Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 06/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2016, Strana 3
Úplná uzavírka D1 byla zkrácena o30 minut
Kde: dálnice D1.
Kdy: 19.–20. března 2016.
Kdo: tým Ing.Zdeňka Ludvíka zdivize 4 a70 dalších pracovní.
Co: 11 třicetitunových pásových bagrů vystrojených hydraulickými nůžkami abouracími kladivy, dva dvacetitunové
kolové bagry, 20nákladních automobilů, dva kolové nakladače.
Proč: snesení nadjezdů D1-051 aD1-052 nad uzavřenou dálnicí, odstranění 3600 tun betonové suti a4500 m³ zeminy.
Jak: zadobu o30 minut kraí, než předpokdal harmonogram. Všichni řidiči děkují.
š projektový tým akci zajistil a řídil. Demolici –
kvůlinutnosti masivního nasaze speciální mechanizace
– jsme provedli pomocí strojů externích dodavatelů (foto
č. 1–3),“ uvedl ředitel výstavby Ing. Ludk, jehož tým
odletošního jara pracuje souběžně namodernizaci hned
dvou úseků dálnice D1 – 03 mezi Hvězdonicemi aOstřed-
kem a06 mezi Psářemi aSouticemi. „Obě stavby scelko-
vou délkou přes 12 km musejí být sohledem napadav-
ky investora provedeny vextrémně ktkých termínech
ajsou pod drobnohledem nejen ŘSD, ale iveřejnosti. Rea-
lizace vtěchto extrémních termínech vyžaduje maximální
nasazení všech kapacit akromě prodloužených anočních
směn i nepřetržitou práci ovíkendech asvátcích,“ dodává.
Bourání nad D1 si tým Ing.Ludvíka vyzkoušel vloni
v červenci, když demoloval nadjezd v MÚK Osedek.
Letos zal obdobný, přesně dirigovaný stavební koncert
19. ezna v 19 hodin uzavřením dálnice mezi exity 41
a56. Konstrukci nadjezdu D1-051 stavbaři snesli ve20.15,
opůl hodiny později byl dole iD1-052. Dobře naplánovaná
apřesně provedená práce slavila úspěch – levý jízdní pás
byl kpoše motoristů vprovozu už 20. března v 10.30.
Vobou úsecích D1, kde Metrostav pracuje jako lídr
sdrení, divize 4 stavby nejen řídí, ale její zaměstnanci
provádějí ihlavní práce. Spočívají vevybourání původního
cementobetonového (CB) krytu avjeho následné recyk-
laci,le pokračují kompletním provedením nového CB
krytu včetně výroby betonu vevlastní mobilní betonárně.
Vúseku 06 vybudují pracovníci divize 4 it nových
mostních objektů avextrémně ktkém termínu 21dnů
provedou 4,6 km kanalizace. Naobou stavch rovž pů-
sobí firmy CCE aSQZ, které provádějí geodetické, respek-
tive laboratorní práce. Kamenivo pro výrobu nového CB
krytu dodávajílomy společnosti BES. Skupina Metrostav
se prostě voblasti dálničních staveb svá sostačnou.
red–, foto archiv stavby
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
3
2
Betonáři vymodelovali stavbu Atria Kobylisy
Po úspěchu první etapy projektu Atrium Kobylisy se
investor ve stejné lokalitě rozhodl pokrovat s dal-
ší výstavbou. Zadal ji Metrostavu – konktně týmu
Ing.Marka Kubra zdivize 6. Ten už vsoasnosti do-
končil hrubou stavbu domů (foto) ahotové je předá in-
vestorovi, společnosti CTR group, již letos napodzim.
Atrium Kobylisy tvoří dva bytové domy otřech až šesti
podlažích – jeden vetvaru L, druhý vetvaru U. Spolu vy-
tvářejí polouzavřený prostor, atrium, které dalo projektu
jméno. Pro energeticky úsporné objekty kategorie B jsou
charakteristické extravagantní organické tvary, které bu-
dou i díky originální barvě dominantním prvkem díla.
Je pro nás sžejní ohlídat zejména to, aby veškeré
důlité detaily s dopadem na energetickou náročnost
byly provedeny přesně podle dokumentace jednotlivých
profesí. Práci nám sice komplikují nezvyklé tvary fasády,
věřím však, že si sní úspěšně poradíme,“ uvedl Ing.Kubr.
tšinu prací nahrubé stavbě dokončili betonáři již za-
čátkem února. První březnový den proto mohli na stavbě
oslavit uložení posledního kubíku betonu.
Doobálky budovy jsou už dnes vložena dřevěná okna
a dělníci dokončují skladby střech. Rozestavěné domy
jsou tak uzavřeny proti zaténí vody. Zvenku nyní pro-
hají práce na jejich fasádách, uvnitř objekty doplňují
drokartonové příčky, omítky astropní srky. Začátkem
dubna přijde nařadu lití podlah a areálové rozvody sítí.
e tedy naznačuje, že divize 6 zazku předá včas.
Jarmila Šnoblová, foto archiv Metrostavu
Plzeňský Livingstone už má jádro i skořápku
Jen pár minut pěšky od náměstí Republiky a katedrály
svatého Bartoloměje provádí tým Ing. Radka Böhma
zplzské oblasti divize 1 poslední změny, které vsa-
m centru Plzně vyplynuly z padavků investora či
nových nájemců. Od září roku 2014 tu totiž staví poly-
funkční dům Livingstone. Jde vlastně o dvě budovy,
z nichž ta vyšší, označovaná římskou jedničkou nebo
písmenem A, má devět nadzemních podlí (foto č. 1),
ta nižší pak o čti méně (foto č. 2).
Ačkoli tým zkených architektů v čele s Lubošem
Kouřimem vyprojektoval z hlediska architektury i použi-
tých materiálů zajímavé budovy, pro stavbaře to nebyla
ničím výjimečná zakázka. „Ne zcela tradiční je snad jen
fadní omítka spodních podlaží objektu A, kde jsme
použili technologii modelování čerst omítkové směsi.
Do omítky jsme ve čtyřech krocích imitovali strukturu
írodního kamene přesně podle požadavku architekta,
který si stejně jako my prošel školením u výrobce směsi
vjeho firemním centru abyl přítomen i při vlastní práci na
místě. Do této omítky jsme zároveň zabudovali osvětlující
dekorativní pásky,“ popisuje Ing. Böhm.
Neobvyklé je však dokončení zakázky. Stavbaři totiž
edávají budovy investorovi v podobě Shell & Core
(Skořápka & Jádro). „Interiéry dokončovat nebudeme,
to provádí jednak investor prostřednictvím svých firem,
nebo se o ně starají noví majitelé. Výjimkou jsou jen ně-
které případy, například stavební úpravy zubní ordinace
vobjektu A,“ dodává Ing. Böhm.
Obě budovy šplhaly do výšky ve svném tempu. Ča-
sový harmonogram díla byl velmi napnutý, a to i přesto,
že došlo k jeho mírnému posunu. Chyba však nebyla na
straně stavbařů. „Prodloužení termínu prací si vádalo
velké množství změn v dispozici i koncepci technologic-
kých rozvodů. Investor například až v průběhu díla výraz-
ně změnil rozhodnutí, které byty a konferenční prostory
budou vyny podlahovým topením a které budou nebo
naopak nebudou mít klimatizaci,“ vzpomíná Ing. Böhm.
Ve vší z obou budov, devítipodlažním LivingstoneI,
je celkem 12 bytů s dispozicí 2+kk až 5+kk aocelko
ploše od 85 do 232 m². Ve čtyřech jeho podlažích se
nacházejí komerční prostory a v suterénu garáže. Vti-
podlažním objektu Livingstone II je patnácti bytů 1+kk až
5+1 a rovněž jeden obchod. Pro tým divize 1 už práce na
stavbě skončila – do nší budovy se shují noví majitelé,
vté vší probíhá příprava interiérů.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
METROSTAV SLAVÍ 45 LET SVÉ EXISTENCE
Řeka zkamene nad metrem nedaleko Vltavy
Stanice metra Nádrí Holovice, která se nachá
na druhém úseku linky C, byla zprovozna v ro-
ce 1984. Vzhledem k tomu, že se jednalo o stani-
ci vybudovanou pod významným dopravm uzlem,
koncipovali ji její autoři, architekti Jiří Dušek aJan
Marek, atypickým způsobem. Stanice má proto dva
typy vestibulů. Jižní povrchový, jehož součástí je kry-
té stání pro autobusy, aseverní, integrovaný do-
drní budovy postavené podle projektu architekta
Karla Filsaka zroku 1978.
Abyl to pravděpodobně právě Filsak, jeden zpřed-
ních protagonistů českého brutalismu, kdo vypracová-
ním umělecké výzdoby pověřil soche Josefa Klime
(*1928), snímž tehdy systematicky spolupracoval.
Josef Klimeš, absolvent sochařského ateliéru Jana
Laudy napražské AVU ataké dějin umění naFilozofické
fakultě UK, na sebe poprvé upozornil již vroce 1958.
Zaplastiku szvem Každý má své právo navzdělání,
instalovanou vČeskoslovenském pavilonu naEXPO 58
vBruselu, získal cenu Grand Prix. Vtéto době, respektive
počátkem 60. let 20. století Klimeš dospěl kosobitému
výtvarnému projevu, který charakterizují dva základní
tvůrčí přístupy. První znich představuje práce sfigurál-
ními motivy abstrahovanými vjednoduché tvary sjas
danou tektonikou, kterou jtě podtrhuje struktura hru-
bě opracovaného materiálu, vesměs dřeva. Druhý, který
historička umění Adriana Kořisková navá modelačním,
pracuje sotisky lidských rukou. Symbolizuje „tvárnění
hmoty člověkem, ale představuje zároveň vlast dyna-
mický idramatický děj hmoty“. Právě tento princip je
přítomný v Klimešových realizacích pro architekturu,
tedy ivpřípadě plastiky Řeka, která se nachází vklidové
zóně jižního vestibulu stanice Nádraží Holešovice.
Téma řeky, pochopitelně Vltavy, bylo zvoleno zá-
rně, jako pocta technické stavbě vedoucí pod jejím
tokem. Dílo napomezí sochy, instalace aland artu proto
pracuje szně velikými rozlomenými kameny usaze-
mi dostředu symbolického říčního brodu zobláz,
který může poutník překročit po plochých kamenech.
Voda proto kameny neobtéká, nýbrž znich přímo vyvě-
rá, abalvany tak zároveň slouží jako mramorová pítka.
Jakub Potůček
je počet úseků, na které je rozdělena modernizace dálnice D1
na trase mezi Mirošovicemi na 21. km avalkou na 182.km.
Náklady na celou stavbu se odhadují asi na 14 miliard Kč.
1 2
Práci bagrů včasosběrném videu na Facebooku
Metrostavu okomentovala návšvnice KK slovy:
„Stroje se sesypaly namost
jako vosy nabonbon.
Metrostav_06_2016.indd 3 08.04.16 11:40
Metrostav Metrostav 06/2016, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 06/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 06/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 06/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 06/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 06/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 06/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 06/2016, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (363 ms)

Rendering Strana 4 (102605): (0/1) (356 ms)

Rendering Strana 3 (102600): (0/1) (388 ms)

Rendering Strana 2 (102596): (0/1) (388 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2956/vth118932-1.jpg

 i2956/vth118936-1.jpg

 i2956/bg102600.svg

 i2956/vth118941-1.jpg

 i2956/vth118930-1.jpg