Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 2
Darovali jsme krev
Ivtéto nelehké době se vprostorách centra vzděvání
vPalmovka Parku II uskutnila akce Daruj krev sMet-
rostavem. Zaměstnanci Skupiny Metrostav 13. března,
tedy ještě před zpřísněm volného pohybu osob, daro-
vali více než 17 litrů životodárné tekutiny.
Zdravotníci z Oddělení hematologie a krevní transfuze
ÚVN v Praze ve Střešovicích v prostorách centrály Met-
rostavu uskutečnili již sedmadvacáté opakování odběrů.
rci doczeli ve smluvené časy a postupně nejprve vy-
plnili dotazníky, následovalo nezbytné vetření (foto č. 1)
a poté samotný odběr na přenosch lůžkách ve školim
le centra vzlávání (foto č. 2 a 3).
„Děkujeme všem, ktí svou účastí podpili letoš
jarní průh akce Daruj krev s Metrostavem. Ne podě-
kování patří jak dárcům, tak těm, ktí z růzch důvo
nakonec krev darovat nemohli,“ říká hlavní organizátor
akce Mgr. Robert Gruzovský. Je zřej, že dostatečná
zásoba krve (foto č. 4) je nutná právě také z důvodu šíře
koronaviru. Okruh „bezpných dár“, ktí pro daro
splňují kritéria, se totiž může neustále zužovat.
red, foto archiv Metrostavu
Ing.Jana Syrůčka,
oblastního ředitele divize 8
Ing.Syrůček vystudoval ekonomiku na České zeměděl-
ské univerzitě. Ve firmě Sulko se vypracoval mezi nej-
vyšší vedení, byl obchodním náměstkem Libora Josky,
valého gen. ředitele společnosti Chládek aTintěra,
Pardubice. VMetrostavu působí od roku 2015 ve funkci
oblastho ředitele divize 8 pro Liberecký kraj.
Jak byste představil vaše oblastní zastoupení?
Vnašem týmu momentálně pracuje 33 kolegů azastupuje
mě pan Robert John, DiS, který zároveň ivede středisko
infrastruktury. Věnujeme se převážně průmyslovým alini-
ovým stavm, aktuálně se nám povedlo uspět vdoprav-
ch stavbách pro Liberecký kraj vobjemu za cca 350mil.
korun. Naše tržby za rok 2018 pak činily cca 700mil. korun,
loni přes 800 mil. korun, což vtak mam aprůmyslově
slabším regionu považuji za obrovský úspěch.
Co vše se během vašeho působení podařilo?
Ve spolupráci s kolegy se v Liberci daří vytvořit fun-
gující a v ích konkurence slušnou, silnou a stabilní
regionální firmu, která disponuje svým zázemím asvou
vlastní mechaniza. Je to zároveň firma, která má voko
respekt. Tým procházel astále ještě prochází generační
obměnou ajsem rád, že se mi dí ho doplňovat mladými
aaktivmi lidmi. Dále za úspěch považuji to, že již dva
roky stabilně pro Severočeskou vodárenskou společnost
(SVS) pracujeme na rekonstrukcích vodovodů akanalizací
ajsme vto oblasti velmi doe vni.
Jakým zakázkám se vaše týmy vposlední době věnují?
Je to třeba rekonstrukce pavilonů E aIpsychiatrie Krajs
nemocnice Liberec pro Liberecký kraj či výstavba mono-
liticho skeletu vcentru Liberce pro sdružení investorů
Drstevního bydlení a le výstavba pro společnost
Magna Exteriors. VJilemnici stavíme Penny market arád
bych připomenul rekonstrukci přestupního terminálu
vMnichově Hradišti avýstavbu Matské školy Hejnice.
Které projekty vám nejvíce utkvěly vpaměti?
Zmínil bych tři projekty. Je to výstavba průmyslové haly
pro společnost Constellium Děčín za více než 500 mil.
korun, která probíhala pod vedením Ing.Radka Zemana.
Stavba byla výjimná velice slitými technologickými
základy. Dále bych zmínil výstavbu skladovací alogistic
haly pro společnost Würth uMladé Boleslavi za více než
200 mil. korun. Tuto technologicky složitou stavbu řídili
vedoucí projektu Ing.Jan Štoncner aIng.Michal Tvrk
pod časovým tlakem. Anelze opomenout projekt static-
kého zajištění stropů ve Střední škole řemesel a služeb
vJablonci nad Nisou, kde akutně hrozilo jejich zřícení.
Nakolik krize ohledně nákazy koronavirem narušila
chod ve vašem oblastm zastoupení ina stavbách?
Dennodenně nyní komunikuji sinvestory. Snažím se jít
cestou přímé komunikace, za nic se neschovat. Zatím
se mi daří se zákazkem vždy najít nějaký kompromis,
abychom postupovali v mci aktlní bezpnostní si-
tuace vČeské republice anešli proti zájm investorů.
Nikdo neznáme další vývoj, ale na co byste se vsou-
vislosti srozvojem střediska soustředil vbudoucnu?
Kladu důraz na slnost. Mám radost, když nyní slý-
chám, že vLiberci vMetrostavu pracují li, se kterými
se našim dodavatem dobře spolupracuje, že to jsou
lidé slušní apracovití. Akonkrétji: chci zde pokračovat
ve spolupráci s učilišti, středními a vysokými školami
a vychovávat si vlastní kolegy. Chci dále pokračovat
v podpoře střediska infrastruktury, kde vidím naši vel-
kou přidanou hodnotu, azároveň budu rád, když se nám
každý rok podí uspět na některé větší dopravní stavbě
vkraji. Obecně chci, abychom dále potvrzovali současný
trend, kde se Metrostav vLiberci stal jedním ze dvou nej-
respektovajších stavebních firem v regionu. Na závěr
chci poděkovat za důru panu Ing. Vrbkovi, který mě
do Metrostavu přivedl, dále všem vnejším vedení naší
divize včele spanem Ing.Špryňarem apředevším svému
libereckému týmu, bez kterého by nic ztoho, očem hovo-
řím, nemohlo fungovat.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SETŘI OTÁZKY PRO
1
Výstavba dálničního mostu ve Volmarsteinu
Vdubnu 2017 obdrželo Sdružení firem Metrostav aBe-
Mo Tunnelling (BeMo), provozovna Niederlassung
West, zakázku na odstraní stávajícího avybudová
nového mostu na dálnici A1 v Německu. Shrnujeme
průběh tohoto zajímavého projektu.
Technickým aobchodním vedením stavby byla pově-
řena pobočka BeMo Dortmund a projektové práce byly
zahájeny už vdubnu 2017. Na zátku realizace zakázky
představovalo hlavní náplň činnosti provedení dodateč-
ch opatření, které byly jako přípravné práce nezbyt-
né pro následné stavební činnosti vedoucí kodstraně
stávající mostní konstrukce akprovedení výstavby nové
konstrukce. Mezi tyto práce patřila kromě jiného výstav-
ba výstražho zařízení, které oznamuje dopravní zácpu,
zajtění svahu/úbočí mikropiloty asíkaným betonem,
kompletní vylepšení půdních poměrů apodlí voblasti
staveništch aúnikových komunikací avneposlední řa-
dě optimalizační ření půdch poměrů na stavbě.
Doprava omezena co nejméně
Uvedené práce byly realizony hned od zajení sta-
vebch prací vlistopadu 2017 do konce roku 2018. Na
zátku roku 2019 se podilo dokončit demolice prvního
starého mostu, po kterém vede doprava směrem na B-
my (foto č. 1). Vnávaznosti na to stavbi zali pracovat
na pilotových základech pro mostní piře a konstrukce
pro nově zhotovovaný most.
Následně zhotovovaná nová mostní konstrukce ve
směru jízdy na Bmy je realizována na základě optima-
lizačního technického řešení Sdružení firem Metrostav
aBeMo, kdy je na něm zajištěna doprava všesti jízdních
pruzích (vedení dopravy šest plus nula). Vpůvodní zadá-
vací dokumentaci asmluvních podmínkách bylo přitom
počítáno stím, že budou kdispozici kdopravmu vyu-
žití pouze čtyři jízdní pruhy. Tato změna vede ktomu, že
omezení dopravy vdůsledku stavebních prací na základě
dodatných dvou jízdch pruhů bude podstatně nižší.
Šest jízdních pruhů (tj. tři pruhy v kažm směru) na
lnici sprůjezdností cca 100000 vozidel denně by měla
t kdispozici occa 350 dní dříve, než bylo původně na-
plánováno ve smluvní dokumentaci.
Plán dalších etap
edpjatá betonová konstrukce mostovky se v kažm
zdním směru skládá pokaždé zosmi polí ve standardní
lce cca 30 m advě krajní pole – tj. startovní acílové pole
jsou vlce cca 22 m (foto č. 2 a 3). Mostovka vjízdním
směru na Brémy byla kletošnímu 21. lednu vplm roz-
sahu vybetonována. Druhý most vjízdním sru na Kolín
bude po převedení dopravy na nově zhotovený most ve
směru na Brémy zbourán a následně stejným způsobem
stermínem dokončení do 3.prosince postaven nový.
Postup mohou ovlivnit opatření vsouvislosti skoro-
navirem, nicméně do 20. července 2022 by podle pnu
la být postupně uskutečněna demontáž vedení dopra-
vy šest plus nula na prvním mostu směrem na Brémy.
V to etapě demontáže vedení dopravy se pak počítá
svedením dopravy vpěti jízdních pruch na mostě vjízd-
ním sru do Kona ajedním jízdním pruhem na mostě
vjízdním sru do Brém (řízení dopravy pět plus jedna).
Andreas Rabe, Robert Dostál
2 3
1
2
3
4
Ing.Pavla Piláta,
generálního ředitele Metrostavu
V souvislosti s aktuálmi opatřemi při řešení do-
padů šíření infekce koronaviru Covid-19 jsme několik
otázek položili panu Ing.Pavlu Pilátovi.
Mohli jsme se na nynější komplikovanou situaci při-
pravit?
Soasná epidemie nám zasáhla do našeho osobního ifi-
remního života takovou rychlos, že nám na přípravu dala
jen velmi omezený čas. Vzbudila vnás pocity nejistoty,
obavy ozdraví, obudoucnost, osvé nejbližší. Stejně tak
vyvolala kolektivní odhodlání se snovou situací poprat.
Ten boj vedeme hned od zátku na všech frontách: na
jednotlivých stavbách, v provozech, vdivich ina cent-
rále. Chci vyjáit velké poděkování všem, kteří se srdnatě
pustili do překonávání vzniklé situace. Všem, ktí dělají
první iposlední pro to, aby ochránili naše zdraví audrželi
chod divizí acelé firmy iza této nárné situace.
Je možné, abychom udrželi provoz firmy azaměstna-
nost vnejbližších týdnech?
láme vše, aby tomu tak bylo. Permanentně zasedá ve-
dení společnosti. Projednáváme informace zevnitř firmy,
jako jsou mimořádné ulosti, pty zaměstnanců vka-
ranténě, stav na stavch, chování dodavatelů i investorů
etně jejich dosavadních pěti rozhodnutí o zastavení
staveb. Vyhodnocujeme dopady aktuálních aplánovaných
vládních nařízení. Formulujeme oborové požadavky pro
SPS, MD a MPO, abychom dosáhli na případné kom-
penzace náhrad překážek vpráci a finanční podpory pro
stavebnictví. Každý den se přizsobujeme situaci. Nám
ivedení všech divizí zálí na tom, abychom udrželi vcho-
du co nejvíce našich staveb,provozů a jejich cash flow
anemuseli využívat institutu částečné nezaměstnanosti.
Vjaké budeme kondici, až odezní tato epidemie?
řme, že se s epidemií rychle vypádají všechny ze-
mě, kde jsme zvyklí realizovat naše stavby. Věřme, že
se odstraní rychle postavené bariéry, které měly za účel
ochránit naši zemi. Přejme si, aby ekonomika roztila
svá kola co nejrychleji. Ministerstvo dopravy stejně jako
Ministerstvo průmyslu a obchodu deklarují, že ch,
aby stavební firmy staly, a navyšují rozpet SFDI nad
rámec dosavadch 106 mld. korun o 6,5 mld. korun na
opravy a údržbu. Na rozl od krize, která nás potkala vle-
tech 2008 a2009, nechtějí tyto resorty snižovat prosed-
ky investované do veřejných staveb. V tomto vm
podporu našemu oboru inaši šanci uspět vnáročjších
podmínkách a udržet dosavadní zastnanost.
–red
Metrostav_05_2020.indd 2Metrostav_05_2020.indd 2 26.03.20 13:3826.03.20 13:38
Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (386 ms)

Rendering Strana 3 (102203): (0/1) (377 ms)

Rendering Strana 2 (102202): (0/1) (425 ms)

Rendering Strana 1 (102201): (0/1) (424 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2864/vth118363-1.jpg (3x)

 i2864/vth118364-1.jpg (3x)

 i2864/bg102202.svg

 i2864/vth118365-1.jpg (3x)

 i2864/vth118366-1.jpg