Jeden den na stavbách

divize 9 v Praze a v Peci

22. března 2017 / 5 / XXIX

více ve fotoreportáži na str. 4

Ptáme se: Ing. Václava Soukupa,

vedoucího ÚZAP Skupiny MTS str. 2

Č T R N Á C T I D E N Í K

M E T R O S TAV

Výzkumné projekty řešené ve

společnosti Metrostav str. 2

A .S.

Stavba pro energetiku

V

Na pražské Císařské louce už dávno

nestojí jen řada topolů str. 3

Nové stroje na stříkání betonu do

malých profilů str. 3

KRÁTCE / AKTUÁLNĚ

Na dálnici D1 se opět pracuje

Po zimní přestávce zahájili 13. března stavbaři z divize 4

vedení týmem Ing. Zdeňka Ludvíka práce na modernizaci

dálnice D1 v úseku Psáře–Soutice. Řidiči se proto při

cestě do Brna musí opět obrnit trpělivostí. Stavbu by měl

Metrostav v tomto úseku dokončit ještě letos.

Výuka v praxi

Smluvní žáci Metrostavu,

kteří studují obor tesař

na SPŠS a SOŠ stavební

a technické v Ústí nad

Labem či na SOŠ a SOU

stavební v Kolíně, se

9. března zúčastnili školení

o systémovém bednění ve společnosti PERI. Za dohledu

mistra odborného výcviku si mimo jiné vyzkoušeli také

skládání a rozebírání bednění, což se jim při praxi na

stavbách bude určitě hodit.

Daruj krev

s Metrostavem

Dvaadvacáté pokračování

firemní akce se uskuteční

v pátek 7. dubna 2017.

Dobrovolní dárci krve se mohou

hlásit na konkrétní hodinu odběru

prostřednictvím firemního intranetu.

Děkujeme všem,

kdo se k akci připojí!

Ze zimy přejíždíme do léta

S končící zimou je opět vhodné pamatovat na nutnost

přezutí firemních i soukromých aut na letní gumy. Své

služby k tomu nabízí i pneuservis Metrostavu Stavebniny

v Horních Počernicích. Otevřeno má od pondělí do pátku

mezi 7. a 18. hodinou. Objednání na přesný termín je

možné prostřednictvím internetu na www.mpneuservis.cz

nebo telefonicky u Stanislava Kloučka.

V rámci komplexní obnovy Elektrárny Prunéřov II přestavěla divize 3 vedená týmem Ing. Zdeňka Hoška téměř všechny objekty v rozlehlém areálu. Kromě oprav a modernizací

budov provedla také potřebné stavební úpravy pro montáž nového technologického vybavení. Ve strojovně (foto) se týkaly zejména oceli a železobetonů. Foto Petr Adámek

Divize 1 odstraňuje bariéry v plzeňské radnici

Všechno je o lidech

Malou, ale náročnou stavbu zahájilo nedávno plzeňské

oblastní zastoupení divize 1 – vestavbu výtahu do památkově chráněné radnice západočeské metropole (foto č. 1). O tom, že tento úkol nebude jednoduchý, svědčí už to, že do první soutěže na provedení díla se nikdo

nepřihlásil. Nevyšel ani pokus přímo oslovit vybrané

firmy. Úspěšný byl až třetí tendr, když radnice změnila zadávací podmínky – zdvojnásobila dobu výstavby

a nelimitovala cenu. Ze čtyř firem, které se o zakázku

ucházely, vyhrál s nejnižší nabídkou Metrostav.

Za pouhé 4,5 měsíce vystavěla divize 6 v Bánovcích

nad Bebravou obchodní galerii Primum (foto). „Odevzdali jsme ji v požadovaném termínu a kvalitě díky

obětavému nasazení týmu – přípraváře Ing. Mariana

Moučky a stavbyvedoucího Ing. Marka Jekieleka, ale

i dělníků Ľubomíra Stopky a Ladislava Tileše,“ děkuje

kolegům vedoucí projektu Ing. Lubomír Mik.

„Byla to naše první stavba na Slovensku – v neznámém prostředí, s krátkým termínem a předem nezajištěnými kapacitami v již rozběhlé stavební sezóně. Komplikaci představovala i blízkost bytových domů, jejichž

obyvatele rušil hluk ze stavby. Některé práce, třeba leštění

drátkobetonových podlah, jsme totiž z technologických

důvodů museli provádět i v nočních hodinách. S lidmi

jsme ale aktivně komunikovali, o všem je informovali,

a tak s námi měli trpělivost,“ vzpomíná Ing. Mik.

Původně měly být v OG Primum tři prodejny – konfekce, obuv a hračky. V rámci změny stavby před dokončením jsou v ní nakonec nájemní prostory čtyři a se zcela

jinou nabídkou – OKAY, PEPCO, Textilmarket a kavárna

Delikana. „Už se těšíme, jak si v Delikaně dáme voňavou kávu. A věřím, že to nebude naše poslední společné

posezení. Investor byl totiž s naší prací spokojený a my

bychom rádi ve spolupráci pokračovali,“ říká Ing. Mik.

jen z ochozu městské katedrály. Součástí druhé etapy

díla bude i přestavba sociálních zařízení v přízemí a také

úpravy podzemí, kde se už dostali ke slovu archeologové.

Celá stavba se v pěti podlažích dotkne prostor o souhrnné

plošné rozloze zhruba 440 m². Hodně práce při ní čeká

i na restaurátory a nezbytné jsou konzultace se statikem,

třeba při rozebírání gotické valené klenby v suterénu.

„Stavba probíhá za plného provozu radnice. I když

jsme ji obklopili provizorními stěnami, musíme brát

ohled na konání zastupitelstva i rad a na pořádání svateb.

Metrostav spojí sídliště Máj a Vltava

V Českých Budějovicích Metrostav zvítězil ve veřejné

soutěži na výstavbu asi 700 metrů dlouhé silnice, která

přímo spojí sídliště Máj a Vltava. Místní obyvatelé na

to netrpělivě čekají už více než dvě desetiletí. Pokud

se nebude nikdo odvolávat, bylo by možné podepsat

smlouvu na přelomu března a dubna. „Hned poté by začaly

práce, které potrvají přibližně jeden rok,“ řekl náměstek

budějovického primátora František Konečný.

1

Každoroční jednání odborářů

V úterý 14. března se uskutečnila konference základní

organizace OS Stavba Metrostav. Kromě delegátů

a dalších hostů se jí zúčastnil i generální ředitel Metrostavu Ing. Pavel Pilát a personální ředitel Mgr. Tomáš

Zámečník, MBA. Foto Eva Kořínková. Více příště.

Metrostav_05_2017.indd 1

Tým Ing. Miroslava Kšíra se do práce pustil vloni

v polovině prosince. Protože výtah protne nepřetržitě provozovaný úřad v místech, kde se nacházejí toalety, musí

stavbaři prvně vybudovat nové – samozřejmě bezbariérové – a teprve pak mohou přistoupit k demolici původních

a k vlastní stavbě zdviže, která zajistí přístup do radnice

také osobám s omezenou pohyblivostí.

V první etapě prací (foto č. 2) – do 30. dubna – projdou úpravami části 2. a 3. nadzemní podlaží. Poté, co

zde vybudované toalety budou uvedeny do předčasného

užívání, nastane od 1. května do 12. října čas na zhotovení

výtahové šachty a osazení výtahu. Jeho prosklená horní

stanice sice přesáhne sedlovou střechu budovy, ale nenaruší pohled z náměstí, protože novostavba bude vidět

2

Ve čtvrtek, v sobotu a při mimořádných návštěvách proto

musíme omezit hlučné a prašné práce,“ říká Ing. Kšír.

Velkou část činností provádějí zaměstnanci Metrostavu vlastními silami. Vzhledem k tomu, že jediný přístup

na staveniště vede průjezdem se světlostí 1800 krát

2300 mm, projde skoro veškerý materiál – vybouraný

i vestavovaný – jejich rukama. Minitechniku je tu totiž

možné nasadit jen na některé vodorovné přesuny.

Kromě výtahu umožní bezbariérový přístup do většiny

prostor radnice i nově nainstalovaná zdvihací plošina, jež

překoná výškový rozdíl podlah u vstupu do obřadní síně.

Obyvatelé Plzně se už dokončení díla nemohou dočkat. Od prvních slibů na něj totiž čekali víc než 20 let.

–red–, foto archiv stavby

–red–, foto archiv stavby

20.03.17 11:27