Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 3
měna mostů sevřených jak šunka vsendviči
Po padesátiletém provozu dosloužily v Ostravě dva
tramvajové mosty. Zdánlivě jednoduchý úkol – odstra-
nit je apostavit nové – zalo letos vlednu řešit sdru-
žení divize 1 a divize 5. „My teoreticky odpovídáme
zademolici, tramvajový svršek, spodek itrakční vede-
ní atechnici zpětky zastavbu nových mostů. Prakticky
ale jednáme jako jeden tým a řešíme vše společně.
Vzájemně se odsebe učíme asnažíme se dopovat.
A podle mého názoru si vyhovujeme nejen profesně,
ale ilidsky,“ chválí kolegy vedoucí projektu Ing.Lukáš
Horuta ze severomoravského regionu divize 1.
Mosty na dvoukolejné tramvajové trati z Nové Vsi
do Hravky stojí na Plzské ulici v úseku dlouhém
218m. První překlenuje ulici Rudná, pokteré vede silnice
I/11, aří kolem 65 m. Druhý, jenž je oasi 15 m kratší,
vede přes železnici nazývanou Polanecká spojka asou-
žnou tramvajovou trať zPřívozu doZáehu. Oba po-
stavili v60. letech 20. století amají monolitickou spodní
stavbu anosnou konstrukci ztových prefabriká.
Komplikaci jinak běžné zakázky představuje sku-
tečnost, že po Plzeňské ulici jezdí hodně aut – v místě
stavby po dvou samostatných mostních konstrukcích se
emi jízdními pruhy, které tramvajové mosty těsně svírají
zobou stran. „Pro demolici starých mostů amontáž no-
vých tak nemáme skoro žádný prostor,“ říká Ing.Horuta
adodává, že nac ten, co mají, je ještě charakteristický
vysokou koncentrací podzemních anadzemních inženýr-
ských sítí, které vyžadují přelky nebo ochranu.
Druhý, kratší most musí stavbi nadto zbourat apo-
stavit jen svyužim několika málo napnovaných výluk,
jinak práce proběhnou zaplného provozu vlaků itramvají.
Práce běží přesně podle harmonogramu
„Koordinace se Správou železnní dopravní cesty asDo-
pravním podnikem Ostrava je velmi náročná a vkerá
povolení mume řešit čtyři měce doedu. Nezbývá
m proto nic jiho než přesně dodržovat naplánova
harmonogram,“ říká vedoucí projektu. „Vlednu jsme po-
dle něj zajili přípravné práce aeložky sítí avternu
od15. do22. března provedli sptku tramvajové trati pod
mostem (foto č. 2) aky tomuto zjednokolejnění jsme
skali trochu prostoru navíc. Od začátku dubna jsme
za necelé dva týdny u obou mostů demontovali koleje
atrakční vedení, zbourali polovinu mostu přes ulici Rudná
(foto č. 1) apřipravujeme se nademontáž nosníku mostu
nad železniční tratí atramvají, kterou máme napnovanou
dokrátkodoch nočních výluk ovelikonočch svátcích,“
dopuje Ing. Horuta. Stavba i dopravní omezení ma
vOstravě skončit letos do30. listopadu.
red, foto archiv stavby
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
Místo plynárny mají vKolíně obchodní centrum
Billa, KIK, Pepco, Planeo Elektro, Super zoo či Val-
mont. To jsou obchody, které nazačátku dubna otevře-
ly zákazkům své pobky vnovém obchodním centru
Stará plyrna vKolíně (foto). Mezi ulicemi Plyren-
ská, Polepská aKrálovská cesta jej postavila divize 8.
Stavbu orozloze 4200 m
2
loni vzáří zahájil Ing.Radek
Liška, aby jej nakonci roku vroli vedouho projektu
vystřídal Ing. Tomáš Senohrábek, který se svým tý-
mem dílo dotáhl až kúspěšné kolaudaci.
„Když jsem stavbu přebíral, byl hotový železobetono-
vý prefa skelet, většina opláštění, drátkobetonová deska
a dělicí příčka pro vestavbu prodejny Billa,“ popisuje
Ing.Senohrábek. Zbývalo ještě dokončit kompletní tech-
nické zařízení budovy, příčky, podhledy apovrchové úpra-
vy. Práce prohaly ivtěsné blízkosti objektu, kde vznikl
krytý zásobovací dvůr, zpevněné plochy aparkoviště pro
134 aut. Soástí projektu byla ikompletní rekonstrukce
přilehlé ulice včetně chodníků aveřejného osvětlení.
Průběh stavby na zátku letošního roku nekom-
plikovalo jen zimní poča, ale mírný skluz, který se už
nepodilo dohnat. Vznikl jtě při výkopových pracích
pro dešťovou kanalizaci a vsakovací objekt pod plochu
parkoviště, kde byla odkryta stará ekologická zátěž.
„Sanační práce prohaly celé dva měsíce amuseli jsme
i nich selektivní těžbou vytěžit aodvézt 2280 tun kon-
taminované zeminy a odčerpat 88 tun ka,“ vzpo
Ing.Senohrábek. Hladký průběh prací komplikovala ije-
jich náročná koordinace, vysoké nároky na standardy
vybavení obchodních jednotek avneposlední řadě ta
složitá jednání smístními úřady především vsouvislosti
s rekonstrukcí ulice Královská cesta, která probíhala
zaúplné uzarky avýluky městské hromadné dopravy.
robnu svítiplynu nahradily obchody
Nové obchodní centrum stojí na místě bývalé plynárny,
což se projevilo nejen ekologickou zátěží, která musela být
sanována, ale ilezem velho množství starých zákla-
dových konstrukcí atrubních vedení při výkopových pra-
ch. Už naúplném začátku se stavbaři museli vyrovnat
is velkým množstvím recyklátu podemolici původních
objektů, který byl napozemku uložen.
Dnes je Stará plynárna díky mimádnému nasaze
a schopnostem mlaho týmu pracovků divize 8 po
sedmi měsících výstavby vprovozu. Místo nevzhledných
starých budov stojí moderní centrum ainvestor, společ-
nost KPD Group, jedná o další etapě projektu, vž by
mohly vilehlém okolí vyrůst bytové domy.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
Obrázky zNorska
Vedoucí projektu Ing. Jí Šach a pár techniků zjeho
týmu se zabydleli nedaleko města Kongsberg. Vespo-
lupráci s místními partnery tu už totiž zahájili stavbu
jeho téměř pětikilometrového silničního obchvatu, kde
brzy znou pracovat také další zaměstnanci divize 5,
ato zobou jejích provozů – tuneláři imosti.
Pohled k východnímu portálu tunelu Moane, který bude
řit 350 m abude mít profil 130 m
2
stejně jako druhý,
o150 m delší tunel Vols
Stroje partnerské firmy Bertelsen & Garpestad před por-
tálem zajily zemní, vtomto případě sš skalní práce
Před západním portálem tunelu Moane staví most Sa-
ggrenda druhý partner ve sdružení, firma HAG Anlegg
Kolegové zBertelsen & Garpestad zřídili pohodlné zázemí
stavby – ubytovnu, kanceláře idelnu
delna je pro sever Evropy typická – vevikingském stylu
Mezi prvními se v Norsku zabydlel a pustil do práce hlavní
geodet divize 5 Ing.Tomáš Chluk. Foto archiv stavby
Druhé dvě ze čtyř
Do soutěže Česká dopravní stavba, dopravní techno-
logie, výrazná inovace vdopravě 2016 (ČDS&T 2016)
ihsil letos Metrostav čtyři stavby, znichž první dvě
edstavily minulé noviny. Teď přla řada na další.
Centrální disperské pracoviště Praha (CDP)
Novostavbu provozně-administrativní budovy pro Správu
železniční dopravní cesty (SŽDC) vybudoval v termínu
oddubna2014 doledna 2016 tým Ing.Stanislava Červe-
ho zdivize 3 napražské Balabence.
Částně podsklepený pětipodlažní objekt (foto č. 1)
smonolitickým železobetonovým skeletem divize 3 kro-
mě běžho technického zařízení úspěšně vybavila řadou
specifických moderních technologií, které předtím nikdy
neprováděla. Všechny silové, sdělovací azabezpečovací
rozvody dotáhla až kstanovem rozhram, odkud SŽDC
napojila svůj republikový drážní systém. Cvičný sál potom
kolegové opatřili nejen nábytkem, ale ipítači avelko-
plm zobrazem (foto č. 2). Dnes je objekt zařízený
nejmodernější technologií, která umožňuje dálkové řízení
provozu nadvou třetinách železničních tratí České repub-
liky. Moravské vlaky jsou ovdané z CDP v Přerově.
D1 – úsek 03 HvězdoniceOstředek
m Ing.Zdeňka Ludvíka zdivize 4 úspěšně zmodernizo-
val úsek 03 nadálnici D1 mezi EXIT 29 Hvězdonice – EXIT
34 Ostředek vkrátkém období oddubna 2015 dokonce
října2016. Stavbu přitom nejen řídil, ale zastnanci di-
vize 4 zde provedli ivšechny hlavní práce včetně dovek
materlů. Spočívaly vevybourání původního cementobe-
tonového krytu pomocí multikladivové drtičky (foto č.3)
i v jeho následné recyklaci a pokračovaly kompletm
provedením nového cementobetonového krytu (foto č. 4)
etně výroby betonu vevlastní mobilní betonárně. Ood-
kanalizování adalších činnostech nemluvě. Úsek03 dlou-
hý 4,64 km zmodernizovala divize 4 večtech základních
etapách popruch avzhledem ke stanovem term
na samé hranici technologických možností.
1
2
3
4
Metrostav_07_2017.indd 3 20.04.17 11:38
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (517 ms)

Rendering Strana 4 (102516): (0/1) (510 ms)

Rendering Strana 3 (102511): (0/1) (556 ms)

Rendering Strana 2 (102500): (0/1) (556 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2932/vth118691-1.jpg (2x)

 i2932/vth118706-1.jpg (2x)

 i2932/bg102511.svg

 i2932/vth118711-1.jpg (2x)

 i2932/vth118684-1.jpg