Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 3
NaCísské louce už nestojí jen řada topolů
Od doby, kdy klid na Císařské louce velebila písnič-
ka Karla Hašlera, se oblíbené výletní místo Pražanů
dost změnilo. Své o tom ví i tým Ing. Ivana Kučka
zdivize3, jenž zde musí velmi rychle zrekonstruovat
aopatro zvýšit loděnici ASC Dukla, která slouží jako
tréninkové zázemí oddílu kanoistiky aveslování.
Stavby uřeky vždycky nejvíc komplikuje voda. Ulo-
nice Dukly stačí jen 20letá, aby zaplavila suterény až
do výšky jednoho metru. Při 1000leté v roce 2002 ale
hladina Vltavy sahala v přízemním skladu lodí až pod
strop. „Během prací nám každé zvýšení průtoku řeky při-
nese problém. Iproto musíme staveništní buňky umístit
naponton. Až loděnici dokončíme, už to budou mít vodáci
jednodší – vynesou skify, veslice akanoe dobezpí,
otevřou vrata asklad lodí zaplaví,“ říká vedoucí projektu.
Čeští reprezentanti si zaslouží reprezentativní zázemí
Na sskou louku nastoupila divize 3 teprve 6. února
acelou zakázku pro Ministerstvo obrany České republiky
by měla dokoit jtě letos, do27. listopadu. Zapouch
deset měců musí odstrojit starou loděnici zroku1997,
tryskovou injektáží zvýšit únosnost jech základů, sa-
novat či zelit původní nosné konstrukce a nad celým
dorysem vystavět nové patro oploše téř 500 m² pro
locvnu, posilovnu amístnost trenažérů. Objekt je ta
nutné přestavět, zateplit adoplnit širokým pozorovam
balkonem zašeným naocelových táhlech. „Cílem díla
je nejen rozšířit zimní tninkové mnosti sportov
azvýšit jejich komfort, ale také změnit výraz stavby tak,
aby důstojně reprezentovala špičkový vodácký oddíl,
jehož členové jsou jádrem reprezentace ČR imedailisté
zolympd amistrovství sta,“ uvádí vtechnické zprá
autoři projektu zAtelieru M1 architekti.
Podle nich navrženou loděnici nepůjde přehlédnout –
její nový plechový obvodový plášť by měl dodálky zářit
žlutobílou a síbrnošedou barvou a upoutá pozornost
ikruhovými okny astky (vizualizace). Pro sportovce
ale bude jistě podstatjší úprava a rozšíření interrů
ijejich nové a moderní technické zařízení, zejna větrá.
Jiří Kopáč zdivize 6 Metrostavu, který vASC Dukla naCí-
sařské louce trénuje už 12 let ase čtkou lehkých vah
bez kormidelka se úspěšně probojoval na olympijs
hry doLondýna iRio de Janeira, totiž současný stav lo-
děnice popsal slovy: „Nevyhovující zázemí, jeden záchod
pro30voků avšatně sportovní smrádek.“
„Provozovateli na stavbě velmi záleží avšichni jeho
zástupci jsou velmi vstřícní. Také proto věřím, že zakázku
dokončíme i es napjatý termín včas a v požadova
kvali,“ uzavírá Ing.Kubíček, jehož týmu zvedá vtěžkých
situach náladu pozorování místní ondaí rodinky. Jen
na ty topoly nedojde. Místo nich zahradci u loděnice
vysadí devět jiných alejových stromů. Zřejmě proto, že
„Hašlerovy“ šhlé vlašské topoly (Populus nigra cv. Itali-
ca) nepatří mezi původní druhy české kteny.
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Divize 6 opravuje ojedinělou přehradu
Porekonstrukci koruny hráze husinecké přehrady, kte-
rá se nařece Blanici vyná nad městem Husinec neda-
leko Prachatic, čeká tamější vodní dílo další důlitá
oprava. Tým Ing. Milana Hromádky z divize 6 u j
vymění a doplní uzávěry spodch výpustí, opraví líc
hráze a zrekonstruuje technologie strojovny. Držíme
stavbařům palce, aby jim práci nezkomplikovaly žádné
velké povodně.
„Doufám, že se velká voda řece Blanici během rekon-
strukce vyhne. V případě povodňového stavu bychom
totiž měli na nutná bezpečnostní opatření čas nejvýš šest
hodin,“ konstatuje vedoucí projektu.
Rekonstrukce vodho díla ale bude náročná sama
o sobě i bez povod. Začala demontážemi stávacích
technologií strojovny, které vysídají bourací práce. Vel
množství odstraňovaného materiálu ahmotnost strojních
technologií, jež bude potřeba dopravit namísto osazení,
ilávají stavbům vrásky načele, prote tu mají jen
velmi málo manipulačního prostoru.
„Budeme si muset poradit isvýběrem specifického
kamene pro obklad nových konstrukcí tak, abychom se
co nejvíce přibžili původnímu,“ dodává Ing.Hromádka.
Divize 6 vodohospodářské stavby ovládá
Rekonstrukce husinecké přehrady se vedle strojovny
bude týkat také dvou výpustí (DN 1400), nanichž je tře-
ba vyměnit segmentové uzáry adoplnit je oklapkový
uzár. Kromě toho stavbi zamění původní uzáry na
výpusti DN 600 mm, které nahradí jeden klapkový ajeden
kuželový. Opravovat se bude ic hráze (foto), kterou je
poeba očistit, doplnit spárování aprovést injektáž. Tyto
práce provedou horolezci. Líc hráze tví řádkové zdivo,
jinak je hráz zdě, vyklenutá proti vodě. Tížní strana je
postavena zlomového kamene.
„Při rekonstrukci husinecké nádrže uplatníme naše
dosavadní zkušenosti svodohospořskými díly. Sko-
legou Otto Hrodkem už totiž máme několik podobných
staveb za sebou. V přípravě nás doplní kolegyně Petra
Kírková apopravdě musím říct, že jsme se všichni tři na
tuto zakázku těšili. Stavby na vodě totiž divize6 vJihočes-
kém kraji proděla běžně a rádi jsme na nich pracovali.
Vposlední době jsme se však ovali, že po dokoe
plánovaných úprav na Vltavě jejich počet poklesne. Jsem
rád, že jsme se mýlili,“ uzará Ing.Hromádka.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
U Brna staví divize 1 haly splochou 12 tisíc m
2
Lisovna, svařovna asklad. Hned tři budovy rozšíří vý-
robní arl spolnosti s.n.o.p. CZ vprůmyslové zóně
v Pohořelicích jižně od Brna. Nové objekty zaberou
plochu 12 tisíc m
2
abudou napojeny na výrobní část
závodu, kde se vyrábějí automobilové součástky.
Stavbi pod vedením Ing.Ondřeje Kučery zdivize1
v současné době montují v Pohelich ocelové kon-
strukce (foto č. 1), oplášní a pracují i na zastřeše
objektů. „Každá stavba je podle mého názoru něčím vý-
jimečná, tady to bylo vybudování členitého betonového
kanálu orozměrech 4,5 x 3,5 metru, který poslouží pro
osazení výrobních technologií investora, tedy speciálních
lisů,“ říká Ing.Kera. Podokončení technologicho ka-
lu stavbaři všechny objekty uzavřou apustí se dodrát-
kobetonových podlah avnitřních rozvodů.
Nové objekty vyrůstají nacelkové ple 12 tisíc m
2
. Li-
sovna bude měřit 115 x 50 m, svařovna 85 x 35 m asklad
100 x 300 m. Práce na nich začaly loni vříjnu, dnes už
které části nových objektů stojí (foto č. 2). Investor
ale přiczí s nejrůzněími změnami, což stavbařům
komplikuje postup prací. Musí však při nich dodržet dva
důležité terny. Prvním mezkem je 22. kten, kdy
má být dokončena hala malé lisovny. „Tento tern je
opravdu napjatý, ato především kvůli zmiňovam z-
m ze strany investora avneposlední řadě ivsledku
chladnější zimy, než jsme byli vuplynulých letech zvyklí,“
vystluje vedoucí projektu. Drum ternem je pak
úplné dokončení stavby. Je napnono nakonec srpna,
ale Ing.Kučera předpok, že by jeho tým mohl celou
zakázku dokončit s předstihem, aby mohl výrobce co
nejdřív vybavit objekty potřebnými technologiemi.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
První písemné záznamy oměstě, kterému se dnes říká
Pohelice, uvájí zanázev obce Borlitz apocháze
zroku 1222. Teprve v16. století se vpísemných
záznamech vyskytuje ičeský název – Pohořelice.
Existují dvě domněnky ojeho původu. Jedna přisuzuje
zev osobmu jnu Pohel, odkterého byly
odvezeny iPohořelice. Ta druhá potom předpokládá, že
zev zali užívat lidé pohelí, aměsto tedy vzniklo
namístě někdeí osady znené požárem.
1 2
Stavba husinecké přehrady začala vroce 1934 ažula
se na ni dovážela lanovkou zmaho lomu naKoby
hoře uŽernovic. Hráz byla dokončena 23.června1939
anáklady najejí výstavbu dosáhly 16 milionů korun.
Dnes je husinecká přehrada (gravitační zděná
stavba) údajně poslední svého druhu nejen unás, ale
ivEvropě. Její hráz je vysoká 34 metrů avkoruně má
lku 197 metrů. Vodní plocha nádrže činí 61hektarů
ajejí maxilní hloubka dosahuje 25,5 metru.
Maxilní objem přehrady může být 6,55 milionu m³.
Nové stroje na stříkání betonu do malých profi
Divize 11 nevno zakoupila dva stroje na stříkání betonu, které jsou díky svým přepravm rozměrům vhodné
zejména pro výstavbu menších děl. Maniputor MEYCO ORUGA s pevm rámem a otným stříkam tele-
skopickým ramenem na pásovém podvozku slouží v kombinaci s exterm čerpadlem betonu MEYCO SUPREMA
knašení betonové směsi na stěny podzemních i povrchových staveb. Oba stroje vyrobila švýcarská firma Atlas
Copco MEYCO a dnes pracují na propojkách mezi troubami tunelu Ejpovice (foto Miroslav Chaloupka).
Technická specifikace
Výkon naftoho motoru 16,7 kW
íkon elektrické energie 7,5 kW
Maxilní stříkací výška 11,16 m
Hladina hluku (LWA) 90 dB
Hmotnost 2100 kg
epravní rozměry: délka podvozku 2290 mm
epravní rozměry: délka s ramenem 5570 mm
epravní rozměry: šířka 1200 mm
epravní rozměry: výška 2230 mm
Technická specifikace
Výkon elektromotoru 11 kW
Spotřeba stlačeného vzduchu cca 10 m
3
/min
Pro stroj s hydr. pístnicemi Ø 100 mm při naplní 75 %:
Čerpací výkon max. 15 m
3
/h
Vztlakový průměr 300 m
Vztlaková výška 50 m
Max. čerpací tlak (beton) 74 bar
Hladina hluku (LWA) 77 dB
Hmotnost 2200 kg
1
2
3
7
6
5
4
9
8
1500
3220
2550
1500
7
0
°
7940
1870
1900
4000
MEYCO SUPREMA – externí čerpadloMEYCO ORUGA – manipulátor
1 Čerpací jednotka
2 Dávkovací systém
3 Rám
4 drž na hydraulický olej
5 Displej
6 Řídicí síň
7 Nádrž na přídavný prostředek
8 Hydraulika jednotky čerpadla
9 Jednotka na redukci tlaku vzduchu
Metrostav_05_2017.indd 3 20.03.17 11:27
Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (324 ms)

Rendering Strana 4 (102502): (0/1) (315 ms)

Rendering Strana 3 (102497): (0/1) (357 ms)

Rendering Strana 2 (102492): (0/1) (356 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2930/vth118682-1.jpg

 i2930/vth118687-1.jpg

 i2930/bg102497.svg

 i2930/vth118696-1.jpg

 i2930/vth118676-1.jpg