Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Budoucnost je vlidech
Další zakázka na Slovensku se rozbíhá
Jeden zposledních chybějících úseků dálnice mezi
Bratislavou aKošicemi se začne stat už letos 1. června
adodavatelsky se naněm bude polet divize 5. Slovens
rodní dálniční společnost totiž 6. dubna kon
podepsala smlouvu se sdružením firem Eurovia SK,
Eurovia CS, Doprastav, Metrostav aMetrostav Slovakia.
Stavba téměř 8km úseku D1 Prešov západ – Prešov jih
potrvá čtyři roky aobsáhne mimo jiné dvě mimádně
velké MÚK, více než 2km tunel Prov a18 mostů.
ZaMetrostav se vedoucím projektu stal Ing.Tomáš Daneš.
Řídíme to všichni
Spolek Cesta zasnem
odstartoval další zajímavý
projekt, vekterém mu opět
pomohl iMetrostav. Prv
akce snázvem Řídíme to
všichni proběhla 1. dubna
naautodromu vMos
akromě jiných se jí zúčastnilo na70 hendikepovaných
řidičů včetně Jiřího Jka, nejúspěšnějšího paracyklisty
sta. Mezi jinými aktivitami měli všichni možnost
vyzkoušet si také jízdu terénním autem Metrostavu (foto)
pospeciální offroadové dze. Cílem programu bylo
ukázat, že istěžkým postižením lze žít naplno.
Blanka slouží spolehlivě
Tunelovým komplexem Blanka, jehož stavbě se věnoval
ř celý Metrostav, projelo vpředvelikonním týdnu
padesátimilionté auto. Zkrácení cesty ze Smíchova doTroji
si řidiči užívají apochvalují už víc než rok apůl.
Samolepky MHCM
Vsouvislosti spodporou
dalšího ročníku Metrostav
Handy Cyklo Maratonu
(MHCM), který pádá
spolek Cesta zasnem,
nechal Metrostav vyrobit
samolepky naauta snom
logem závodu. Stejně jako vloni se mohou lepit vlevo
odzadní SPZ. Uživatelé firemních vozů samolepky získají
prosednictvím sediska osobní dopravy divize 11. Kdo
ji bude chtít nasoukromé auto, může si ji vyzvednout
nahlavní recepci v hale Palmovka Parku II v Libni.
Barborka u kolektoru Hlávkův most
Od 22. března dohlíží na ražbu kolektoru Hlávv most
evěná soška sv. Barbory, které pehnal páter Benedikt.
Slavnostního aktu ze zúčastnil také Ing. Onej Fuchs,
generální ředitel společnosti Subterra, která se na
eložce sítí z mostu do kolektoru pod Vltavou podílí.
Setkání lídrů českého stavebnict
Na Pražském hradě se 12. června uskutní Setkánílídrů
českého stavebnictví. Metrostav je výhradním stavebním
partnerem celonárodní diskuze kčoch členů vládyČR
s více než 500 řediteli stavebních, projektových či
developerských firem. Účast potvrdili premiér Bohuslav
Sobotka, ministr financí Andrej Babiš, ministr dopravy Dan
Ťok, ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová a ministr
životního prostředí Richard Brabec.
Pro rozvoj oboru ve všech oblastech
V pátek 7. dubna byla založena Česká společnost pro
tepelnou ochranu budov (ČSTOB) jako dobrovolný
anevislý spolek odborků z oboru tepelné ochrany
budov, kteří působí jako specialisté jak ve vzdělávacím,
výzkumném, vývojovém a zkebním prosedí, tak
vprojení a dodavatelské praxi. Jedním ze zakládajících
členů spolku je Ing. Jan Klka, specialista z úseku
výrobně-technického ředitele Metrostavu. ČSTOB je
odbornou společností Českého svazu stavebních inženýrů.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Davida Szombathyho,
vedoucího střediska divize 4 str. 2
Experimentální ověřování požární
odolnosti str. 2
Výměna mostů sevřených jak šunka
vsendviči str. 3
Místo staré plynárny mají v Kolíně
OC Stará plynárna str. 3
Stavbu Marsa-Żołnierska
obyvatelé Varšavy tolerují
více v článku na str. 2
24. dubna 2017 / 7 / XXIX
Na Strategické konferenci Skupiny Metrostav 2017 –
smottem Budoucnost je vlidech – se sešlo více než
160 předních manažerů z 15 jejích nejvýznamnějších
spolností v čele s řídící osobou koncernu, firmou
Metrostav. Vpražském Centru současného umění DOX
se 30. března seznámili shodnocením výsledků uply-
nuho roku asdalšími uvažovanými směry rozvoje.
Prezident Jiří Bělohlav (titulní foto) vyil v úvo-
du projevu potěšení z toho, že i es nepříznivé vnější
podmínky má Skupina Metrostav zasebou daí celkem
úsšný rok. Poté rozebral operační klima asituaci nado-
m trhu stavebních pra, které většinou objedvají
soukromí investoři. Celková hodnota veřejných zakázek
zadaných vloni totiž meziročně poklesla téměř oetinu.
„Kvůli knedostatku vhodch projektů unás inaSlo-
vensku avzájmu zachoní kapacit idoplní výrobního
programu jsme posílili vývoz skupinových nosných tech-
nologií. Úspěšně jsme se etablovali veSkandinávii, Pol-
sku, Německu, Rakousku, Srbsku, Maďarsku avdaích
zech. Zkoušíme se znovu prosadit vBělorusku ano
vTurecku. Téměř třetinu obratu Skupiny realizujeme vza-
hraničí. Započítáme-li kněmu iSlovensko, pak je to kolem
40 %. Nejsme tak už jen největší český stavební koncern.
Jsme důlitý hráč naevropské úrovni,“ konstatoval.
Následně se věnoval operačmu klimatu veSkupi.
Odráží sice děje, jež ovlivnit nelze, ale také procedury,
které je možné upravit. Jako příklad toho druhého uvedl
nové teritoriální aoborové rozdělení projektů vsystému
obchodch informací achystaný příkaz kúpravě sysmu
práce se zakázkami vČeské republice anaSlovensku.
Jiří Bělohlav dále zmínil partnerství Skupiny Metro-
stav se spolkem Cesta za snem: „Už potřetí pojedeme
Handy Cyklo Maraton. Zúčastní se ho sportovci Metro-
stavu aSubterry společně shendikepovami kamarády.
Další část vystoupení Jiřího Bělohlava informovala
ítomné (foto č. 1) ozpůsobech, pomocí nichž by mělo
dojít kezlepšení mediálního obrazu Metrostavu, který ne-
právem zhoršily většinou kauzy třetích stran. „Co stím?
Možná víte, že připravujeme nový, moderní web Metrosta-
vu aSkupiny Metrostav aže jsme aktivní naFacebooku,
na mž dosahujeme velmi dobrých výsledků. Máme
imediální strategii, kterou chceme využívat pro zlepšení
reputace. To jsou ale všechno jenom medikamenty, kte-
rými můžeme léčit příznaky našeho problému. Jenže my
musíme způsobit, aby kněmu vůbec nedošlo. Čímž se již
pokolikáté dostám ketice neho podnikání,“ přede-
střel Jiří Bělohlav další významný úsek sho projevu.
Opakovaně zdůraznil, že ikdyž podle jeho míní jsou
zákon o trestní odpovědnosti právnických osob a jeho
výklad špatné, vobecné rovině se sjejich principy ztot-
ňuje: „Krást, uplácet apodvát se nemá. Kneeticmu
chování jsem měl ainale budu mít nulovou toleranci.“
Zaměstnanci všech firem Skupiny prošli vprvní po-
lovině loňsho roku školem vypracovam nazákladě
Eticho kodexu a Programu trestprávní compliance
Skupiny. Ktomu prezident podotkl: „Jsem rád, že naši
lidé důraz naetické jednání achování vnímají aima
pozitivně. Na porušení etických zásad mohou všichni,
tedy ietí osoby, upozornit prostřednictvím Etické linky.
tám, že zaposlední roky nezaznamenala žádné excesy.
Vúseku věnovaném personálu Jí Bělohlav upozornil
naobžnost získat při kriticky nízké nezaměstnanosti no-
vé kvalitní pracovníky náhradou zaty odcházecí. Probral
výsledky pzkumu spokojenosti zaměstnanců, který se
uskutečnil vMetrostavu. „Jak jsem řekl, budoucnost je
vlidech. Schopch, slch aloajálních. Amy si musí-
me umět takové lidi nejen najít, ale iudržet,“ doplnil.
Vzáru prezident nasnil další sry rozvoje Sku-
piny, jejíž firmy by se měly zaměřit namaximální využití
potenciálu v oblasti obchodu a marketingu s důrazem
na spolupráci, synergie a posílení vnitroskupinových
vazeb. „Budeme hledat optimální model fungování naSlo-
vensku. Zaříme se napráci se zaměstnanci. Musíme
zvládnout i nové technologie, z nichž je nejaktuálnější
Building Information Management neboli BIM. Anakonec
se budeme věnovat posilování audržování dobrého jména
Skupiny Metrostav avšech jech členů,“ uzavřel Jiří Bělo-
hlav, který se ktématu BIM vrátil ivzárečné diskuzi.
Hospodářské výsledky Skupiny Metrostav
Vystoupení viceprezidenta Skupiny Metrostav Ing.Fran-
tiška Kočího charakterizovaly číselné údaje, kterými zhod-
notil hospodaření Skupiny ajejích společností vroce 2016
apopsal výkonnost vybraných členů iceho koncernu.
„Konsolidovaný obrat Skupiny sice vloni poklesl o asi
10 % oproti předchomu období, to jsme ale vzhledem
kvnějším okolnostem očekávali,“ řekl Ing.Kí.
Připomněl zamavé projekty (foto č. 2 ELI Beamlines)
azveřejnil hospodářské výsledky firem Skupiny. Pozor-
nost věnoval ideveloperům či specializovaným azahra-
ničním společnostem, z nichž vyzdvihl BeMo Tunnelling.
Závěrem uvedl základní strategické cíle Skupiny, mezi něž
zjeho pohledu patří rozvoj stavební výroby, zahraničního
podnikání vosvědčených aperspektivch lokalitách, op-
timalizace nákladů iorganizace arozvoj lidských zdrojů.
„Podmínky natrhu jsou obtížné. Stavebnictví je zná-
mé tím, že disponuje velkými objemy amalými maržemi,
dokterých se promítne každá chyba, která se vestaveb-
nímprocesu udělá. Abychom byli úspěšní, nesmíme jich
lat příliš. Úsch vminulosti nám totiž nezarí světlou
budoucnost,“ ukončil Ing.Kočí. Více nastraně4.
red, foto Ondřej Petruška, Filip Šlapal
1 2
Metrostav_07_2017.indd 1 20.04.17 11:38
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (1245 ms)

Rendering Strana 2 (102500): (0/1) (1254 ms)

Rendering Strana 1 (102494): (0/1) (1326 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2932/vth118684-1.jpg (3x)

 i2932/bg102494.svg

 i2932/vth118691-1.jpg (3x)

 i2932/vth118706-1.jpg

 i2932/vth118711-1.jpg