Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 2
Zástavba proluky ustanice metra Vysočans
Metrostav byl generálm dodavatelem stavebch
prací uřady projektů společnosti Central Group, napo-
sledy třeba při výstavbě bytových domů Nad Moan-
skou roklí. Naúspěšnou spolupráci navázal vpolovi
loňsho listopadu tým Ing. Jaroslava Kazatele z di-
vize 6, když zal u vysanské radnice budovat po-
lyfunkční dům Bassova svíce než 110 byty aateliéry.
Výstavba nových domů nazelené louce není vPraze
taná. Sš než rozšoní plochy totiž metropoli svěí
zástavba brownfieldů či proluk. Aprávě mezi ně paí dům
Bassova. Svou hmotou nad půdorysem dotvaru písme-
neL propojí prázdné štíty vSokolovské aStaromlýns
ulici. Vyroste vmístě, kde pobž radnice Prahy9 astanice
metra Vysočanská byla podlouhá léta uprodejny Norma
aparkoviště jen neudržovaná zelená plocha.
„Dnes tu máme zajišnou stavební jámu, což přímo
pro investora prováděla spolnost Hinton, dokončené
tahové piloty pod základovou deskou a z velké většiny
izemní práce, které zajťuje divize 4. Čerme spod
vodu, jež dojámy proniká vsouvislosti snedalekou Ro-
kytkou, provádíme podkladní mazaninu a připravujeme
osazení jábu,“ vypočítává přípravář Ing.Michal Bocek.
Dopráce se už zapojili ibetonáři zdivize 6 Metrostavu,
ktí jako první vybudují bílou vanu spodní stavby anani
nažou nosným železobetonovým monolitem nazasta-
né ploše téměř 2000 m
2
.
ímo pod novostavbou vede tubus metra, proto bude
její nosná konstrukce vúrovni stropu nad 1. PP přerušena
vrstvou vibroizolace. Spodní stavbu z vodonepropust-
ho betonu ochrání navíc asfaltová izolace. Vzhledem
kblízkosti podzemní dráhy, tramvajové trati a železnice
se totiž vlokalitě vevelké míře objevují bludné proudy.
Nacelou stavbu vessněné adopravně frekventova-
né lokalitě máme jen necelé dva roky, dokonce října2019.
Abychom byli schopni dodržet smluvní termíny sinves-
torem, mume hledat všechna možná řešení, která nám
uspoří čas. Už se nám tak podařilo domluvit s majiteli
okolních pozemků amůžeme celou stavební jámu zajistit
zemními kotvami ivté části půdorysu, kde projekt zma-
jetkoprávních důvodů navrhovalzajišní pilotových stěn
rozpěrami. Uvolnili jsme si tak pro stavební práce celý
dorys naráz. Původně jsme totiž měli při spodní stavbě
pracovat po částech, což by trvalo déle,“ vysvětluje sou-
časný vedoucí projektu Karel Špírek.
Za 19 měců se stavbaři odstěhují
Budova se třemi podzemními asedmi nadzemními podla-
žími (vizualizace) uzavře klidný vnitroblok. Vpodzemí na-
bídne 119parkovacích míst atechnické zázemí, vpřízemí
prostory pro obchody aslužby. Vpatrech vznikne 90 by
sdispozicí 1kk až 4kk a23 ateliérů.
–red–, vizualizace Central Group
Cesta naseverozápad
V Ústecm kraji má oblastní zastoupení divize 8,
které vede Ing. Roman Vildner, rozpracovaných asi
icet zakázek. Ty nejvýznamnější představuje násle-
dující fotosloupek.
Nejc projektů má divize 8 rozestavěných v arlu
Mondi Ští. Vrámci projektu EcoFlex zde tým Ing.Petra
Orta rozšuje papírnu oFibre Line, což jsou čtyři objek-
ty, vnichž se bude třídit, prát avit bunina (foto č. 1).
Stavba je rozpracovaná asi zpětiny. Z80 % je ale hotové
rozšíření elektrorozvodny (foto č. 2) pro moderní kotel,
pro nějž divize 8 staví kotelnu. Navíc ještě rozšiřuje dře-
vosklad abuduje nádrže pod nové chladicí věže.
VTeplich stavbaři pod vedením Ing.Michala Wei-
nera rekonstruují a zvětšují aquacentrum. Zatím mají
zajtěnou zhruba 8,5 m hlubokou stavební jámu a hotové
pilotové založení azákladové konstrukce (foto č. 3) pro
ístavbu haly, v ž bude 25m plavecký ban, šatny
apoebné pohodlné zázemí pro sportovce.
Ing. Petr Plachý pracuje se svými techniky v elek-
trárně Tušimice, kde už zvíce než 60 % vybudoval nové
datové centrum (foto č. 4) – jednopodlažní halu spojenou
sdvoupatrovou administrativní částí. Zajímavostí projek-
tu je požadavek investora nazvukovou neprůzvučnost až
52 decibelů vurčených částech budovy.
Vareálu Severočeských dolůvBílině staví tým Jana
Juština středisko údržby (foto č. 5), které se skládá ze čtyř
jednopodlažch ocelových hal pro dílny ajejich přístaveb
pro sklady azázemí zaměstnanců. Samostatně zde bude
stát garáž pro pomocnou mechanizaci asklad hořlavin.
red, foto archiv staveb
Ing.Romana Vildnera, MBA,
oblastního ředitele divize 8
Krátce po prvním rozhovoru do firemních novin se
Ing.Vildner stal odprvhozáří roku 2014 oblastm
ředitelem divize 8 pro Ústecký kraj.
val jste rád práci nastavbě. Nechybí vám?
Ne, ikdyž si na ni občas vzpomenu, ale posunul jsem se
l. Mám teď kolem sebe skvělé kolegy ažiju přež
obchodní činností.
Jak byste představil vaše oblastní zastoupení?
Je nás asi padesát. Máme společné obchodní odděle
pro nadky iípravu projektů, kde pracuje osm kole,
dvě ekonomky ašest projektových týmů. Sídlo vTrmicích
je nám už ale malé achli bychom ho rozšířit.
Najakých hlavních zakázkách teď ve týmy pracují?
Michal Ptáček staví apartmány na Knovci a zahajuje
rekonstrukci náměstí plus jeden další meí projekt v-
lině. Michal Weiner řídí rekonstrukci Aquacentra Teplice,
Honza Jtin buduje vBílině Středisko údržby Severočes-
kých dolů azajil projekt Vodohospodářského opae
v Bislavi plus má další tři menší projekty kanaliza.
Petr Plachý pracuje na stavběDatového centra vTušimi-
ch anaSkladu plastů vZálí. Tým Petra Orta má čtyři
projekty pro Mondi Ští – nedávno dokoil dřevosklad,
rozšiřuje elektrorozvodnu, buduje objekty natřídě, pra
ivení buniny anádrže pod chladicí věže. Radek Zeman
zde skolegy pracuje i nanovostavbě regeneračního kotle.
Uspolečnosti Mondi Štětí máte úsch…
Jsem rád, že se nám u tohoto investora podařilo uspět.
echny pro něj realizované projekty jsou velmi náročné
a zajímavé, a to jak po organizační, tak i po technic
stránce. Kolegové se zam se všemi jejich úskalími vy-
pořádávají úspěšně, což nám dává možnost pro tohoto
investora pokračovat. Z jednání s vrcholovými manažery
společnosti cítím, že jsou s výkony naší firmy spokojeni.
řím, že by se nám tím mohla otevřít cesta k podobm
projektům Mondi na Slovensku.
Daří se vám iuSeveročeské vorenské společnosti.
Uzavřeli jsme rámcovou smlouvu (zatím pro dvě oblasti,
na třetí čekáme), která by nám po dobu čtyř let mohla za-
jistit práci pro vlastní dělnické kapacity a umnila je dále
rozvíjet. Jedná se o velké množství drobných zakázek,
o jejichž řízení se dělím především s kolegou Jtinem.
S malými zakázkami je sice stejně práce jako s velkými,
m to ale zapadá do divizní strategie, protože chceme
t vnímáni jako regiolní stavební firma. Místní trh si
s tak pomalu zíná všímat a naši pozici se nám daří
postupně zleovat. Odnou za dobrou práci je důvěra
vedení divize s tím, že nám nechává porně velkou
volnost. Jsme tak autonomní a můžeme samostatně plnit
strategické úkoly, jež jsem při nástupu do funkce vytil.
Které to jsou?
skat důvěru vedení, sjednotit atmosru z úrovně ob-
lasti, vybudovat totožný názor polinii obchod – výroba,
skat stabilní okruh investorů akonečně doplnit personál
etně vybudoní vlastních kapacit. Co se týče našich
dělníků, chceme mít spíš party schopných univerzálních
lidí, abychom mohli nějaké části projektů, které jsme až
dosud kupovali, provádět sami.
skávají se vÚsteckém kraji dělci snadno?
Obžněji než jinde. Ústecký kraj je totiž specifický tím, že
je zcelé republiky nejhorší, co se týká ptu exeku. Lidé,
co přijdou k pohovoru, jsou většinou takto „postižení“
alze je pak velmi těžko motivovat.
te nějaký strategický cíl pro další obdo?
Kromě rozšíření sídla bych si rád vychoval nástupce. Ne
proto, že bych měl zájem odejít od rozdělané práce, to
opravdu není napořadu dne. Mám Ústecký kraj rád atěší
mě, že si nas tajší stavební trh zvykl. Mám skvělý
tým. Je nejleí, jaký jsem měl možnost za 22let praxe
řídit. Každý v něm má svou roli, není tu žádný sólový
hráč. Jsem skolegy rád. Afungují ibeze mne. Ale člověk
nikdy neví, kam ho profesní osud zavane. Chl bych proto
t zasebou někoho, kdo je mi podobný, totožně v
problematiku amohl by případně vmé práci pokračovat.
strana 2
PME SE
Sladovnu vystřídaly moderní byty
Na stě bývalé podbabské sladovny vPraze 6 dnes
stojí moderní bytové domy. Než ale mohly být letos
v únoru zkolaudovány poslední nové byty, vystřídala
se na jejich výstavbě řada generálch dodavatelů,
stavba byla dokonce naněkolik let přerušena. Adošlo
navíc ikezměně developera.
Metrostav převzal stavbu vefázi, když byly dokonče-
né železobetonové konstrukce prvho až páho nadzem-
ho podlaží po ibližně pětilem přerušení výstavby.
Kolegové tu začali pracovat vsrpnu roku 2016, já opět
ců později. Avloni vbřeznu jsem poAleši Synkovi
evzal vedení projektu,“ stručně popisuje dlouhou histo-
rii stavby Ing.Tomáš Pýcha zdivize 1.
Rezidenční dům Podbaba narohu ulic Heinemannova
aLindleyova není podle vedoucího projektu typický jedno-
duchý bytový projekt. Šlo totiž orekonstrukci adostavbu
zárov, protože část objektu byla založena nad původním
suterénem, který tvořily cihelné klenby nalitinových slou-
pech dnes krytých sádrokartonem (malé foto).
Vpodzemí obytného souboru jsou komerční prostory,
garáže majitelů bytů s kapacitou 92 parkovacích stá
adalší technické zázemí včetně sklepních kójí. Vnadzem-
ní části je pak obytný soubor rozlen dočtyř objektů,
vnichž se nachází celkem 126 bytů ovelikosti 1+kk až
5+1. Bytový dům má vcelé ple pět nadzemních podlaží,
vustupujících částech išesté avněkolika mezonetových
bytech se horní patro nachází naúrovni sedho. Vmístě
původní hvozdící věže sladovny vznikl mezonetový byt,
který dosahuje úrovně 8. nadzemního podlaží. Areál býva-
lé sladovny připomínají repliky původních komínů, které
jsou ale nižší, než ty origilní (velké foto).
Tým divize 1 zvdl i kritický nedostatek kapacit
V průběhu celé stavby jsme se museli vypádat se
složitou koordinací při zásobování staveniště jedinou
přístupovou cestou. Mnohem větším problémem však
kdy byl až kritický nedostatek pracovků na stav
avkterých případech také neschopnost subdodava-
telů realizovat předmět díla v dohodnutých smluvních
termínech. Zavíce než 20 let praxe uMetrostavu jsem
vprůběhu loňského léta poprvé zažil pocit beznaděje,“
vzpomíná Ing.Pýcha stím, že nebylo možné nahradit ne-
fungujícího zasmluvněného dodavatele okamžitě. Trvalo
iněkolik týdnů, než se to podilo. „Naíklad při hledání
náhradního dodavatele sádrokartonů jsme museli poptat
34firem! Podobná situace se opakovala ipři hlení ná-
hradků naprovedení fasády či sechy,“ dodává. Stavbu
se podařilo dotáhnout dozdárného konce díky vysokému
pracovnímu nasazení celého týmu. Dnes už jen zbývá
edat dokoený projekt majitem bytů ainvestorovi.
Martina Vampulová, foto archiv MTS
1
2
3
4
5
Metrostav_05_2017.indd 2 21.03.18 13:10
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 05/2018, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (769 ms)

Rendering Strana 3 (102403): (0/1) (754 ms)

Rendering Strana 2 (102402): (0/1) (805 ms)

Rendering Strana 1 (102401): (0/1) (804 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2909/vth118579-1.jpg (3x)

 i2909/vth118580-1.jpg (3x)

 i2909/bg102402.svg

 i2909/vth118581-1.jpg (3x)

 i2909/vth118583-1.jpg