Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 1
Vodohospodářská stavba nemusí stát uvody
První etapa protipovodňových opaení napolské vodní
drži Nisa (Jezioro Głębinowskie) se chýlí kekonci.
Stavbi řízení týmy z divizí 6 a4, které zde pod vede-
ním Ing.Davida Štochla působí vdodavatelsm sdru-
žení, už téř dokoili výstavbu bočního přelivu včet-
ně jeho přemostění. Dnes nejvíc pracují naobjektech,
které původní zakázku Metrostavu rozšířily – namo-
dernizaci hlavního výpustného objektu, ochranné hrázi
asanaci návodní strany hráze vodního díla.
„Bní přeliv, který připomíná asi 190 m dlouhý a3 m
vysoký pětipolový klapkový jez, umožní upustit vodu zná-
drže vpřípadě ohrožení měst Nysa aOtmuchów povodní.
Je to tedy vodohospodářská stavba, aitom ji nebudu-
jeme vbezprostřední bzkosti vodní plochy, ale nasuchu
jako soást ochranné hráze. Most, který právě dodělává
divize 4, propojuje šest dutých pilířů přelivu, vnichž jsou
umístěny strojovny ovládání klapek,“ popisuje stavbyve-
doucí Ing.Václav Ravý zdivize 6, který práce řídí.
Ubho přelivu (foto č. 1) zbývá divizi 6 dokončit
jen část fad, podlahy, prvky automatického ovládání či
cílovou trafostanici. Naemostění dělníci pracují třeba
nadešťové kanalizaci, osvětlení anájezdech.
Divize 4, jejíž tým vede Ing.René Kolebač, má ješ
zaúkol přestavět most přes hlavní výpustný objekt včet
demolice stávajícího přemostění adoplnit jej spodní láv-
kou. Tato část stavby už přímo souvisí sdrží, aproto
byla rozdělena nadvě etapy, aby voda mohla odtékat.
První část nosných konstrukcí mostu i vky (foto
č.2) je od loňského září hotová, a to dostejné fáze jako
u přemostění bočního přelivu. Ocelové konstrukce pro
druhou etapu výstavby ale zatím namonž čekají. Tato
část stavby má totiž zpoždění, které souvisí s m, že
lídr původho sdružení ukoil činnost ajeho dílo musí
evzít adostavět Metrostav afirma Bilfinger Berger Bu-
downictwo. Iproto se stavba zřejmě protáhne přes pláno-
vaných 33měsíců, ikdyž bní přeliv, zakterý odpovídá
Metrostav, by měl být hotový vtermínu, letos včervnu.
„Panují tu jiné zvyky než u nás, s čímž jsme moc nepo-
čítali. Správce stavby má třeba větší odpovědnost achce
odsouhlasit každý materl před jeho použim, ato včet
takových věcí, jako je štěrkopísek. Poláci také v neděli
nepracují. Přesvědčit je, aby přišli nastavbu, je obž
azískat beton úplně nemož,“ uzavírá Ing.Ryšavý.
red–, foto František Vilk
Strategická konference 2015
Materiály ze Strategické konference Skupiny Metrostav
naleznete na http://skupina.metrostav.cz/strategie. Web
obsahuje i projev prezidenta Skupiny Jiřího Bělohlava
shodnocením podnikatelského prostředí, etickými tématy,
výčtem velkých projektů a výzvou ke generační obměně.
Národní muzeum
Ve středu 15. dubna
podepsal ředitel divize 9
Ing. Petr Zábský smlouvu
na rekonstrukci historické
budovy Národního muzea
vPraze. Metrostav ji provede
jako lídr sdružení, ve kterém
jsou jtě zastoupeny firmy PMSTAV a IMOS Brno.
Opravy by měly skončit za 42 měsíců. Podrobnosti příště.
Šest kilometrů islandským masivem
lka tunelu Nofjörður, který na Islandu zportálů
Eskifur a Fannardalur razí tým Ing. Aleše Gotharda
zdivize 5, překročila 3. dubna 6 km. Zdař Bůh!
Slovenský úspěch
Kolegové z divize 4 získali
čtyři nové silnní zakázky
na Slovensku. Vokrese
Galanta opraví téř 13km
komunikací I/62 aI/75
abudou pracovat takéna
I/59 uDolho Kubína, I/65
uMartina a I/73 u Lipků, kde v součtu obnoví asi 18,5 km
silnic. Vše včetně mostch objektů a křižovatek.
Založení dceřiné společnosti v Polsku
Dopolského obchodního rejstříku byla 15. dubna
zapna spolnost Metrostav Polska S.A. se sídlem ve
Varšavě. Dojeho představenstva byli zvoleni Ing.Radim
Čáp, Ph.D.,Ing.Martin Kulhavý, Ph.D., aArtur Ząbik. Cílem
firmy, která je 100% dceřinou společností Metrostavu, je
rozšířit jeho podnikání napolsm trhu aust vsoužích
ipři realizaci významch stavebch projek.
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁL
Velikonoce omladily metro
Technologické stavby
Ing.Michal Tvrk zdivize 8 řídí naz dva projekty, je-
jichž náplní je přežně nebo zcela technologie. Ový-
stavbě skladů kyseliny sírové adusičné pro společnost
Lovochemie v Lovosicích jsme už psali. Teď přišla
nařadu zazka pro firmu EURO-Šarm veSlatiňanech,
kde jeho tým instaluje nové technologické zařízení pro
skladoní, stáčení aplní hořlavých kapalin.
Vpátek 27. března jsme přesně podle plánu usadili
všech šest nových stokubíkových dvouplášťových zá-
sobníků (foto), které teď musí dodavatel stavební části
la zasypat, prote budou podzemní,“ říká Ing.Tvrdík.
Teprve pak začnou technologové provádět potrubní roz-
vody do čerpadlovny, odkud je rozvedou k výtokovým
armaturám umísm vnovém objektu skladovací haly.
Zásobky mají dohromady 15 komor akaždá znich
bude mít samostatné čerpadlo – pro sčení automobilo-
vých iželezničních cisteren akplnění hořlavých kapalin
doepravních obalů. Jedna komora bude nac celním
skladem pro míchání denaturační směsi, jež docisteren
poputuje přes ověřený průtokoměr. Součástí projektu
je i instalace sedmého zásobníku – havarijní jímky pro
sklady hlavých kapalin apro manipulační plochy. Pro
Metrostav originální technologická stavba skončí vzáří.
1 2
Ptáme se: Ing. Miroslava Filipa,
ředitele výstavby z divize 8 str. 2
Speciální zakládání na stavbě firmy
BeMo v Karlsruhe str. 2
Zajímavá zakázka
umladoboleslavského letiště str. 2
Slavnostní setkání pod Prahou 6
svýletem do Motola str. 4
Metrostav opět prodloužil
Stavbu dvacátého století
více v článcích na str. 3
21. dubna 2015 / 7 / XXVII
Letní pomzka zmladila nejen české ženy, ale i pražskou podzemní dráhu. Její prný věk totiž 6. dubna snížilo otevření prodloužené trasy metra A zDejvic do Motola. Slav-
nostního otevření nového úseku se kromě premiéra ČR Bohuslava Sobotky, pritorky hl. m. Prahy Adriany Krčové či genelního ředitele Dopravho podniku hl. m. Prahy
Jaroslava Ďure a dalších hostů zúčastnil i obchodní ředitel Metrostavu Ing. Milan Veselský (foto vpravo) jako zástupce dodavatelů, kteří metro V.A postavili. Podrobji dále.
Mosty pro rezidenci
Montéři zprovozu ocelových konstrukcí divize 3, vede-
ní stavbyvedoum Ing.Vladimírem Benešem ztýmu
Ing.Daniela Riedla, zvedli aosadili i poslední dva oí
ocelové nosky, nakterých Strahovský tunel překle-
nou křídla rezidence Sacre Coeur II. Celou její stavbu
řídí tým divize 9 nově v čele s Ing. Filipem Křesťanem.
Omanipulaci sprvními dvěma nosníky informovaly
minulé noviny. Třetí konstrukci shmotností 275 tun kole-
gové zvedli pomocí mobilního jeřábu (foto) arozpěrných
teleskopických trubek v úterý 7. dubna – za 15 hodin.
Poslední, stejně těžký nosník se dostal na své místo
hned následucí den – aodvě hodiny rychleji. Společně
vytvořily základ delšího přemostění Strahovského tunelu
pobž Holkovy ulice. Doobou mostů, vyztených příč-
ky avzpěrami, anad ně teď budou moci stavbi zít
budovat boční křídla bytové rezidence.
Metrostav_07_2015.indd 1 17.04.15 13:12
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (463 ms)

Rendering Strana 2 (102759): (0/1) (51 ms)

Rendering Strana 1 (102758): (0/1) (80 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2988/vth119101-1.jpg (3x)

 i2988/bg102758.svg

 i2988/vth119102-1.jpg (3x)

 i2988/vth119103-1.jpg (2x)

 i2988/vth119104-1.jpg (2x)