Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 06/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2020, Strana 3
Klíčový most na dálnici D6 vrekordním čase
Sdrení pod vedem Metrostavu divize 4 vstupuje do
závěrečné etapy výstavby obchvatu kolem Řevničova,
který tvoří jeden znových úseků dálnice D6 mezi Pra-
hou aKarlovými Vary. Navzdory pandemii koronaviru
adodatečně zjtěmu nestabilnímu podloží vdotče-
né lokalitě stavba míří do své filní fáze.
Projekt významně zrychlila rychlá výstavba mostu,
který překonává rokli Krušovického potoka pvě v se-
suvném území (foto č. 1). „Aktivní sesuv identifikovala
geologická anaza až po vyhotovení zavací dokumen-
tace, situaci jsme tedy museli řešit operativně až ve fázi
výstavby. Dle dodatečných požadavků jsme přizpůsobili
hlubinné založení mostu a pomocí sanačních opatření
jsme zabezpili sesuv. Prote stavba kvůli tomu nabrala
už na zátku několikační zpoždění, rozhodli jsme se
spolu sinvestorem změnit technologii provádění nosné
konstrukce amísto postupné realizace polí jsme provedli
levý ipravý most najednou. Díky této inovaci jsme doká-
zali zkrátit výstavbu mostu na pouhých jedect měců,“
říká vedoucí projektu Ing.Pavel Aksamit.
Mostní objekt nad roklí tvoří dva samostatné mosty
odélce přes 180 m avýšce 23 m. Spodní stavba se skládá
ze dvou opěr aosmi pilířů smohutnou hlavou ve tvaru
písmene Vanosná konstrukce ze spojiho železobeto-
nového monolitického nosníku sdodatečným předpětím.
Betož prvho pole proběhla vloni vpolovině září apo-
slední betož nosné konstrukce letos na konci února.
Šest mostů adalší objekty
Kromě mostu přes Krovický potok stavba zahrnuje
dalších šest mostů, mimoúrovňovou křižovatku Řevničov,
protihlukové sny iretení nádrž. Zvláštní soástí je
mohutný zářez odélce téměř 600 m (foto č. 2). Stavba-
ři nejprve museli odžit přes 180 000 kuků zeminy
a řez následně zabezpečit po obou strach velkými
pilotovými snami. Toto místo patří kesteticky nejhod-
notnějším, prote stěny budou obloženy betonovými
krabicovými prefabrity, zasypanými ornicí aosázenými
vhodm porostem. Vrámci stavby bylo nutné prost
přeložky dvou silnic, polních cest, vedení vysokého napětí
ačástečnou přeložku Louštínského potoka.
Cílem stavby szvem D6 Řevničov, obchvat, je vy-
budovat nový dálnní úsek mezi km 37,550 akm 41,750.
Investorem stavby je Ředitelství silnic alnic ČR azho-
tovitelem sdružení spolností Metrostav, Eurovia aSwie-
telsky. Obchvat Řevničova navazuje na stavbu D6 Nové
StrašeŘevničov, která je aktuálně rovněž vrealizaci.
Ing.Pavel Aksamit, foto Petr Amek
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVI
strana 3
1
2
Oprava kláštera se sochařskou dostavbou
Divize 9 se pustila do daí rekonstrukce památkově
chráněného objektu. Ve druhé polovině letošho úno-
ra zal tým Ing.Vojcha Čeka přestavovat bývalý
augustiniánský klášter ve Vrchlabí, který posledních
čtyřicet let sloužil jako Muzeum Krkon. Kromě mo-
dernizace technických zařízení se dká izměny dis-
pozic, prote by se měl nově stát i vštěvnickým
centrem KRNAP. Vnější přístavba jeho vstupu se se-
chou ze sochařsky tvarované betonové skepiny uvol-
ní původní rajský dvůr, který bude možné alternativně
využívat pro různé kulturní akce.
„Při rekonstrukcích se vždycky setkáváme svelkým
množstvím zn. Projekt, podle něhož ale pracujeme
my, je však navíc asi deset let starý aod doby jeho vzniku
objekt iinvestiční záměr doznaly řady zn,“ říká vedoucí
projektu Ing. Vojch Česák. Vpodzemním podlaží už bou-
rací práce skoily. Aby mohly být vytvořeny kapacitnější
kanály pro vedení instalací, dotkly se demolice ipodlah.
ed dvěma týdny pod nimi stavbaři nečekaně odhalili
schodiště do podzemní krypty.
S ohledem na prohající opatření vdy vyvola
kazou koronavirem spolupracujeme spamátkáři hlavně
elektronicky. Archeologové tu však průběžně fungují ase
všemi vycházíme bez problémů. Jinak pracujeme bez
omezení, jen všichni nosíme roušky ana obědy chodíme
sešusem,“ vypočítává Ing.Česák.
Nosná konstrukce atypického tvaru
Kromě bouracích prací avývozu zeminy zrajského dvo-
ra teď stavbi pracují i na zajtění stavební jámy pro
vnější patrovou přístavbu vstupu. Její nosná konstrukce
je navržena jako železobetonový monolitický skelet vel-
mi atypicho tvaru, který vyczí z architektonických
požadavků. Jeho obvodovou konstrukci vytvoří železo-
betonová skořepina snepravidelnými, různě ukloněnými
mnohoúhelníkovými stěnami, které přecházejí od stěn
vprvním podzemním podlaží až po střechu. Povrchová
úprava opštění astřechy bude ze síkaného asoch-
sky tvarovaného betonu.
Zrekonstruovaný klášter má divize 9 předat 19. června
íšho roku, daí dva měce vněm jtě bude probíhat
zkební provoz. „Vzhledem kvelmu množství zn,
se kterými se potýkáme, považuji za nejtěžší udržet ce-
lou stavbu vchodu. Náš projektový tým je nově slený,
ještě před měcem jsme se navzájem neznali. Přesto si
troum tvrdit, že náročnou práci zvdneme včas apodle
edstav investora,“ uzavírá Ing.Česák.
Lenka Svobodová
Přes všechny překážky vDomažlicích finišují
Vmultifunkčním centrum se postupně díky naší spo-
lečnosti znil skoro knepozní bývalý domažlický
pivovar. První etapa rekonstrukce, kdy byl opraven
tzv. Hvozd, vněmž vznikly unitní výstavní prostory
(foto) ataké technologické vybavení pro celý zbývají
areál, byla dokoena vroce 2016. Letos na konci úno-
ra dokoil tým Ing.Miroslava Kšíra zdivize 1 druhou
etapu, díky níž vpivovaru vzniklo komunitní centrum,
vzvací centrum sknihovnou abyly obnoveny ipro-
story sloící pro pivovarnictví.
„Na úvod musím říci, že dokoenou rekonstrukci
pivovaru hodnotím jako velmi vydařenou, a to zejna
sohledem na technické provedení ašpičkové řemeslnické
zpracování. Jedním dechem však sohledem na objedna-
tele dodávám, že stavba byla velmi slitá,“ uvádí vedou
projektu. Ve druhé etapě má za sebou objekt vDomažli-
ch generální rekonstrukci adostavbu západního ajiž-
ho křídla včetně nových zpevněných ploch vokolí.
Ve čtpodlažním západním křídle vznikly nové pro-
story vlastního pivovaru smuzeem pivovarnictví avelká
restaurace skuchyní. Vhorch podlažích se našlo místo
pro knihovnu pro doslé adětskou knihovnu avnejv-
ším, čtvrtém podlaží vznikla nová galerie. Vpodzemním
podlaží jho křídla vybudovali stavbaři pivnici svlast-
ním barem a zemím, v horních podlažích se nachází
klubové a komunitní centrum s vícčelovým sálem,
divadelní scénou spódiem azázemím herců.
55 tun ocelových konstrukcí
Vprůběhu rekonstrukce ale nlo vše úplně hladce. Při
odkrýní skrytých konstrukcí se během stavby objevily
sadní defekty dřevěných nosných konstrukcí. Šlo hlav-
ně ovelkou část krovu západho křídla, ale především
kompletní svislé avodorovné prvky nosné dřené sou-
stavy západního křídla. „Zajistili jsme provedení zkoušek
stávach dřevěných prvků vKloknerově ústavu ČVUT
aobjednali zpracování komplexního staticho výpočtu
s 3D modelem stávajících nosných dřených prvků –
sloupů, bačkor, průvlaků a stropních trámů. Šlo nám
oto, abychom zjistili skutečný průběh zatížení aúnosnost
těchto prvků. Výsledkem náročných projekčních prací
ajednání sobjednatelem byl kompletní posudek svr-
hem komplexního ření sanací arozhlou realiz-
-výrobní dokumentací pro jejich provedení,“ popisuje
Ing.ír. Při sanačních pracích bylo do již téměř dokonče-
ho objektu západního křídla včleno 55 tun ocelových
konstrukcí aprvků svysokou požární odolností. Veškerou
ocel pro sanace museli stavbaři po objektu nac přesou-
vat rně. „Anajednou byl objekt západního křídla znovu
‚rozbombardova‘ anový termín dokoení, posunutý
odaích pět měsíců, tak strašně blízko. Do toho všeho
obrovské penzum daích změn ajejich velmi složité pro-
jednávání sobjednatelem,“ vzpomíná vedoucí projektu.
Adodává: „Jsem rád, že během realizace skvěle fungoval
celý náš pracovní tým včetně našich dodavatelů. Děkuji,
smekám atleskám!“ Díky pracovnímu nasazení avynika-
cí spolupráci se tak dnes může divize 1 pochlubit daí
náročnou, ale perfektně dokončenou zakázkou.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
tisíc metrů čtverečních je rozloha Stříbrného jezera vOpavě. Toto
oblíbené rekreační místo se dočká rekultivace, kterou provede
Metrostav. Letošní sezona stavebními pracemi narušena nebude.
Pila Ště: většina objektů předána s předstihem
Na pile nového závodu pro zpraconí dřeva, který vyrostl během posledho roku vtěsném sousedství areálu
papíren Štětí, se 19. března rozjel zkušební provoz. Stavbaři tam stéměř dvoutýdenním předstihem předali in-
vestorovi, společnosti Labe-Wood, většinu objektů ambiciózho projektu (foto).
Nový závod s plánovanou kapacitou zpracování až
milionu kuků dřeva ročně se po dokoení zadí mezi
největší producenty truhlářského astavebního řeziva ve
střední Evro. Výstavba nové kapacity zahrnovala cel-
kem 14 objektů, ztoho pět velkých hal. Vrámci zakázky
se budovaly také provozní rozvody, inžerské sítě adalší
infrastruktura. Tým divize 8 Metrostavu zde pracoval ve
sdružení s firmou Strabag. Vedoucí projektu Ing. Petr
Girard oceňuje průběh i operativní rozhodování během
stavby: „Od zátku jsme tady razili cestu, že jsme jeden
tým, asnažili se fungovat nezávisle na tom, kdo je zjaké
firmy. Když si udote, že první základy se zaly kopat
veznu 2019 anyní se zde už řeže kulatina, je to urči
velmi pozitivní obraz, který jsme zde díky našemu úsilí
anasazení zanechali.
Závod se postupně rozjíž
Inženýr Girard připomíná, že to není jen zásluha sdrení,
ale také investora. „Veškeré zny během výstavby ať už
ze strany investora, nebo z naší byly vzájemně konzul-
továny tak, abychom našli přijatelné řešení pro všechny
azároveň, aby to co nejméně narušilo napjatý harmono-
gram stavby. Pracovat pro takto uvědoho akorekt-
ho investora stále není úplně běž,“ říká za stavbaře.
Do zkebho provozu byly jako první uvedeny objek-
ty pro tříní adopravu kulatiny, pila asklady. Stavbařům
se podilo spředstihem upravit severní vjezd do areálu
tak, aby se tudy mohla bez problému dopravovat dodáva-
ná kulatina. Další části nového závodu, naíklad admini-
strativní budova nebo čerpací stanice, se budou vyívat
od poloviny dubna. Stavbi nyní ještě dokončují práce
v hale údržby, na vlečkách a na zpevněných plocch.
Vareálu zam zůsva. Na zajení provozu dosud ješ
čekají haly uené pro takzvané odkornění aídění řezi-
va, kde se montáž technologií prodloužila kvůli opožděné
dodávce zařízení ze zahraničí.
Nová továrna na zpracování dřeva se řadí k nejt-
ším tuzemským průmyslovým investicím posledních let.
Slavnostho aktu kzahájení výroby se tak ve Štětí měl
vodně zúčastnit premiér a daí členové vdy. Akce
plánovaná na 25. března však byla kvůli nouzovému stavu
vyhlášenému vsouvislosti spandemií způsobenou virem
covid-19 odložena na neurčito.
Blanka Růžková, foto archiv stavby
Zhistorie Krkonošského muzea
Trojkřídlý barokní kšter obutých augustiniá
eremitů ve Vrchlabí uzará do čtverce scentrálním
rajským dvorem přilehlý kostel sv. Augustina. Roku
1714 komplex dostal rakouský architekt astavitel
Matyáš Aueroviz. Vroce 1895 při opravě střechy
kostel ikonvent vyhořely, jejich opravy trvaly až do
roku 1904. Po havárii vroce 1967 byly budovy, které
už tehdy sloužily Krkonošsmu muzeu, pro vejnost
zcela uzavřeny azačala jejich postupná apoma
rekonstrukce. Muzeum se pro vejnost zčásti otevřelo
až po více než deseti letech vroce 1978.
Metrostav_06_2020.indd 3Metrostav_06_2020.indd 3 14.04.20 11:3514.04.20 11:35
Metrostav Metrostav 06/2020, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 06/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 06/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 06/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 06/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 06/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 06/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 06/2020, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (348 ms)

Rendering Strana 4 (102208): (0/1) (340 ms)

Rendering Strana 3 (102207): (0/1) (389 ms)

Rendering Strana 2 (102206): (0/1) (388 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2865/vth118368-1.jpg (2x)

 i2865/vth118369-1.jpg (2x)

 i2865/bg102207.svg

 i2865/vth118370-1.jpg (2x)

 i2865/vth118367-1.jpg