Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 3
Nová silniční fréza pomůže opravit dálnici D1
Vsledujících týdnech se snad znovu naplno rozjede
modernizace jedné z nejdůležitěích a nejvyženěj-
ších dopravních tepen vČeské republice, dálnice D1.
Naše společnost, konkrétně divize 4, utoho samozřej-
mě bude aletos snovým pomocníkem – dvoumetrovou
silniční frézou Wirtgen W 210 Fi pro frézování asfalto-
vého acementobetonového krytu.
Nový stroj jsme obdrželi ve čtvrtek 12. března ahned
vpondělí 16. března jsme jej pro jednoho zákazka vyu-
žili na stavbě vBatelově na Vysočině (foto č. 1 a2),“ říká
vedoucí Sediska frézování Čechy Jan Škrábek z divi-
ze4. Hlavní letní úkol ale na novou frézu teprve čeká.
Vdubnu by měla zít stavba snejtším rozsahem fré-
zovach prací, totiž modernizace dálnice D1 vúseku 23
mezi exitem 168 Devět křížů a exitem 178 Ostrovice.
„Na tomto úseku budou poprvé nasazeny obě naše frézy
zárov,“ upřesňuje Jan Škrábek stím, že vletní sezo
se počítá svyitím obou fréz vpodstatě po celém úze
České republiky, ato jak pro naši divizi, tak iostatní divize
Metrostavu aexterní firmy.
Vyšší výkon anejmodernější technologie
Nová fréza W 210 Fi od firmy Wirtgen je výkonnější než
stroj W 200 Fi, se kterým má Sedisko frézoní vozovek
divize 4 už zkušenosti. „Oproti modelové řadě W 200 Fi,
která je poháněna motorem značky Cummins snutnos
dolévat AdBlue, je nová fréza W 210 Fi pohána motorem
Caterpillar bez nutnosti přivat aditivum. Je také ozhru-
ba 150 koňských sil výkonjší aojednu tunu těžší, což by
lo zefektivnit rychlost zakázek smenším opotřebením
frézovach hrotů. Větší výkon ihmotnost pocíme hlav-
ně při frézování ve větších hloubkách,“ popisuje vedoucí
Sediska frézování Morava Vít Chaloupek. Konkrétně no-
vý stroj dosahuje výkonu 563 kW / 755 HP aváží 29tun,
zatímco dosud poívaný model W 200 Fi má výkon „jen“
455 kW / 610 HP. Anejen to. Obě frézy jsou osazeny dr-
žáky pro frézování komunikací vdigitálním modelu 3D.
Vsoasné době jde o nejmoderjší technologii frézo-
vach prací, kterou provádíme,“ doplňuje Jan Škrábek.
Vzhledem ktomu, že nová fréza je velmi podobná té
dosud používané, nemusela obsluha projít žádným spe-
ciálním školením. „Při předání nám technik od společnosti
Wirtgen ukázal pár modernějších prvků ovládání, které
fréza má. Ty si budou muset strojci vyzkoušet až na
stavbě,“ říká Jan Škrábek.
Modernější model je také mimo jiné vybaven stěra-
čem předního okna, posuvným předním azadním oknem
akryty, které chrání obsluhu před dtěm atrem. To
e poskytuje větší komfort při práci. Navíc díky rozšíření
strojového parku bude činnost Střediska frézování vozo-
vek divize 4 podle Víta Chaloupka mnohem flexibiljší při
plánování harmonogramu zakázek.
Martina Vampulová, foto Petr Adámek
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
Vlétěotevře Mikulov moderní koupaltě
Plovárnu v Mikulově postavili před více než čtyřiceti
lety. Železobetonové jímky bazénů přestaly těsnit,
technologie zastaraly… Od loňského prosince se proto
varlu místního koupaliště (foto) objevili pracovníci
jihomoravsho týmu divize 1 vedení Ing.Ondřejem
Kučerou, aby sportoviště opravili azatraktivnili ještě
ed nadczející letní sezonou.
„Kromě obvyklých komplikací musíme dnes navíc
zvládat i problémy s ubytováním pracovníků a začína
se nám zpďovat dovky materiálů. Opatření vyvolaná
výskytem koronaviru se prostě dotýkají istavebnictví,“
říká vedoucí projektu inžer Kučera.
Jeho tým ale práce zal vloni vprosinci, atak hodně
činností už zvdl. Hotová je třeba nová podzemní stro-
jovna a akumulní jímka. Do původních železobetono-
vých van už stavbaři uložili ičást nerezových konstruk
nových bazénových těles, dokončují itechnologické roz-
vody největšího víceúčelového bazénu, který bude měřit
47,5×13,15 m. Stavbi pracují ina betonových základech
pro dětský bazén, na interiérových rozvodech technologií
avenkovních rozvodech ZTI či na úpravách strojovny.
Pnovaný harmonogram prací se nám daří dodržo-
vat, přestože dlo kdrobmu posunu kvůli kolizi us-
ní původních starých betonových bazénů s návrhem
nové strojovny,“ říká vedoucí projektu, podle něhož je
největším problémem díla koordinace profesí na relativ
mam prostoru. Divize 1 ale složitosti díla zvdá iky
pomoci brněnsho provozu HSV, který má na starost
výstavbu nových železobetonových konstrukcí.
Mikulovské koupaliště nabídne už vletní sezoně nejen
zmíněný víceúčelový ban se čtyřmi 25 m dlouhými pla-
veckými drahami ve sportovní části avté relaxační svod-
ním chrličem, mažními tryskami ahoupacím zálivem,
ale ikolik dalších banů. Třeba pro děti – svodním
ježkem, zvonem atrojitou, téř desetimetrovou skluzav-
kou. Nový bude idojezdový bazén pro zvýšený tobogán
sprodlouženou, téř 85 m dlouhou drahou.
I ve stavebnictví se ale dnes situace mění každým
okaikem. Teprve v následujících týdnech se ukáže,
jaké daí dopady na postup výstavby budou mít opatření
ijatá kvůli Covid-19. Naší snahou samoejmě je otevřít
koupaliště na letní sezonu, pro to uděme maximum, ale
co se doopravdy stane, ukáže až čas. Vchto nelehkých
podmínkách ale chci především poděkovat kolegům za
zatím dobře odvedenou práci,“ uzavírá vedoucí projektu.
Lenka Svobodová, foto archiv stavby
Cyklisté se u Lokte dočkají lávky přes Ohři
Svatošské skály mezi Karlovými Vary a Loktem jsou
obbeným turistickým cílem astem, kam rádi vyrá-
žejí icyklisti avodáci. Vede tudy také národní cyklotra-
sa č. 6, která je přes Ohři vedena lávkou, jež ale kapa-
citně akonstrukčně nevyhovuje. Během letošho roku
by ve vzlenosti zhruba 500 m proti toku řeky měla
divize 5 vybudovat novou lávku (vizualizace), která bez
problémů pojme rostoucí počet cyklistů ipěších. Navíc
bude bezbariérová.
Nová lávka, jejíž stavba byla slavnostně zahájena
v eznu, vznikne v místě původního mostu přes Ohři
včásti nazvané Pionýrské nad Ohří. Způvodního mostu
je zachován jen jeden pilíř vřece azbytky dalšího pilíře
a opory na lem břehu. Tým Ing. Zdka Rozsypálka
místo něj vybuduje lávku vdélce téměř 62 m ačást cyklo-
stezky voko. Bude mít visutou konstrukci slanem tvaru
řetězovky, na kterém bude pomocí svislých tyčových
závěsů zašena mostovka svrcholovým obloukem.
kladní konstrukci mostovkového roštu zoceli bu-
dou tvořit dva hlavní nosky apříčníky po 2,5 metrech.
Na příčníky dělníci položí modřínové podélníky adubové
mostiny. Ocelové pylony z dvojice kruhových trubek
výšky 10 m ukloněné dozadu zafixují šikmá kotevní lana.
Pylony budou zaleny na železobetonové oře s ka-
menným obkladem. Nejpadjší na celé lávce bude
evěné zábradlí zmoínu ve tvaru ondřejských křížů.
Pylony aostatní ocelové konstrukce budou naeny zele
azábradlí dostane hnědou barvu. Čela zdvojech pro-
pustků budou obložena kamenem, který stavbi použijí
ze zachovalé levobřní opěry původního mostu. Kromě
vky upraví stavbi ijejí okolí, část cyklostezky na levém
ehu bude mít nezpevný povrch, na pram břehu pak
bude zpevněná komunikace.
Na demarkační linii
„Práce zajíme úpravou asrovnáním stávajícího tenu,
sledně navážeme zemními pracemi na levém břehu ře-
ky,“ říká vedoucí projektu Ing.Rozsylek. Zajímavé podle
něj bude hlavně odbourání pilíře původního mostu, který
byl zničen vroce 1945. „Tehdy vtomto prostoru tvořila
řeka Ohře demarkační linii mezi sovětskou aamerickou
ardou amost pravděpodobně zničili Němci, ktí ustu-
povali do amerického zajetí,“ dodává.
jaké zásadní potíže vedoucí projektu během stavby
neočeká, trochu problematická může být vzhledem
kumísní v kaňonu řeky Ohře alokalitě stavby hlavně
doprava stavební techniky a materlu. Místo je navíc
vletní sezoně velmi využíváno turisty, cyklisty avoky,
kterým bude třeba zajistit bezpečnost.
V rámci slavnostního zahájení stavby hejtman Karlo-
varského kraje Petr Kubis vyjáil přesvědče, že navzdo-
ry komplikacím v souvislosti s nákazou koronavirem, je
pro něj divize 5 Metrostavu zárukou toho, že lávka bude
dokončena ještě letos v listopadu.
Martina Vampulová, vizualizace stavba
V závodu Labe Wood ve Štětí byl povolen zkušební provoz!
evozpracující závod, který divize 8 buduje ve Štětí, se svým rozsahem řadí mezi největší průmyslové projekty
posledních let. Nyní tento projekt dosl ke kčovému milku: 19. března zde byl povolen zkušební provoz na velkou
část areálu (na smku č. 1 jižní vjezd, vepředu SO01 administrativní budova, snímek č. 2 vpravo zachycuje halu SO07
ídicí linky řeziva). V třídicí lince kulatiny SO03 včetně venu (foto č. 3) se již rozběhly práce. Zde se na linku umísťuje
navezená kulatina, kde se porovná, proběhne automatická kontrola každé klády a její zatřídění dle délky a průměru. Poté
po dopravníku putuje na sklad kulatiny. Více informací o projektu se dočtete v některém z následuch čísel.
red, foto archiv stavby
1
2
3
Metrostav_05_2020.indd 3Metrostav_05_2020.indd 3 26.03.20 13:3826.03.20 13:38
Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 05/2020, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (360 ms)

Rendering Strana 4 (102204): (0/1) (352 ms)

Rendering Strana 3 (102203): (0/1) (392 ms)

Rendering Strana 2 (102202): (0/1) (392 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2864/vth118364-1.jpg

 i2864/vth118365-1.jpg

 i2864/bg102203.svg

 i2864/vth118366-1.jpg

 i2864/vth118363-1.jpg