Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 06/2011, Strana 1
Nové prostory pro magnetickou
rezonanci v Motole str. 3
Most es Oi je jedním směrem
sjízdný str. 3
Fotoreportáž ze křtu osmisettunového
Tondy str. 4
Ptáme se: Ing. Václava Pavlovského,
stavbyvedoucího z divize 5 str. 2
Centralizace inese úspory a znu
procesů str. 2
Administrativní budova naroste do
tvaru krystalu str. 3
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
8. dubna 2011 / 6 / XXIII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Druhé TBM je připrave
Metrostav je stále na špici svého oboru
V žebříčku 100 obdivovaných firem ČR 2011, který 5. dubna
zvejnilo Sdrení CZECH TOP 100, se naše společnost
už řadu let stále drží na jednom z prvch míst v odvětví
stavebnictví. Letos byl Metrostav druhý a potvrdil tak svou
stabilní pozici na čele seznamu nejlepších českých firem.
Alfiáda se Šebrlem
Metrostav Development
pořádá v sobotu 16. dubna
od 10 do 16 hodin alfiádu
s Romanem Šebrlem.
Uskutečse u alfainfocentra
v Malešiculici v Praze 3
na Žižkově, nedaleko
rozestavěné alfarezidence. Kromě prohlídky její hrubé
stavby budou mít děti i dospělí příležitost zúčastnit se
trojboje s naším nejznámějším desetibojařem a jeho
autogramdy. Více na www.alfarezidence.cz.
Most a lávka v Brandýse
V pondělí 28. března byla otevřena provizorlávka pro
ší přes hlavní tok řeky Labe v Brandýse n/L. Její
kolaudace a zprovoznění byly podmínkou pro zahájení
prací na komplexní opravě dalšího mostu ze soumostí
Brandýs n/L – Stará Boleslav. Projekt, realizovaný ve
sdružení, řídí tým Ing. Richarda Rakouše z divize 4
Metrostavu. Celá stavba, spolufinancovaná z fondů
Evropské unie, by měla skončit v létě roku 2012.
Otevření v Michli
V pondělí 4. dubna byla
slavnostně otevřena
administrativbudova
v Michli, kterou pro
investora – firmu ČEZ Správa
majetku – postavil tým
Ing. Pavla Trojana z divize 9.
esižení pásky v nové budově, jež železobetonové
konstrukce provedli pracovníci divize 6, ihlížel kromě
jiných pozvaných hostů i ředitel divize 9 Ing. Petr Zábský.
Tunelovastroj s lou řeznou hlavou, pojmenovaAdéla, prošel úspěšně ejímkou ve Schwanau u firmy Her-
renknecht. Dnes se chystá na cestu do Prahy, kde v červenci zahájí z Vypichu ražbu pravého tunelu metra V. A
Základní kámen
Druhou etapu výstavby vědecko-technologického par-
ku v Plzni zahájil ve čtvrtek 31. ezna poklepem na
základní kámen vedle plzeňského primátora Mgr. Mar-
tina Baxy a dalších hostů také ředitel naší divize 1
Ing. Milan Veselský (foto vpravo).
Základem plzeňského projektu je další rozvoj vývojové
infrastruktury a jepropojení se strategickými partnery
podnikajícími na poli vědy a výzkumu. „To je důvod, proč
se na jeho přípravě podílejí i Západočeská univerzita, pod-
nikatelsa inovační centrum BIC Plzeň nebo Centrum
výzkumu Řež,“ vysvětlil plzeňský primátor.
Finanční prostředky na druhou etapu výstavby -
decko-technologického parku v západočeské metropoli
uhradí ze tří čtvrtin zdroje z Evropské unie, na zbytku se
budou podílet město Plzeň a státní rozpočet.
Stavbu všech sedmi nových budov, které jsme bž
představili v minulém čísle novin Metrostavu, provedou
pracovníci plzeňské oblasti naší divize 1 pod vedením
Ing. Jana Šlajse. Staveniště převzali na konci minulého
roku a celou zakázku dokončí do 30. června 2012.
Stavíme první paroplynovou elektrárnu v ČR
Metrostav uspěl v souži na vybudování stavební části
prvvelké paroplynoelektrárny u s, a získal tak
další významnou zazku z oblasti energetiky. V are-
álu počerads elektrny, kde m divize 8 vedený
Ing. Markem Magerovem vloni dokončil rekonstrukci
ivače surové vody a výstavbu Budovy služeb, za-
čal na stavbě nového hlavho výrobního bloku působit
jako vedoucí projektu jeho kolega Ing. Josef Špryňar.
Stavbu HVB zahájili 25. března poklepem na základní
kámen členové představenstva Skupiny ČEZ a ředitelé
divizí investice a výroba Ing. Peter Bodnár a Mgr. Ing. Vla-
dimír Hlavinka. Za generálního dodavatele díla se kladívka
chopil generální ředitel společnosti ŠKODA PRAHA Invest
Ing. Daniel Jička. Zahajovacího ceremoniálu se čast-
nili také generální ředitel Metrostavu Ing. Pavel Pilát a ře-
ditel naší divize 8 Ing. Pavel Šrámek (foto vpravo).
Právě její pracovníci totiž stavební část nové elektrár-
ny zbudují. Budou itom řídit výstavbu hlavního výrob-
ního bloku (HVB) s kotelnami a strojovnami, chladicí věže
s irozeným tahem, čerpastanice chladicí a požární
vody, objektu rozvodny a úpravny přídavné vody. Půdorys
HVB, který obsáhne i dozorny, rozvodny, kompresoro
stanice a potrubní prostor, bude mít nejí rozměry až
150 x 82 m a zastavěnou plochu přes 8 350 m². Základo-
vé konstrukce, sokly, podzemní prostory a kanály budou
železobetonové, nadzemní konstrukce z oceli.
Není bez zajímavosti, že uhelná Elektrárna Počerady
byla v 50. letech 20. století navržena a vyrobena pro umís-
tění v Egyptě. Z kontraktu ak sešlo a hotový africký
projekt našel uplatnění v severních Čechách. I proto jsou
strojovny starých výrobních bloků z prefabrikásto
z obvykho monolitu a nejsou podsklepeny. Nový HVB
vznikne v plně provozovaném areálu hned vedle nich.
Paroplynové elektrárny jsou vysoce ekologické zdroje
pro výrobu elektricenergie. Neprodukují žádné emise
oxidů síry či prachu a jsou považovány jen za nízkoemis
Děkujeme dárcům krve
Padesát t zaměstnanců přišlo 1. dubna do centrály
naší firmy v Libni, aby dobrovolně darovali svoji krev.
Jedectá akce Daruj krev s Metrostavem tak k ed-
chom odběrům přidala daích 20 l krve. Děkujeme!
Stejně jako v předchozíchípadech nejcennější teku-
tinu odebíral výjezdový tým z oddělení Hematologie, bio-
chemie a krevní transfuze z Ústřední vojenské nemocnice
Praha pod vedením MUDr. Iva Turka.
Zdravotníky potěšilo, že v naší firmě stále potkávají jak
prvodárce, tak ty, kdo krev dávají pravidelně.S Metrosta-
vem jsem darovala krev už podesáté. edtím, než jsem
nastoupila do zaměstnání k divizi 8, to nenapadlo,“
konstatovala třeba Ivana Urbanová a dodala: „Tady ale vy-
užívám každou příležitost a íště přijdu zas.Mezi ty, kdo
s ní firmou darovali krev opakovaně, patřil i prezident
Skupiny Metrostav Jiří Bělohlav (foto). Další akce Daruj
krev s Metrostavem proběhne na podzim.
Tunely do divadla
Do Národního divadla v Praze vedou kromě žných
vstupů i tři tunely, které jeho podzemí spojují s nedale-
kou Vltavou. Zub času a velká voda je poničily natolik,
že jejich oprava byla nezbytná. Aby ji tým Ing. Rado-
vana Aulíka z divize 3 mohl provést co nejefektivněji,
podepsali ministr kultury a generální ředitel pražského
Dopravho podniku memorandum o spolupráci.
Rekonstrukce divadelních tunelů si vyžá úplné
přerušení dopravy na ilehlém Masarykově nábří,
kudy vede nejen vytížená automobilová trasa, ale kde
jezdí i tramvaje. Investor stavby Ministerstvo kul-
tury ČR se proto dohodl s představiteli Dopravního
podniku hl. m. Prahy o koordinaci a finančparticipaci
tak, aby práce proběhly co nejrychleji a jejich výsledkem
nebylo jen opravené podzemí, ale i nová tramvajová trať
mezi nesem a náměstím Jana Palacha. Memorandum
o spolupráci podepsali ministr kultury ČR MUDr. Jiří Bes-
ser a generální ředitel DP Ing. Martin Dvořák ve čtvrtek
31. března za přítomnosti novinářů a pozvaných hostů,
mezi kterými nechyběl ani ředitel naší divize 3 Ing. Mar-
tin Plch. Její pracovníci vyhráli zadávací řízení na opravu
tunelů vloni na podzim. K zahájela ak došlo až
nyní, když se vyjasnily všechny otázky, týkající se dopa
rekonstrukce na provoz divadla a dopravu v jeho okolí.
Tým Ing. Radovana Aulíka převzal staveniště 29. břez-
na a v soasnosti se seznamuje s konkrétním prose-
dím, kde bude celý jeden rok pracovat.
První dva tunely, které vedou mezi druhým suterénem
a nábřežní zdí podél koryta Vltavy, tvoří kamenné klenby
na masivních kamenných opěrách. Jejich zděné části,
přiléhající k budově, jsou z historicky cenných bloků, které
budou při demolicích vytříděny a edány investorovi. Oba
tunely jsou totiž starší než objekt naší prvscény a -
vodně sloužily k plynulému ekonání výškového rozdílu
mezi hladinou řeky a prostorem za Prozatímním divadlem.
Kupci je využívali pro přepravu zboží z říčních nákladních
člunů do města, a jejich profil o světlosti kolem í metrů
byl proto zvolen tak, aby vyhovoval pohybu koní.
dokončení na str. 3
V paroplynové elektrárně v Počeradech se palivo bude
spalovat ve dvou plynových turbínách, jejichž dva
generátory budou vyrábět 2/3 celkového elektrického
výkonu nového bloku. Odpadní teplo, obsaže
ve spalich vystupuch z turbín, bude využito jako
zdroj pro dva parní kotle, které vyprodukují páru pro
parní turbínu. Její generátor potom dodá zbývající
etinu výkonu. Kondenzátor parní turbíny bude chlazen
pomocí okruhu s jednou chladicí ží. Nový HVB
v Počeradech bude zprovozněn v červnu 2013.
zdroje oxidu uhličitého. Jsou vysoce flexibilní a mohou být
připojeny k síti několik minut po spuštění. I nový výrob
blok v Počeradech, s instalovaným výkonem 840 MW,
proto bude na sto procent provozován jen ve edních
dnech od 6 do 22 hodin nebo v případě potřeby výroby či
rychlé změny výkonu.
Jsme di, že investor i genelní dodavatel byli
spokojeni s naší pra v Elektrárně Ledvice, kde tým
Ing. Špryňara dnes dokončuje výstavbu nového výrobní-
ho bloku 660 MW. Právě schopnosti a spolehlivost našich
lidí nám oteely cestu k daím zakázkám v oblasti ener-
getiky,konstatoval Ing. Šrámek.
Metrostav Metrostav 06/2011, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 06/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 06/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 06/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 06/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 06/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 06/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 06/2011, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (1465 ms)

Rendering Strana 2 (103923): (0/1) (506 ms)

Rendering Strana 1 (103922): (0/1) (551 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3084/vth120544-1.jpg (3x)

 i3084/bg103922.svg

 i3084/vth120545-1.jpg (3x)

 i3084/vth120546-1.jpg

 i3084/vth120547-1.jpg