Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 3
Práce nastav
Doba odpopisu smlouvy sinvestorem kuvedení díla
do provozu trvá u dopravních staveb často i kolik
let. Upátého provozho úseku trasy Apražského me-
tra zDejvic do Motola zabrala pět let, tři měsíce, dva
týdny ajeden den – od22.prosince 2009 do6.dub-
na2015, kdy metro V.A zalo sloužit vejnosti. Ta-
to strana připomíná okamžiky, které doprovázely její
stavební část. ZaMetrostav ji vedl tým divize 8 včele
sředitelem výstavby Ing.Miroslavem Filipem.
Ražba jednokolejných traťových tunelů postupovala
pomocí plnoprofilových zeminových štítů – S-609 Tonda
aS-610 Adéla – odfirmy Herrenknecht. Probíhala pod
taktovkou divizí 8 a5, jejichž tým vedl Ing.David Cyroň.
Oba šty zahájily svou práci naVypichu, kde je strojníci
sestavili vmontážní jámě
Tonda vyrazil doDejvic 12. dubna 2011, Ala jej násle-
dovala stříměsíčním odstupem. Už vzáří 2011 se ale oba
stroje potkaly vprostoru budoucí stanice Petřiny
Výsledek práce – kruhový tunel vyztený železobetono-
vým segmentovým ostěním zuniverzálních prstenců
Ze čtyř nových stanic nametru V.A byla jen jedna hlou-
bená (Nemocnice Motol) astavěl ji partner Metrostavu
vesdružení spolnost HOCHTIEF CZ. Ostatní byly raže-
né pomocí NRTM. Navýstavbě metra se polely stovky
pracovků Metrostavu ze všech jeho divizí i centrály,
svýjimkou divizí 2 a9. Podrobnější informace o metruV.A
najdete nawww.metrostav.cz anafiremním intranetu.
Petřiny vznikly díky tunelářům divize 5
Stanici Nádraží Veleslavín budovala Subterra
Volno na stav
Čas od času dělníci a technici na stavbě metra V.A
zastavili práce a podzemní prostor vyklidili, aby do
j umožnili nahlédnout nepovolaným, kterým je jin-
dy vstup na staveniště přísně zakázán. Zamco do
informho střediska, kde návštěvky seznamoval
sprojektovou dokumentací díla, postupem prací, foto-
grafiemi stavby čimodelem TBM Ing. Jan Prosr zdivi-
ze 8, přišlo asi pět tisíc lidí, na stavbu jich při růzch
akcích zavítalo více než desetkrát tolik.
ky práci zastnanců zejména zdivizí 5 a 8 i pra-
covníků z útvaru vztahů k veřejnosti, kteří akce připra-
vovali a zajišťovali, si už v červnu roku 2011 mohlo na
8500milovníků techniky prohlédnout na Vypichu Adélu.
Hotovým tunelem z Veleslana na Vypich se pak v led-
nu2013 prošlo podle odhadu téř 17 500 návštěvků
Lidský had se ve stejnou dobu protáhl i rozestanou
stanicí Nádraží Veleslavín. Poslední den otevřených dveří
se konal vříjnu 2014 a zamířilo na něj asi 14500 hostů
Podzemí lákalo i exkurze – jeho prohlídky si plánovaly
školy, ale i odborníci. ZČeska i ze zahraní
Rozestavěná stanice Petřiny se na jeden večer proměnila
také vbiograf, aby vjejích syrových kulisách autoři zá-
žitkového projektu Cinema Royal protli 4. ktna 2014
americký sci-fi film Total Recall v hlavní roli s Arnoldem
Schwarzeneggerem. Zhdlo jej přes 300 diků, kteří se
na neobvyklou akci sjeli zcelé republiky. Aby se jí mohli
častnit, museli zdolat přes 200 schodů.
Pět set lidí přišlo o den později na koncert orchestru Berg
ktí návšvci projeli tunely daleko dřív než ostat
Metrostav opět prodloužil Stavbu 20. stole
Stavební část metra V.A vezkratce: stavební délka úseku 6134 metrů; čtyři nové stanice (Bislavka, Nádraží
Veleslavín, Peiny, Nemocnice Motol); investor Dopravní podnik hl. m. Prahy, zhotovitel Sdrení metro V.A
(Dejvická – Motol), vedoucí účastk sdrení Metrostav, člen HOCHTIEF CZ; ředitel výstavby Ing.Miroslav Fi-
lip zdivize (D) 8 Metrostavu; zhruba 50 větších dodavatelských firem; celkem na170 subdodavatelů; průběžně
450550pracovků; osm minut jízdy. Práce Metrostavu (MTS) podrobněji:
Traťové tunely byly poprvé v České republice re
pomocí moderních plnoprofilových tunelovacích strojů
(TBM), zeminových štítů S-609 Tonda a S-6010 Adéla:
Plocha výrubu 29 m
2
lka tunelu 2 x 4177 m
Průměr řezné hlavy 6008 mm
lka se závěsem 102 m
Hmotnost se závěsem 800 t
Doba ražby: Tonda 596 d
Adéla 503 dní
Počet prorážek celkem 12
Odžená hornina 250000 m
3
Počet segmentů ostění 32400 ks
Realizace sdrení divizí 8 a5
Osádka stroje (ize Subterry) 4 x 10 specialistů
íprava astavba celkem es 200 odborníků
Vedoucí projektu (VP), závodní Ing.David Cyroň, D5
Zástupce VP Ing.Tomáš Dan, D8
Martin Herrenknecht 26. listopadu 2012 řekl: „Společnost
Herrenknecht AG jako dodavatel TBM blahoeje Metro-
stavu za excelentní výkon korunovaný dnešní unikát
prorážkou dvou TBM najednou dostejného místa (foto
č. 1). Stroje, které měly dílenskou přejímku v prosinci
2010 aveznu 2011, dosáhly maximálního denního vý-
konu 30 (Tonda) a39 metrů (Adéla) abez poklesů napo-
vrchu pracovaly ipod desetipatrovými domy. Metrostav
prostě při plánování aražbách TBM odvedl smimořád
schopmi lidmi výbornou práci. Mohu vás ujistit, že díky
tomu teď paí dosvětové ligy tunelářských firem.“
Stavební jáma E1
Hlavní účel vytažení TBM
Realizace sdrení divizí 8 a5
Vedoucí projektu Ing.Jiří Břichňáč, D5
Zástupce VP Ing.Tomáš Dan, D8
Trojlodní stanice Nádraží Veleslavín
Realizace sdrení D8 MTS aD2 Subterra (SBT)
Hlavní subdodavatel Subterra, D1, D2
Vedoucí projektu Metrostav Ing.Petr Chamra, D8
Vedoucí projektu Subterra Ing.Petr Bican, D2
VP – ražená část NRTM Ing.Jan Panuška, D1 SBT
Jednolodní stanice Peiny ražená NRTM
lka stanice 217 m
Plocha výrubu 256 m
2
Objem výrubu 57000 m
3
Mnství betonu os 34900 m
3
Mnství výzte os 2170 t
Hloubka nástuptě pod terénem 35 m
Realizace sdrení divizí 8 a5
Vedoucí projektu Ing.Jan Štoncner, D8
Zástupce VP azávodní Ing.Miroslav Vlk, D5
Zástupce VP pro železobetony Milan Špička, D5
Využim průzkumného díla – 220 m dlouhé štoly Mar-
ta – mohli razi divize 5 stanici Petřiny (foto č. 2) vyrazit
ed příjezdem TBM, čímž výrazně ušeili čas. Tunelovací
stroje se pak touto stanicí i všemi ostatními protahovaly.
Eskatorový tunel se zde razil vesklonu 30 stupňů, který
byl na stavbě zhlediska výškového vedení nejí.
Propojky atryskové injektáže
Plocha výrubu 28,5 m
2
lka propojek 12 až 15 m
Počet propojek 15 ks
Vedoucí projektu Ing.Jiří Břichňáč, D5
Kolejové betony asvršek
Vedoucí projektu Ing.Tomáš Dan, D8
Výtahy aeskalátory (foto č. 3 Nemocnice Motol)
Počet v ýta 13 ks
Nejvší zdvih (Bislavka) měř 28 m
Počet eskalátorů 16 m
Nejdeí eskator (Petřiny) 84 m
Vedoucí projektu David Hlač, D8
Samostatná zazka divize 8 vysoutěžená vrámci tech-
nologické části stavby metra V.A, jejímiž zhotoviteli byly
firmy Skanska aAŽD Praha.
Vestanicích, které nestavěl Metrostav vlastmi sila-
mi, pracovali jeho koordinátoři:
Bořislavka, úpravy st. Dejvická Václav Slenka, D8
Nemocnice Motol Jiří Kuba, D8
ky paí všem, kdo se naúspěšné stavbě poleli.
strana 3
1
2 3
kilometrů je dohromady délka jednokolejných
advoukolejných tunelů metra vPraze, najejichž výstav
pracoval Metrostav.
130
Metrostav_07_2015.indd 3 17.04.15 13:12
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (375 ms)

Rendering Strana 4 (102761): (0/1) (369 ms)

Rendering Strana 3 (102760): (0/1) (401 ms)

Rendering Strana 2 (102759): (0/1) (401 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2988/vth119102-1.jpg

 i2988/vth119103-1.jpg

 i2988/bg102760.svg

 i2988/vth119104-1.jpg

 i2988/vth119101-1.jpg