Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 3
Pro hospicovou péči vKarlovarském kraji
Podle agentury STEM/MARK by si 80 % lidí přálo umí-
rat doma aaž doposledních chvil být se svými nejbliž-
šími. Ne vždy to však je možné, proto vznikají zízení
hospicové péče. Jedno znich dokončil tým Milana Vaň-
ta zdivize 9 varlu Zařízení následné rehabilitač
a hospicové péče REHOS Nejdek. Jde vůbec o prv
zízení tohoto druhu vKarlovarsm kraji.
Zátek stavby se odlistopadu 2016 nesl vevysokém
tempu. „Bžila se zima amuseli jsme provést co nejvíce
zemních prací a základových konstrukcí. Kvůli nepřízni
počasí se upravil smluvní harmonogram, abychom hru-
bou stavbu stihli vřádném ternu, což se nám velkou pílí
podařilo, přeste jsme dovínku dostali provádění stavby
es dvě zimní obdo,“ říká vedoucí projektu.
Nová budova je čtyřpodlažní a má členitý půdorys
srůzně velkými podlažími (malé foto). Oddělení paliativ
če s23žky v 1- až 2žkových pokojích vzniklo ve
2.NP, které má největší užitnou plochu aje nadzemním
koridorem propojeno se sousedm objektem. „I když
stavba probíhala zaplného provozu staré budovy, montáž
koridoru se nám povedlo prost tak, aniž by to persol
nebo pacienti nějak výrazně pocítili. Finální probourání
jsme naplánovali až nasamotný konec díla avestam
objektu jsme vytvořili provizorní příčku, abychom v něm
stavbou neriliklid,“ popsal Milan Vaňkát.
V1. NP nového hospicu se naczí vrátnice, občerst-
vení, tělocvična adalší zázemí. Vetřetím podlaží vznikly
kancelářské prostory alékařský pokoj. Čtvrté nadzemní
podlaží, které tvoří jen ustupucí nástavba, slouží jako
strojovna. Moderní vzhled vtiskla budově provětráva
sysmová fasáda sobkladem zvelkofortových desek.
Architekti zvolili kombinaci čtyř barev spřevažující mod-
rou. Upropojovací lávky vyrostla zajímavá schodišťová
ž sproskleným lehkým obvodovým pštěm doplněm
zvnějších stran pevnými žaluziemi (velké foto). Část plo-
ché sechy, která je přístupná z3. NP, slouží jako terasa.
ky dobré spolupráci se hospic otevře už v květnu
„Musím pochválit spolupráci s investorem, kterým je
Karlovarský kraj. Během stavby jsme museli řešit řadu
technických problémů a spolupráce v týmu – investor,
TDI, projektant azhotovitel – byla velmi dobrá,“ řekl Milan
Vaňkát aipomněl, že vprůběhu stavby se mimo jiné
nil třeba sysm vytápění. Dnes je objekt dokoen
avpolovině dubna proběhne jeho kolaudace. Vktnu by
pak mělo následovat slavnostní otevření apoté už nebude
nic bránit tomu, aby hospic zal sloužit pacienm.
Martina Vampulová, foto archiv MTS
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Modernizace sysmu zásobování palivem
Tým Ing.Josefa Holady zdivize 6 bude následujících
400 dnů pracovat vRuzyni. Během této doby totiž musí
ve sdružení s firmou HOCHTIEF CZ vybudovat nové
depo autocisteren pro Letiště Václava Havla apropojit
je se současným centrálním skladem leteckých pohon-
ch hmot (LPH) vKněževsi.
Zakázku bude řídit společný realizační tým, který si
bude muset dát veliký pozor nakoordinaci všech staveb-
ch aktivit sletištním provozem. Ikdyž je naše staveniště
umístěno mimo oplocený areál, část produktovodu po-
vede vzóně SRA (Security Restricted Area), kde pohyb
pracovníků astrojů vyžaduje speciální povolení. Další čin-
nosti zase bude mné provát pouze při naplánova
odstávce jedné přistávací dráhy,“ upozorňuje Ing.Holada.
V rámci modernizace systému zásoboní palivem
stavbi zaTermilem 1 vblízkosti nákladové zóny letiště
vybudují provozně-administrativní budovu (vizualizace),
servisní zázemí autocisteren (AC) a výdeje LPH do AC
etně odstavného parkoviště pro 23 cisternových vozů.
Přesunutí depa uvolní letišti prostor pro rozvoj
Vnepodsklepené budově se třemi nadzemními podlaží-
mi vzniknou moderní pracoviště pro třísměnný provoz
zaměstnanců Letiště Praha a pro providery, kteří zajiš-
ťují plnění letadel. Pro servisní zázemí autocisteren, kde
budou dílny se sklady, poslouží halový objekt doplně
opřesešení servisch stá. Nahalu přímo naže spo-
lečná zastřešená plocha pro technické zkoušky autocis-
teren zvaná Test Rig. Bude fungovat jako záchytná jímka
nepropustná pro ropné látky adoplní ji sběrné kalky,
které případné úniky svedou dopodzemní havarijní jímky
sobsahem100 m³. Zkoky se budou prodět přepo-
m paliva zjednoho vozu dodruhého přes potrubí spři-
pojovacími aměřicími místy auzavíracími armaturami.
Pro plní AC, tedy jejich dorážení, jsou navrženy čtyři
plnicí stopy. Natřech znich budou výdejní zíze, čtvrtá
stane jako rezerva. Prote každá autocisterna má dvě
plnicí hrdla, bude pod přestřením umístěno šest samo-
statných výdejních skupin.
Produktový rozvod LPH vytvoří dvě souběžná celo-
svovaná potrubí se jmenovitou světlostí DN400. Jejich
vysdovaná trasa bude rozdělena nasamostatně uzaví-
ratelné avypustitelné úseky sodvzdušm aarmatur-
ními iindikními šachtami. Obě potrubí, znichž jedno
bude záložní, ochrání neprůlezný železobetonový kanál
opatřený izolací odolnou proti ropm látkám.
Nový systém zásobování palivem zvýší bezpečnost
ikapacitu výdeje leteckých pohonných hmot. Přesunutí
depa zároveň umožní využít jeho původní plochu pro daí
rozvojové projekty ruzyňského letiště.
red, vizualizace archiv stavby
Dům, kde bude vzduch čistý jako vAlpách
Kažmu, kdo zná pražskou ulici Vrchlického, po níž
vesměru odPlzeňské projede kolem 20 000 aut denně,
musí být jasné, že se vjejím okolí hůř dýchá. Přesto
vjedné zposledních proluk vto ulici brzy začne růst
architektonicky zajímavý bytový dům szvem Rezi-
dence Prachnerova, vněmž budoucí obyvatelé najdou
nejen moderní apohodlné bydlení, ale ičistý vzduch.
Recept na zdravé bydlení je i není jednoduchý –
v objektu bude instalován unikátní sysm rekuperace
vzduchu sfiltry druhé generace, který zajistí mimořádně
čisté ovzduší. Mnství technologií ale může stavbařům
zkomplikovat práci. „Rozhodně bude náročnější ustit
tší mnství potrubí dostandardně maho prostoru,“
upozornil vedoucí projektu Bc.Ivan Matějovič zdivize 1.
Jeho tým už převzal staveniště, naněmž vybuduje ce
objekt mimo zajištění stavební jámy apilotového založení.
Divizi 1 pomohou nastavbě ikolegové zdivize 6, kteří
vybudují železobetonové monolitické konstrukce – kombi-
novaný sloupový nosný systém slokálně podporovanými
stropními deskami sviditelnými hlavicemi anosnými ob-
vodovými stěnami. Vhorch patrech skelet nahradí příč-
ný stěnový systém. „Obvodový plášť vytvoří předsaze
betonová rastrová fasáda z pohledového železobetonu,
už bude náročné dosáhnout požadovaného kvalitního
vzhledu,“ doplnil vedoucí projektu. Stavbi si také budou
muset poradit se složitým zásobováním, prote nemají
kdispozici téř žádné zízení staventě.
Osobitá architektura a pečlivě laděná dispozice bytů
Rezidenci Prachnerova, nazvanou po nedaleké ulici po-
jmenované po klasicistním sochaři Václavu Prachnerovi,
navrhli pro developera IP Polná autoři z atelru A.LT
ARCHITEKTI. Po dokončení v listopadu 2019 bude mít
dvě podzemní podlaží aosm nadzemních spůdorysem
dotvaru písmene U (vizualizace č. 1). Dvě jádra svýtahy
aschodti rozlí vniní atrium nameí dvory (vizuali-
zace č. 2), kolem nichž vznikne 118 bytů aatelrů. Každý
z nich bude mít lodžii, kterou bude možné využít pro
minizahrádku. Spodní podlaží doplní komerční prostory.
Vnejvyšším patře budou byty amezonety srozlehlými
terasami a výhledem do parku Košíře. Obyvatelé totiž
budou bydlet vcentru metropole s přírodou na dosah.
Martina Vampulová, vizualizace investor
km a 56 m měří tubusy dálničních tunelů Panenská, Libouchec,
Radejčín aPrackovice na D8. Servis a údržbu tunelů včet
dispečinku zne nově provádět sdružení firem Metrostav aSpel.
Systém rekuperace vzduchu v Rezidenci Prachnerova
využije pětistupňovou filtraci. Zpřívodního vzduchu
odstraní nejen plynné znečišťující látky (oxid dusitý
isiřičitý, ozon, těkavé organické látky aplyn
polycyklické aromatické uhlovodíky), ale i velmi jemné
pevné částice orozměrech mezi 0,1 µm a1 µm, které
jsou ze všech látek v ovzduší nejvíce karcinogenní.
Podle investora bude přefiltrovaný vzduch vbytech
srovnatelný svou čistotou se vzduchem uvrcholů Alp.
1 2
Metrostav dokončil Green Park vBenešově
Obyvatelé avšvníci Benešova mohou odzátku
měsíce využívat nabídku nového obchodního centra
uprostřed města. Metrostav se zde se ssným pro-
storem staventě potýkal odledna 2016. Dílo po-
kolika změch předal letos v únoru. Výstavbu řídila
divize 1, železobetonové konstrukce dodala divize 6.
Architektonicky zajímavý objekt vyrostl na pozem-
ch, kde dřív bývaly nevzhledné sklady aareál prodejny
stavebnin. Plán na jejich důstojnější vyití provázely
odpátku poměrně velké průtahy. Investor, společnost
Green Park Benešov, představil záměr na vybudování
obchodho centra před více než deseti lety, projekto-
vá dokumentace je z roku 2012. Po zajení stavby se
postupně odsouval itermín dokončení, zde však už jen
vřádu měců. Vedoucí projektu Pavel Zezuk zadivizi1
uvádí, že toto zpdění mělo více důvodů: „Probmy sfi-
nancom avelké mnství změn vprůhu realizace.“
Jinak stavba probíhala poměrně hladce, neobjevily se
obtížně řešitelné technické nebo dodavatelské problémy.
Atrium Green Parku se zazelená už na je
Nové centrum má netradiční vzhled ainvestor očeká, že
pokud nestandardní bude iky svému využití. Už t
je jeho součástí celoprosklené atrium se třicetimetrovým
bazénkem sfontánou aprostorem pro venkovní stolky
okolních kaváren, restaurací aviren (foto č. 1). Komplex
le nazí více než 150 parkovacích míst tak, aby byla pro
obyvatele využitelná ivnočch hodich. Podle představ
investora má být nastře budov umístěno idětské hř-
tě, které by vzimě mohlo sloužit jako kluziště.
Green Park se jinak skládá ze dvou částí. Hlavní bu-
dova navazující naulici Karla Nového má čtyři nadzem
apáté ustupující podlaží (foto č. 2). Dvorní část je dvou-
podlažní s již zmíněm atriem, které postupně oži
popínavá zeleň nainstalovaných nerezových sítích.
Celý komplex má plochu kolem dvaceti tic metrů
čtverečních. Vízemí je obchodní pasáž, jež spojuje d
ulice – Tyršovu a Karla Nového. Porně velkou část
ízemí přitom zabírá atrium svodní plochou, kavárnami
arestauracemi. Vprvm patře se nachází dětská herna
vestylu amazonské džungle sprojekcí divoké řeky, dřevě-
mi chatrčemi a prolézkami (foto č. 3). Lákadlem zde
mají být živá zvířátka, konkrétně leguáni amalé opičky.
Daí prostory ve třetím a pátém podlaží jsou určeny
kprojmu apočítá se, že se budou využívat k dalším
volnočasovým aktivitám, například kroužkům pro děti,
vzlávacím kurm pro dospělé nebo cvičení pro ženy.
Blanka Růžková, foto Petr Adámek
1
2
3
Metrostav_05_2017.indd 3 21.03.18 13:10
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (385 ms)

Rendering Strana 4 (102405): (0/1) (376 ms)

Rendering Strana 3 (102403): (0/1) (442 ms)

Rendering Strana 2 (102402): (0/1) (442 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2909/vth118580-1.jpg (3x)

 i2909/vth118581-1.jpg (3x)

 i2909/bg102403.svg

 i2909/vth118583-1.jpg (3x)

 i2909/vth118579-1.jpg