Bývalý domažlický pivovar
nabízí unikátní prostory
16. dubna 2020 / 6 / XXXII
více v článku na str. 3
Ptáme se: Ing. Jana Merunky,
vedoucího střediska obaloven str. 2
Č T R N Á C T I D E N Í K
M E T R O S TAV
A .S.
Aktuální projekty Speciálního
zakládání BeMo Tunnelling str. 2
Klíčový most na prodloužení dálnice
D6 hotov v rekordním čase str. 3
Velké manévry u ocelářů
Divize 9 se pustila do opravy kláštera
se sochařskou dostavbou str. 3
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Z výstavby koridoru
Hostivař
Na důležitém projektu
s názvem Optimalizace
traťového úseku Praha –
Hostivař – Praha hl. n.,
II. část, který realizuje
tým divize 5 pod vedením
Ing. Ladislava Šabacha jako lídr ve sdružení od léta 2018,
práce nadále běží v plném proudu. Stavbaři pokračují
na mostech Botič, Otakarova, Bartoškova a Průběžná,
na Zahradním Městě budují železniční spodek a svršek.
V polovině dubna také proběhla zátěžová zkouška mostu
přes ulici Průběžná. Na trase je naplánováno i několik
výluk. Informace o nich naleznete na speciálním webu na
internetové adrese www.koridorhostivar.cz .
Aktuální informace
k opatření Metrostavu kvůli koronaviru
zaměstnanci najdou na intranetu:
https://bit.ly/MC-koronavir
Naše firma operativně přijímá řadu opatření.
Nová společnost Jihlavská obalovna
V březnu letošního roku byla za účelem realizace výstavby
obalovny asfaltových směsí založena nová dceřiná
společnost Jihlavská obalovna s.r.o. Jednateli společnosti
byli jmenováni Ing. Jan Merunka a Ing. Jan Dostál. Více
informací o našich obalovnách a dalších plánech v tomto
segmentu se dočtete v rozhovoru na str. 2 v rubrice Ptáme
se. Skupina Metrostav má na našem území totiž čtyři
Značný ohlas a zájem médií vyvolaly začátkem letošního roku záběry z Provozu ocelových konstrukcí divize 3 v pražských Horních Počernicích, kde vznikají masivní dolní vrata
pro VD Gabčíkovo na Slovensku. Uvádí se, že jde o největší ocelová vrata v Evropě. Nyní se přiblížil čas k jejich dokončení a následovat už bude postupná přeprava jednotlivých
dílů. Protože jde o nadměrná břemena, transport každého z nich po dálnicích proběhne ve spolupráci s Policií ČR a ŘSD ČR. Více informací se dočtete na str. 4.
Foto Petr Adámek
obalovny a jednu ve výstavbě.
Čp. 47 podle plánu
V souladu s harmonogramem
pokračuje výstavba budovy
Václavské náměstí 47 na
rohu s Opletalovou ulicí
v srdci Prahy. Sdružení
divizí 1 a 3 dokončilo fasádu
objektu, prostory pro
první pobočku obchodu Primark v České republice jsou
připraveny k předání investorovi a k jejich dokončení.
Stavbaři finalizují montáže výtahů a instalací, hotova
jsou i parkovací stání v suterénech včetně stání pro
elektromobily. Multifunkční budova nabídne takřka
15 000 m2 kanceláří a 6000 m2 maloobchodních prostor,
objekt bude mít certifikát udržitelnosti BREEAM.
Přísné podmínky při stavbě hal v Mondi Bupak
„Za dobu svého působení u Metrostavu jsem ještě nepracoval na tak náročné stavbě závislé na dodržení časových milníků, jako je budování nových skladovacích
a výrobních hal pro Mondi Bupak v Českých Budějovicích,“ říká vedoucí projektu Michal Hryzák z jihočeského zastoupení divize 6. „Požadovaný termín zkrácené
odstávky zdejší výroby jsme ale dokázali dodržet i přes
nečekané změny projektu a za to patří můj dík nejen
realizačnímu týmu a kolegům z obchodního a technického úseku divize, ale i spolupracovníkům z úseku
výrobně-technického ředitele Metrostavu,“ dodává.
Potřeba kartonu a papírových obalů stoupá, proto
divize 6 už od loňského června pracuje v českobudějovickém závodě firmy Mondi Bupak, aby rozšířila jeho výrobní
a skladovací prostory. Součástí zakázky je i vybudování
modernější varny škrobového lepidla s objemnějším silem
na škrob a přestavba skladu palet na výrobní halu lepiček. Pro zajištění hladkého provozu musí stavbaři posílit
přívodní potrubí parovodu, upravit redukční stanici páry,
přemístit výměníkovou stanici a vybudovat novou trafostanici s rozvodnou a k tomu všemu doplnit pomocné provozy. Stavbaři to musejí zvládnout za pouhých 12 měsíců
prací, do letošního 20. května.
Pro stavbaře byla zejména náročná celková provázanost jednotlivých objektů nutná pro připravenost na montáž nové linky v předem pevně stanovených termínech
a za provozu původního zvlňovacího stroje. V jednom
z prvně přestavovaných objektů se navíc objevil azbest.
„Díky zkušenostem z předešlých staveb jsme ale jeho odstranění i s hlášením na KHS zvládli za pouhých 14 dnů.
Při stavbě hlavního objektu jsme zase našli asi 500 tun
zeminy kontaminované dehty. Život nám komplikuje i velký počet změnových listů, které se vztahují k nutným statickým zajištěním navazujících hal. S tím se však potýká
asi každá stavba. My ale navíc pracujeme v prostorách
trvalého provozu, kde se klade velký důraz zejména na
požární bezpečnost, protože v Mondi se zpracovává papír.
Pravidla BOZP jsou tu proto přísnější než samotná legislativa a chvíli nám trvalo, než jsme si na ně zvykli. A samozřejmě nás ovlivňuje i nákaza koronavirem – dodávky
technologických celků, které zajišťuje investor, mají totiž
dorazit z Německa, Itálie a Polska a my už nyní s jistotou
víme, že některé na ně navazující práce nebudeme schopni včas dokončit. Co se ale týká našich zaměstnanců, tak
koronavirus nás neovlivnil, naopak semkl a Investor nám
za to vysekl poklonu,“ uzavírá Michal Hryzák.
Lenka Svobodová, foto Jan Luxík
Dar pro Nemocnici České Budějovice
Oblastní zastoupení divize 6 pro Jihočeský kraj věnovalo Nemocnici České Budějovice 300 kusů respirátorů FFP2. Dar počátkem dubna předal ředitel
zastoupení Ing. Martin Stašek (na snímku vlevo) řediteli nemocnice MUDr. Ing. Michalu Šnorkovi, Ph.D.
Dodejme, že Metrostav také v dalších regionech pomohl poskytnutím stavebních buněk jako zázemí pro
odběrové místo pro testy na infekci covid-19.
Metrostav_06_2020.indd 1
Práce v hlavní hale míří do finále
„Zakázka je rozdělena na 10 stavebních objektů. U těch
rozsáhlejších, jako je varna škrobu nebo hala lepiček, bylo
požadované samostatné kolaudační řízení, které úspěšně
proběhlo vloni v listopadu, respektive letos v lednu. Dnes
už dokončujeme práce v hlavní hale nové zvlňovací linky
(foto), která je už osazená a probíhají její funkční zkoušky,“ říká Michal Hryzák a vzpomíná na dobrou spolupráci
s úsekem technického náměstka divize 6 a útvarem
specialistů VTŘ při provádění speciálního založení hal
na mikropilotách, střešního pláště a konstrukcí těžké
průmyslové podlahy.
Nejen v Českých Budějovicích
Mondi Bupak je jedním z největších výrobců obalů
z vlnité lepenky v České republice s více než stoletou
tradicí v areálu bývalých budějovických papíren.
Tento podnik patří do mezinárodní skupiny Mondi,
která se zabývá výrobou obalových materiálů
a papíru. Zaměstnává přibližně 26 000 lidí ve více
než 30 zemích, převážně v Evropě, Rusku, Severní
Americe a Jižní Africe.
Hlavním cílem stavby, na které v Českých
Budějovicích pracuje Metrostav, je za téměř
nepřerušeného provozu výrobny Mondi Bupak
zmodernizovat starou halu zvlňovací linky a dostavět
k ní novou část s objemem dalších 12 000 m3.
Další závod Mondi v rámci České republiky se
nachází ve Štětí v rozsáhlém areálu na břehu Labe,
kde je zajišťován celý proces výroby papíru – od
přejímky dřeva až po balení finálního produktu. I na
rozšíření těchto provozů se podílel Metrostav.
Podnik ve Štětí je předním světovým výrobcem
papírových materiálů, papíru a buničiny a největším
výrobcem papírových obalů a buničiny na českém
trhu. Denně produkuje přes 1300 tun buničiny a více
než 1100 tun papíru. Areál má vlastní energetiku
a čistírnu odpadních vod, která zpracovává i městské
odpadní vody z města Štětí.
14.04.20 11:35