Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 05/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2014, Strana 2
Rekonstrukce sportovní haly pokračuje
NaLetné pracuje odpodzimu roku 2012 tým Ing.Jana
Krajdla zdivize 3 narekonstrukci bývalé sportovní haly
TJSparta ČKD Praha. Práci musel vloni na tři čtvr
roku přerušit zejna kvůli sanaci hlavní tribuny, jejíž
nosné železobetonové konstrukce byly v havarijm
stavu. Běhemprosince 2013 se stavba opět rozehla
adnes už vobjektu pracují nejen betonáři divize 6, ale
kde takéobkladači ajinde dokonce i malíři.
Sportovní hala vyrostla na Letné u stadionu Sparty
vroce 1965 asloila převážně basketbalism. I když
během let prošla dílčími úpravami, její vybavení přesáhlo
hranice životnosti ainvestor přistoupil kjejí modernizaci,
kterou spojil srozsáhlými dispozičními úpravami. Zakáz-
ku sřil sdružení firem Metrostav aHOCHTIEF CZ, jeh
lídrem je světšinovým polem naše divize 3.
„Abychom mohli vybourat malou železobetonovou
tribunu včetně dělicí sny mezi velkým a tréninkovým
išm, museli jsme nejprve přes celou šířku haly pod-
chytit její sechu příhradovým mostovým nosníkem (foto
č.1),“ popisuje Ing.Krajdl adoplňuje: „Kjeho výrobě naši
divizní oceři poili táhla sysmu Macalloy (foto č. 2),
která tví mimo jiné třeba výplet Trojského mostu. Ten-
to 43metrů dlouhý apohledově velmi vydařený nosk
podepírají nové ocelové sloupy založené naželezobeto-
nových patkách doplněných vrtanými mikropilotami.
hem rozsáhlých bouracích prací montéři snesli část
uličního obvodového pláště adělníci zdemolovali technic-
ký akomunikační trakt haly usousední budovy Sokola,
jež integritu aprovoz museli zachovat. Náročná práce
stavbaře čekala ii zahloubení celého objektu ojedno
podlaží, jehož konstrukce vytvořili betoři zdivize 6 jako
lou vanu zvodostavebního betonu.
Zaskočil nás špatný stav hlavní tribuny, jejíchž kon-
strukcí se stavba podle projektu téř nela dotknout,“
pokračuje Ing.Krajdl avypítává některé daí probmy,
které jeho tým musel řešit: „Základy nosných stěn třeba
byly mnohem masiví, než jsme čekali. Také logistika
byla náročná – úzké ulice pro dopravu rozrných ocelo-
vých konstrukcí, nepatrný zábor pro zařízení staveniště,
dostavba vevnitrobloku obklopeném bytovými domy...
Na 2. etapě rekonstrukce, která má skoit v říjnu,
ještě pracují betonáři. Vtéčásti objektu, jejíž přestavba
má skončit o4 měsíce dřív, se už ale objevili i maři ačást
uliční fasády se obléká do nového proskleného pláště.
Basketbalis, ale ihráči futsalu či házené se tak už mohou
šit nabrzké oteení zmodernizovaho sportovtě.
Škola dospělých
V ízemí Palmovka Parku II zajilo provoz no
Centrum vzvání Skupiny Metrostav. Jeho moder-
ně vybavené prostory jsou nyní pod jednou střechou
s centrálou Metrostavu i jeho divizemi a pouze přes
ulici od sídla Subterry. Výhodné ustění centra še-
í čas jeho návštěvm i pracovníkům. První kurz
vněm proběhl už 24. ledna, tři dny popřestěhování.
Centrum vzní Skupiny Metrostav má variabil
dispozici, která umňuje prostor slovat nebo dělit
domeích učeben pomocí posuvných příček. Tuto mož-
nost jeho pracovci využili poprvé 27. února při tema-
tickém dni věnovaném problematice poptávání výrobků,
kterou změnilo nařízení Evropské komise číslo 305/2011/
EU. Vstoupilo v platnost 1. července 2013 a stanovuje
harmonizované podmínky pro udění výrobků na sta-
vební trh. Účastníky tematicho dne, který se vzátí
ještě dvakrát opakoval, byli zaměstnanci zcelé Skupiny
Metrostav (foto č. 1). Sproblematikou je seznamovali jak
experti z Metrostavu – třeba Ing. Jaroslav Synek nebo
Ing. Jan Klečka, ale i Ing. Lubomír Keim, CSc., ředitel
Výzkumho ústavu pozemních staveb (foto č. 2).
Vjedné zdalších učeben se ten samý den souž
uskutečnilo školení obsluhy dřevoobráběch strojů, které
se dotýkalo i pil (foto č. 3). Ovariabilitě nabízených semi-
řů vypodají takésnímky č. 4 a5, které fotograf pořídil
nakurzu poskytování první pomoci. Možnosti aprogram
Centra vzdění Skupiny Metrostav imaterly z pro-
hlých tematických dnů jsou k dispozici naskupinom
intranetu vsekci Vzdělávání.
Ing. Romana Vildnera,
vedoucího projektu z divize 8
hem 18 let praxe nastřádal Ing. Vildner mnoho zku-
šeností. Pracovat totiž začal jako asistent mistra ještě
před maturitou, kterou skládal v oboru vodohospodář-
ských staveb. Po dvou velkých stavebních firmách byl
krátce zaměstnán i v jedné menší společnosti. Zjistil
však, že její podmínky mu nevyhovují, a proto v roce
2011 nastoupil k Metrostavu.
Vaše cesta do divize 8 byla klikatá. Kdy zala?
Že chci být stavbem, jsem najisto věl už asi od dva-
cti let. Děda totiž pracoval v projektové kanceři, která
se kromě hornické činnosti zavala i stavebnictvím.
Práce ho bavila a procestoval s ní kus sta. Asi jsme to
podili, protože z táty se stal hork a mě živí stavařina.
Svého rozhodnutí rozhodně nelituji, protože je to pestrá
činnost astále mě těší.
Vysokou školu jste vystudoval až při zast?
Po maturitě jsem chl rovnou do praxe, a proto jsem
nastoupil do Vodních staveb. Měl jsem štěstí na šéfy
ikolegy. Začínal jsem u starých kozáků, kteří mi předali
nejen stavbařské zkenosti, ale pochytil jsem od nich i
způsob jední s lidmi. Prozradili mi i řadu kliček, které
mi v práci pozji pomohly. Vodní stavby ale po pěti letech
skoily, tak jsem musel hledat nového zaměstnavatele a
vybral jsem si firmu Stavby silnic a železnic, později pře-
transformovanou do společnosti EUROVIA CS. To už jsem
ale pracoval jako stavbyvedoucí, pozji byl hlavním stav-
byvedoucím a nakonec vedoucím střediska zaměřeného
na výstavbu velkých silničních děl. Firma tehdy koupila
r lomů a já usoudil, že bych si měl doplnit vzdělání.
Vystudoval jsem proto dálkově Hornicko-geologickou fa-
kultu Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava.
Jak se studuje při práci a v rodině s malými dětmi?
Obžně. Bylo to šest dlouch a úmorch let. Ale i přesto
si myslím, že kdybych se mohl vtit časem na průmys-
lovku, postupoval bych stejně. Praxe mi pro začátek dala
c a byla důležitější než škola. To je ovšem jen můj názor,
lidé jsou různí, dostávají se do jiných životních situací
anejde zhodnotit, která cesta k úschu je leí.
Vaše odbočka do menší firmy trvala jen krátce...
Byla to slepá ulička, kdybych ji ale nezkusil, nevěděl bych,
o co přiczím. Zjistil jsem tot, že mně víc vyhovuje
práce pro velkou firmu, která má jasně nastavená pravi-
dla a pracovní postupy. Nemusím se v ní už zavat jejich
vyšlením, ale mohu se soustředit na stavební činnost.
Na které dílo, kde jste působil, vzpote nejraději?
Bylo jich mnoho a nem, zda bych všechny stavby do-
zal vyjmenovat. Pocházím ale od Ústí nad Labem a vždyc-
ky mě poší, když jedu po dálnici D8 do Trmic. Výstavbu
jeho úseku v části TrmiceÚžín jsem totiž vedl jako ve-
doucí výstavby. Bylo to zajímavé dílo, s mimoúrovňovými
ižovatkami, mohutnými mosty a řídil jsem při něm velký
pracovní kolektiv. Bylo to nár, ale zajímavé.
Jakou zakázku řídíte teď a jak je rozpracovaná?
V současnosti vedu dva projekty kanalizace a souvisejí-
ch objektů. Protože jeden je v Horním Jetíně a druhý
v Černicích, což je jeho místní část, je to vlastně jen jedna
stavba. Patct kilometrů stok, deset protlaků, čisrna
odpadních vod – nic, co bychom neuměli. Proto mě mr,
že pce mají skluz. Na jejich zpní se ale podepsaly
nedostatné zadavatelské pzkumy – a to včetně pyro-
technicho, protože část města postihlo za 2. stové
lky bombardování – a nadrná administrativa. Věřím
ale, že stavbu v Horním Jiřetíně dokončíme už v červenci.
Litoval jste někdy, že jste nastoupil k Metrostavu?
Ne. U divize 8 mohu pracovat na stavch pozemních,
dopravních, vodohospodářských i inženýrských. Cením si
zázemí velké firmy, která mimo jasně nastavených hranic
podnikání i stavební činnosti nazí svým zaměstnancům
také možnost daího vzlávání. Investuje do lidí aposí
je na doplňující školení. Tuto výhodu si uvědomuji třeba
tehdy, když se setkám s kolegy se stejnou praxí i pozicí,
ktí pracují v meích firmách. Stavina je všehoch,
jenom praxe ale k jejímu dobrému zvdnutí nestačí.
strana 2
PME SE
1
Metrostav Slovakia zahájil další velkou zakázku
V Pravenci nedaleko Prievidze odstartovali slovenští
kolegové 24. února stavbu výrobní haly F pro společ-
nost SLOVAKTUAL. Slavnostního poklepu základního
kamene se zde otři dny později zúčastnil také generál-
ní ředitel Metrostavu Slovakia Ing.Miroslav Zobaník,
MBA (foto třetí zleva). Rozsáhlý objekt na zastavě
ploše 16338 m² dokončí tým Ľubomíra Čanigy dopolo-
viny letošho listopadu. Získání této velké avýznam-
né zakázky patří v poslední době k nejvýraznějším
úspěchům slovenské dceřiné společnosti Metrostavu.
„Povybourání překážech konstrukcí nejprve upra-
me podlí pro plánované zatížení,“ popisuje začátek
prací vedoucí projektu Ľubomír Čaniga adoplňuje: „Vě-
řím, že výstavbu potom dokončíme vternu, bez pro-
blémů ai zachování dobré spolupráce sinvestorem.“
Komplexně vybavená hala F bude sloit krozšíření
produkce plastových oken akromě výrobní části obsáhne
isklady výrobků, expedici, komunikace aadministrativní
vestavbu se sociálním zázemím pro celý nový provoz.
Projekt potom zahrne navíc i tenní a sadové úpravy,
vybudování přístupových aareálových komunikací, ne-
krytých skladovacích ploch, parkovišť adrobněích sta-
vebch objektů, jako jsou třeba trafostanice či vrátnice.
ízemní nepodsklepenou halu F vytvoří vyzdívaný že-
lezobetonový skelet splochou ocelovou střešní konstruk-
cí. Jednotlivé provozní části objektu odsebe odliší fady,
které budou vzhledem přizpůsobené stávajícím areá-
lovým budom – montážní halu pokryje pískově žlutá
hrubozrnná omítka, svislá obálka doplňkových provozů je
navržena vodstínu šedé. Dvoupodlažní administrativně-
-sociální část objektu bude mít obvodový plášť zcihlově
červených velkofortových desek systému Trimo Qbiss
One. Vstupy donovostavby zvýrazní bílé pásy amarkýzy.
Vzhledem ktomu, že Metrostav Slovakia má zasebou
mnoho zkušeností s výstavbou podobných halových
objek, věří jeho vedení, že zátek stavby v Praven-
ci odstartoval příznivý rok, ve kterém se firmě podí
úsšně využít kvalifikované kapacity aposílit postavení
namístním stavebním trhu.
–red–, foto www.fotogross.sk
1 2
2
1
3
4
5
Počátky osídlení Pravence sahají pravpodob
doobdobí Velkomoravské říše. První písemná znka
oobci pochází zroku 1267. Historii dědiny dokladují
i zámečky – ten nejstarší je renesanční. No
část Pravence, Kolónia, potom vznikla ve40.letech
20.století, když zde Baťa založil kopytárnu. Po
znárodnění se znila vTatra Nábytok Pravenec, který
však asi před 20lety zanikl. Největší firmou v obci
s1300obyvateli je dnes společnost SLOVAKTUAL.
Metrostav_05_2014.indd 2 18.3.14 16:23
Metrostav Metrostav 05/2014, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 05/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 05/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 05/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 05/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 05/2014, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (538 ms)

Rendering Strana 3 (102890): (0/1) (529 ms)

Rendering Strana 2 (102888): (0/1) (575 ms)

Rendering Strana 1 (102886): (0/1) (576 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3003/vth119243-1.jpg (3x)

 i3003/vth119245-1.jpg (3x)

 i3003/bg102888.svg

 i3003/vth119247-1.jpg (3x)

 i3003/vth119249-1.jpg