Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 3
Zvedání mostů přes Strahovský tunel
Nastavbě rezidence Sacre Coeur II už monři zpro-
vozu ocelových konstrukcí divize 3 zvedli do svislé
polohy dva ze čtyř mohutných příhradových nosků
(foto), které vytvoří základ obou křídel objektu. Tech-
nologický postup, který vymyslel Ing.Vladimír Beneš
ztýmu Ing.Daniela Riedla, se osvěil. Vztyčení nos-
ch ocelových prvků nazdejší stavbě je velmi obžné
proto, že přímo pod ní vede Strahovský tunel. Mobilní
jeřáby, které dílce ohmotnosti až275 tun zvedají, ne-
mohou stát najeho stropní desce akvůli prostorovému
omezení pracují nahranici svých možností.
„Popsat slovy, co ajak při zvedání probíhá, je slité.
Proto ni práci sleduje filmový štáb, který ji představí
včasosběrném dokumentu,“ říká Ing.Riedl, který dodáv-
ku ocelové konstrukce provádí pro divizi 9. Její tým pod
vedením Jana Kery řídí celou stavbu avnitropodnikové
nosné technologie Metrostavu si najímá hlavně kvůli
jejich spolehlivosti a profesionalitě. U takto složitého
projektu si totiž nemůže dovolit žádnou chybu.
Postupné zvedání nosků, které rozměry i pevnos-
tí materiálu překonávají běžné ocelové mosty, provádí
sehraná dvactlenná četa montérů z divize 3 v čele
sIng.Benem. Asistují jim hned tři velké mobilní jáby.
Tomu hlavnímu, obřímu Liebherr LG 1550 s příhradovým
výložkem, který nosník upevný na otočných pantech
zve, totiž musí pomáhat další – odstruje a nak-
dá jeho protižnou příž, když se obr potřebuje kli
zachování svislosti zásu pootočit. Když LG 1550 za
pozorného monitoringu geodetů divize 3 poměrně rychle
zvedne nosník do úhlu zhruba 70 stupňů, nastoupí do prá-
ce třetí autojeřáb – usadí na spvné místo dvě rozpěr
teleskopické trubky, pomocí nichž monři zvedaný nos-
k pomalu dotlačí do svislé polohy. Pokud by byl jenom
na závěsu, mohl by se totiž rozkývat či převrátit.
„Obratem jsme vyhodnotili zkušenosti ze zvedání
prvho nosníku mostu, které 20. března trvalo 17 hodin
a bylo ukoeno až půl hodiny před půlnocí. Abychom
eliminovali veškerá rizika, nechceme střídat obsazení
pracovní čety. Museli jsme proto práci zrychlit a zve
druhého nosníku nám 23. března trvalo jen 10 hodin. Pro-
blémy prostě řešíme za pochodu. Teď jsme třeba hledali
způsob, jak utahovat šrouby na rozpěrch tích, proto-
že se ukázalo, že síla v dotahování je obrovská, amáme
obavu, abychom nestrhli závit. Proto pro zvedání dalších
nosníků asi použijeme hydraulické válce, ale ani s nimi
nebude práce snadná,“ popisuje Ing. Riedl.
Až oba zvednuté nosky zajistí monři ve správ
poloze a výšce, přiví k nim speciálně proškolení sváři
první tři mohutné příčky. Pak bude mné odstranit
provizorní tyče a celá sestava jeřábů se přesune do horní
části staveniště k Holkově ulici, kde bude mít za úkol
obdobným způsobem zvednout druhou dvojici nosní-
ků – delší, vší a těžší. Zdvih zkomplikuje i zde trasa
Strahovského tunelu, který se tu pod stavbou rozptá
do třeho nedokončeného tubusu. Těžký jeřáb LG 1550
zde proto bude muset stát na připravených stanovištích
naprosto přesně. V podzemních prostorách totiž některá
z nich podepírají provizorní podpěry z materiálu PIŽMO.
strana 3
1 2
Splavnění řeky pomáhá ilidem najech březích
Pevné jezy, které historicky vzdouvají vodu vřekách,
brání pohybu lodí i vodních živichů a neumňují
hladinovou regulaci toků při převádění povodní aledů.
Kdý projekt najejich modernizaci proto pože ne-
jen vodákům arym, ale ilidem, ktí žijí nabřehu.
Zvýší totiž okolní turistický ruch – a m i možnosti
zaměstnání – apomůže ochránit majetky při živelních
pohromách. Divize 6 má stakovými stavbami boha
zkušenosti. Dnes je využívá při dokoení vltavské
vodní cesty vúseku mezi nádržemi vodních děl Hněv-
kovice aKořensko, mezi nimiž leží Týn nad Vltavou.
„Staveniště jsme převzali vloni začátkem prosince
a práce, které mají podle smlouvy trvat 660 dní, jsme
zahájili přemístěním více než deseti tisíc velkých mlžů,
o čemž informovaly i první letošní firemní noviny. Letos
jsme už kromě jiného zaměřili konstrukce stávajího
jezu azahájili zemní pce,“ popisuje dosavadní průběh
stavby vedoucí projektu Jaroslav Jedlička zjihočeského
oblastho zastoupení divize6. Ke slavnostnímu zahájení
la však dojde až v polovině dubna.
Metrostav pracuje na zakázce jako lídr v ose-
msdružení sfirmou Zakládání staveb. Jejich společný
realizní tým má zaúkol zajistit plavební hloubku 1,6 m
ve zdržích jezu Hvkovice a vodního díla Kořensko.
V prvm případě bude prohrábka dna měřit 400 m,
vedruhém až 3,5 km. Základem stavby však bude moder-
nizace jezu Hněvkovice ajeho doplnění plavební komorou
sdvoumetrovým spádem.
V září příštího roku zbude z vodního lomeho
aasi stometrového pevho jezu vHněvkovicích zhruba
polovina. Jeho levobřežní část svorovou propustí totiž
nahradí moderní vodohospodářské dílo s 12 m širokým
pohyblivým jezem, plavební komorou – vhodnou pro pla-
vidla onosnosti do300 tun – avíceúčelovým koridorem
hrazeným dma nízkými klapkami (vizualizace č. 1).
Koridor umožní migraci vodních živočichů, převádění po-
vodňových průtoků abudou jej moci využívat imilovníci
vodních spor. Čekací sní v horní rejdě dovolí navíc
výstup a nástup cestujících zvýletch lodí.
Plavební ijezové prvky bude možné ovdat novým
řídicím systémem z velínu plavební komory. Jeho se-
chu doplní stínící membránové konstrukce (vizualizace
č. 2), kpohodlí obsluhy přispěje ivytápěné WC vevětším
ze dvou železobetonových pilířů, jež ovládací stanoviště
vyvyšují nad vodní dílo.
Práce Metrostavu afirmy Zakládání staveb mezi vod-
ním dílem Hněvkovice aTýnem nad Vltavou prodloí vl-
tavskou vodní cestu oce než 13 km. Zahrnuje tři ze čtyř
staveb 3. úseku projektu Dokoení vltavské vodní cesty
v úseku České Budějovice – Týn n/V, kterým investor,
Ředitelství vodních cest ČR, zlepší rekrení plavbu, zvýší
turistický rozvoj vregionu apřispěje kprotipovodňovým
opatřením nahorním toku Vltavy.
–red–, vizualizace Pöyry Environment
Metrostav Development rozšiřuje nabídku by
Start prodeje téměř padeti bytů z další etapy projek-
tu rezidenčního parku Na Vackově si kolegové zMet-
rostavu Development naplánovali přesně na první du-
ben2015. Nikoho přitom nevyvedli aplem, ve stejný
den zahájili i vlastní stavbu. Povede ji divize 9, jež
tým v čele s Jiřím Paulerem už v sousedství buduje do-
my z předchozí etapy pojmenované Byty Na Vackově.
Nově zahájenou etapu projektu kolegové nazvali jed-
noduše – Viladomy Na Vackově (vizualizace č. 1). Zahr-
nuje totiž výstavbu tří menších domů umístěných na vy-
výšené platformě (vizualizace č. 2), která budovy spojí do
komorního celku. Obsáhne celkem 47 bytů sdispozicemi
evážně 2 + kk až 4 + kk, které doplní velkometrážní pěti-
pokojový byt amalé studio. Rozvržení bytů idomů navrhli
autoři z ateliéru Schindler Seko Architects s ohledem na
zajištění vysokého oslunění místností ajejich vzdušnosti.
Velkou pozornost věnovali ergonomii prosedí, a to i ve
společných prostorách objektů.
„Chceme vytvořit bydlení, které respektuje poeby
moderní rodiny. Projekt jako takový proto přináší celou
řadu zajímavých řešení – od pce se zelení po vyívání
maximálního možného prosvětlení bytů,“ uvádí obchodní
ředitel Metrostavu Development Ing. Ondřej Buršík. „Do-
statečného soukromí jsme dosáhli menším počtem by
v jednotlivých viladomech.“
Pozemky, které nedaleko parku Židovské pece paí
Skupině Metrostav, ležely dlouho ladem. Dnes už tu lidé
bydlí valfarezidenci, která zahájila rozhlý zár našich
developerů vybudovat v této části Prahy až 1100 bytů. Ze
126bytů alfarezidence je prodaná zhruba stovka, což je
velký úsch vzhledem k tomu, že zájem kupců dlouho
brzdil podvodný restitní nárok na tamější pozemky,
který teprve nedávno soud zavrhl.
O kus dál už betonáři zdivize 6 vedení Ing. Markem
Kubrem budují železobetonové konstrukce tří domů pro
etapu Byty Na Vackově, která po dohotovení do konce
roku 2016 obhne zhruba 200 by. T, když začala
i stavba Viladomů Na Vackově, už nikdo nepochybuje,
že Skupina Metrostav svými stavbami přispěje nejen ke
zvýšení počtu nových by, ale i ke zlepšení vzhledu celé,
dříve opomíjené průmyslové lokality.
vizualizace Schindler Seko Architects
1
2
TECHNOLOGIE A STROJE METROSTAVU
Dálnice, letiště, silnice, stezky aparkoviště III
Ze strojů střediska betonových vozovek divize 4 před-
stavujeme jako poslední mobilní betonárny azaříze-
ní pro broení povrchů. Betonárny se na stavbách
Metrostavu osvědčily už v době, kdy jejich původní
majitel, společnost DSH – Dopravní stavby, ještě
nebyl členem Skupiny Metrostav. Brusku (foto) už
divize 4 prořila při rekonstrukci dálnice D1 uVy-
škova aRousínova, kde brousila beton, ai opra
asfaltového krytu D1 metodou Remix plus.
Mobilní betorna SBM EUROMIX 2000
výroba všech betonů assí shydraulickými pojivy
způsob míchá šaržové
kapacita míchačky 2,25 m
3
ověřený výkon 65 m³/hod. pro CBK
el. příkon 150 kW
Mobilní betorna BHS 250
výroba betonů pro CBK, směsí shydraulickými pojivy
způsob míchá kontinuální
kapacita míchačky 3,5 m
3
ověřený výkon 120 m
3
/hod. pro CBK
el. příkon 350 kW
řídicí systém ASTERIX
Zařízení pro broušení povrchů
Cedima Bump – Cutter CBC 1000.3
samopojízdné zízení, výměnný přední rám kbrouše-
ní afrézování povrchu nebo drážkování
diamantové kotouče 260 ks, průměr 350 mm
maximální pracovní šířka 1000 mm
max. hloubka broušení resp. řezu 30 mm
výkon motoru 173 kW
tun je celková hmotnost ocelových konstrukcí, které
divize 3 dodá kolegům z divize 9 na stavbu rezidence
Sacre Coeur II na pražském Smíchově.
Metrostav_6_2015.indd 3 01.04.15 12:49
Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 4

Sending statistics … done (881 ms)

Rendering Strana 4 (102694): (0/1)

Rendering Strana 3 (102692): (0/1)

Rendering Strana 2 (102686): (0/1)

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogoa-26.png

 i2977/vth119022-1.jpg (2x)

 i2977/vth119029-1.jpg (2x)

 i2977/bg102692.svg

 i2977/vth119032-1.jpg (2x)

 i2977/vth119018-1.jpg