Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 2
Úsšný vstup dodruhého roku běžného života
Společnost Metrostav Facility, která zahájila činnost
1.října roku 2013, prošla poestěhování Metrostavu
iSubterry prvm rokem běžného provozu. Stabilizo-
vala se azískala iprvní zakázky zexterho sektoru.
Vloni jsme se sousedili nejen na žnou spvu
majetku, ale také nazvování profesionality akvalifikace
zaměstnanců, které jsme převzali,“ říká ředitelka firmy
Ing.Lenka Zátors. „Téměř všichni ni technici prošli
školením askali nové dovednosti, aproto mnoho čin-
ností, které jsme dřív zadávali, dnes zvme vlastními
silami – třeba část revizí či servisů růzch technologií.
evzali jsme icelé tepelné hospodářství námi spravova-
ch objektů. Podilo se nám také sestavit univerlní
tičlennou četu řemeslníků včele sPavlem Bauerem,
která je schopná nejen okamžitě a odborně reagovat
nahavárie, ale třeba prost iúpravy vbytech, což jsme
ív nedělali. Veškerou koordinaci azajťování služeb si
obstaráváme sami atím vším se nám podařilo výraz
etřit náklady aekročit plánované parametry.
Ikdyž Palmovka Park II (foto) zatím neprel extrém-
ními výkyvy počasí, hlavně vzimě, technici Metrostavu
Facility jsou naně připraveni ažný provoz všech budov
plně zvládají. Úspěšně zracionalizovali iprovádění služeb
vestavebním dvoře vHorních Počernicích. To jim uvolnilo
ruce, aby se mohli vedstihu začít zavat vyhledává-
ním externích zakázek. Pro uzavření smlouvy se státním
sektorem zatím firma kvůli krátké době činnosti nesplňuje
echna kritéria, uspěla však vsoukromém. Vloni se jí po-
dařilo získat drobné údržbové akce, letos už ale podepsala
smlouvu narevize aúdržbu technologií malého bytového
domu apostupuje několika soutěžemi, třeba na správu
výrobních areálů společnosti Siemens či kavárenského
řetězce Costa Coffee. Oslovila na200 potenclních kli-
entů a pracuje nazlepšení své prezentace. Ipřes velký
převis nabídky se jí podařilo pronajmout všechny volné
byty vJinonicích. Roste sice pomalu, ale spolehli.
Aprotože Skupina Metrostav pro ni není běžný klient,
má Metrostav Facility zasebou iposkytnutí řady nezvyk-
ch sleb, třeba rekonstrukci kvy Růži či koordinaci
instalace monumentu Bna nenávratna, o kterém se
zmiňovalo předchozí číslo novin.
Návštěva vlaboratoři
Firma SQZ, která paí do Skupiny Metrostav, kvali-
fikovaně prodí laboratorní práce i zkoušky na stav-
ch ve všech oblastech stavitelství, zejména doprav-
ho a ienýrského. Fotograf navšvil jedno zjejích
šesti stálých pracovť – středisko na Zbraslavi, kde při
práci zastihl zkušeného odborka Václava Mašov-
ského. Podrobnosti o firmě najdete na sqz.cz.
Příprava zkebho tělesa pro stanovení ohybové únos-
nosti vláknobetonu
Ovládací panel zkušebního lisu
žení zkebho tělesa před zkouškou statického modu-
lu pružnosti vtlaku
Osazení snímů na zkební těleso před zkouškou static-
ho modulu pružnosti vtlaku
Zkušební tělesa ze zabetonovanými tenzometry pro měře-
ní objemových změn betonu
Zařízení k testování vodopropustnosti betonu –ření
hloubky průsaku tlakovou vodou.
Ing.Jana Zemánka,
obchodního náměstka divize 5
I proto, že se Janu Zemánkovi odtství líbily vlaky,
vystudoval nastavební fakultě ČVUT obor konstrukce
adopravní stavby se zařením právě naty železniční.
Poukončení studií logicky nastoupil kfirmě Železn
stavitelství Praha. Měnili se jí ale majitelé, takže když
ho asi podeseti letech práce přestala těšit, odešel ze
společnosti Skanska, která ji koupila. Krátký čas se
noval zateplování budov, ale vlaky ho stále přitaho-
valy. SMetrostavem dříve spolupracoval navýstav
tunelů Noho spojení vPraze, atak když dostal příle-
žitost rozvíjet železniční stavitelství vdivizi 5, nezavá-
hal. Oddubna 2013 je jejím obchodním nástkem.
Říkáte, že když člověk dělá to, co ho nebaví, nemá
šťastný život. Baví vás pracovat vMetrostavu?
Ba. Vždycky se vlidech snažím hledat pozitivní stránky.
Má je každý, jen sněkterými je komplikovanější vyjít. Me-
trostav je ale spolnost plná osobností, kterých si vážím
– třeba Václava Soukupa nebo Romana Fuksy. Avdob
partě se dobře pracuje.
Divize 5 působí veech stavebních segmentech...
Základem ní divize, ale vlastně i celé firmy je provoz
tunelů. Jeho zaměstnanci mají v soasnosti dostatek
práce, ale musíme jim už napodzim sehnat další zakázky.
Protože se vČeské republice vnásledujících dvou letech
žádný tunel stavět nebo rekonstruovat nebude, soustře-
ďujeme se nazahraničí, bez kterého nedožeme ani spl-
nit obrat, ani vyžit kapacity. Při soužích napodzemní
la spolupracujeme iskolegy zfirmy BeMo. VKarlsruhe
společně podáváme nabídku nazahloubení komunikace,
daí jsme poslali doNorska, chystáme se spolu idoFin-
ska. Budeme se dohromady ucházet také ostavbu italské
části Brennerského úpatního tunelu. Při podávání nabí-
dek těžíme ze svých zkeností, ale jistě by pro nás byla
výhodná i spolná stavba s BeMo, kde bychom mohli
dopovat svoje kapacity istrojní vybavení.
Jaké vyhlídky má před sebou provoz mostů aželezobe-
tonových konstrukcí dopravních staveb?
Vloni provoz úsšně dokončil Trojský most a vku
vČelákovicích, kde jeho zastnanci museli dopracovat
projekt i navrhnout fáze výstavby. Mostská skupina
má špičkové lidi, kteří jsou připraveni provádět stavby
podle žluté knihy FIDIC, tedy formou Design & Build. Teď
sice přežívají na menších projektech, už jsme ale ode-
vzdali prekvalifikaci na rekonstrukci Libeňského mostu
anapodzim se bude soužit oprava Negrelliho viaduktu.
Modernizace této památky, která je inejdelším železn-
ním mostem us, by se nám opravdu líbila.
Ajsme zpátky nakolejích...
Kluci ze střediska železničních staveb jsou šikovní ap-
vě koí optimalizaci tratě Cheb – státní hranice. Vlétě
budeme, alespoň jak doufám, rekonstruovat další úsek
tramvajové trati naEvropské třídě. Letošek se tedy pro
divizi 5 vyvíjí slibně avěřím, že budeme mít pro všechny
lidi pracovní náplň nacelý rok. Jen bych si přál, aby se
do chování nejen nastavebním trhu, ale i mezi politiky
vrátil zdravý selský rozum, rovnost v jednání, profesní
hrdost. Byl bych rád, kdyby celý Metrostav měl dostatek
zajímavých zakázek, aby mohl prokázat svou kvalitu.
te rád práci, rodinu, ale idivadlo. Kde hrajete?
Jsem členem Zbraslavské kulturní spolnosti, kde účin-
kuji včinoherním souboru amluvím loutky vehrách pro
ti. Rád bych všechny kolegy pozval 18.dubna na
Lidové pašijové hry v zámeckém areálu před kostelem
sv.Jakuba st. naZbraslavi, kde vedle význačných profesi-
onálních herců izNárodního divadla mám tu čest ztvárnit
dvě malé role – holubáře avojáka. Otři dny později se už
vedvaté repríze vDivadle Jana Kašky představím coby
kouzelk Arnoštek veVančurově hře Rozmarné léto. Po-
drobnosti najdete nawww.divadlozbraslav.cz, ale už pře-
dem mohu přislíbit, že kdo přijde, nebude litovat. Zvšť
naše pašijové hry měly vždy velký úspěch. Velikonoce
vnímám jako kdoroční start dodaího života, tak ať ty
letošní dobře zahájí iten profesní, anejen můj.
strana 2
PME SE
1
VLiberci postaví divize 8 novou výrobní halu
Slavnostní poklep základho kamene zahájil 20.břez-
na stavbu vprůmyslové zóně Sever vLiberci. Pod ve-
dením Ing.Jaroslava Stuchka zoblastho ředitelství
divize 8 zde během sedmi měsíců vyroste závod firmy
Busch Výroba CZ na výrobu vakuových pump. Akce se
častnil iředitel divize Ing.Ivo Vrbka (foto vpravo).
Novostavba sobdélníkovým půdorysem 92 x 105me-
trů bude založena napiloch asloží ji dvě hlavní části:
výrobní hala a na ni navazující dvoupatrová administ-
rativní budova sželezobetonovým skeletem. Hala bude
mít železobetonové sloupy aocelové příhradové vazníky.
Celková zastavěná plocha objektu dosáhne 9000m
2
.
Dobudovy jsou navrženy výrobní askladové prostory,
kanceláře, šatny, umývárny, jídelna atechnické prostory
– plynová kotelna, elektrorozvodna astrojovny vzducho-
techniky. Vzávodě najde místo monžní linka, nakteré se
budou vakuové pumpy sestavovat ze součástí, zvětšiny
vyrobených přímo vobjektu.
Ve výrobní hale proto bude rozmístěno osm auto-
matizovaných obch center – fréz pro opracování
rozhodujících strojních součástí, jako jsou skříně arotory
vývěv – dále montážní linka pro sestavování výv, zaří-
zení pro jejich kontrolu, povrchovou úpravu abalení. Pro
skládání anakládání vzniknou vobjektu dvě manipulační
rampy snákladovými můstky.
Monoblok budovy shladkým obdélníkovým půdory-
sem narí pouze ve východním rohu zapuštěné nákla-
dové rampy (vizualizace). Zajímavým architektonickým
prvkem bude výrazný pilovitý obrys sešních shedových
světlíků, které zajistí dostateč prosvětlení výrobní části
objektu s minimem fadních otvorů. Nároží u vstupu
do areálu, kde budou umísny kanceře vedení spo-
lečnosti a jednací místnosti, zvýrazní lehká prosklená
fasáda. Dvě řady oken vseverozápadním průčelí prozradí
umístění kanceláří ašaten. Nafasádu, kterou vedle skla
budou tvořit panely Kingspan nebo kontaktní zateplovací
systém, architekti zvolili kombinaci bílé ašedé barvy.
Vokolí objektu vyrostou nezbytné komunikace apar-
kov, dále budou napozemku umísny dvě retenč
drže aístřešek naodpadové hospodářst. Divize 8
bude muset postavit iopěrné zdi acelý areál oplotit.
Nastavbě však zam začaly jen zemní práce. „Kro-
mě obtížných geologických poměrů se budeme muset
vprůběhu díla vyrovnat ispadavkem investora zajistit
vevýrobních prostorách maximální výkyv teploty vprů-
hu roku do2 °C, aby byla zajna přesnost výrobních
postupů,“ uzavírá Ing.Jaroslav Stuchlík.
mv, foto JH, vizualizace archiv stavby
2
Metrostav Facility – březen 2015
Počet zaměstnanců 35
Spravovaná plocha 545555 m
2
í slby vnabídce 140
Technologie vesprá 30
Zajišťované projekty 36
Budovy Skupiny Metrostav vesp 16
Objedvky zadané přes Helpdesk 83
Požadavky azávady zadané přes Helpdesk 1004
Vízech padavků do1 týdne 96%
Metrostav_6_2015.indd 2 01.04.15 12:49
Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 06/2015, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (703 ms)

Rendering Strana 3 (102692): (0/1) (705 ms)

Rendering Strana 2 (102686): (0/1) (745 ms)

Rendering Strana 1 (102682): (0/1) (744 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2977/vth119018-1.jpg (3x)

 i2977/vth119022-1.jpg (3x)

 i2977/bg102686.svg

 i2977/vth119029-1.jpg (3x)

 i2977/vth119032-1.jpg