Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2008, Strana 3
Aby se moderní vozy s naklápěcí skříní mohly pohybo-
vat po železnici rychlos120 km/h, musí t staré
trati estavě na moder koridory s evropskými
parametry. Divize 3 Metrostavu se na jejich optimali-
zaci podílí hned ve dvou zakázch, když ve sdruženích
modernizuje trať z Benešova do pražské Hostivaře. Za-
mco Ing. Jiří Baraš jako specialista a vedouMe-
trostavu ve sdružení v létě končí koordinaci projektu
Koridor Strančice – HostivA, Ing. Miloslav Havlíček
ve shodné pozici dokončí Optimalizaci trati Benov
Strančice až za více než dva roky. Na obou stavch se
Metrostav polí i dohodnutým objemem vlastních pra-
, který pro obě navazující části trati shodně zajťuje
tým divize 3 vedený Janem Kvítkem.
„Práce na obou stavbách provádíme i zachování
obousrného provozu po jedné koleji. Na téměř devate-
náctikilometrové trase Strančice Hostivař jsme již vybu-
dovali skoro 11,5 km protihlukových stěn (foto č. 2) o plo-
še 41 792 m², která odpovídá rozloze sedmi fotbalových
stadionů,“ vysvětluje Jan Kvítek a ve výčtu prací pokra-
čuje: Tento úsek byl rovinatější a budovali jsme na něm
mnoho různorodých objektů od podchodů a podjezdů až
po rekonstrukce nádražních budov či dodávku výtahů pro
novou ocelovou lávku na nádrí ve Strančicích, kterou
vyráběla divize 7. Tuž na celé trati probíjen úklid,
ejímky a odstrováípadch vad a nedoděl.“
Dvacet čtyři kilometry dlouhá železnice mezi Benešo-
vem a Strančicemi vede s výškovým převýšením většinou
sklaními zářezy, které je nutné rozšířit zejména v zatáč-
kách. Tým Jana Kvítka zde proto teď nejvíc pracuje na sa-
naci skal (foto č. 1). ed sebou však i zde výstavbu
protihlukových stěn, propustků, nových drážních staveb
i rekonstrukce svajících.
„Ze 429 stavebních objektů tady Metrostav vlastními
silami provede 39, říká Ing. Havlíček. Sdružení firem
Skanska ŽS, S a Metrostav na tomto úseku korido-
ru vybuduje kromě rekonstrukce železničního spodku
i svršku v rozsahu 53 km i nové trakční vedení a sdělova
a zabezpečovací zízení etsilnoproudých rozvodů.
Kromě sanace skal zde proběhnou i sanace mostků, pro-
pustků a přejezdů. Přeložky se dotknou inženýrských sí
i některých komunikací. Všechny stávající drážní objekty
uprame, nebo vybudujeme nové, jako třeba transfor-
movny v Benešově, Čerčanech a v Senohrabech.
Od října 2006, kdy práce na optimalizaci trati z Bene-
šova do Strančic zapaly, se už podařilo zmodernizovat
celý úsek od Benešova po výhybnu v Bedrči. Práce teď
pokrují směrem k Čerčanům a tým Jana Kvítka můžete
dnes nejspíš zahlédnout mezi železničními zastávkami
Pely a Senohraby, kde i výluce jedné koleje prová
sanaci přilehlých skal.
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
V devíti městech a obcích mikroregionu Radbuza byla
právě ukoena dostavba stávající vodohospodářské
infrastruktury podle projektu Čistá Radbuza. Sdruže-
firem Metrostav, SSŽ, OHL ŽS a Berger Bohemia,
vede týmem Ing. Radka Böhma z plzské oblasti
divize 1, tu celkem rekonstruovalo a intenzifikovalo
osm čistíren odpadch vod, vybudovalo 62 kilometrů
gravitačch a výtlných řadů, 23 čerpacích stanic
a více n2000 kanalizačních ípojek.
Projekt je ze tří čtvrtin financovaný EU a umožní obcím
splnit požadavky na kvalitu odpadních vod. Metrostav byl
lídrem sdružení a jeho divize 1 kromě koordinace ech
staveb přímo řídila práce v Dobřanech, Stodu, Holýšově,
v Líních a ve Zbůchu, kde vybudovala nové kanalizační řa-
dy a zrekonstruovala i čistírny odpadních vod, z nichž ta
největší v Dobřanech je od listopadu v úplném provozu.
„Všechny práce na čisrnách jsme prováli za pro-
vozu a bylo velmi náročné zkoordinovat postup stavby
s chodem čistírny,vzpomíná stavbyvedouBc. Tomáš
Lavička z plzeňské oblasti divize 1 a pokračuje: „Celá
zdejší oblast je poddolovaná a jtě před pár lety se z ne-
dalekých šachet odčerpávalo velké množství podzemní
vody. Po ukončení žby čerpání skončilo, a tak jsme se
tu setkali s velmi zavodněným podložím, jsou tu teku
písky, břehy se bortí, a proto jsme se dost potýkali se za-
kládáním třeba čerpacích stanic, které leží v blízkosti řeky
a mají základovou spáru až 5 metrů pod úrovní hladiny.
Kapacitu převážně gravitační ČOV v Dobřanech zdvoj-
násobilo vybudovádruhé biologické linky a instalace
mechanicho separátoru pevných nistot Huber a vý-
konné odstředivky tekutých kalů. Provoz řídí počítač, kte-
rý monitoruje kvalitu vypouštěné vody a umožňuje zpětně
vyhledat echny údaje o jech průtocích a hodnotách.
„I když tu zam ješ nem tako trávníky, jako
dřív, je tu nejmodernější technologie a mnohem snazší
práce,“ říká Jiří Pešek, který v čistce pracuje a velmi
oceňuje i její nově vybudované sociální zemí.
sledky práce divize 1 i všech dalších společností
ve sdružení už dnes mohou ocenit nejen obyvatelé dotče-
ných obcí, ale i všichni, kteří bydlí dál po toku řek. Těm
em už v nich proudí o hodčistší voda.
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVI
Optimalizace trati z Benešova do Hostive
1
Z Dobřan už teče do Radbuzy jen čistá voda
Divize 4 zahájila stavbu silnice v centru Ostravy
2
Valcha se těší na první kanalizaci v historii
V obci Valcha nedaleko Plzně zatím odpadní vody končí
v žumch a v septicích. Divize 1 tu však už v srpnu do-
končí nový sysm splaškové kanalizace, jenž spolu se
stavbou vodárenského souboru Vinice buduje v rámci
projektu Čistá Plzeň.
Na projektu, který za významné finanční pomoci EU
doplní vodohospodářskou infrastrukturu Plz a jejího
okolí, se Metrostav podí ve sdružení spolu s firmami
HOCHTIEF CZ, SSŽ, TCHAS a Strabag. Stavbu na Valše
řídí a koordinuje tým divize 1 z plzeňské oblasti v čele
s Ing. Miroslavem Záhořem a etinu prací tam vlastními
silami provádějí pracovníci pražského provozu inženýr-
ských sítí divize 1 pod vedením Ctirada Mazance.
„V obci jsou od konce ledna položehlavní kana-
lizřady, tedy 7,2 km gravitačních stok ze sklolaminá-
tového potrubí a 1,9 km kanalizačních výtlaků z tlakové
litiny s ti železobetonovými přerpávacími stanicemi.
V únoru jsme zahájili pokládku 454 ípojek, které u s
ve formě prodloužených odboček investor objednal pro
úplně všechny nemovitosti v obci,“ vysvětluje Ing. Záh.
„Od hlavního řadu tedy budujeme přípojky směrem k po-
zemkům občanů, ale jen do vzdálenosti nejvýše 1,5 metru
za hranu komunikace, abychom v rámci projektu mohli
provést definitivní opravy povrchu vozovek.“
V soasnosti je hotova více než polovina odboček
a byly zahájeny práce na definitivních vozovkách (foto).
V čerpacích stanicích je osazena veškerá technologie
a zbývá jen odzkoet enos dat mezi stanicemi a bu-
doum provozovatelem kanalizační sítě,“ říká Ing. Záhoř.
„Kanalizace je navržena s rezervou a v budoucnu by měla
splašky z Valchy, nedaleké obce Lhota a z plánované nové
výstavby oddět es litický srač do čistky odpad-
ních vod, aby toky v okolí Plzně byly co nejčistší.
Práce na vodárenském souboru Vinice jsou také
u konce vodojem s objemem 2 x 6000 je hotový
a zasypaný. „Dokončujeme oplocení vodárenského areálu
a pracujeme na jeho komunikacích, jejichž dokončení nám
pozdržely eložky inženýrských tí, které jsou odlišně
umístěné, než předpokládala projektová dokumentace,
říká Ing. Záh. V květnu práce uzavřeme posledními
sadovými úpravami a po provedení zkoušek datových
přenosů hotový vodárenský soubor Vinice předáme zhru-
ba v poloviletošního června.“
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
Na konci lského roku divize 4 usla ve výběrovém
řízení na stavbu silnice I/56 v úseku Ostrava Prodlou-
žená Místecká. Konktně jde o realizaci I. a II. etapy
stavby čtyřproudé rychlostní silnice o celkové délce
2522 metrů, na které by v budoucnu la navázat ještě
Prodloužená Místecstavba III. Metrostav bude tuto
ležitou silnici stavět jako vedoucí sdružení ve spolu-
práci s firmami Strabag, Max Bögl a FIRESTA.
Rychlostní silnice Prodloužená Místecká bude prochá-
zet centrem Ostravy a spojí již dnes fungující úsek dálni-
ce D47 s rychlostní silnicí R56 vedoucí z Frýdku-Místku
do Ostravy. Přes 12 km dlouhý úsek R56 mezi Frýdkem-
-Místkem a Ostravou dnes využívají nejen obyvatelé obou
měst, ale slouží i k dopravě do blízkých Beskyd.
Prodloužená Místecká je dlouho očekávanou stavbou,
protože výrazzlepší dopravu v centru Ostravy i okolí
města. Na stavbu bylo vydáno územní rozhodnutí
v polovině roku 1998, koncem roku 2002 zpracovala firma
VPÚ DECO dokumentaci pro stavebpovolení. Zahájení
stavby však dále odsunuly problémy s pozemkem bývalé
firmy Transkorekta. Nicméně e se podilo vyřešit,
proběhlo výběrové řízení a divize 4 Metrostavu v polovině
ezna letošního roku evzala staveniš.
Zajili jsme práce na vytyčestavby a začali s í-
pravou území. Právě probíhá odlesnění, demolice a skrýv-
ky ornic. Souběžně s tím pracujeme na realizační doku-
mentaci stavby,“ popisuje Ing. Michael Dibon postup
prací. „Pokud nás nepotká žádné překvapení, přičemž při
realizaci stavby ve stě lze pod zemí očekávat cokoliv,
měl byt letošní harmonogram splněn tak, jak bylo do-
hodnuto s investorem, Ředitelstvím silnic a dálnic ČR.
První dstavby prodloužestecké budou po do-
končení, které harmonogram stanoví na říjen 2010, měřit
2522 metrů. Součástí první, o celkové délce 1310 m, bude
mimoúrovňové křížení Mariánskohorská se čtyřproudou
silnicí I/58. „Bude to zajímastavba, protože zde bude
použito mimoúrovňové křížení ve formě kruhového ob-
jezdu (foto uprostřed), na kterém bude umístěn most
objekt ve tvaru Y. Ten navazuje na mi realizovanou
mostestakádu o pěti polích, jež prochází přes podnik
Osramo Vlček a dál mostem ekračuje koleje a vlečky
u výjezdu z nákladového nádraží, popisuje stavbu Ing. Di-
bon. Stavba bude podle něj rozhodně zajímavá a náročná
i díky tomu, že ed realizabude eba provést 17 940 m
přeložek inženýrských sítí i kabelů Českých drah.
Součástí první stavby je kromě mimoúrovňového kří-
žení Mariánskohorská i sedm dalších mostů, železniční
trať o délce 241 metrů a opěrné a protihlukové stěny. Dru-
stavba čtproudé komunikace bude měřit 1212 metrů
a bude mimo jiné zahrnovat i mosty o celkové délce
126 metrů a opěrné zdi. Druhá stavba byla oproti původ-
nímu záměru zkrácena o stavbu Prodloužená Místecká
stavba III., jež součásje podchod stní komunikace,
opěrná stěna i rekonstrukce a rozšíře Cingrovy (s-
tecké) ulice mezi křižovatkami s ulicemi Českobratrská
a 28. října. Realizace této třeetapy stavby je plánována
na obdoezen 2009 až listopad 2010.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
1 2
Metrostav_07_08.indd 3 4/9/08 9:58:58 AM
Metrostav Metrostav 07/2008, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 07/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2008, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (726 ms)

Rendering Strana 4 (104260): (0/1) (727 ms)

Rendering Strana 3 (104259): (0/1) (773 ms)

Rendering Strana 2 (104258): (0/1) (772 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3151/vth120929-1.jpg (3x)

 i3151/vth120930-1.jpg (3x)

 i3151/bg104259.svg

 i3151/vth120931-1.jpg (3x)

 i3151/vth120928-1.jpg