Nová ledová plocha pro

xxxx

více

ve fotoreportáži

str. 4

radost

jihlavskýchnabruslařů

13. března 2013 / 5 / XXV

více ve fotosloupku na str. 2

Ptáme se: Ing. Martina Sirotka,

výrobního náměstka divize 1 str. 2

M e t r o s tav

a .s.

č l e n

d d m

Technické zkušenosti z ražeb pomocí

TBM, část I str. 2

g r o u p

Posunujeme své hranice

Pokračuje modernizace strakonické

nemocnice str. 3

Vojenský ústřední archiv se bude

stěhovat do Ruzyně str. 3

Krátce / Aktuálně

Daruj krev s Metrostavem!

Připojte se v pátek 19. dubna k již patnácté akci Daruj krev

s Metrostavem. Uskuteční se stejně jako v minulých letech

dopoledne od 7,30 do 11,30 hodin v centrále společnosti.

Dobrovolní dárci se při ní mohou souběžně přihlásit

i do registru dárců kostní dřeně. O rezervaci účasti

na konkrétní hodinu vás budeme s předstihem informovat.

Předem děkujeme všem, kdo se akce zúčastní.

Síťový oblouk

V úterý 26. února dokončilo

sdružení našich divizí 2 a 5

výplet Trojského mostu.

Prostor mezi ocelovým

obloukem a podélnými

železobetonovými táhly

v mostovce vyplnilo dvě stě

ocelových tyčí o průměru 76–105 mm a různé délce i sklonu.

AP1000 – budoucnost české energetiky

V posluchárně ČVUT se 27. a 28. února uskutečnil

seminář věnovaný jaderné energetice. Odborníci z firmy

Westinghouse při něm představili reaktor AP1000 a jeho

pasivní systémy zajišťující lepší bezpečnost elektrárny.

Na semináři se podíleli také pracovníci Metrostavu

z útvaru přípravy nabídky na dostavbu ETE a zúčastnil se

jej i obchodní ředitel Metrostavu Ing. Milan Veselský.

Setkání na úrovni

Na 9. ročníku Fóra českého

stavebnictví byl 5. března

jedním z účastníků panelové

diskuze i generální ředitel

Metrostavu Ing. Pavel Pilát.

Věnoval se zákonu

o veřejných zakázkách a jeho

vlivu na podnikání. Konference byla zaměřena na téma Co

se musí stát, aby mělo stavebnictví v ČR budoucnost?

Nové jméno pro naši stavbu

Majitelem rozestavěného komplexu nad stanicí metra

Národní třída se stala společnost CPI Group, jež objekt,

doposud zvaný COPA Centrum Národní, přejmenovala na

QUADRIO. Budova ve tvaru čtyřlístku, kterou podle návrhu

studia Cigler Marani Architects staví sdružení divizí 3 a 1

Metrostavu, bude hotová už na podzim příštího roku.

V pátek 1. března se více než 175 vedoucích manažerů

firem Skupiny Metrostav (malé foto) setkalo na pravidelné

Strategické konferenci (titulní foto) v Národní technické

knihovně v Praze. Nově mezi nimi byli i zaměstnanci

společností BES, DSH – Dopravní stavby, PK Doprastav

a Doprastav Asfalt, které do Skupiny přibyly v roce 2012.

Program konference měl dva body – vystoupení viceprezidenta Františka Kočího a prezidenta Jiřího Bělohlava.

František Kočí v úvodu Strategické konference konstatoval, že v loňském roce 2012 Skupina Metrostav

potvrdila svou pozici nejsilnějšího uskupení na českém

stavebním trhu a její konsolidované, ale dosud neauditované výsledky dosáhly více než 25,8 miliardy Kč. I když

byly horší než v předchozím roce, lze je s ohledem na

okolní ekonomickou situaci považovat za úspěch.

Otevření IT centra

Ve středu 27. února bylo za účasti generálního ředitele Metrostavu Ing. Pavla Piláta (foto) a ředitele divize

9 Ing. Petra Zábského slavnostně otevřeno moderní

IT centrum v historické budově Univerzity Pardubice

na náměstí Čs. legií. Rekonstrukci památkově chráněného neorenesančního objektu i jeho dvorní komunikační

přístavbu dokončil vloni tým Ing. Ivana Millera z divize 9.

Revitalizovaná budova tak začala sloužit všem fakultám

pardubické univerzity. Jejich studentům i profesorům

nabízí moderně vybavené i reprezentativní prostory pro

kanceláře a na šedesát nových laboratoří, učeben, studoven, pracoven a konferenčních či zasedacích místností.

Z jednotlivých firem k úspěchu největší měrou přispěl

Metrostav, mezi jehož klady patřilo zvládnutí technologie

TBM, rychlá výstavba Trojského mostu i postup zakázek

ve Finsku. Společnost Subterra už třetí rok za sebou plní

plánované parametry a pochvala jí mimo jiné patří i za

to, že jako první uspěla s nabídkou na zajištění generální

dodávky dopravní stavby v Německu. Společnosti METROS a PRAGIS pracují spolehlivě a dosahují očekávaných

výsledků. CCE Praha stejně jako firma SQZ, v níž Ing. Jiřího Navrátila nahradí nový jednatel a ředitel Ing. Jiří

Prokop, umožňují svými dovednostmi vykonávat dobrou

práci ostatním členům Skupiny. Společnost BES úspěšně

navýšila své výkony o čtvrtinu. Metrostav Nemovitostní,

uzavřený investiční fond, zhodnotil vložené prostředky

o jedenáct procent. Metrostav Development v současnosti realizuje pět projektů a 13 dalších připravuje. I přes

spor s restituenty se mu daří prodávat byty v první etapě

projektu rezidenčního parku Na Vackově. Také výsledky

nových členů skupiny PK Doprastav a Doprastav Asfalt

se pohybovaly v plusu. Metrostav SK a společnost DSH –

Dopravní stavby však zatím v červených číslech zůstávají,

i když slovenští kolegové si už vytvořili předpoklady pro

to, aby mohli už letos podnikat s přiměřeným ziskem.

„Za svůj velký úkol pro rok 2013 považuji sledování

fixních nákladů Skupiny Metrostav, které je třeba snižovat. Nákladová disciplína se přitom musí týkat všech

činností v průběhu získávání i realizace zakázky,“ prohlásil

dál František Kočí. K úspoře nákladů by měla významně

přispět také centralizace sídla a vybraných činností, ke

kterým by mělo dojít do konce letošního roku po přestěhování Metrostavu do objektu Palmovka Parku II. Z dalších projektů v této oblasti František Kočí zmínil plán na

vytvoření společnosti Metrostav Facility, která by se měla

věnovat efektivnímu řízení provozu a správy nemovitého

majetku Skupiny Metrostav.

Na projev Františka Kočího navázal prezident Skupiny

Jiří Bělohlav: „Pokud se týká hospodářských výsledků

naší Skupiny v roce 2012, – jsem s nimi spokojen, i když

některé společnosti své úkoly zcela nesplnily. Všem, kteří

se na úspěchu podíleli, děkuji a prosím, abyste mé díky

předali i těm, kdo tu dnes nejsou.“

Dále se Jiří Bělohlav věnoval otázkám optimalizace

nákladů a konsolidace aktivit na slovenských trzích.

Oznámil, že Václav Soukup, současný ředitel divize 5

Metrostavu, se bude od 1. dubna věnovat rozvoji zahraničního podnikání Skupiny, pro něž by měl ve spolupráci

s obchodními úseky firem stanovit jednotný systém.

K činnosti stavebních inspektorů poznamenal: „Vzpomínám na doby, kdy jsem sám běhal v holínkách po stavbě a nastavil si vlastní pravidla, kterými jsem se při řízení

projektů řídil. Vyplýval z nich jediný závěr – vše se musí

dělat správně neboli dobře, jak už přede mnou vyslovil

František Kočí. Nesmíme však dopustit, aby morální krize,

která se dnes projevuje ve společnosti, zasáhla operační

klima v našich firmách.“

Více o Strategické konferenci na

s t r. 4.

Další společná práce

Metrostavu a Subttery

Po delší odmlce začala divize 5 opět pracovat na nové

velké zakázce – optimalizaci železniční trati v úseku Praha Bubeneč–Praha Holešovice, kterou provede

ve sdružení s firmou Subterra. Spolu s generálním ředitelem Metrostavu Ing. Pavlem Pilátem proto stavbu

28. února slavnostně zahájil poklepem na kolejnici

i obchodní ředitel Subterry Ing. Jiří Tesař (foto vlevo).

Asi 4,5 km dlouhý úsek dvoukolejné trati, na kterém už

od 3. ledna pracuje tým Ing. Tomáše Kohouta z divize 5,

spadá do železničního uzlu Praha. Cílem jeho přestavby

je zvýšení návrhové rychlosti jízdy z 60 na 90 km za hodinu a výstavba nové zastávky Podbaba. Rekonstrukce

se proto bude týkat jak stavebních objektů na trase – železničního svršku i spodku, osmi mostů a dalších – tak

i modernizace všech provozních souborů. V průběhu díla

vznikne kromě zastávky pro osobní dopravu i nový most,

podchod a 1,5 km protihlukových zdí.

Aby se stavba mohla na vytížené trati uskutečnit, bude probíhat ve třech fázích, podle určených výluk. „První

výluka začala 2. března, a proto už máme na 1,6 km dlouhém úseku od stanice Holešovice přes most Argentinská

provedené přeložky kabelů a hotové nové trakční vedení,“

popisuje Ing. Kohout a dodává: „Metrostav je u této zakázky lídrem sdružení a odpovídá za všechny objekty mimo

železniční svršek, který má na starosti Subterra.“

Celá stavba, kterou bude spolufinancovat Evropská

unie, by měla skončit v únoru roku 2015.