strana 4
Senior klub informuje
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
SLOUPEK ODBORŮ
Tak jako většina odpovědných obyvatel naší republiky
i Senior klub Metrostav (SKM) omezil na základě rozhodnutí vlády osobní setkávání a pořádání akcí. Opatření se dotklo nejenom naší členské schůze, ale i všech
dalších plánovaných akcí, které jsme museli odložit.
Je to rozumné, zdraví je přednější, a tak to jistě vydr‑
žíme. Budeme dodržovat všechna opatření vlády, neklesat
na mysli a těšit se, až omezení pominou. Předpokládáme,
že všechny plánované akce Senior klubu stejně tak jako
divadelní představení, která ve většině divadel plánují
v náhradním termínu, se uskuteční hned, jak jen to bude
možné. Schovejte si tedy vstupenky.
Výbor přeje všem členům trpělivost a hlavně zdraví.
Pokud bychom vám mohli v něčem pomoci, neváhejte
a dejte nám vědět na známý e-mail: skm@metrostav.cz.
Až to bude možné, těšíme se na setkání s vámi. Zatím se
můžete podívat na fotografie z dřívějších akcí na:
https://skmetrostav.rajce.idnes.cz/
Aktuální informace
Konference základní organizace OS Stavba Metrostav se měla uskutečnit 17. března. Ovšem
vzhledem k okolnostem musela být odložena na
neurčito. O dalším postupu rozhodne Výbor základní organizace (VZO).
Pozvaným delegátům konference byly prostřednic‑
tvím dílenských výborů alespoň elektronicky zaslány
podklady potřebné k projednání. Jedná se o výroční
zprávu za minulý rok a plán práce a investic na tento
rok. Základní organizace má pro letošní rok v plánu
mimo jiné rekonstrukci Depandance, přístavby u re‑
kreačního střediska Sokol v Pasekách nad Jizerou.
Rekonstrukcí by mohlo vzniknout až 23 nových
lůžek a záměr je, aby Depandance fungovala na
bázi bookingu, čili pro jednotlivé rekreanty, rodiny
s dětmi, větší i menší skupiny např. na prodloužené
víkendy, kratší pobyty v řádu dnů apod. Pokud se
stihne rekonstrukce provést během roku, již příští
zimu by mohla být nová lůžka k dispozici. Základní
organizace by chtěla nabídnout slevu na pobyt v na‑
šem rekreačním středisku nejen pro vlastní členy, ale
i pro všechny zaměstnance Metrostavu. Podrobnější
informace budou zveřejněny, až to bude aktuální, ale
řádově začátkem podzimu.
Výbor SKM
Metrostav krize zvládá!
V letech 2002 a 2013 postihla zemi jedna z největších
živelních pohrom – mnohá místa pustošily rozsáhlé
povodně. Šlo o jedny z největších událostí svého druhu
v historii České republiky. Boj s nákazou Covid-19 má
samozřejmě zcela jiný charakter a také rozsah, nicméně Metrostav tehdy v krizové situaci obstál.
Vltava zalila i sídlo Metrostavu v Libni (foto z roku
2002), kde hladina vody vystoupala do výšky bezmála
pěti metrů nad okolní terén. Zatopena byla také základna
na Rohanském ostrově, stavba metra (prodloužení trasy
C) v Troji a Holešovicích či zničeno sídlo divize 8. Škody
na majetku společnosti přesáhly 200 milionů korun.
Všichni manažeři, specialisté i ostatní zaměstnanci
tehdy soustředili své úsilí na obnovu funkčnosti firmy.
Volné zdroje Metrostav nabídl pražskému magistrátu
i ostatním sídlům v regionech, kde pracoval, k okamžité‑
mu nasazení při řešení tísňové situace. Tehdejší generální
ředitel Jiří Bělohlav po překonání krize zaměstnancům
poděkoval: „Události minulých dní prověřily kvalitu naší
společnosti lépe, než by to dokázal jakýkoliv audit. Rád
konstatuji, že v této mimořádné situaci Metrostav obstál.
Za tímto úspěchem stojí jednoznačná kvalita našich pra‑
covníků, manažerské schopnosti mistrů, stavbyvedou‑
cích i vedení divizí, obětavost dělníků, technického i ad‑
ministrativního personálu. Za jejich nasazení bych chtěl
všem upřímně poděkovat.“ Obdobné to bylo v roce 2013.
1
2
3
Ing. Petr Půta, předseda VZO
4
5
Aktuality z Metrostavu najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Metrostav stavebniny
nadále fungují
–red–, foto archiv Metrostavu
Smlouva s Prahou
Pro případ vyhlášení nouzového stavu je Metrostav
vázán smlouvou s hlavním městem Prahou
o poskytování služeb hlavnímu městu. S touto
smlouvou je úzce spojen Plán krizové připravenosti
MTS, který definuje odpovědnosti, kontakty a vazby
na příslušné orgány krizového řízení a postup při
vyhlášení krizového stavu.
Jedná se o pomoc při mimořádných událostech,
kterou jako firma můžeme poskytnout. Např.
poskytnutí prací při haváriích staveb, v případě
velkých dopravních havárií nebo odstraňování
následků živelních pohrom na území Prahy.
Na vyžádání operačního střediska krizového
štábu hlavního města Prahy se Metrostav zavázal
poskytnout síly a prostředky k řešení úkolů.
Za krizové řízení v Metrostavu odpovídá výrobně-technický ředitel (krizový manažer). Výkonnými
složkami kriz. manažera jsou kriz. štáb tvořený
pracovníky útvaru bezpečnosti a ochrany zdraví
při práci, požární ochrany a bezpečnostní ředitel
společnosti a inspekční a pohotovostní služba.
Dobrá spolupráce v náročném období
Aktuálně vyhlášený nouzový stav znamená kom‑
plikace nejen pro členy základní organizace v jejich
každodenní činnosti, ale samozřejmě pro celou firmu.
VZO je připraven na flexibilní spolupráci s vedením
firmy a již proběhlo několik schůzek a konzultací me‑
zi zástupci odborů a vedením společnosti, jak celou
situaci co nejlépe zvládnout. Přejeme všem zaměst‑
nancům i celé firmě, aby nouzový stav co nejdříve
pominul, zejména pevné zdraví a také odhodlání tyto
komplikované dny společně překonat.
6
Historické budovy VŠCHT v Praze v Dejvicích propojily moderní lávky
V březnu proběhlo osazení můstků, které propojí budovy Vysoké školy chemicko-technologické v Praze (VŠCHT)
ve Studentské ulici v Dejvicích. Projekt, který realizuje tým divize 1 vedený Ing. Petrem Mlejnkem, představuje
zhotovení a osazení dvou lávek ze skla a oceli. Byl vybrán architektonický návrh, který pochází z dílny studia
ov-a. Komise, v níž mimo jiné zasedl Ing. arch. Josef Pleskot, ocenila především otevřenou, krystalickou podobu
můstků. Prostorová mřížka ocelových trubek podle komise působí jako napnutá mezi budovami, spojuje obdélník se
šestiúhelníkem, který odkazuje ke světu organické chemie – benzenovému jádru. První z lávek o délce 25 m a váze
40 t (foto č. 1 a 2) byla na místo převezena v nočních hodinách z 10. na 11. března, a to za speciálních dopravních
opatření. Tehdy ještě neplatil omezený pohyb osob. I když během dne pak dopoledne intenzivně pršelo, akce (foto
č. 3) přilákala nemálo zvědavců (foto č. 4). „Osazení první ze dvou lávek (foto č. 5) předcházely složité přípravné
práce spojené zejména s ochranou a přeložením inženýrských sítí, založením stavby a bouracími pracemi, které
musely probíhat s minimálním dopadem na chod odborných pracovišť a laboratoří VŠCHT. Chtěl bych tímto poděkovat
týmu Metrostavu za vysoké nasazení při realizaci a za výbornou spolupráci s objednatelem, projektanty a našimi
zhotoviteli na stavbě,“ komentuje dílo vedoucí projektu Ing. Petr Mlejnek (na snímku č. 6 vpravo). Instalace druhého
můstku byla provedena 26. března. Obě lávky by měly být plně funkční v průběhu druhého čtvrtletí roku 2020.
Vážení zákazníci ze Skupiny Metrostav. Rádi bychom
vás ubezpečili, že i nyní době je náš provoz nepřerušen
a poskytujeme vám služby v požadovaném rozsahu.
Úzce spolupracujeme s Ústředním krizovým štábem
Metrostavu (ÚKŠ MTS) a v kontaktu jsme i s příslušnými
pracovníky ostatních firem ve Skupině Metrostav. Vyba‑
vení pro ochranu před koronavirem Covid-19 pomáháme
Metrostavu zajišťovat, a to prostřednictvím divize 11,
kam podle rozhodnutí ÚKŠ MTS směřují všechny naše
dodávky roušek, respirátorů, dezinfekcí, apod. Objednáv‑
ky, které se týkají opatření kvůli koronaviru, tedy prosím
směřujte na zástupce divize 11.
Od 15. dubna skončí povinnost používat na vybraných
komunikacích zimní pneumatiky. Z důvodu současných
ztížených podmínek bude přezutí celé flotily Skupiny
Metrostav na letní pneumatik přece jen náročnější. Proto
si prosím co nejdříve objednejte termín v naší on-line
aplikaci na adrese: aplikace.mpneuservis.cz.
Dodržujte prosím objednané časy, a mějte pochopení,
že bez předchozího objednání nebudete obslouženi. Naši
obchodní zástupci, stejně tak nákup či fakturace, nadále
fungují. Přejeme vám úspěšné zvládnutí této nelehké do‑
by, rádi vám s tím pomůžeme.
Tým Metrostav stavebniny
Otevřeny jsou obě prodejny stavebnin
v Praze 9 od 7.00 do 15.30, v pátek do 14.30 hodin
v Praze 6 od 7.00 do 14.30 hodin
Funguje i náš pneuservis
a to od 7.00 do 15.30, v pátek do 14.30 hodin
Do našich provozů i kanceláří prosím nevstupujte bez
roušky či respirátoru!
V provozu zůstává e-shop
–red–, foto Jakub Červenka
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřený šéfredaktor David Kalců, DiS / Adresa redakce Koželužská 4, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 019 245; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 5/2020 vyšlo 30. 3. 2020 (6/2020 vyjde 16. 4. 2020) / Složení redakční rady Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda), David Kalců, DiS (místopředseda), Ing. Roman Čech, Ing. Kateřina Hainzová, MBA, Mgr. Jana Kořínková, MBA,
Ing. Jitka Neklanová, Ing. Petr Půta, Ing. Renáta Zavřelová a Ing. Michal Zelenka / Neoznačené materiály připravil David Kalců, DiS, foto archiv Metrostavu / Výroba Boomerang Communication, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja,
tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze a výhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. a je veřejně neprodejný.
Metrostav_05_2020.indd 4
26.03.20 13:38