Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 4
Jeden den svedoucím projektu Ing.Filipem Křesťanem zdivize 9
Každý vedoucí projektu, který řídí několik zakázek najednou, musí nac často řídit iauto. Naštěstí se díky mobilům
ahandsfree dá firemní vůz vyít jako pozdná kancelář (foto č. 1), jinak by asi ani Ing.Filipu Křesťanovi pracov
den navyřízení všech záležitostí nestačil. Středu 8. března zahájil nastavbě Vitality Rezidence napražském
Smíchově hned vedle komplexu Sacre Coeur², který skolegy dokončil vloni vtě. Stroje zde už vyhloubily
stavební jámu (foto č. 2) atechnici dnes aktlně řeší přemosní podzemní štoly, která prochází pod jejím dnem.
Poobhdce namístě se stavbyvedoumIng.Lukášem Březinou (foto č. 3) následovala rychlá porada stechniky
Ing.Jiřím Mühlmannem aKarolínou Prouzovou aípravářem Karlem Kaislerem (foto č. 4 zprava) nad čerstvou
pracovní dokumentací. Pak přišla nařadu cesta doPece pod Sněžkou, kde pozimní pauze pokračují práce
naApartmánech sv. Vavřince (foto č. 5). Ikdyž počasí vKrkonoších stále není idlní, kolegové zPragisu tu už
rozeběhli výstavbu železobetonových konstrukcí. Otom, že spolupráce snimi je příjemná, svědčí foto číslo 6. VPeci
dnes vedoucí projektu nejvíc řeší postup prací při zásypech aípravě betonáží poslední výškové úrovně základové
desky – nastavbě se stavbyvedoucími Ing.Jím Korábečným aIng.Milanem Voráčkem (foto č. 7 zleva) iupítače
(foto č. 8). Poročm působení povětrnostních vlivů už může stav cedrového obkladu nafasádě prodejní kanceláře
investora napovědět (foto č. 9), zda obstojí inaobvodovém pšti apartmánů. Teprve při odpolední cestě zpět
doPrahy zbyl Ing.Křesťanovi čas myslet naněco jiného než napráci: „Polských zkenostech se těším, že se
letos při Metrostav Handy Cyklo Maratonu znovu potkám se spoustou pozitivně naladěných lidí, ato nejen cyklistů,
ale idobrovolch pomocníků. Je sklé, že Metrostav podporuje akci, nakteré může pomáhat každý.
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
Praha v době Karla IV.
Muzeum hlavního města Prahy otevřelo vloni v prosin-
ci v domě U Zlatého prstenu unikátní expozici, která
edstavuje císaře Karla IV. jako ambiczho stavi-
tele a urbanistu. Je otevřená denně od 9 do 20 hodin.
lem výstavy je přiblížit podobu měst a život jejich
obyvatel v lucemburské do. Návšvci si mohou pro-
hlédnout hmotové a virtuálně provedené modely staveb,
jež odpovídají nejnovějším vědeckým poznatkům a od-
rážejí Karlovy představy i zrealizované záry. Jedním
zústředních exponátů je model Staho a Nového Města
pražsho, Malé Strany, Hradčan, Pražsho hradu iVy-
šehradu, na němž je pomocí videomappingu demonstro-
n stavební a urbanistický rozvoj sídla ve 14. stole.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 5/2017 vyšlo 22. 3. 2017 (6/2017 vyjde 6. 4. 2017) / Složení redakční rady Ing.J.Pavlíček (předseda), Ing. V. Kostiha (místopředseda), Ing.J.Kavan, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing. P. Půta, Ing. P. Řezáč, Ing.L. Svobodová, Ing.J.Šob
aIng.M. Zrcková / Neoznačené materiály připravila Ing. L. Svobodová, foto archiv Metrostavu / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja,
tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Nové kulturní památky
Nejvýznamnější součásti kulturního bohatství našeho
národa prohlašuje vláda svým nařízením za národní
kulturní patky (NKP). Jejich seznam se letos v únoru
rozšířil o 15 staveb a v souhrnu překračuje číslo 300.
Řadu z nich rekonstruoval či právě opravuje Metrostav.
První seznam národních kulturch památek byl zve-
řejněn 30. března 1962 a zahrnoval 33 položek. Až do
letoška poslední NKP vyhlásila vláda v roce 2015. Tehdy
se jednalo o kolekci deti předmětů, jako byl naíklad
Vyšebrodský cyklus, Madona z Veveří, Staroboleslavské
palladium agotické malby Vyšebrodsho cyklu. Památ-
kám může být jejich status NKP i oat, jako se to stalo
eba pomku sotských tankistů vPraze na Smícho.
Letos obohatily seznam i poměrně moderní stavby
První skupinu v únoru schválených památek tví stavby
z první poloviny 20. století, které dokumentují slohovou
pluralitu architektonické tvorby tohoto období. Všechny
jsou díly předch architektů. Paí mezi ně naíklad:
Střední škola vMladé Boleslavi, ukázka konstruktivis-
mu, expresionismu a art deca, postavená vletech 1922 až
1926 podle projektu architekta Jiřího Krohy
Městské muzeum, dříve Wenkeův obchodní dům vJa-
roři, dílo Josefa Gočára
stské divadlo v Ústí nad Orlicí, jež postavil Kamil
Roškot ve stylu organického funkcionalismu
Dnešní Společenský dům v Opavě, jenž vznikl dle
vrhu Leopolda Bauera a reprezentuje sřování od se-
cese amoderny k mezilnému klasicismu a historismu
které patky na ocenění dlouho čekaly
Druhou skupinu ocech tvoří patky, které jsou b
navrhovány opakova, nebo vykazují hodnoty, které byly
dostatečně oceněny až v poslední do. Sem třeba patří:
Pražská Invalidovna, monumentální barokní dílo po-
stavené podle plánu Kiliána Ignáce Dientzenhofera
Palác Lucerna v Praze, který nese rysy dozvající se-
cese a nastupujícího modernismu. Vyniká i novátorským
řešením Velkého sálu, jehož velkorozponovou železobeto-
novou konstrukci navrhl prof. Stanislav Bechyně
Zbytky románsho hradu v Chebu
Blatenský vodní kanál
Ďáblický hřbitov v Praze s pohřebištěm politických
zňů a příslků druho a třeho odboje
Klášter v Louce u Znojma, jeden z nejcennějších do-
kladů pozdně barokho umění na Moravě
MHCM včíslech
Nejdelší cyklistický nonstop maraton v Evropě, kte-
rý pořádá spolek Cesta za snem a jehož generálním
partnerem je i letos Metrostav, charakterizuje řada
zajímavých čísel. Vroce 2016 (foto) to například bylo:
Závodních týmů 39
Cyklistů 296
Z toho handicapovaných 98
Lidí v doprovodných vozidlech 234
Průjezdních stanovišť v ČR a SR 33
Produkčních v průjezdních stanovištích 132
Hodin celkem strávech v sedle kol = 161 dní! 3861
Ujetých kilometrů = 2x okolo světa! 86 658
Litrů tekutin vypitých během maratonu 4440
Litrů tekutin vypocech cyklisty během MHCM 888
Registrovaných uživatelů webu během závodu 1350
Blogových zpráv 500
Uživatelských fotografií 3000
Pokud jste se 21. března nemohli zúčastnit inform
sczky k Metrostav Handy Cyklo Maratonu 2017 a máte
zájem o spolupráci, můžete se o podrobnostech infor-
movat na webu www.cestazasnem.cz nebo napsat na
e-mailovou adresu cyklomaraton@metrostav.cz.
Zdroj Cesta za snem
Postavila se sama
Metrostav se polel nabudoní všech možných ko-
munikací pro Pražskou integrovanou dopravu (PID).
Razil tunely istanice metra, pokládal kolejové dráhy
pro tramvaje ivlaky. Asfaltoval silnice adždil ulice
pro auta, prodloval cyklostezky apřed 32 lety dokon-
ce obnovil ipetřínskou lanovku. VPraze existuje jen
jedna cesta pro prostředky hromadné dopravy, kterou
nestavěl – řeka Vltava.
VPraze dnes tok Vltavy měří přes 30 km adoPID je
integrováno šest převoznických linek, které jej překonáva-
jí. Historicky jich samozřejmě bylo omnoho víc, přesčty-
řicet. Jsou doleny už odroku 1222, kdy Vyšehradská
kapitula vlastnila obec Podolí sdvorem aprávem přívozu
naprotější břeh, dnešní Císařskou louku.
Provozovat převoznictví ale nikdy nebylo snadné
aneobešlo se bez obětí na životech. Napražské Vlta
se největší neštěstí odehrálo 3. listopadu 1910, kdy se
naprám pro převoz nejvýše dvanácti lidí natlačilo 30pa-
sažérů a etížená loď se překotila. Při cestě do práce
zpražských Lahovek domodřanského cukrovaru tehdy
zahynuli tři lidé. Zdaleka nejtragičjším dnem převoznic-
tví unás ale byl 26. kten 1936, když se narozbouře
Dyji rozlomil prám ai školním výletě utonulo 31 dětí.
Jak se v současnosti dostat přes Vltavu bez mostů
Vmetropoli dnes jezdí vsezoně šest přívozů zahrnutých
doPID. Jsou označené jako linky P, platí nanich jízdenky
MHD a zdní kola ikočárky mají cestu zdarma. Využi
ímé spojky přes Vltavu ale není jen zálitostí turistů či
jednotliv. Vroce 2011 třeba šest převoznických linek
dopravilo nadruhý břeh rekordní počet 650 tisíc osob.
P1 jako přívoz sceloročním provozem zajišťuje spoje-
ní Sedlce aZámků naseverním okraji Prahy.
Také P2, Lysolajský přívoz mezi vyústěním Šárecho
údolí aPodhořím, jezdí pocelý rok apři zvýšené poptávce
může být provozován inepřetržitě.
Mezi smíchovským lihovarem aVeslařským ostrovem
uPodolí funguje přívoz P3 se sezonním provozem. Při
velkém zájmu ale také jezdívá časji, než uvá jízdní řád.
ívoz P4 (foto) ztsho ostrova kNárodnímu diva-
dlu byl vroce 2011 zrušen, prote sloužil jen turistům.
Linka P5 má i zastávku – při cestě zsské louky
nasmíchovskou náplavku přistává i naVýtoni. Ovšem jen
když jezdí, tedy vobdobí oddubna doříjna. Toto spojení
je vyhledávané zvlášť vdo, kdy se navýtském břehu
pořádají farřské trhy. Tehdy může přívoz i polit.
P6 spojuje Lahovičky a nádraží Modřany a cestu –
ovšem jen vsezoně oddubna doříjna – urazí zapár minut.
Poeba plavby mimo jízdní řád se tu může signalizovat
zvonem nebo požádáním aneplatí se zani žádný příplatek.
Poslední linka P7 spojuje v sezoně ostrov Štvanici
soběma vltavskými břehy. Nabízí tak nejen cestu najinak
obtížně dostupný ostrov, ale irychlou azajímavou přepra-
vu mezi Holešovicemi aKarlínem. Opět bez příplatku lze
uněj požádat i oplavbu navíc.
Provoz přívozů se ale může každý rok měnit, informa-
ce je proto vhodné aktualizovat nawww.ropid.cz/privozy.
–red–, foto Wikimedia
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
4
6
8
2
1
5
7
9
3
Metrostav_05_2017.indd 4 20.03.17 11:27

 

Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 05/2017, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (639 ms)

Rendering Strana 4 (102502): (0/1) (665 ms)

Rendering Strana 3 (102497): (0/1) (665 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2930/vth118687-1.jpg (3x)

 i2930/vth118696-1.jpg (3x)

 i2930/bg102502.svg

 i2930/vth118676-1.jpg

 i2930/vth118682-1.jpg