Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 4
Slavnostní setní pod Prahou 6 svýletem doMotola
Naprodloužení podzemní dráhy čekali cestující vPraze bez měce sedm let. Jejich první jízdě ponom
šestikilometrovém úseku metra V.A se čtyřmi novými stanicemi (foto č. 1 – Petřiny) předcházelo slavnostní
oteení díla následované jeho prožďkou. Mimo jich se akce zúčastnili igenerální ředitel Metrostavu
Ing.Pavel Pilát aobchodní ředitel spolnosti Ing.Milan Veselský (foto č. 2 zleva). Prská primátorka Adriana
Krnáčová si celý úsek – výsledek práce stovek kolegů zMetrostavu amnoha jiných – prohlédla vdoprovodu
genelního ředitele Dopravního podniku hl. m. Prahy Jaroslava Ďuriše apremiéra ČR Bohuslava Sobotky (foto
č.3 zleva). Fotografzachytil 6. dubna při rozhovoru také předsedu dozorčí rady Metrostavu Ing.Jindřicha Hesse
se specialistou divize 8 Ing.Borisem Šebestou (foto č. 4 zleva). Protože lídrem sdružení, které stavební část metra
V.A vybudovalo, byla pvě divize 8 Metrostavu, sli se vpodzemí ijejí ředitel zdoby, kdy výstavba začala –
Ing.Pavel Šrámek, asoučasný – Ing.Ivo Vrbka. Nemohl zde chyt ani ředitel výstavby metra V.A Ing.Miroslav
Filip (foto č. 5 uprostřed) adalší kolegové, kteří se nakvalitně aas dokoené zakázce podíleli. Poprohlídce
nových stanic Bořislavka (foto č. 6), Nádraží Veleslavín (foto č. 7, foto č. 8 vestibul) iNemocnice Motol (foto č. 9) si
ítomní popřáli, aby se brzy znovu setkali. Nejraději nastavbě trasy metra D, kde by opět mohli spolupracovat – ku
prospěchu 175000 obyvatel jižních částí Prahy, kterým by „Déčko“ uleilo dopravu atím iživot.
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Život kolem tunelů III
Ing. Ermína Stehka vyslal v roce 1983 Metrostav
doIráku, aby pracoval narekonstrukci tunelu Derben-
dikhan. Jeho vzpomínky pokračují už poetí...
V Bagdu jsem nakonec díky kontraktu Pragopro-
jektu strávil dva roky. Více nli rok tam se mnou byla
celá rodina včetně 10leté dcery a 8letého syna. Bydleli
jsme sdalšími československými experty vkempu, který
sloil Francouzům pro výstavbu let. Ubytování proto
bylo navysoké úrovni – měli jsme dobře vybavený dům,
vkempu byl bar, ban, tenisové kurty ahřtě nasquash.
ti dodnes natamější pobyt rády vzpomínají.
Irák byl vtu dobu turistickým rájem, navštěvovali jsme
tisíce let staré památky, kde smi nebyli žádní turis.
Jezdili jsme podle map, které nakreslili kolegové, často
es poušť, byly to úžasné zážitky. Bohužel některé zhis-
torických staveb byly pozími událostmi zničeny jako
eba Jonášova mešita vMosulu, kterou bylo možné jako
snad jedinou navštívit, protože Jonáš byl ikřeanským
světcem. Asyrské sochy vNinive, chrám vHae adaí
jsou posledními oťmi Islámského státu.
NaSORB jsem vkanceláři sel siráckými inžerka-
mi (muži bez protekce byli nafrontě). Byly velmi přátelské,
rád naně vzpomínám aje mi líto, jak to vIráku dopadá.
Ale některé zážitky zj byly „zvštní“. Třeba když jsem
jednou ráno přišel dokanceláře, sel tam náš arabský
šéf (nikdy předm se to nestalo) amluvil skolegymi.
Ato bylo naposledy, co jsme ho vili, zakolik mě
lo naSORB vdní video, nakterém byla zaznamena
poprava jeho, předchozího prezidenta SORB (vté době byl
starostou Bagdádu!) ajeho náměstky. Důvodem bylo
braní úplatků. Definitivní řešení...
Měl jsem inebývalý profesní zážitek, když jsem dostal
za úkol čistě pro vojenské účely vyprojektovat napla-
vovaný tunel pod přístavem Basra. A protože jsem byl
„expert“, nikoho nezajímalo, že jsem ztéto oblasti neměl
zkenosti. Musel jsem ho navrhnout nejen včetně třeba
trání, ale také ochrany proti bomm. Stím mi zn
pomohl manuál, který jsem nel vkanceři ajenž měl
nasobě ratko „PENTAGON LIBRARY, TOP SECRET“...
Zajímavé byly také porady – seděl jsem vesvé kance-
ři ainžerka, pro kterou jsem pracoval, byla vevedlejší
místnosti naporadě sgenely asdotazy vždy chodila
zamnou. Vše se nakonec vyprojektovalo veformě studie,
akdyž nadaí stupeň díla přijela zČSSR skupina inžený-
, už jsem byl ztky doma uMetrostavu.
Tři–dva–jedna–start
Vestředu 8. dubna odstartoval 3. ročník dobrodruž
decko-populární soutěže Expedice vesmír. Je určená
pro mladé kosmonauty vevěku od10 do15 let, apro-
tože mezi její pořadatele patří mimo časopis Vesmír
aFyzikální ústav Akademie věd iELI Beamlines, stal
se jedním zjejích partnerů také Metrostav.
„KZemi se blíží asteroid oprůměru 4 km a vroce 2045
se s ní srazí. Už dnes ale hleme posádku rakety, která
kasteroidu poletí, prozkoumá ho anazákladě informací
ohorninovém složení se jej pokusí zkolizní dráhy odklo-
nit,“ zní vezkrácené verzi legenda letošní Expedice.
Její první ročník se konal v roce 2004 a účastníci
tehdy leli nasíc. Vloni se jejich následovníci vydali
nakometu Čurjumov-Gerasimenko. Třetí ročník vyvrcholí
opzdnich simulovaným letem kasteroidu azáchra-
nou civilizace spomocí nejvýkonnějšího laseru nasvětě.
Ten začne fungovat už letos napodzim vlaserovém centru
ELI vDolních Břežanech (foto), jehož výstavbu vesdre-
ní zajťuje tým divizí 3 a9. „Víme, že první ročník soutěže
nasměroval některé finalisty kestudiu oborů souvisejících
sfyzikou atechnikou. Metrostav dlouhodobě podporuje
studenty vysokých a sedních škol technického za-
ření, nyní svou pozornost zaměřil inamladší,“ vystlil
ředitel divize 3 Ing.Martin Plch. Podrobnosti o souži
jsou nawebu expedice.vesmir.cz včetně přihlášky, která
že být zajímavá ipro děti zaměstnanců Metrostavu.
Vzdělávejte se doma
V minulém období bylo jen několik semiřů z nabídky
Centra vzdělávání Skupiny Metrostav (CVSM) zazo-
no do systému celoživotho vzdělávání ČKAIT urče-
ho pro autorizované osoby. Díky zvýšené spolupráci
zaměstnanců útvaru vzlávání a úseku výrob-tech-
nického ředitele Metrostavu s Českou komorou autori-
zovaných inžerů a techniků činch ve výstavbě se
jejich pet teď výrazně zvyšuje.
Naše zaměstnance tyto akce obohacují o důležité
informace i poznatky z praxe. Autorizovaným osobám
přinášejí příležitost získat jejich absolvováním cenné
body do systému celoživotního vzní ČKAIT – navíc
v domácím prosedí. Tyto odborné technické semináře
jsou věnovány velmi širokému spektru znalostí, které naši
technici potřebují pro kvalitní realizaci staveb.
Za značného zájmu už proběhly semináře k tematice
podlah nebo vad projektové dokumentace. Na další měsí-
ce letho roku jsou připraveny akce zaměřené na pro-
blematiku navrhoní a realizace izolací, základy stavební
fyziky či na vodonepropustné konstrukce ze železobetonu.
Nabídka CVSM se bude dále rozrůstat. K již probram
matům se bude centrum vzní vracet na základě
poptávky zaměstnanců či jednotlivých společností Sku-
piny Metrostav. Celou nabídku odborných technických
seminářů najdete na http://skupina/ukr.
Mgr. Zdeněk Kostříž
Tři otázky pro...
Jaroslava Zahradníka, vedoucího útvaru osobní dopra-
vy zdivize 11. Obšírněji naně odpol vrozhovoru,
který poskytl pro druhé letní číslo odborného maga-
nu pro efektní správu ařízení vozových parků FLEET
firemní automobily.
Jak velký je vozový park Metrostavu ajak je složený?
Metrostav má zhruba 460 osobních alehkých užitkových
vozidel do3,5 t, která jsou vess pořízena naoperativní
leasing. Kraluje mezi nimi škodovka (foto), těch je něco
lo přes 300 avšechny mají turbodiesely. Vkategorii
žných referentských vozidel vede Škoda Fabia Combi.
Po rozšíření modelové řady jsme do nabídky zařadili
i Rapid. Manaži řídí Škodu Octavia, zástupci ředite
jezdí v superbech. Topmanagement potom poívá vo-
zidla SUV sední třídy. V zahraničí řešíme situaci případ
od případu. Pro zakázku vpolské Varšavě máme třeba
část poebných vozidel od polské leasingové společnosti
azbytek je z našeho fleetu. Nákladní aspeclní techniku
má v Metrostavu nastarosti jiný provoz.
Proč vevozovém parku dominuje právě Škoda Auto?
Zjednodušeně řečeno, škodovky jsou pro český firemní
vozový park nejvýhodněí – vzhledem kvyití operativ-
ho leasingu například izvodu velmi dobré zůstatkové
ceny, za kterou se vozidla po jeho skončení provají.
Škodovky také hodně vydrží – jinak by je jako ojeté asi
nikdo nechl – anavíc vykazují poměrně nízkou spotřebu.
Celkem nedávno jsme si ověřili, že náš výr byl správný.
li jsme kdispozici podrobné srovní ekonomických
ukazatelů pro nejrozšířenější osobní automobily. Škoda
Fabia Combi zněj vyczí jako ekonomicky nejpřijatelněj-
ší. Co se týká octavií, ity jsou jednoznně nejvýhodnější.
Vjejich prosch hovoří rovněž skutečnost, že vnich jez
tšina manažerů vČeské republice.
Monitorujete vozový park prostřednictvím GPS?
Ano, vmci naší Car Policy monitorujeme vozidla, kte
sloí pouze pro slební účely. Ataké některé automo-
bily, které slouží kombinovaně ipro soukromé – utěchto
vozů je k dispozici přepínač slební X soukromá jízda.
Zasoukromé pak řidiči platí pohonné hmoty stejně jako
ichni uživatelé manažerských vozidel. Celkem je GPS
zhruba udvou třetin automobilů. Hlavním důvodem, proč
jsme k tomuto ření přistoupili, je kontrola všech jízd
vozidel určených pouze pro služební účely, kontrola par-
kování ispotřeby atím i zefektivnění provozu.
2
1
4
6
8
3
5
7
9
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce Koželužská 4,
18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav / Číslo 7/2015 vyšlo 21. 4. 2015 (8/2015 vyjde 7. 5. 2015) / Složení redakční rady Ing.F. Polák (předseda), Ing.J.Pavlíček (místopředseda), Ing.J.Kavan,
P.Meyer, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing.L. Svobodová, Ing.J. Šob,Ing.L. Weinfurtová aIng.M. Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing,s.r.o., Nad Kazankou 37,
Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Metrostav_07_2015.indd 4 17.04.15 13:12

 

Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2015, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (304 ms)

Rendering Strana 4 (102761): (0/1) (336 ms)

Rendering Strana 3 (102760): (0/1) (335 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2988/vth119103-1.jpg

 i2988/vth119104-1.jpg

 i2988/bg102761.svg

 i2988/vth119101-1.jpg

 i2988/vth119102-1.jpg