Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 2
Záruka výroby kvalitního betonu
Spoeba betonu na Slovensku roste rychleji než na
českém trhu a zdá se, že se tato situace hned tak
nezmění. Společnosti Doprastav a Českomoravský
beton, člen nadnárodní skupiny HeidelbergCement,
tam proto společzaložily akciovou společnost TBG
Doprastav, které se už po roce sobení podařilo na
slovenském trhu pevně usadit.
Od Doprastavu evzala všechny betonárny i stroje
pro výrobu, přepravu a čerpání betonu a odborníci z čes-
společnosti TBG Metrostav potom doplnili všechny
potřebné technologické znalosti. Hlav ředitel a před-
seda edstavenstva TBG Doprastav Ing. Pavel Takáč se
potom se svým novým týmem zasloužil o to, že se nové
společnosti velmi dobře daří plnit všechny ukazatele a
le, které má stanovené do roku 2012.
Betonové směsi zatím vyrábí v osmi slých betonár-
nách (viz mapa), ze kterých je kdykoliv schopná dopravit
je do celého regionu Slovenska v padovaném druhu
a kvalitě. V nejbližší budoucnosti plánuje rozšířit své
aktivity zejména v hlavním měsBratislavě, kde zatím
nemá zastoupení, i když okraje metropole umí zásobovat
ze své betonárny v Senci.
V zátcích TBG Doprastav pracoval eváž pro
matský Doprastav a spolu s ním se tak zasloužil třeba
o stavbu dálnic D3 z Hričovského Podhradí do Žiliny a D1
z Važce do Mengušovců. S postupem času se mu ak
stále pe daří naplnit jeden ze svých hlavních úkolů st
se znamným dodavatelem betonových směsí i pro
ostatní velké stavební společnosti na Slovensku. Díky
těmto jeho dodávkám tak vyrostl eba i nový moder
automobilový závod KIA v Žilině.
Společnost si úspěšně buduje vlastní tým technologů,
který zákazníkům nabízí komplexní služby v oblasti výro-
by betonu stejjako TBG Metrostav, na jehož specialisty
se kdykoliv může obrátit s žádostí o radu či zkušenost.
Vzhledem k tomu, že beton z TBG Doprastav je vždy
kvalitní, nová firma může výrazně přist i k dobré práci
celé skupiny DDM Group na Slovensku. Do budoucna by
proto vedení TBG Doprastav chlo následovat český TBG
Metrostav a stát se automatickou součásvšech poptá-
vek a souží na dodavatele betonových směsí pro svou
matskou spolnost.
L e n k a S v o b o d o v á
Rukopisem Doprastavu
Když na některé z našich staveb uslyšíte slovenštinu,
není na tom nic zvláštho. Naopak, také na Slovensku
je na mnoha stavbách Doprastavu čeština žným
„jednacím jazykem“. Již sedmým rokem totofir-
my, jež patří k kladním pilířům skupiny DDM Group,
pracují na některých projektech společně a nav-
jem také konzultují neobvyklé technické postupy, no
technologie a zajímavé projekty.
Obě spolnosti mají mnoho společného, jejich jmé-
na jsou spojována s celou řadou pozoruhodných staveb.
Nemálo projekpřitom vzbudilo oprávněnou pozornost
odbor i laic veřejnosti, protože pro jejich realizaci
firmy vyvinuly a použily zcela nové technologií či postupy.
Posouvání technických možností a hledání nových cest,
které znamenají úspory, kratší dobu výstavby a nižší eko-
logicrizika, patří dnes ke každodenní praxi stavbařů.
Ta fotografie dokazují, že rukopis Doprastavu je
osobitý, a že stavby, na nichž společnost zanechala svou
vizitku, patří mezi evropskou elitu.
b h f o t o I n g . J á n B a b i a r a J o s e f H u s á k
Za pouhých 24 síců stili stavbaři Doprastavu a Me-
trostavu vybudovat pro areál prsho let v Ruzyni
více než 23 tisíc m² nových komunikací, včetně 400 metrů
dlouhé mostestady. Projekt získal prestižní ocenění
Dopravní stavba roku 2006.
Žilinská univerzita že od loňského roku naplno využívat
dva nové výukové pavilony, jejicposlucrny, učebny,
kabinety a odborné laborate poskytují komfortní zázemí
téměř 850 studenm a 114 pedagogům.
K desítkám kilometrů silnic a dálnic, kteDoprastav na
Slovensku postavil, ibyl v roce 2006 tavíce ndva-
cetikilometrový úsek rychlostní silnice R1 mezi Hronským
Beňadikem a Žarnovicou.
Most Apollo je tým bratislavským mostem ed Dunaj.
Hlav oblouk jeho ocelo konstrukce je 231 m dlouhý
a 36 m vysoký a stal se novou dominantou metropole.
V roce 2006 tento projekt jako jediný stupce staho
kontinentu získal prestižní americkou cenu OPAL Awards.
Ing. Karla Volfa,
vedoucího projektu z divize 3
se říct, že Ing. Karlu Volfovi, se podilo to, co je
obecpovažováno za počátek úspěchu: být ve správ-
čas na správm stě. Na divizi 3 nastupoval do
týmu Ing. Martina Plcha jako vedouvýroby 1. ledna
roku 2004, tedy ve chvíli, kdy se rozjížděl projekt Nile
House. Po roce a půl tuto budovu, která již skala
několik prestižních ocenění doma i v zahraničí, předá-
val jako vedoucí projektu. Před několika týdny dokoil
jeho tým další významný projekt hotel Courtyard by
Marriott na letti v Ruzyni.
Dají se oba projekty srovnat?
Obě stavby působí velmi moderně, čistě a nadčasové,
oběma vodí prosklené atrium, ale z pohledu realizace
pro mě symbolizují spíš dva protipóly. Zatímco v přípa
Nile House měl investor od pátku naprosto jasnou před-
stavu, jak má budova po dokončení vypadat, na hotelu to
byl průběžproces hledání. Kromě prvotních představ
investora do projektu vstupovaly požadavky provozova-
telů. i tempu, kterým bylo nutné od počátku pracovat,
aby se dal splnit požadovaný termín dokončení, to bylo
skutečně složité. A pak se přiznám, že Nile House od
začátku „chytil“, z projekbylo jasné, že je to nesmírně
komplikovaná stavba zejména po technické stránce. Pro-
jekt hotelu i es svou velikost a koordinační náročnost
takové technické složitosti neskrýval.
Tedy zazka jako kdá jiná?
Tak bych to neřekl, byla to velká stavba, jejíž řízení a koor-
dinace vyžadovaly promýšlet věci s patřičným edsti-
hem. Objemy prací byly obrovské a značně specifická byla
talokalita, v ž jsme se pohybovali - výstavba v žád-
ném případě nesměla nijak výrazně ovlivnit běžný provoz
lettního areálu. Po architektonické stránce objekt sice
působí poněkud chladně a stroze, ale ukázalo se, že je do
komplexu letiště začleněn nesmírně citlivě, a i v detailech
je to vysoce funkčbudova. Samotného ekvapilo,
jak íjemnou atmosféru nakonec hotel získal ky vyba-
vení interiérů.
Počáteční nadšepro kažnový projekt je pro Vás
hodně důležité?
Pochopitelně, když rozjíždíte co, co vnímáte jako výzvu,
co vás zaujalo nebo na co jste zvědaví, je to motivace. Ale
mnohem důlitější je t projekt důkladně prostudovaný,
prodiskutovaný a vyhodnocený jak s investorem a pro-
jektanty, tak i s kolegy z obchodního útvaru a hlavně ve
vlastním realizním týmu. A taje třeba hned na začátku
nastavit jasná „pravidla hry“ se všemi, kteří se budou na
realizaci podílet. Ideální by pak bylo, kdyby se nová práce
začínala v okamžiku, kdy je uzavřena ta předchozí, ale to
je spíš iluze a zbožné přání.
Teď před Vámi, zdá se, stojí hodně velká výzva…
V sousedstNile House začínáme stavět na Karlínském
nábřeží pro stejného investora, tedy společnost Europo-
lis Real Estate Asset Management, víceúčelovou budovu
Amazon Court. Jde o další část projektu River City Praque
a bude to skutečně pozoruhodný objekt! Architektonický
koncept vytvořil tým z dánské kanceláře Schmidt Ham-
mer Lassen a nyní je jasné, že přeměnit veškeré jeho
představy v realitu opravdu nebude snadné. Nosnou kon-
strukci tvoří nejen klasický železobetonový skelet, ale také
ocelové mostkonstrukce. Je to skutečhodně velká
výzva, ale jsem rád, že na ni žeme zareagovat právě
my, a na tu práci se vážně těším.
Je pravda, že si o Vás investor „řekl“?
Dalo by se to tak říct, investor měl skutečně zájem, aby na
karlínském projektu Amazon Court pracoval stejný tým,
jako na Nile House, protože byl spokojen nejen s výsled-
kem naší práce, ale také se systémem spolupráce při díl-
čích krocích realizace. Tato věra je pro nás pochopitelně
zavazující a za sebe i celý realiztým mohu slíbit, že
budeme dělat vše pro to, abychom obsli i tentokrát.
Z a r o z h o v o r d ě k u j e B l a n k a H r d i n o v á
strana 2
P T Á M E S E
1
Univerzitní centrum ve Zlíně už získalo svůj tvar
Stavbu Univerzitho centra ve Zlíně pozorsleduje
nejen vejnost. Svědčí o tom i slavnost uložení
„posledního kuku“ betonu, kteho se 17. dubna
častní vedení Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně v čele
se svým rektorem i zástupci Ministerstva školství ČR
a městského Magistrátu. Dokončením hrubé stavby
centrum dosáhne svého oválného tvaru, který brzy
začnou vyplňovat konstrukce s promyšlenými detaily,
tolik typickými pro jejich architektku, proslulou zlín-
skou rodačku prof. Evu Jiřičnou.
Tým divize 3 pod vedením Martina Churaně na
parcelách bývalých Masarykových škol v centru Zlína
trvale zastavěl plochu měř 2400 a hrubá stavba už
vymezila i konečný obestavěný prostor centra o velikosti
kolem 48 000 m³. V jedné budově se v něm setkají dlo
rektorátu UTB a univerzitní knihovna.
Objekt je navržený jako monolitický železobetonový
skelet s nosnými sloupy po obvodě a spojitou stropní
deskou s radiálními plochými průvlaky. Už nyní iznává
oválný tvar nad půdorysem cca 70 x 35 m, dpod-
zemní a pět nadzemních podlaží, která jsou od prvního
patra rozdělena pasáží na dvě samostatné hmoty, spojené
v krajích svislými komunikními jádry (foto č. 2).
Mezilehlé atrium zasí ocelová konstrukce s pro-
skleným sním pláštěm (foto č. 1). Vnistěna do
atria je navržena ze sklobetonových tvárnic prokdaných
svismi zasklenými pásy. Vnější pšť budovy vodorov
rozčlení pásová okna doplněná keramickým obkladem
s tepelnou izolací na železobetonových parapetech.
Od začátku loňského srpna, kdy pracovníci Metrosta-
vu převzali staveniště, už stili dokončit nejen výše zmi-
ňovaželezobetonokonstrukce, ale i hloubení velmi
členistavebmy etjejího záporového zajištění,
pilotové založení objektu a nyní provádějí i venkovní kana-
lizace, zdění stěn a příček.
„Od poloviny dubna se naplno rozjíždějí i další dodáv-
ky – sklobetonová stěna atria na výšku čtyř podlaží, veš-
keré rozvody TZB tedy zdravotně technické instalace,
topení, vzduchotechnika, chlazení, silno- i slaboprou
rozvody elektro, měření a regulace,“ doplňuje postup
výstavby Martin Churaň. V květnu zahájíme provádění
keramického a proskleného opláštění budovy a začneme
montovat vnitřní sádrokartonové konstrukce. V soused-
ním Kulturním centru, které také navrhla prof. Jiř
a bude se dokončovat později, v současnosti realizují
pouze ímo souvisejíčást dvou podzemních podlaží,
kde budou zejména garáže a technické zemí.“
Univerzit centrum ve Zlíně t dokončeno do
konce letošního října a o postupu jeho stavby se může
přesvědčit opravdu kaži sledování on-line zpravodaj-
ství na internetových stránkách Univerzity Tomáše Bati:
http://cam-u4-kuc.utb.cz/view/index.shtml.
L e n k a S v o b o d o v á
f o t o I n g . V í t ě z s l a v P ř i k r y l
v i z u a l i z a c e A l - D e s i g n
2
Metrostav_7_07.indd 2 4/10/07 12:26:54 PM
Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics …

Rendering Strana 3 (104345): (0/1) (56 ms)

Rendering Strana 2 (104344): (0/1) (94 ms)

Rendering Strana 1 (104343): (0/1) (94 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3172/vth121014-1.jpg (3x)

 i3172/vth121015-1.jpg (3x)

 i3172/bg104344.svg

 i3172/vth121016-1.jpg (3x)

 i3172/vth121017-1.jpg (2x)