Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 3
I když už se okraje Prahy nezaplňují paneláky jako dřív,
esto si současná prská bytovýstavba zasloí
jméno hromadná. Jen součet bytů, o nichž se zmiňuje
tento článek, přesahuje dva tisíce. Všechny musely
a musí být hotové as a v nadstandardní kvalitě.
Podrobnější představení si zaslouží obytný soubor
Nové Zahradní Město na hranicích mezi Záběhlicemi
a Hostiví, kterému se naše noviny dosud nevěnovaly.
Tým Ing. Davida Tůmy z divize 6 zde právě předal dva
bytové domy (foto č. 4) s 220 bytovými jednotkami a 180
garážovými místy a pokračuje se stavbou dalších dvou,
v nichž bude celkem 232 bytů (foto č. 3).
Obě dvojice domů jsou ve druhém podzemí propojené
garážemi a mají 5-8 nadzemních podlaží. Architektonic-
kou dominantu sídlišuž dnes tvoří dvě elipsovité věže,
které vyrůstají až do výšky 13 podlaží. Nosné konstrukce
domů jsou převážně z monolitického železobetonu, pouze
nepatrná část jejich stěnového systému je vyzdívaná.
„Podle zkenosmohu potvrdit, že úsch staveb
je úzce svázán s kvalitou projektové dokumentace, kte-
musí odpovídat požadavku investora, shrnuje Ing.
Tůma. „U bytových staveb postup prací nejvíc ovlivňu
individuální padavky budoucích uživatelů, kteří s nimi
často icházejí na poslední chli. Proto se domnívám,
že při stavbě většího počtu bytů je velmi důležité stanovit
dobu, do kdy je možné klientské změny ijmout. U ech
velkých projektů bych navíc doporučoval alespoň trochu
omezit možnost výběru materiálů. Co se jich týče, na naší
stavbě je snad v kaž koupelně jiný obklad a dlažba.
To samo inášelo komplikace, umocněnedostatkem
kvalifikovaných pracovníků,“ dodal Ing. Tůma.
U zámeckého parku se chystají kolaudace
V bytovém komplexu U zámeckého parku v Čakovicích
tým Ing. Jiřího Škrance z divize 6 právě končí kompletace
413 bytů I. etapy a chystá se na bžící kolaudace.
„Od začátku stavby bojujeme s nedostatkem kva-
litních řemeslníků a situace se zhoršuje s blížícím se
termínem ukončení,“ řekl Ing. Škranc a doplnil: Stavba
v Čakovicích není složitá po stránce technické, ale je
náročná časově a hlavně kapacitně.“
Druhá etapa výstavby dalších 220 bytů tu prvsle-
duje s pětiměčním odstupem a na domech se právě
provádějí omítky, vnitřní rozvody a lité podlahy.
Na Vyhlídce obyvatelé vyhlížejí z oken
Do domů Na Vyhlídce (foto č. 2) se už první klienti nastě-
hovali, protože tým Ing. Jiřího Sudíka z divize 3 už předal
ech 98 byI. etapy. Na stavbě II. etapy s 99 byty
jsou osazena okna, dokončuje se střecha i opěrné zdi,
provádějí se vnitřní rozvody a omítky. Podle Ing. Sudíka:
Z technického hlediska je výstavba bypoměrjed-
noduchá. Obžnější je dodržení vysoké kvality povrchů
a splnění krátkých termínů i velkém objemu klientských
změn. Hodně se staví, je nedostatek kvalifikovaných pra-
covníků, a to zvyšuje nároky na naše techniky zejména při
koordinaci prací a zajišní nadstandardní kvality.
Na Císařce pokračují další etapou
Obytsoubor sařka ve dvanácti 3-4podlažních domech
zahrnuje 203 by a podzemní garáže o rozloze téměř
5300 m². Vedoucí projektu Jiří Kork z divize 6 i popisu
stavby upozorňuje především na fasádu: Je velice členitá
a kombinuje probarvenou omítku, dřevěný i keramický
obklad a umělý kámen. Při provádění klempířských,
izolatérských a mečnických prací tak vznikaly velice
složité stavební detaily,“ a doplňuje: „Nyní u nás probíhají
technické prohlídky byze strany investora a lidé se
brzy začnou stěhovat. V rámci přejímek úspěšně proběh-
la kolaudace a pokračují práce na II. etapě, i ž v září
dokončíme další čtyři dvoupodlažní vilové domy.
Slunečný vršek je hotový
čet uzavírá 556 bytů s plochou es 41 000 m² a 567
garážových stání na Slunečném vršku (foto č. 1), které po
19 měsících právě dokončil tým Ing. Pavla Trojana z divi-
ze 9. Velmi náročné bylo provádě souběžných prací
na všech objektech i současném budovákompletní
infrastruktury. Najednou jsme potřebovali cenásob
množství dodavatelů jednotlivých čás a stejně jako
na ostatních stavbách jsme měli nedostatek fasádníků,
obkladačů... U takto velkého bytového projektu se zvýšila
i potřeba techniků, kteří zajišťovali investorem požado-
vanou kvalitu. Díky všem členům týmu se podařilo lo
dokončit včas a dodržet i jeho požadovanou kvalitu. A za
to všem děkuji,“ udělal tečku Ing. Trojan.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
d o k o n č e n í z e s t r . 1
Spojovací větev mezi I. a II. tranzitním železničním korido-
rem, na níž lí i nově otevíraný trový úsek ze Zábřehu
na Moravě do Krakova, proczí optimalizací postupně.
Nedávno byla do provozu uvedena její část s dosud nej-
delším dvoukolejným tunelem v České republice tune-
lem Krakov –, na jehož výstavbě společně pracovaly
týmy divizí 4, 5 a společnosti Subterra.
Obě divize Metrostavu na svou úspěšnou práci v regi-
onu navázaly při pokračují optimalizaci tratě. Tým
vedoucího projektu Ing. Karla Milichovského z divize
4 tu ve spolupráci s raziči divize 5 a Doprastavu vybu-
doval nejdelší podzemní lo no otevíraného úseku
462 metry dlouhý tunel Hněvkovský II. a na něj navazu-
jící 88,4 metru dlouhý železniční most. Všichni tak ispěli
k tomu, že cesta po železnici z Prahy do Olomouce bude
zase o pár minut rychlejší. Jejich práce však nebyla snad-
- v těsné blízkosti portotiž vede jediná silnice, která
spojuje blízkou obec Hněvkov s okolím a nebylo možna
ní dlouhodobě přerušit provoz.
Optimalizovatrať si ve složitých stavebních pomě-
rech na poměrně krátkém úseku mezi Zábřehem a Krasí-
kovem vyžádala kromě tunelu Hněvkovský II. i prorážku
dvou dalších tunelů a stavbu osmi nových mostů. Devate
-
náct dalších bylo zrekonstruováno, stejně jako dvě želez-
niční stanice a jedna zastávka. Na financování stavby za
více než 4 miliardy Kč se podílela Evropská unie spolu se
Státním fondem dopravní infrastruktury a Ministerstvem
dopravy České republiky.
Slavnostního zahájení provozu na optimalizovaném
úseku trati se častnili představitelé státních orgá
i regionálních institua zástupci dodavatelských firem
včetně Metrostavu, kteří většinou do Zábřehu přijeli nej-
novější vlakovou soupravou Pendolino.
Právě její vozy s naklápěcími skříněmi budou moci
výhody nového úseku železnice využít nejvíc, protože jím
budou projíždět rychlostí až 160 km/hod.
Stavba svůj cíl splnila. Zlepšila parametry železniční
trati, zmodernizovala její stavební i technologické části
a zvýšila nejvyšší dovolenou traťovou rychlost. Mohli
se o tom přesvědčit i všichni pozvaní, kteří po úvodních
proslovech, utažení posledního šroubu a slavnostním
přesižení pásky vyrazili na prohlídku trati v historickém
vlaku taženém parní lokomotivou.
Více informací najdete ve fotoreporži na straně 4.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
strana 3
Z P R A V O D A J S T V Í Z D I V I Z Í
Postavit mnoho bytů naráz není snadné
1
Z Prahy do Olomouce o šest minut rychleji
2
3
4
Soutěž Stavba roku dosáhla dospělosti
Veřejná neanonymní soutěž Stavba roku, kterou pravidelně vyhlují ABF Nadace pro rozvoj architektury
a stavitelství, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, Svaz podnikatelů ve stavebnictví v ČR, vydavatelství Eco-
nomia a časopis Stavitel, vloni úspěšukoila dětská ta a letošním jubilejním patnáctým rkem vstou-
pila do dospělosti. Stejně jako v předchozích letech se o její ceny budou ucházet také projekty, které realizoval
Metrostav. Letos je jich do soutěže ihlášených hned det a čtyři další se hlásí do soutěže Dopravní stavba
roku 2007, kterou pořádá Ministerstvo dopravy ČR spolu se Státním fondem dopravní infrastruktury. Stavbařům
z Metrostavu se ve vymezeném období podařilo dokončit řadu velmi zajímavých projektů, ktebylo možné do
souží ihlásit, protože vyhovují jejich náročným požadavkům na výjimečné dílo svým architektonickým vyz-
ním, přínosem, kvalitou stavebních prací, vhodně použitými materiály a jejich profesionálním zvládnutím, dobou
realizace a spokojeností investora či uživatele. Stavby postupně připomeneme tak, abychom přehlídku dokončili
ed veletrhem For Arch v Praze, na kterém budou vyhlášeny všechny nominované i vítězné projekty.
Hotel, který si váží genia loci
Představujeme stavby přihlášené do soutěže Stavba roku 2007
Název Hotel Mandarin Oriental Praque
Objednatel KARMELITSKÁ HOTEL, s.r.o.
Projekt AED PROJECT Architecture Engineering Design, a.s.
Doba výstavby leden 2004 – září 2006
„Málokdy se v Praze naskytne příležitost k rekonstrukci
tak rozsáhlého historického objektu, jako byl komplex
v Karmelitské ulici. Díky řemeslné dovednosti zde klasic-
kými technologickými postupy a z tradičních materiálů
do starého domu vrostl luxusní, modervybavený hotel,
který svým hostům ponechal íležitost vychutnat si
starobylé prostředí a kouzlo Malé Strany,“ charakterizuje
stavbu vedoucí projektu Ing. Miroslav Kašpar.
Komfortní tihvězdičkový hotel, odpovídajívyso-
kému standardu hotelového řetězce Mandarin Oriental,
vznikl dostavbou a propojením í rekonstruovaných his-
torických objektů valého dominikánského kštera ze
14. století. Stavbu v pražské Karmelitské ulici předczel
i doprovázel podrobný archeologický průzkum. Na zasta-
věné ploše kolem 5100 m² ny nový hotel kromě
zemí i 98 pokojů, originálních co do velikosti a dispozi-
ce, včetně reprezentativního mezonetového prezidentské-
ho apartmá se sešní terasou s výhledem na Hradčany.
Pokojový blok spojuje 35 metrů dlouhá podzemní
chodba s lázeňským provozem, v jehož moderním interi-
éru je citlivě začleněna původní renesančkaple. Pod její
skleněnou podlahou jsou viditelné nejstarší dochované
klady gotického kostela z 12. stole, které v optimálním
stavu udržuje speciální vzduchotechnika. Novostavba ve
dvoře, která slouží technickému zázemí včetně kotelny,
byla nár založena na základové spáře v hloubce
dvanácti metpod terénem a dva metry pod hladinou
spodní vody. Některé suterénní části hotelu proto chrá
vodotěsné uzávěry před extrémními stavy vody nedale
Vltavy. Součástí hotelu je i vstupní chodba s historickou
ížovou klenbou, která ipomíná dominikánskou historii
původních objektů. Rekonstrukci a dostavbu hotelu pro-
váděl tým divize 9 pod vedením Ing. Miroslava Kpara,
na ražbě podzemní chodby se podílela divize 1 a divize 6
zde provedla echny železobetonové konstrukce.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Metrostav_7_07.indd 3 4/10/07 4:13:20 PM
Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2007, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (243 ms)

Rendering Strana 4 (104346): (0/1) (235 ms)

Rendering Strana 3 (104345): (0/1) (273 ms)

Rendering Strana 2 (104344): (0/1) (272 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3172/vth121015-1.jpg

 i3172/vth121016-1.jpg

 i3172/bg104345.svg

 i3172/vth121017-1.jpg

 i3172/vth121014-1.jpg