolyizokyanurátové pěny. Hala je vybavena
portálovým jábem a po celé její ploše je rozmístěno
celkem sedm měřich pracovišť vybavených nezbytnými
technologiemi (foto č. 2).
„Zanejnáročnější považuji především přípravu území
pro vlastní stavbu. Museli jsme totiž prost demolici ob-
jektu, vekterém byla ustěna funní rozvodna nízho
napětí, aeložit či zrušit všechny ierské sítě, které
se vdotčeném území nacházely,“ vzponá Petr Kopička
a do, že veškeré terny přepojoní nebo rení
jednotlivých rozvodů bylo nutné domlouvat sostatními
provozy v automobilce, aby nedošlo k omezení výroby.
Ato právě nebylo vždy zcela jednoduc. Stavbi ta
museli vhale naesně určených místech prost spe-
ciální vibroizolaci, aby v důsledku otřesů nedocházelo
kezkreslení výsledků měření některých strojů.
Kromě výstavby nové haly provedli stavbi zdivize1
vareálu rekonstrukci objektu bývalého dopravníkového
mostu, který automobilka využije pro administrativu. Pů-
dorysně měřil 120 x 11 m abyl postavený zPREFA slou
zastropených TT panely orozpětí 18 m. „Tuto konstrukci
bylo nutné sanovat tak, aby splnila požadavky navětší za-
žení. Museli jsme proto zelit základové patky apomo
uhlíkových lamel vyztužit TT panely,“ vysvětluje vedoucí
projektu. Objekt bývalého dopravníkového mostu má
dnes dvě podlaží – přízemí je soástí nové haly avpat-
ře jsou umístěny kanceláře, zasedací prostory, místnost
virtuální reality advě zkušebny.
Stavba v areálu mladoboleslavské automobilky zabra-
la týmu Petra Kopičky zdivize 1 třináct měců. Vsoučas-
né době je už nové měrové středisko vprovozu astavbe
vm vysídali odborci z mladoboleslavské automo-
bilky, kteří vněm budou svou prací přispívat ktomu, aby
vozy české tradiční značky Škoda byly co nejleí.
Martina Vampulová,
foto archiv společnosti Škoda Auto
1 2
Součástí VÚA je specializovaný Vojenský historický
archiv, který pečuje o militaria z rozmezí let 1723
–1989. Od roku 2005 jeho pracovci z uložených
personálch spisů vytřejí počítačové databáze,
které průběžně aktualizují. Na internetové adrese
www.vuapraha.cz naleznete v první z nich údaje
olegionářích a o příslušch čs. vojenských jednotek
padlých ve 2. světové válce. Druhá databáze zahrnuje
íslušky čs. vojenských jednotek v zahraničí
vletech 2. světové války včetně seznamu raněných
či nezvěstných vojáků a obsahuje ověřené údaje
otéměř 89 000 osobách. Příští rok v lednu bude
on-line zpřístupněna i databáze padlých v 1. světové
lce, ve které jsou shrožděny informace o téměř
24500občanech pozjšího Československa.
Metrostav Metrostav 05/2013, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 05/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 05/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 05/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 05/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 05/2013, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (618 ms)

Rendering Strana 4 (103811): (0/1) (612 ms)

Rendering Strana 3 (103810): (0/1) (660 ms)

Rendering Strana 2 (103809): (0/1) (659 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3057/vth120431-1.jpg (3x)

 i3057/vth120432-1.jpg (3x)

 i3057/bg103810.svg

 i3057/vth120433-1.jpg (3x)

 i3057/vth120430-1.jpg