12. dubna 2016 / 6 / XXVIII

Viditelné části díla str. 2

Ptáme se: Ing. Luboše Kasy,

náměstka ředitele divize 1 str. 2

Divize 4 zahájila novou dopravní

stavbu ve Varšavě str. 2

Č T R N Á C T I D E N Í K

M E T R O S TAV

A .S.

Minulost a budoucnost

Řeka z kamene str. 3

Úplná uzavírka dálnice D1 byla

zkrácena o 30 minut str. 3

Fotoreportáž: Profesionální,

důvěryhodná a stabilní str. 4

KRÁTCE / AKTUÁLNĚ

Strategická konference na intranetu

Na intranetovém portálu Skupiny Metrostav jsou ve složce

Strategie pod odkazem Projevy a prezentace uloženy

materiály ze Strategických konferencí Skupiny Metrostav –

od první akce z roku 2010 až po letošní. Najdete tam nejen

vystoupení všech řečníků, ale i vybrané fotografie.

Jindy to už nepůjde

Metrostav usilovně pracuje

na dokončení dálnice D8

přes České středohoří. Velmi

náročnou stavbu už dovedl

do takového stadia, že se

oba její tunely – Radejčín

i Prackovice – a most mezi

nimi mohly stát částí trasy 37. ročníku Jarního putování

okolím Lovoše. Akci, letos nazvanou Po dálnici pod

Středohořím, pořádá Klub českých turistů Lovosice ve

spolupráci s Metrostavem v sobotu 30. dubna. Prohlédnout

si zblízka práci divize 5 budou mít možnost jak rodiče

s dětmi, tak zdatní turisté. Délka tras se totiž pohybuje od

3,5 do 38 km. Jiná příležitost na procházku po D8 se už asi

nenaskytne. Více najdete na www.kct.lovosice.net.

Setkání členů SKM v nejbližším období

Pro členy Senior klubu Metrostav je 21. dubna od 14 hodin

připraveno pravidelné setkání v restauraci Akcent Na

Knížecí. Objednání předem není nutné. Program obvyklý,

na výběr malé občerstvení – něco sladkého ke kávě či

bagetka. Účast pro členy zdarma, pro nečleny 100 Kč.

Gratulujeme!

Ředitel divize 6 Ing. Jan

Cuc (foto vpravo) převzal

22. března hned dvě ocenění

Vodohospodářská stavba

roku 2015 za výstavbu malé

vodní elektrárny Štětí – dílo

týmu Ing. Jiřího Škrance –

a provedení protipovodňových opatření v obci KováloviceOsíčany, jejichž výstavbu řídil Ing. Lubomír Mik.

Nová dominanta

V horní části Václavského

náměstí se od začátku dubna

tyčí z dvorany Národního

muzea 80 m vysoký jeřáb

se 70m ramenem (foto),

který umožní opravu střechy

historické muzejní budovy,

montáž ocelových konstrukcí zastřešení nad dvoranami

a provedení monolitických konstrukcí spojovací chodby.

Do středu Prahy jeřáb dovezlo 13 kamionů a na místě ho

složil a do pozice vztyčil mobilní autojeřáb firmy Hanyš

s montážní hmotností 300 tun. Do práce se stabilní jeřáb

Liebherr 280 EC-H/256 HC pustí 11. dubna 2016 a ředitel

výstavby Jan Kučera z divize 9 předpokládá, že jej stavbaři

budou potřebovat více než jeden rok.

Veletrh iKariéra

Pracovníci útvaru

personálního ředitele se

30. března za podpory divizí

4, 6 a 11 zúčastnili veletrhu

pracovních příležitostí

iKariéra 2016 v dejvickém

kampusu ČVUT. Stánek

Metrostavu ve dvoraně stavební fakulty navštívilo přes

100 lidí, především studentů posledních bakalářských

i magisterských ročníků, které zajímala zejména

dlouhodobá praxe. Před vchodem do fakulty nabízeli

kolegové kariérní poradenství v typizované stavební buňce

Metrostavu (foto). Zahájili zde jednání s řadou studentů,

získali přes 30 životopisů a podpořili dobré jméno firmy.

Metrostav_06_2016.indd 1

Letošní Strategické konference se zúčastnilo více než

150 předních manažerů Skupiny Metrostav. V pražském centru moderního umění DOX se 22. března seznámili s hodnocením výsledků uplynulého roku a se

strategií na další období. Největší český stavební koncern dnes tvoří 40 českých a zahraničních firem.

Prezident Jiří Bělohlav (titulní foto) v úvodu svého vystoupení poděkoval všem, kdo se na dobrých výsledcích

firem koncernu v minulém roce podíleli. V obsáhlém příspěvku pak připomněl zkušenosti z historie Metrostavu,

který letos slaví 45 let své existence. Výčet událostí, staveb, technologických mezníků i významných osobností

firmy uvedl slovy: „Našimi sdílenými hodnotami jsou

profesionalita, důvěryhodnost a stabilita, které jsme si

zvolili za motto dnešní konference. Tyto hodnoty propojují

naši minulost s budoucností. Máme ale i další základní

kameny, na kterých musíme stavět – hrdost, sebevědomí,

kolegialitu a disciplínu.“

Po přehledu ukončených zahraničních projektů firem

Skupiny Metrostav poukázal Jiří Bělohlav na nutnost posílit pozice na evropských trzích. „Velmi si vážím spolupracovníků, kteří dokážou v zahraničí zakázky získat a pak

je mnohdy v drsných podmínkách, zejména v severských

zemích, a neznámé legislativě včas a řádně provést,“

pronesl. Zdůraznil také význam podnikání na Slovensku,

jehož trh musí členové koncernu plně využít.

Velkou pozornost pak prezident ve svém příspěvku

věnoval etice v podnikání: „Vyhlásili jsme program trestně-právní compliance, ke kterému přistoupily všechny

společnosti ve Skupině Metrostav. Aby zaměstnanci znali

mravní limity své činnosti, byl vypracován a aktualizován

etický kodex Skupiny a stanoveny principy a pravidla

etického jednání ve skupinové normě. Znovu opakuji, že já

sám i nadále zastávám k porušování právních a etických

norem nulovou toleranci.“

Na závěr projevu Jiří Bělohlav konstatoval: „Skupina

Metrostav má za sebou úspěšnou a bohatou minulost.

Abychom mohli doufat i ve stejně dobrou budoucnost,

musíme ale zabrat. Vzhledem k absenci velkých projektů

na českém stavebním trhu považuji rok 2016 za kritický.

V následujících období proto pro nás bude klíčové posílit

pozice na zahraničních trzích a u společností Metrostav

a Subterra zvážit navýšení obratu v zahraničí nad strategií

stanovených 20 %. Musíme rovněž nalézt nejvýhodnější

způsob podnikání na Slovensku. Je nutné optimalizovat

využívání systému obchodních informací, prosadit se

v pozemním stavitelství v tuzemských regionech a zaměřit se na práci s personálem tak, aby nám neodcházeli

klíčoví zaměstnanci. Budeme-li pracovat správně, čeká

vás ještě minimálně pětačtyřicet úspěšných let.“

Viceprezident Skupiny Metrostav Ing. František Kočí

zahájil svůj projev slovy: „Jsem opravdu potěšen, že mohu komentovat loňské výsledky. Plán na rok 2015 jsme

totiž sestavovali s obavami. Dnes ale mohu konstatovat,

že se většině společností podařilo plánované parametry i úkoly splnit.“ Poté seznámil přítomné (foto č. 1, 2)

s ekonomickými výsledky celého koncernu a podrobněji

se věnoval jeho třinácti nejvýznamnějším členům, jejich

projektům, strategiím i plánovaným investicím.

1

Mateřská společnost Metrostav dosáhla v roce 2015

podobného objemu výkonů jako v předchozím období. Mimo zprovoznění tunelu Blanka a metra V.A svou pozitivní

roli sehrály také její úspěchy v zahraničních projektech,

z nichž Ing. Kočí vyzdvihl náročnou stavbu S8 ve Varšavě.

Divize 4 ji uzavřela s dobrým hospodářským výsledkem

a k plné spokojenosti investora.

Firmě Subterra se i přes dobrý obrat a intenzivní obchodní činnost nepodařilo dosáhnout plánovaných parametrů. Zejména proto, že se stále potýká s potížemi na zakázce v Srbsku. Metrostav Slovakia nedosáhl kladného

hospodářského výsledku především kvůli nedořešeným

problémům ve dvou starších projektech. Ve firmě proto

proběhly personální změny a nový management změnil

strategii podnikání.

Výsledky firmy Pragis jsou dlouhodobě velmi dobré.

Společnost BES v roce 2015 dosáhla největšího obratu

i nejlepších hospodářských výsledků v historii svého podnikání. Stejně úspěšný byl i slovenský Doprastav Asfalt,

který udělal pokrok i v rozšíření nabízených služeb.

Také kolegové z rakouské společnosti BeMo Tunnelling mají za sebou úspěšný rok, kdy se jim dařilo zejména

na stavbě lehkého metra v německém Karlsruhe. Firmy

SQZ a CCE Praha rozšířily svou působnost na Slovensko,

obrat stoupl i slovenské společnosti PK Doprastav.

Oživení poptávky po bytech v Praze prospělo Metrostavu Development, Metrostav Facility pak splnil své

úkoly uvnitř Skupiny a začal nabízet své kapacity také

externím zákazníkům.

2

„Cílem ale není jen plnit čísla, která jsme si naplánovali. Naším dlouhodobým záměrem je dosáhnout toho,

aby každá z našich společností byla lídrem v segmentu

nebo regionu, kde působí. Všechny aktivity, které k tomu

povedou, budeme podporovat finančně, investičně i personálně,“ zdůraznil Ing. Kočí.

Viceprezident se ve svém příspěvku dále věnoval hodnocení vybraných technologií za uplynulý rok a komentářem doplnil i základní strategické cíle Skupiny Metrostav

v oblasti rozvoje stavební výroby, zahraničního podnikání,

lidských zdrojů a optimalizace nákladů i organizace.

Další informace na straně 4

08.04.16 11:39