Nová ledová plocha pro
xxxx
více
ve fotoreportáži
str. 4
radost
jihlavskýchnabruslařů
13. března 2013 / 5 / XXV
více ve fotosloupku na str. 2
Ptáme se: Ing. Martina Sirotka,
výrobního náměstka divize 1 str. 2
M e t r o s tav
a .s.
č l e n
d d m
Technické zkušenosti z ražeb pomocí
TBM, část I str. 2
g r o u p
Posunujeme své hranice
Pokračuje modernizace strakonické
nemocnice str. 3
Vojenský ústřední archiv se bude
stěhovat do Ruzyně str. 3
Krátce / Aktuálně
Daruj krev s Metrostavem!
Připojte se v pátek 19. dubna k již patnácté akci Daruj krev
s Metrostavem. Uskuteční se stejně jako v minulých letech
dopoledne od 7,30 do 11,30 hodin v centrále společnosti.
Dobrovolní dárci se při ní mohou souběžně přihlásit
i do registru dárců kostní dřeně. O rezervaci účasti
na konkrétní hodinu vás budeme s předstihem informovat.
Předem děkujeme všem, kdo se akce zúčastní.
Síťový oblouk
V úterý 26. února dokončilo
sdružení našich divizí 2 a 5
výplet Trojského mostu.
Prostor mezi ocelovým
obloukem a podélnými
železobetonovými táhly
v mostovce vyplnilo dvě stě
ocelových tyčí o průměru 76–105 mm a různé délce i sklonu.
AP1000 – budoucnost české energetiky
V posluchárně ČVUT se 27. a 28. února uskutečnil
seminář věnovaný jaderné energetice. Odborníci z firmy
Westinghouse při něm představili reaktor AP1000 a jeho
pasivní systémy zajišťující lepší bezpečnost elektrárny.
Na semináři se podíleli také pracovníci Metrostavu
z útvaru přípravy nabídky na dostavbu ETE a zúčastnil se
jej i obchodní ředitel Metrostavu Ing. Milan Veselský.
Setkání na úrovni
Na 9. ročníku Fóra českého
stavebnictví byl 5. března
jedním z účastníků panelové
diskuze i generální ředitel
Metrostavu Ing. Pavel Pilát.
Věnoval se zákonu
o veřejných zakázkách a jeho
vlivu na podnikání. Konference byla zaměřena na téma Co
se musí stát, aby mělo stavebnictví v ČR budoucnost?
Nové jméno pro naši stavbu
Majitelem rozestavěného komplexu nad stanicí metra
Národní třída se stala společnost CPI Group, jež objekt,
doposud zvaný COPA Centrum Národní, přejmenovala na
QUADRIO. Budova ve tvaru čtyřlístku, kterou podle návrhu
studia Cigler Marani Architects staví sdružení divizí 3 a 1
Metrostavu, bude hotová už na podzim příštího roku.
V pátek 1. března se více než 175 vedoucích manažerů
firem Skupiny Metrostav (malé foto) setkalo na pravidelné
Strategické konferenci (titulní foto) v Národní technické
knihovně v Praze. Nově mezi nimi byli i zaměstnanci
společností BES, DSH – Dopravní stavby, PK Doprastav
a Doprastav Asfalt, které do Skupiny přibyly v roce 2012.
Program konference měl dva body – vystoupení viceprezidenta Františka Kočího a prezidenta Jiřího Bělohlava.
František Kočí v úvodu Strategické konference konstatoval, že v loňském roce 2012 Skupina Metrostav
potvrdila svou pozici nejsilnějšího uskupení na českém
stavebním trhu a její konsolidované, ale dosud neauditované výsledky dosáhly více než 25,8 miliardy Kč. I když
byly horší než v předchozím roce, lze je s ohledem na
okolní ekonomickou situaci považovat za úspěch.
Otevření IT centra
Ve středu 27. února bylo za účasti generálního ředitele Metrostavu Ing. Pavla Piláta (foto) a ředitele divize
9 Ing. Petra Zábského slavnostně otevřeno moderní
IT centrum v historické budově Univerzity Pardubice
na náměstí Čs. legií. Rekonstrukci památkově chráněného neorenesančního objektu i jeho dvorní komunikační
přístavbu dokončil vloni tým Ing. Ivana Millera z divize 9.
Revitalizovaná budova tak začala sloužit všem fakultám
pardubické univerzity. Jejich studentům i profesorům
nabízí moderně vybavené i reprezentativní prostory pro
kanceláře a na šedesát nových laboratoří, učeben, studoven, pracoven a konferenčních či zasedacích místností.
Z jednotlivých firem k úspěchu největší měrou přispěl
Metrostav, mezi jehož klady patřilo zvládnutí technologie
TBM, rychlá výstavba Trojského mostu i postup zakázek
ve Finsku. Společnost Subterra už třetí rok za sebou plní
plánované parametry a pochvala jí mimo jiné patří i za
to, že jako první uspěla s nabídkou na zajištění generální
dodávky dopravní stavby v Německu. Společnosti METROS a PRAGIS pracují spolehlivě a dosahují očekávaných
výsledků. CCE Praha stejně jako firma SQZ, v níž Ing. Jiřího Navrátila nahradí nový jednatel a ředitel Ing. Jiří
Prokop, umožňují svými dovednostmi vykonávat dobrou
práci ostatním členům Skupiny. Společnost BES úspěšně
navýšila své výkony o čtvrtinu. Metrostav Nemovitostní,
uzavřený investiční fond, zhodnotil vložené prostředky
o jedenáct procent. Metrostav Development v současnosti realizuje pět projektů a 13 dalších připravuje. I přes
spor s restituenty se mu daří prodávat byty v první etapě
projektu rezidenčního parku Na Vackově. Také výsledky
nových členů skupiny PK Doprastav a Doprastav Asfalt
se pohybovaly v plusu. Metrostav SK a společnost DSH –
Dopravní stavby však zatím v červených číslech zůstávají,
i když slovenští kolegové si už vytvořili předpoklady pro
to, aby mohli už letos podnikat s přiměřeným ziskem.
„Za svůj velký úkol pro rok 2013 považuji sledování
fixních nákladů Skupiny Metrostav, které je třeba snižovat. Nákladová disciplína se přitom musí týkat všech
činností v průběhu získávání i realizace zakázky,“ prohlásil
dál František Kočí. K úspoře nákladů by měla významně
přispět také centralizace sídla a vybraných činností, ke
kterým by mělo dojít do konce letošního roku po přestěhování Metrostavu do objektu Palmovka Parku II. Z dalších projektů v této oblasti František Kočí zmínil plán na
vytvoření společnosti Metrostav Facility, která by se měla
věnovat efektivnímu řízení provozu a správy nemovitého
majetku Skupiny Metrostav.
Na projev Františka Kočího navázal prezident Skupiny
Jiří Bělohlav: „Pokud se týká hospodářských výsledků
naší Skupiny v roce 2012, – jsem s nimi spokojen, i když
některé společnosti své úkoly zcela nesplnily. Všem, kteří
se na úspěchu podíleli, děkuji a prosím, abyste mé díky
předali i těm, kdo tu dnes nejsou.“
Dále se Jiří Bělohlav věnoval otázkám optimalizace
nákladů a konsolidace aktivit na slovenských trzích.
Oznámil, že Václav Soukup, současný ředitel divize 5
Metrostavu, se bude od 1. dubna věnovat rozvoji zahraničního podnikání Skupiny, pro něž by měl ve spolupráci
s obchodními úseky firem stanovit jednotný systém.
K činnosti stavebních inspektorů poznamenal: „Vzpomínám na doby, kdy jsem sám běhal v holínkách po stavbě a nastavil si vlastní pravidla, kterými jsem se při řízení
projektů řídil. Vyplýval z nich jediný závěr – vše se musí
dělat správně neboli dobře, jak už přede mnou vyslovil
František Kočí. Nesmíme však dopustit, aby morální krize,
která se dnes projevuje ve společnosti, zasáhla operační
klima v našich firmách.“
Více o Strategické konferenci na
s t r. 4.
Další společná práce
Metrostavu a Subttery
Po delší odmlce začala divize 5 opět pracovat na nové
velké zakázce – optimalizaci železniční trati v úseku Praha Bubeneč–Praha Holešovice, kterou provede
ve sdružení s firmou Subterra. Spolu s generálním ředitelem Metrostavu Ing. Pavlem Pilátem proto stavbu
28. února slavnostně zahájil poklepem na kolejnici
i obchodní ředitel Subterry Ing. Jiří Tesař (foto vlevo).
Asi 4,5 km dlouhý úsek dvoukolejné trati, na kterém už
od 3. ledna pracuje tým Ing. Tomáše Kohouta z divize 5,
spadá do železničního uzlu Praha. Cílem jeho přestavby
je zvýšení návrhové rychlosti jízdy z 60 na 90 km za hodinu a výstavba nové zastávky Podbaba. Rekonstrukce
se proto bude týkat jak stavebních objektů na trase – železničního svršku i spodku, osmi mostů a dalších – tak
i modernizace všech provozních souborů. V průběhu díla
vznikne kromě zastávky pro osobní dopravu i nový most,
podchod a 1,5 km protihlukových zdí.
Aby se stavba mohla na vytížené trati uskutečnit, bude probíhat ve třech fázích, podle určených výluk. „První
výluka začala 2. března, a proto už máme na 1,6 km dlouhém úseku od stanice Holešovice přes most Argentinská
provedené přeložky kabelů a hotové nové trakční vedení,“
popisuje Ing. Kohout a dodává: „Metrostav je u této zakázky lídrem sdružení a odpovídá za všechny objekty mimo
železniční svršek, který má na starosti Subterra.“
Celá stavba, kterou bude spolufinancovat Evropská
unie, by měla skončit v únoru roku 2015.