Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 05/2016, Strana 1
Norsko je zemí fjordů i hor a právě taí Skandi-
vské pohoří nabízí stavbům pracovní příležitosti
– zjeho svahů totiž často padají laviny shu nebo ka-
mení, před kterými se silnice musí chránit vtunelech.
Divizi 5 se vseverských zemích dí avNorsku dnes
pracuje hned na dvou podzemních dílech najednou.
ce než 1,5km dlouhý tunel Bjørnebakkane zal tým
vedený Ing.Pavlem Bürgelem razit vsrpnu 2014 ajiž
letos napodzim by měl sloužit veřejnosti. Vloni vříjnu
zal tým Ing.Ivana Piršče stavbu dvoukilometroho
tunelu Joberg, která má skončit včervnu příštího roku.
„Pasí nám přeje. Kromě dvou týdnů s mrazem
–18°C se teplota pohybuje jen kolem pěti pod nulou. Sně-
hu je ale stále dost (titulní foto), veVeitastrondu až dva
metry. Vloni jsme měli přes zimu pnovanou přestávku,
takže jsme teprve letos pochopili, proč tu téměř každý má
traktor. Zažili jsme tot, že během dvou hodin napadlo
40cm sněhu,“ říká Ing.Bürgel, kterému dnes poha
nastavbě pouze čtyři kolegové – ekonom Ing.Jan Skuhra,
geodet Tomáš Kárk, elektrikář Michal Daníček apřekla-
datelka Mgr.Iva Vedralová. Vtunelu Bjørnebakkane (foto
č. 1) totiž pracují jen subdodavatelé. Partner Metrostavu
vesdružení – místní firma Havnen Anlegg – zahajuje práce
nakabelovodech afinišuje spodélnými drenážemi. Půlki-
lometrový úsek silnice nazasypam břehu jezera už má
hotový apráce naprotilavinových valech jsou kvůli nebez-
pečí lavin ot zastaveny. „Mysleli jsme si, že se pracov
atmosféra podokončení ražeb trochu uvolní. Napjaté ter-
míny, nepřesná projektová dokumentace aadministrativa
s ale sle plně zaměstnávají,“ říkáIng.Bürgel.
O sto kilometrů jižněji v tunelu Joberg mají stále
napilno razi. Letos vúnoru se jim dilo – ražbu ze zá-
padníhoportálu prodloužili o239 met. Vosm týdnu
dokonce dosáhli rekordního výkonu 64 metrů. Nakonci
ezna by tak mohli překonat metu 800m aprotiražba,
zahájená 17. února, by se měla dostat dovzlenosti přes
30m odprotějšího portálu.
Zatímco pro ražbu odzápadu poíváme naseveru
Evropy obvyklou metodu Drill&Blast, protiražbu musíme
vasi devadetimetrovém úseku provést pomocí NRTM.
Pracujeme totiž vpísčitých zemich smalou soudržnos
asnadložím jen 2–4 metry. Dodíla také prosakuje velké
množství podzemní vody, jež hladinu snižujeme pěti
vertikálními čerpacími studněmi. Naše ražby budí velký
zájem zvště u odborné veřejnosti. Novou rakouskou
tunelovací metodu totiž vNorsku ještě nikdo nepoužil,“
říká Ing.Piršč avyzdvihuje dobrou práci razičských tý
ivšech ostatch kolegů.
U protiražby je čelba horizontálně dělená na kalotu
ajádro bez uzaní profilu. Kalotu chjí razi vyrazit na-
jednou apak doberou jádro. Postup – zam metr zasmě-
nu – závisí na výsledcích geotechnického monitoringu.
Tam, kde je zemina smorénou, se výrub musí ihned za-
bezpit stříkam betonem vyztužem sími aje nut
aktivovat čelbové kotvy. Napravé straně, kde doprofilu
vystupují skalní fylity (foto č. 2), musí razi používat trha-
cí práce. Vše pod ochranou klasických výztužných prv
NRTM včetně injektovaných mikropilotových deštníků,
čelbových kotev adrenážních vývrtů dopředpolí čelby.
Pokračování vefotoreportáži nastr. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Skrz Skandinávské pohoří
Náročná příprava
Celý jeden rok stráví pracovci Metrostavu vlitvínov-
ském Zálí. Konkrétně tým Ing.Marka Magerova zdi-
vize 8, který vloni vsrpnu zahájil přípravu staven
navýstavbu nové výrobny polyetylenu PE3 pro skupinu
Unipetrol. Vzhledem ktomu, že celý projekt bude his-
toricky nejtší investicí dotuzemské petrochemie, je
iúvodní část jeho realizace dlouhá avelmi nárná.
Projekt divize 8, nazvaný příprava staveniště, obsa-
huje vyhloubení dvou dočasných stavebních jam, které
budou později vyity pro výstavbu nové výrobny po-
lyetylenu. První jáma s plochou téměř 9000 m² bude
vněkterých místech hluboká až 2,5 m, kubatura druhé
bude zhruba pětinová. Zakázka zahrnuje istavební ainže-
rské objekty aprovozní soubory, které zajistí celistvost
areálové infrastruktury afunkčnost stávajících výroben,
vyčistí dotčené území aipraví doprovodná technologic-
ká zařízení pro novou výrobu. Ktomu patří třeba demolice
překážejících objektů, přeložky linky sušení propylenu
a inžerských sítí a výstavba nových objektů – kom-
presorové stanice vodíku, potrubního mostu flérového
potrubí, areálové kanalizace i vodovodu a vybudová
zařízení staveniště včetně silnoproudých rozvodů.
Zal roku jsme v Záluží vystali základy kompre-
sorové stanice, vybudovali most flérového potrubí,pro-
vedli výkop první jámy. Dnes kompletujeme voko
hospodářství apřipravujeme se napropojení vodíkových
kompresorů aflérového potrubí, což budou zřejmě nejob-
žnější části zakázky, která má skončit vsrpnu,“ uza
Ing.Magerov. Jeho tým už Chempark Záluží docela dobře
zná. Podílel se v m totiž i na odstrování následků
loňské harie, když vespolupráci sdivizi 6 stabilizoval
základy požárem poničech pecí číslo 7, 8, 9 a10.
Za měc od pízení fotoreportáže do firemních no-
vin č. 3/2016 se na stavbě Rezidence Sacre CoeurII,
kterou řídí divize 9, mnoho znilo. Najít pět rozdílů
mezi dnes zveřejněnou fotografií a fotem číslo 6 zuve-
dené fotoreporže tedy bude snadné. Týmu Ing.Filipa
Křesťana držíme palce, aby projekt zrně dokončil
avnovinách jsme brzy mohli představit hotové dílo.
29. března 2016 / 5 / XXVIII
Nové versus staré str. 2
Ptáme se: Ing. Jana Krajdla,
vedoucího projektu z divize 3 str. 2
Stavba pro Lovochemii v Lovosicích
skončila str. 3
Lisované skleněné tvárnice str. 3
Efekt stavby zarí až kvalit
trávk str. 3
K léčbě někdy pomáhá i těžký beton
a olovo str. 3
Národní průkopník EMAS
Jako projev uznání důvěryhodnosti atransparentnosti
voblasti péče oživotní prostředí obdržel Metrostav
odúřadu Evropského komisaře pro životní prostředí
ocenění Národní průkopk. Uznává, že Metrostav je jedna
zprvních anejle registrovaných firem vEMAS
(Eco-Management and Audit Scheme – Systém
ekologicho řízení aauditu) vČeské republice. Naše
spolnost je vEMAS registrovaná nepřetržitě už deset let.
Ze zimy do léta
S koící se zimou je vhodné
pamatovat na nutnost přezutí
aut na letní gumy. Své služby
vám nabízí pneuservis
Metrostavu Stavebniny
v Horních Počernicích.
Otevřeno má od pondělí do
tku mezi 7. a 18. hodinou. Objednání na přesný tern je
možné prostřednictvím internetu na www.mpneuservis.cz
nebo telefonicky u pana Stanislava Kloka.
Nové tře ve vedení SKM
Navalné hromadě 29. února projednali aschválili členové
Senior klubu Metrostav (SKM) úpravu stanov azvolili
nový výbor vesložení: Mgr.Jan Brodský – předseda, Jan
ček – místopředseda, Ing.Anton Mareš – ekonom,
Ivana Padetová aDan Koval – členové. Poděko
zapráci pro klub patří dosavadm dlouholetým členům
edstavenstva SKM – Ing.Jiřímu Typltovi, Ing.Jímu
Novákovi, Haně Kulkové aOtovi Rosochovi – avedení
spolnosti Metrostav zavýznamnou podporu činnosti
klubu, ato nejenom materiální, ale imorální.
Pochvala potěší
Na profilu www.facebook.
com/Metrostav se pod
informací o modernizaci
lniceD1, kterou provádí
tým Ing.Zdeňka Ludvíka
zdivize4, objevila pochvala
od Mirka Marka, ze které
vyjímáme: „Zdá se, že na tomto úseku se uzkově maká
a rychleji, než se pracovalo na jiných, které ovšem nedělal
Metrostav... Mě jako motoristu, uživatele dálnic, daňoho
poplatka a oana štve sše nepádek v legislativě,
v přípravě projektů a až v poslední řadě někdy nekvalit
práce dodavatelů. Tu ovšem připisuji na vrub ot
státmu aparátu, který vybírá nekompetentní firmy, ří
se špatnou legislativou, nechá se různě vydírat, nebo je
naopak lajdácký atd. Tam je zakopaný pes. Ovšem sledovat
stavební koncert některých firem dnes je až fascinující.“
Na Facebooku Metrostavu najdete aktualizované novinky
zestaveb i ze života společnosti včetně zajímavých videí.
Unipetrol je vedoucí skupinou v oblasti zpracování
ropy a petrochemie v ČR. Investice, na níž se
Metrostav polí, umožní firmě nahradit 40 let starou
polyetylenovou jednotku modernější výrobnou s více
než dvojnásobnou kapacitou a zpracovávat ropnou
surovinu na větší mnství chemických produktů,
jejichž výroba je složitější než u benzinu a nafty.
1 2
Metrostav_05_2016.indd 1 23.03.16 12:12
Metrostav Metrostav 05/2016, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 05/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 05/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 05/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 05/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 05/2016, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (314 ms)

Rendering Strana 2 (102592): (0/1) (310 ms)

Rendering Strana 1 (102590): (0/1) (345 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2955/vth118926-1.jpg

 i2955/bg102590.svg

 i2955/vth118928-1.jpg

 i2955/vth118931-1.jpg

 i2955/vth118934-1.jpg