Bývalý domažlický pivovar

nabízí unikátní prostory

16. dubna 2020 / 6 / XXXII

více v článku na str. 3

Ptáme se: Ing. Jana Merunky,

vedoucího střediska obaloven str. 2

Č T R N Á C T I D E N Í K

M E T R O S TAV

A .S.

Aktuální projekty Speciálního

zakládání BeMo Tunnelling str. 2

Klíčový most na prodloužení dálnice

D6 hotov v rekordním čase str. 3

Velké manévry u ocelářů

Divize 9 se pustila do opravy kláštera

se sochařskou dostavbou str. 3

KRÁTCE / AKTUÁLNĚ

Z výstavby koridoru

Hostivař

Na důležitém projektu

s názvem Optimalizace

traťového úseku Praha –

Hostivař – Praha hl. n.,

II. část, který realizuje

tým divize 5 pod vedením

Ing. Ladislava Šabacha jako lídr ve sdružení od léta 2018,

práce nadále běží v plném proudu. Stavbaři pokračují

na mostech Botič, Otakarova, Bartoškova a Průběžná,

na Zahradním Městě budují železniční spodek a svršek.

V polovině dubna také proběhla zátěžová zkouška mostu

přes ulici Průběžná. Na trase je naplánováno i několik

výluk. Informace o nich naleznete na speciálním webu na

internetové adrese www.koridorhostivar.cz .

Aktuální informace

k opatření Metrostavu kvůli koronaviru

zaměstnanci najdou na intranetu:

https://bit.ly/MC-koronavir

Naše firma operativně přijímá řadu opatření.

Nová společnost Jihlavská obalovna

V březnu letošního roku byla za účelem realizace výstavby

obalovny asfaltových směsí založena nová dceřiná

společnost Jihlavská obalovna s.r.o. Jednateli společnosti

byli jmenováni Ing. Jan Merunka a Ing. Jan Dostál. Více

informací o našich obalovnách a dalších plánech v tomto

segmentu se dočtete v rozhovoru na str. 2 v rubrice Ptáme

se. Skupina Metrostav má na našem území totiž čtyři

Značný ohlas a zájem médií vyvolaly začátkem letošního roku záběry z Provozu ocelových konstrukcí divize 3 v pražských Horních Počernicích, kde vznikají masivní dolní vrata

pro VD Gabčíkovo na Slovensku. Uvádí se, že jde o největší ocelová vrata v Evropě. Nyní se přiblížil čas k jejich dokončení a následovat už bude postupná přeprava jednotlivých

dílů. Protože jde o nadměrná břemena, transport každého z nich po dálnicích proběhne ve spolupráci s Policií ČR a ŘSD ČR. Více informací se dočtete na str. 4.

Foto Petr Adámek

obalovny a jednu ve výstavbě.

Čp. 47 podle plánu

V souladu s harmonogramem

pokračuje výstavba budovy

Václavské náměstí 47 na

rohu s Opletalovou ulicí

v srdci Prahy. Sdružení

divizí 1 a 3 dokončilo fasádu

objektu, prostory pro

první pobočku obchodu Primark v České republice jsou

připraveny k předání investorovi a k jejich dokončení.

Stavbaři finalizují montáže výtahů a instalací, hotova

jsou i parkovací stání v suterénech včetně stání pro

elektromobily. Multifunkční budova nabídne takřka

15 000 m2 kanceláří a 6000 m2 maloobchodních prostor,

objekt bude mít certifikát udržitelnosti BREEAM.

Přísné podmínky při stavbě hal v Mondi Bupak

„Za dobu svého působení u Metrostavu jsem ještě nepracoval na tak náročné stavbě závislé na dodržení časových milníků, jako je budování nových skladovacích

a výrobních hal pro Mondi Bupak v Českých Budějovicích,“ říká vedoucí projektu Michal Hryzák z jihočeského zastoupení divize 6. „Požadovaný termín zkrácené

odstávky zdejší výroby jsme ale dokázali dodržet i přes

nečekané změny projektu a za to patří můj dík nejen

realizačnímu týmu a kolegům z obchodního a technického úseku divize, ale i spolupracovníkům z úseku

výrobně-technického ředitele Metrostavu,“ dodává.

Potřeba kartonu a papírových obalů stoupá, proto

divize 6 už od loňského června pracuje v českobudějovickém závodě firmy Mondi Bupak, aby rozšířila jeho výrobní

a skladovací prostory. Součástí zakázky je i vybudování

modernější varny škrobového lepidla s objemnějším silem

na škrob a přestavba skladu palet na výrobní halu lepiček. Pro zajištění hladkého provozu musí stavbaři posílit

přívodní potrubí parovodu, upravit redukční stanici páry,

přemístit výměníkovou stanici a vybudovat novou trafostanici s rozvodnou a k tomu všemu doplnit pomocné provozy. Stavbaři to musejí zvládnout za pouhých 12 měsíců

prací, do letošního 20. května.

Pro stavbaře byla zejména náročná celková provázanost jednotlivých objektů nutná pro připravenost na montáž nové linky v předem pevně stanovených termínech

a za provozu původního zvlňovacího stroje. V jednom

z prvně přestavovaných objektů se navíc objevil azbest.

„Díky zkušenostem z předešlých staveb jsme ale jeho odstranění i s hlášením na KHS zvládli za pouhých 14 dnů.

Při stavbě hlavního objektu jsme zase našli asi 500 tun

zeminy kontaminované dehty. Život nám komplikuje i velký počet změnových listů, které se vztahují k nutným statickým zajištěním navazujících hal. S tím se však potýká

asi každá stavba. My ale navíc pracujeme v prostorách

trvalého provozu, kde se klade velký důraz zejména na

požární bezpečnost, protože v Mondi se zpracovává papír.

Pravidla BOZP jsou tu proto přísnější než samotná legislativa a chvíli nám trvalo, než jsme si na ně zvykli. A samozřejmě nás ovlivňuje i nákaza koronavirem – dodávky

technologických celků, které zajišťuje investor, mají totiž

dorazit z Německa, Itálie a Polska a my už nyní s jistotou

víme, že některé na ně navazující práce nebudeme schopni včas dokončit. Co se ale týká našich zaměstnanců, tak

koronavirus nás neovlivnil, naopak semkl a Investor nám

za to vysekl poklonu,“ uzavírá Michal Hryzák.

Lenka Svobodová, foto Jan Luxík

Dar pro Nemocnici České Budějovice

Oblastní zastoupení divize 6 pro Jihočeský kraj věnovalo Nemocnici České Budějovice 300 kusů respirátorů FFP2. Dar počátkem dubna předal ředitel

zastoupení Ing. Martin Stašek (na snímku vlevo) řediteli nemocnice MUDr. Ing. Michalu Šnorkovi, Ph.D.

Dodejme, že Metrostav také v dalších regionech pomohl poskytnutím stavebních buněk jako zázemí pro

odběrové místo pro testy na infekci covid-19.

Metrostav_06_2020.indd 1

Práce v hlavní hale míří do finále

„Zakázka je rozdělena na 10 stavebních objektů. U těch

rozsáhlejších, jako je varna škrobu nebo hala lepiček, bylo

požadované samostatné kolaudační řízení, které úspěšně

proběhlo vloni v listopadu, respektive letos v lednu. Dnes

už dokončujeme práce v hlavní hale nové zvlňovací linky

(foto), která je už osazená a probíhají její funkční zkoušky,“ říká Michal Hryzák a vzpomíná na dobrou spolupráci

s úsekem technického náměstka divize 6 a útvarem

specialistů VTŘ při provádění speciálního založení hal

na mikropilotách, střešního pláště a konstrukcí těžké

průmyslové podlahy.

Nejen v Českých Budějovicích

 Mondi Bupak je jedním z největších výrobců obalů

z vlnité lepenky v České republice s více než stoletou

tradicí v areálu bývalých budějovických papíren.

Tento podnik patří do mezinárodní skupiny Mondi,

která se zabývá výrobou obalových materiálů

a papíru. Zaměstnává přibližně 26 000 lidí ve více

než 30 zemích, převážně v Evropě, Rusku, Severní

Americe a Jižní Africe.

 Hlavním cílem stavby, na které v Českých

Budějovicích pracuje Metrostav, je za téměř

nepřerušeného provozu výrobny Mondi Bupak

zmodernizovat starou halu zvlňovací linky a dostavět

k ní novou část s objemem dalších 12 000 m3.

 Další závod Mondi v rámci České republiky se

nachází ve Štětí v rozsáhlém areálu na břehu Labe,

kde je zajišťován celý proces výroby papíru – od

přejímky dřeva až po balení finálního produktu. I na

rozšíření těchto provozů se podílel Metrostav.

Podnik ve Štětí je předním světovým výrobcem

papírových materiálů, papíru a buničiny a největším

výrobcem papírových obalů a buničiny na českém

trhu. Denně produkuje přes 1300 tun buničiny a více

než 1100 tun papíru. Areál má vlastní energetiku

a čistírnu odpadních vod, která zpracovává i městské

odpadní vody z města Štětí.

14.04.20 11:35