Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Mjønes, Slørdal, Åstfjordbrua
Lávka podle Pleskota
Ani mrazivé pasí steplotami pod minus 10 ºC neod-
radilo 27. února vsku investora azástupce divize 6
odslavnostního poklepu základního kamene lávky přes
Otavu. Balvan, do jž kladívka udeřila, stavbaři ze
dna řeky naštěstí vyhli vpředstihu.
„Stavbu jsme zahájili už napočátku února budováním
ístupových hrázek dokoryta řeky, znichž pracovníci
firmy Pragis už brzy provedou dočasné štětovnicové jím-
ky pro stavbu obou železobetonoch pilířů. Dnes se ale
stále ještě víc pracuje v projektových kancelářích než na
staveništi,“ popisuje vedoucí projektu Ing.Milan Hromád-
ka zjihočeského zastoupení divize 6. Zřejmě nejsložitější
částí celé zazky budou práce vřece. Kolegové ale místní
geotechnické podmínky dobře znají – před čtyřmi lety
totiž přestavovali Václavský jez, který přemostění křižuje.
stní rodák Ing. arch. Josef Pleskot lávku navrhl
lomenou ze dvou nestejně dlouhých ramen, 82 a47me-
trů, které spojí plošina naželezobetonovém pilíři upro-
středřeky. První část lávky zpravého břehu bude visutá
nadvou lanech, druhá bude zavěšená naech dvojicích
závěsů (viz podélný řez). „Celosvařovaná, trojboká, pří-
hradová konstrukce obou dílů bude sama osobě velmi
složi, proto jsem rád, že ji vyrobí a dodají kolegové
oceláři zdivize 3, nakteré se můžeme spolehnout,“ ří
vedoucí projektu. Ostatní práce provede nastavbě vlastní-
mi silami divize6. Nová lávka vPísku uVáclavského jezu
začne pěším icyklistům sloužit už letos vpolovině září.
Divize 5 zahájí velkou železniční stavbu
Zástupci Metrostavu podepsali 13. března smlouvu na
optimalizaci traťového úseku Praha Hostivař – Praha
hl.n., II. etapa. Metrostav je lídrem sdružení, vně
jsou ještě zastoupeny firmy Swietelsky Rail CZ aSMP CZ.
Výstavbu bude řídit tým Ing.Ladislava Šabacha zdivize 5.
Doroku 2021 mezi prským hlavním nádražím anádražím
Hostivař vznikne první tuzemská čtyřkolejná trať anová
železnní stanice naZahradním Městě izastávka vEdenu.
Premiér vmuzeu
Vpondělí 12. března
se uskutečnil kontrolní
den Ministerstva kultury
zaúčasti předsedy vládyČR
Andreje Babiše. Spolu
sdelega, vníž byl iministr
kultury Ilja Šmíd, si premr
zavelho zájmu médií prvně prohlédl historickou
budovu Národního muzea. Vdoprovodu ředitele muzea
Michala Lukeše aředitele výstavby Jana Kučery zdivize9
(foto) navštívil kopuli ipanteon astručně se seznámil
sprůběhem rekonstrukce. Prohlídku zakončil průchodem
spojovací chodby dosousední nové budovy, odkud
pokračoval doStátní opery, Nové scény Národního divadla,
Invalidovny aVeletržního pace.
Pozvánka navýstavu fotografií
Vefoyer Fakulty architektury ČVUT vPraze je až do
6. dubna 2018 přístupná výstava Moderní schodiště
prezentující fotografie Ireny Armutidisové, Filipa Šlapala
aEster Havlové, která pro Metrostav dokumentuje průběh
rekonstrukce historické budovy Národního muzea vPraze.
Pavilon pro ČZU
Rektor České zemědělské
univerzity prof. Ing.Petr
Sklenička, CSc., děkan
Fakulty lesnické a dřevs
prof. Ing. Marek Turčáni,
PhD., a obchodní náměstek
divize 1 Metrostavu Ing.Jiří
Anděl poklepali 8. března na základní kámen nového
High-tech pavilonu. V suchdolském univerzitním areálu
jej vybuduje tým Ing. Václava Petráška z divize 1. Více se
budeme zakázce věnovat v příštím čísle firemních novin.
V Praze se zabydluje nová čtvrť
Tým Ing. Jana Krajdla z divize 3 dokončil ve Vysočanech
první čtyři domy nové obytné čtvrti s názvem AFI City.
Všech 257bytů z rezidenčního projektu Tulipa City je už
vno prodaných. Obyvatelé se do nových domovů začnou
stěhovat vprůběhu jara. Nová čtvrť vyrůstá na území,
kde nedaleko stanice metra Kolbenova býval průmyslový
areál ČKD Svárny a Moury. Metrostav už v někdejším
brownfieldu staví další domy s celkem 216byty.
Sledujte Facebook Metrostavu
ce než 5200 lidí pravidelně sleduje volně přístup
Facebookový profil Metrostavu, který přináší aktuální
informace z firemch staveb i zajímavosti ze života
společnosti. Největší pozornost pravidelně vzbuzu
ísvky o výstavbě tunelu Ejpovice.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Romana Vildnera,
oblastního ředitele divize 8 str. 2
Proluku u stanice metra Vysanská
vyplní polyfunkční dům str. 2
Modernizace systému zásobování
palivem na letišti v Ruzyni str. 3
Metrostav dokončil obchodní centrum
Green Park v Benešově str. 3
Když nejsou zakázky doma,
staví Metrostav v zahraničí
více ve fotoreportáži na str. 4
23. března 2018 / 5 / XXX
Čtvrtá zakázka Metrostavu v Norsku je zároveň dru-
há, na které spolupracují zaměstnanci obou provozů
divize5. Spolu sstm partnerem firmou Bertelsen
& Garpestad, kterou už znají zpředchoch dvou pro-
jektů, od začátku letošho února budují nový 5,6 km
dlouhý úsek silnice Fv. 714 stunely Srdal (2650 m)
a Mjønes (770 m) a se 735 m dloum osmipolovým
mostem přes mořský záliv Åstfjorden.
Stavba začala zemními a trhami pracemi na se-
verním portálu tunelu Mjønes, kde finují přípravy pro
zátek ražby. Pracuje se však i na jeho jižm portálu
aseverním portálu tunelu Srdal. Zároveň zlodí vefjordu
zaly výkopy pro stavbu piřů oznech číslicemi 3 a4
(fota) anaehu se vrtají piloty pro pilíř 8.
Největší výzvou projektu je slitá konstrukce mostu,
kde je velké množství detailů, které je potřeba dořit
sinvestorem aprojektantem. Při zalení mostu stavbaři
využijí hned několik růzch technologií včetně potápě-
ch železobetonových studní oprůměru 18 metrů aváze
2000 tun. Podokončení pilířů je ještě čeká technicky velmi
ročné zvedání a osazování 100 metrů dlouhých oce-
lových mostch polí, která musí být vyrobena svelkou
esností adůrazem nakvalitu.
Zakázka má dva vedoucí projektu. Zastavbu tunelů
odpodá Ing. Jí Šach, který se na tento projekt pře-
sunul zvýstavby obchvatu města Kongsberg. Budo
mostu aželezobetonových konstrukcí tunelových portálů
řídí Ing.Robert Brož, Ph.D.Vzhledem ktomu, že práce
najednotlivých úsecích nasebe navazují, oba týmy úzce
spolupracu. Počet kolegů zČeska aSlovenska, ktí se
na stavbě podíle, průžně roste. Nejvíc jich bude asi
sedmdesát pět a většina znich se kÅstfjordenu přesune
zobchvatu Kongsbergu.
Partner ve sdrení už připravil zařízení staveniš
a ubytování a jako tradně odpovídá za zemní práce,
trhací práce na povrchu, izolace a dokončovací práce
vtunelech, odvodnění, kabelovody, vozovky adoprav
znače. Celá zakázka, která kromě dvou tunelů amostu
obsahuje ivýstavbu 1,5 km silnice, zkrátí řidičům cestu
o6 km aměla by skončit nakonci října roku 2020. Zlepší
dostupnost oblasti, zvýší bezpečnost provozu abude mít
pozitivní vliv nahospodářství aodlení vcelých pobř-
ch okrscích Snillfjord, Hitra aFya.
red, foto archiv stavby
Daruj krev s Metrostavem
Čtyřiadvacáté pokračování
firemní akce se uskuteční
v pátek 13. dubna 2018.
Děkujeme všem, kdo se připojí!
Ing.Šach porovnává: „Nazápadm pobřeží Norska,
kde počasí ovlivňuje Golfský proud, není zima tak
tuhá jako uKongsbergu, protože se tu projevuje
ísun teplejšího avelmi vlhho vzduchu odoceánu.
Nadruhé straně zvláště nastaveništi mostu skoro
pořád fouká silný vítr, který pocitovou teplotu výrazně
snižuje. Liší se také vzhled krajiny. U Kongsbergu
byly sš kulaté kopce, tady je krajina diveí
spříkřeími svahy avyššími horami. Ovšem
zdejší příroda se vžádném případě neže svou
dramatičností měřit sfjordy vokolí tunelu Joberg.
PODÉLNÝ ŘEZ
Metrostav_05_2017.indd 1 21.03.18 13:10
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (730 ms)

Rendering Strana 2 (102402): (0/1) (729 ms)

Rendering Strana 1 (102401): (0/1) (766 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2909/vth118579-1.jpg (3x)

 i2909/bg102401.svg

 i2909/vth118580-1.jpg (3x)

 i2909/vth118581-1.jpg

 i2909/vth118583-1.jpg