Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 4
Když nejsou zakázky doma, staví Metrostav vzahraničí
Pracovci provozu tunelů divize 5 pracují na Slovensku nastavbě dálničho obchvatu Prešova. Vesdružení
sespolečnostmi Eurovia CZ i SK aDoprastav má Metrostav spolu se svou dcinou firmou Metrostav Slovakia pol
nazakázce 33 %, čemuž odpovídá výstavba více než 2,2 km dlouhého dvoutubusového tunelu Prešov včetně portá.
K tomu ještě připojí realizaci některých objektů, které jsou ve společném hospodení sdružení, jako je středisko
správy silnice a údržby dálnice, technologické dodávky a další. „Kekonci ledna jsme vyfakturovali teprve něco málo
es 5 % ceny, zčehož je vidět, že máme téměř vše před sebou. Hotové jsou zam jen pyrotechnický aarcheologický
průzkum, odlesně, přeložky sítí, část přístupových cest a divize 4 dokončila provizorní přemostění říčky Torysy.
Kromě něj abetonárny je naprvním smku ještě vidět spodní stavba dálničho mostu přes Torysu, železniční trať
asilnici I/68 adotvaru široho M zalomený východní portál tunelu Prešov,“ popisuje vedoucí projektu za Metrostav
Ing.Tomáš Daneš s tím, že stavbaři už začali budovat základy a pilíře některých mostů. Zahájení prací uvýchodního
izápadho (foto č.2) portálu tunelu bylo vmírné, aleblátivé zimě náročné, protože přístupové komunikace knim
ještě nebyly dokončeny. „Dnes už zde ale odtěžujeme svahy azajišťujeme je hřekovám, prováme kotev
prahy avrtáme lanové kotvy,“ dopuje vedoucí projektu Ing.Jiří Břichňáč, který řídí tým tuneřů. Fotoč.3
ukazujebudoucí mimoúrovňovou křovatku Prešov západ, kde stavba noho úseku dálnice D1 skončí. Foto stavba
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Pozvánka na Den zdraví
Ve čtvrtek 5. dubna se od 10 do 16 hodin v Centru vzdě-
vání Skupiny Metrostav uskuteční první Den zdraví.
ní centrum Lensi při něm zaměstnancům Skupiny
Metrostav nadne bezplatné přístrojové lékařské vyšet-
ření zraku a výrazné slevy při nákupu kvalitch brýlových
obrouček. Ve 13.00 a 14.30 hodin se pak pod vedením zá-
chranářky ZS Středočesho kraje bude konat interaktivní
workshop o poskytoní první pomoci dětem.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 5/2018 vyšlo 23. 3. 2018 (6/2018 vyjde 11. 4. 2018) / Složení redakční rady Ing.J.Pavlíček (předseda), Ing. V. Kostiha (místopředseda), Ing.J.Kavan, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing. P. Půta, Ing. P. Řezáč, Ing.L. Svobodová, Ing.J.Šob
aIng.M. Zrcková / Neoznačené materiály připravila Ing. L. Svobodová, foto archiv Metrostavu / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja,
tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Profesní vzdělávání
ky odborným znalostem interních lektorů a jejich
odpovědnému přístupu při přípravě irealizaci školení
nazí Centrum vzvání Skupiny Metrostav (CVSM)
kvalitní semináře zoblasti profesního vzdělávání.
Průkazné dolení kvalifikace zastnanců je jednou
zvýznamných podmínek pro získání iprovedení zakázek.
Průběh jednotlivých škole, při nichž zastnanci zís-
kávají potřebná odborná osvědčení, vychází ze zákonem
stanovených podmínek. CVSM nabízí spomocí interních
lektorů více než 30 takových profesních či odborně zamě-
řených kurzů, které se týkají například obsluhy stavebch
či dřevoobráběcích strojů, práce ve výškách, montáže
pojízdch lešení či školení vazačů ajeřáb. Vespo-
lupráci s ÚBOZP provádí i školení bezpnosti práce,
ochrany životho prostředí či požární ochrany.
Průkazy propráci nakolejovém svršku avjeho okolí
Vvaznosti nazvýšený počet rekonstrukcí či výstavby
železničch spojení a nádraží je velmi frekventovanou
aktivitou CVSM zajištění odborné zsobilosti pro vstup
dokolejiš. Stále se zpřísňucí předpisy SŽDC si vyžá-
daly nové přístupy k zajtění připravenosti včetně zís-
kání průkazů opravňuch kpráci nakolejovém svršku
avjeho okolí. Metrostav dnes eviduje téměř 400 drži-
telů takových průkazů zřad svých zaměstnanců apřes
150 průkazů vydach zaměstnanm svých partnerů
či subdodavatelů nazákladě úspěšně složených tes.
Vyžadovaná proškolení zajišťují interní lektoři, kteří
mají kvýkonu činnosti poření od SŽDC. Působení vlast-
ch odborků přináší nejen efektivní využívání prosed-
, ale zejna mnost cíleného přístupu s poitím
praktických zkušeností z vlastních zakázek, aktuálnost
sdílených informací amožnost zdůraznění našich pravidel
iopatření voblasti bezpečnosti či kvality práce.
Pracovníci CVSM jsou připraveni uspořádat veškeré
požadovaná proškolení zaměstnanců Metrostavu ijeho
dciných společností. Výčet pnovaných kurzů je uve-
den vnadce naintranetu http://skupina/ukr.
Tým Centra vzlávání Skupiny Metrostav
Megalomanský sen
Letos vpolovině ledna rozhodlo turecké ministerstvo
dopravy otrase, kudy povede Kanal İstanbul – zhruba
50km umělé propojení Černého aMarmarsho moře,
které by mělo ulevit přetížené Bosporské úžině.
Ovýstavbě umělého kalu spojuho Černé moře
sMarmarským Turci uvažovali vhistorii nejméně sedm-
krát, přičemž první návrh předložil už osmanský sultán
Suleiman Velkolepý v16. století. Poslední padl roku2009,
kdy vda zadala odborkům diskrétně vypracovat studii
jeho proveditelnosti. Křivolakým, asi 30 km dlouhým Bo-
sporským průlivem totiž vproplouvá na 50 tic plavidel
roč, takže je přeplný. Mezi loděmi je navíc mnoho
obřích tankerů sropou, jimž se vúžině jen obtížně ma-
vruje. Představují tak bezpečnostní riziko pro námořníky
aekologickou hrozbu pro moře iobyvatele napoeží.
Trasa pnovaného kalu je už známá
Vroce 2011 oznámil tehdejší turecký premiér Erdoğan zá-
r vybudovat bezpečjší průplav podél Bosporu naev-
ropské části pevniny avdubnu 2013 bylazahájenaprvní
ze tohoto projektu nazvaného Kanal İstanbul, jež zahr-
nula výstavbu síťových mostů adálnic. Trasa, kudy kanál
povede, ale byla neznámá. Teprve letos vlednu turecké
ministerstvo dopravy oznámilo, že nová vodní cesta za-
ří zoblasti Durusu napobří Černého moře kjezeru
çükçekmece (mapa). Kal, který chce vláda dokoit
do roku 2023, kdy Turecko oslaví sto let od vzniku re-
publiky, bude 4550 km dlouhý, 25 m hluboký avíce než
150m široký, což by mělo umožnit bezpečné proplutí až
160 lodí denně včetně těch nejtších. Proti stavbě kalu
se ale ohrazují vodohospodáři, památkáři,přírodovědci,
ochránci životního prostředí a ekonomové. Tak uvidíme...
1
2
3
Tře Hvězdný bazar
Česká asociace paraplegiků provozuje Hvězdný bazar
podporující vočkáře s poraněm míchy. Na strán-
ch www.hvezdnybazar.cz si všichni mohou přečíst:
Již třetím rokem nás podporuje společnost Metrostav.
Její zaměstnanci uspádali velkou sbírku oble, a to
není vše. Prodejci Hvězdho bazaru měli 7. března m-
nost přímo v prostorách firmy prodávat své propagač
materly a pochutiny – čokolády, marmelády, medy, bílé
i červené víno. Jsme velice potěšeni, s jakou pílí a nadše-
ním se pracovníci jednotlivých oddělení do sbírky zapojili.
ky srdečnosti všech zúčastněných má Hvězdný bazar
vzásobě neuvěřitelch 650 kg oblečení. Nelze opome-
nout ani přímý prodej. Prodejci byli velice mile přivítáni
a rozhodně nechyběla dobrá nálada. Důkazem toho byl
ivelký zájem onaše zbí (foto). Hvězdný bazar z prodeje
skal krásných 7021 Kč. Organizátorům i účastníkům
sbírky oblečení aprodejní akce mnohokrát děkujeme. Má-
me velkou radost a velmi se těšíme na další spolupráci.“
Biatlon nevidomých
Gratulace míří kJanu Bkovi, který byl vloni při Metro-
stav Handy Cyklo Maratonu součástí týmu Skupina Me-
trostav. Podilo se mu totiž nevno vyhrát titul mistra
republiky v biatlonu pro nevidomé. MistrovstvíČR vbiat-
lonu zrakově postižených sportovců se letos uskutnilo
poprvé – na okruhu vHarrachově a svyitím zřejmě je-
diných dvou laserových zvukových pušek u nás. Těší nás,
že vněm uspěl sportovec, se kterým spolupracujeme.
Těší nás pomáhat
Metrostav už delší dobu spolupracuje se spolkem Ces-
ta za snem. Opět je nejen generálm partnerem Handy
Cyklo Maratonu (MHCM), který nese už tradně jeho
jméno, ale polí se i na dalších akch spolku.
Začátkem března napsala Petra Veselá z Cesty za
snem prezidentovi Skupiny Metrostav Jiřímu Bělohla-
vovi: „... rádi bychom vám pokovali za vi podporu,
ky které se nám opět podilo uspádat vBeicho
sklý sportovní den. ČEZ handy kvadriatlon si všichni
častnění pádně užili a my už se nemůžeme dočkat
dalších společných projektů.
Vzimm čtboji dvojic, který se uskutečnil 3. března
vBedřichově vJizerských horách, se sídal biatlon, ski-
kros a sprint na běžkách. Sportovci s logem Metrostavu
vevšech zabojovali a prosadili se – v kategorii Handicapo-
vaný & Nehandicapovaný, která byla součástí otevřeného
mistrovství ČR vhandy kvadriatlonu smíšených dvojic,
byl druhý tým Filip Křestan zdivize 1 a youtuber Martin
Rota, který vloni jel MHCM. Martin Jedlička z divize 4
aAlena Jančíková dokonce v nemistrovské H & N zvítězili!
Mezi 22 dvojicemi vkategorii Muž & žena obsadili Petr
Řezáč zcentrály a Svatava Štěnová zdivize 9 krásné
deté místo. Gratulujeme! „Trochu jsme se obávali poča-
sí, ale vyšlo skle. Zatímco ještě ve čtvrtek klesla teplota
vBeichově na minus 23, vsobotu byly jen si tři pod
nulou a krásně stilo sluníčko. Zúčastnili jsme se zimho
kvadriatlonu sCestou za snem už potřetí a kvalita závodů
i konkurence se rok od roku zvují. Jsem proto rád, že
jsme se prosadili,“ řekl Martin Jedlička.
Metrostav_05_2017.indd 4 21.03.18 13:10
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 4

Sending statistics … done (1005 ms)

Rendering Strana 4 (102405): (0/1)

Rendering Strana 3 (102403): (0/1)

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogoa-26.png

 i2909/vth118581-1.jpg (2x)

 i2909/vth118583-1.jpg (2x)

 i2909/bg102405.svg

 i2909/vth118579-1.jpg

 i2909/vth118580-1.jpg