strana 4

Senior klub informuje

INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI

NAŠE FOTOREPORTÁŽ

SLOUPEK ODBORŮ

Tak jako většina odpovědných obyvatel naší republiky

i Senior klub Metrostav (SKM) omezil na základě rozhodnutí vlády osobní setkávání a pořádání akcí. Opatření se dotklo nejenom naší členské schůze, ale i všech

dalších plánovaných akcí, které jsme museli odložit.

Je to rozumné, zdraví je přednější, a tak to jistě vydr‑

žíme. Budeme dodržovat všechna opatření vlády, neklesat

na mysli a těšit se, až omezení pominou. Předpokládáme,

že všechny plánované akce Senior klubu stejně tak jako

divadelní představení, která ve většině divadel plánují

v náhradním termínu, se uskuteční hned, jak jen to bude

možné. Schovejte si tedy vstupenky.

Výbor přeje všem členům trpělivost a hlavně zdraví.

Pokud bychom vám mohli v něčem pomoci, neváhejte

a dejte nám vědět na známý e-mail: skm@metrostav.cz.

Až to bude možné, těšíme se na setkání s vámi. Zatím se

můžete podívat na fotografie z dřívějších akcí na:

https://skmetrostav.rajce.idnes.cz/

Aktuální informace

Konference základní organizace OS Stavba Metrostav se měla uskutečnit 17. března. Ovšem

vzhledem k okolnostem musela být odložena na

neurčito. O dalším postupu rozhodne Výbor základní organizace (VZO).

Pozvaným delegátům konference byly prostřednic‑

tvím dílenských výborů alespoň elektronicky zaslány

podklady potřebné k projednání. Jedná se o výroční

zprávu za minulý rok a plán práce a investic na tento

rok. Základní organizace má pro letošní rok v plánu

mimo jiné rekonstrukci Depandance, přístavby u re‑

kreačního střediska Sokol v Pasekách nad Jizerou.

Rekonstrukcí by mohlo vzniknout až 23 nových

lůžek a záměr je, aby Depandance fungovala na

bázi bookingu, čili pro jednotlivé rekreanty, rodiny

s dětmi, větší i menší skupiny např. na prodloužené

víkendy, kratší pobyty v řádu dnů apod. Pokud se

stihne rekonstrukce provést během roku, již příští

zimu by mohla být nová lůžka k dispozici. Základní

organizace by chtěla nabídnout slevu na pobyt v na‑

šem rekreačním středisku nejen pro vlastní členy, ale

i pro všechny zaměstnance Metrostavu. Podrobnější

informace budou zveřejněny, až to bude aktuální, ale

řádově začátkem podzimu.

Výbor SKM

Metrostav krize zvládá!

V letech 2002 a 2013 postihla zemi jedna z největších

živelních pohrom – mnohá místa pustošily rozsáhlé

povodně. Šlo o jedny z největších událostí svého druhu

v historii České republiky. Boj s nákazou Covid-19 má

samozřejmě zcela jiný charakter a také rozsah, nicméně Metrostav tehdy v krizové situaci obstál.

Vltava zalila i sídlo Metrostavu v Libni (foto z roku

2002), kde hladina vody vystoupala do výšky bezmála

pěti metrů nad okolní terén. Zatopena byla také základna

na Rohanském ostrově, stavba metra (prodloužení trasy

C) v Troji a Holešovicích či zničeno sídlo divize 8. Škody

na majetku společnosti přesáhly 200 milionů korun.

Všichni manažeři, specialisté i ostatní zaměstnanci

tehdy soustředili své úsilí na obnovu funkčnosti firmy.

Volné zdroje Metrostav nabídl pražskému magistrátu

i ostatním sídlům v regionech, kde pracoval, k okamžité‑

mu nasazení při řešení tísňové situace. Tehdejší generální

ředitel Jiří Bělohlav po překonání krize zaměstnancům

poděkoval: „Události minulých dní prověřily kvalitu naší

společnosti lépe, než by to dokázal jakýkoliv audit. Rád

konstatuji, že v této mimořádné situaci Metrostav obstál.

Za tímto úspěchem stojí jednoznačná kvalita našich pra‑

covníků, manažerské schopnosti mistrů, stavbyvedou‑

cích i vedení divizí, obětavost dělníků, technického i ad‑

ministrativního personálu. Za jejich nasazení bych chtěl

všem upřímně poděkovat.“ Obdobné to bylo v roce 2013.

1

2

3

Ing. Petr Půta, předseda VZO

4

5

Aktuality z Metrostavu najdete na

www.facebook.com/Metrostav

a na webu www.metrostav.cz

Metrostav stavebniny

nadále fungují

–red–, foto archiv Metrostavu

Smlouva s Prahou

 Pro případ vyhlášení nouzového stavu je Metrostav

vázán smlouvou s hlavním městem Prahou

o poskytování služeb hlavnímu městu. S touto

smlouvou je úzce spojen Plán krizové připravenosti

MTS, který definuje odpovědnosti, kontakty a vazby

na příslušné orgány krizového řízení a postup při

vyhlášení krizového stavu.

 Jedná se o pomoc při mimořádných událostech,

kterou jako firma můžeme poskytnout. Např.

poskytnutí prací při haváriích staveb, v případě

velkých dopravních havárií nebo odstraňování

následků živelních pohrom na území Prahy.

 Na vyžádání operačního střediska krizového

štábu hlavního města Prahy se Metrostav zavázal

poskytnout síly a prostředky k řešení úkolů.

 Za krizové řízení v Metrostavu odpovídá výrobně-technický ředitel (krizový manažer). Výkonnými

složkami kriz. manažera jsou kriz. štáb tvořený

pracovníky útvaru bezpečnosti a ochrany zdraví

při práci, požární ochrany a bezpečnostní ředitel

společnosti a inspekční a pohotovostní služba.

Dobrá spolupráce v náročném období

Aktuálně vyhlášený nouzový stav znamená kom‑

plikace nejen pro členy základní organizace v jejich

každodenní činnosti, ale samozřejmě pro celou firmu.

VZO je připraven na flexibilní spolupráci s vedením

firmy a již proběhlo několik schůzek a konzultací me‑

zi zástupci odborů a vedením společnosti, jak celou

situaci co nejlépe zvládnout. Přejeme všem zaměst‑

nancům i celé firmě, aby nouzový stav co nejdříve

pominul, zejména pevné zdraví a také odhodlání tyto

komplikované dny společně překonat.

6

Historické budovy VŠCHT v Praze v Dejvicích propojily moderní lávky

V březnu proběhlo osazení můstků, které propojí budovy Vysoké školy chemicko-technologické v Praze (VŠCHT)

ve Studentské ulici v Dejvicích. Projekt, který realizuje tým divize 1 vedený Ing. Petrem Mlejnkem, představuje

zhotovení a osazení dvou lávek ze skla a oceli. Byl vybrán architektonický návrh, který pochází z dílny studia

ov-a. Komise, v níž mimo jiné zasedl Ing. arch. Josef Pleskot, ocenila především otevřenou, krystalickou podobu

můstků. Prostorová mřížka ocelových trubek podle komise působí jako napnutá mezi budovami, spojuje obdélník se

šestiúhelníkem, který odkazuje ke světu organické chemie – benzenovému jádru. První z lávek o délce 25 m a váze

40 t (foto č. 1 a 2) byla na místo převezena v nočních hodinách z 10. na 11. března, a to za speciálních dopravních

opatření. Tehdy ještě neplatil omezený pohyb osob. I když během dne pak dopoledne intenzivně pršelo, akce (foto

č. 3) přilákala nemálo zvědavců (foto č. 4). „Osazení první ze dvou lávek (foto č. 5) předcházely složité přípravné

práce spojené zejména s ochranou a přeložením inženýrských sítí, založením stavby a bouracími pracemi, které

musely probíhat s minimálním dopadem na chod odborných pracovišť a laboratoří VŠCHT. Chtěl bych tímto poděkovat

týmu Metrostavu za vysoké nasazení při realizaci a za výbornou spolupráci s objednatelem, projektanty a našimi

zhotoviteli na stavbě,“ komentuje dílo vedoucí projektu Ing. Petr Mlejnek (na snímku č. 6 vpravo). Instalace druhého

můstku byla provedena 26. března. Obě lávky by měly být plně funkční v průběhu druhého čtvrtletí roku 2020.

Vážení zákazníci ze Skupiny Metrostav. Rádi bychom

vás ubezpečili, že i nyní době je náš provoz nepřerušen

a poskytujeme vám služby v požadovaném rozsahu.

Úzce spolupracujeme s Ústředním krizovým štábem

Metrostavu (ÚKŠ MTS) a v kontaktu jsme i s příslušnými

pracovníky ostatních firem ve Skupině Metrostav. Vyba‑

vení pro ochranu před koronavirem Covid-19 pomáháme

Metrostavu zajišťovat, a to prostřednictvím divize 11,

kam podle rozhodnutí ÚKŠ MTS směřují všechny naše

dodávky roušek, respirátorů, dezinfekcí, apod. Objednáv‑

ky, které se týkají opatření kvůli koronaviru, tedy prosím

směřujte na zástupce divize 11.

Od 15. dubna skončí povinnost používat na vybraných

komunikacích zimní pneumatiky. Z důvodu současných

ztížených podmínek bude přezutí celé flotily Skupiny

Metrostav na letní pneumatik přece jen náročnější. Proto

si prosím co nejdříve objednejte termín v naší on-line

aplikaci na adrese: aplikace.mpneuservis.cz.

Dodržujte prosím objednané časy, a mějte pochopení,

že bez předchozího objednání nebudete obslouženi. Naši

obchodní zástupci, stejně tak nákup či fakturace, nadále

fungují. Přejeme vám úspěšné zvládnutí této nelehké do‑

by, rádi vám s tím pomůžeme.

Tým Metrostav stavebniny

Otevřeny jsou obě prodejny stavebnin

v Praze 9 od 7.00 do 15.30, v pátek do 14.30 hodin

v Praze 6 od 7.00 do 14.30 hodin

Funguje i náš pneuservis

a to od 7.00 do 15.30, v pátek do 14.30 hodin

Do našich provozů i kanceláří prosím nevstupujte bez

roušky či respirátoru!

V provozu zůstává e-shop

–red–, foto Jakub Červenka

Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřený šéfredaktor David Kalců, DiS / Adresa redakce Koželužská 4, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 019 245; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav

/ Číslo 5/2020 vyšlo 30. 3. 2020 (6/2020 vyjde 16. 4. 2020) / Složení redakční rady Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda), David Kalců, DiS (místopředseda), Ing. Roman Čech, Ing. Kateřina Hainzová, MBA, Mgr. Jana Kořínková, MBA,

Ing. Jitka Neklanová, Ing. Petr Půta, Ing. Renáta Zavřelová a Ing. Michal Zelenka / Neoznačené materiály připravil David Kalců, DiS, foto archiv Metrostavu / Výroba Boomerang Communication, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja,

tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze a výhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. a je veřejně neprodejný.

Metrostav_05_2020.indd 4

26.03.20 13:38