Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 4
Strategická konference – setkání zástupců významných firem Skupiny Metrostav
Metrostav je jedním zpartnerů centra DOX, aproto měli vedoucí manažeři jeho Skupiny (foto č. 1 viceprezident
Ing.František Kočí) už podruhé příležitost setkat se právě vjeho prostorách (foto č. 2). Ohlavch bodech
konference, kterými byly projevy prezidenta Skupiny Jiřího Bělohlava aIng.Kočího, informuje čnek natitulní
straně. Naprogramu, jenž moderoval vedoucí útvaru strategie asystému řízení Skupiny Ing.Pavel Nebeský (foto
č.3), byl však iíspěvek Haralda Burgstallera (foto č. 4) zfirmy BeMo Tunnelling, který vsoučasnosti řídí výstavbu
lehkého metra vKarlsruhe. Pozornost vzbudil zejna popis budování tunelu pod Karl-Friedrich-Stre, který se
kvůli zastiženým geologickým podmínkám avysoké hladině spodní vody musí razit vkesonu. Také další vystoupení
se věnovalo zahraniční stavbě – ředitel divize 4 Ing.Radim Čáp (foto č.5) přiněm promluvil ooptimalizaci způsobů
zlepšování podloží hlavní trasy nastavbě silnice S7 Koszwaly – Nowy Dwór Gdański, kde divize 4 řídí největší
současný geotechnický projekt vestřední Evro. Podstatnou součástí konference byla jako vždy neformální setká
vkuloárech, při nichž přátelsky diskutovali jak zástupci různých firem (foto č. 6 zleva ředitel Metrostavu stavebniny
Ing.Petr Nicek aředitel CCE Praha Ing.Jaroslav Pohan), tak i kolegové zMetrostavu (foto č.7 zleva Ing. Josef
Neuwirth a Ing. Josef Černý). Poukoení konference si její účastníci mohli prohdnout Gullivera (foto č.8) – 42m
dlouhou ocelovo-dřevěnou vzducholoď, jež nedávno rozšířila expoziční prostory centra DOX (foto č. 9). Materiály ze
Strategické konference jsou jako vždy přístupné naskupinovém intranetu vsekci strategie. Foto Ondřej Petruška.
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Kolektivní smlouva TBG
Vprvních měsících roku se uskutečnilo kolektivní
vyjedvání s vedem společnosti TBG Metro-
stav, jež 1. dubna vyvrcholilo podpisem kolektivní
smlouvy na dvouleté období do31. března 2019.
Text kolektivní smlouvy bude vyn vtradiční bro-
žurce, která bude vblízm ternu distribuována za-
stnancům. Ztoho důvodu jsou nadaích řádcích
uvedeny jen ty nejvýznamnější zny. Kdůležité do-
chází vemzdových tarifech, kde se jedná onavýše
vevšech tarifních stupních isohledem naočeká
dalšího růstu minimální mzdy. Kromě toho se část
pohyblivé složky přesouvá do tarifní mzdy, takže
filní navýšení mzdových tarifů je řádově ovíce než
25 % oproti předchozí kolektivní smlouvě.
Odměna zahospodářský výsledek je zaměstnancům
nově poskytována veformě multipoukázek vhodnotě
10 500 . Dále zaměstnavatel poskytne zaměst-
nancům zakaždou odpracovanou směnu stravovací
poukázku vhodnotě 100 Kč (spoluúčast zaměstnance
je 45 Kč zhodnoty poukázky).
Daí díí úpravy nejsou svým rozsahem významné
a jedná se o upřesnění, případně drobné dopl
původního textu kolektivní smlouvy.
Kolektivní smlouva bude v nejbližší době zveřej-
na jednak na intranetu TBG Metrostav a také
na internetových stránkách základní organizace
www.odbory-metrostav.cz.
SLOUPEK ODBORŮ
Opředpjatém betonu
Koncem března byla v Technickém muzeu slavnostně
edstavena kniha Historie předpjatého betonu. Vyšla
vedici Betonové stavitelství ČKAIT ajejím autorem je
Ing. Jan Vítek, DrSc., který se předpjatým betonem
zabýval odjeho pátků vtehdejším Československu.
Publikace začíná objevem a zaděním předpjatého
betonu vzahraní, její hlavní část je ale věnována před-
pjatým mostním konstrukcím postaveným doroku 1990
unás. Popisuje výrobu amontáž prefabrikovaných nos-
ků i problematiku segmentové technologie. Z oblasti
monolitických konstrukcí se věnuje mostům budovaným
navýsuvných skružích, letmou betonáží ivysouváním.
Zmuje také první zašené mosty vTábe auPodě-
brad alávky zpředpjatého betonu. Asi třetina knihy je vě-
nována ostatním aplikacím předpjatého betonu, jako jsou
budovy, haly, nádrže, kontejnmenty atomových elektráren
ipředpjaté vozovky a výrobky, třeba železniční pražce či
stožáry. Autor věnuje pozornost itechnologii předpínání,
výzkumné činnosti a sanacím předpjatých konstrukcí.
Kniha není pouze popisem jednotlivých staveb, ale do-
kumentuje podnky, vnichž se tehdy pracovalo. Dnes
žeme jen sobdivem sledovat, co vše se při tehdeím
stavu poznání postavilo anajak vysoké technické úrovni.
Srozumitelný apřitom technicky pojatý text amnoho
ilustrací umožňují, aby knihu mohli číst specialisté zfirem
izakademické sféry, zájemci ostavebnictví zřad laické
veřejnosti a především studenti. Publikace je k dostá
vInformačm centru ČKAIT vSokolské ulici vPraze.
prof.Ing.Jan L. Vítek, CSc., FEng.
Metro odhaluje historii
Při budování nové linky metra C v italské metropoli
odhalili stavbaři další unikátní nálezy. Při konferenci
na univerzitě La Sapienza letos 5. dubna archeolo-
gové potvrdili objev pozůstatků zřejmě nejstaršího
římsho akvaduktu Aqua Appia, který byl postaven
vroce312 před Kristem, ahrobky zdoby železné.
Objevy umožnilo hloubení větrací šachty metra oprů-
ru 32 m, kterou v centru Říma unástí Celimontana
stavbi postupně budovali pod ochranou železobetono-
ho pažení. Archeologům se tak díky nim poprvé podi-
lo proniknout pod základy existujících domů až dovrstev,
které ukrývaly pozůstatky zdoby před více než 3000 lety.
Vodovod Aqua Appia vedl v téměř celé své délce
16,5 km pod zemí a obyvatele zásoboval denně asi
73 000 m³ vody. Jeho objevená část měří stejně jako
šachta asi 32 m aleží vhloubce 20 m pod terénem. Archeo-
logové ji rozeberou, vyzdvihnou, slí aveřejně vysta.
O kus dál, v hloubce asi 18 metrů, stavba odhalila
ihrobku zdoby železné, zřejmě zkonce 10. nebo začátku
9. st. př. n. l. Odborci vní našli mnoho předmětů ulo-
žech dozemě spolu snebožtíky. Jsou mezi nimi idvě
misky se zbytky jídla obsahucí pozůstatky potravin nejen
zdomácích zdro, ale izexotických dálek, což pože
dokreslit obrázek jídelníčku římských aristokratů.
Některé z předmětů, které archeologové při stavbě
metra C nalezli, budou vystaveny vminimuzeu vestanici
San Giovanni, která bude přestupní analince C má být
uvedena doprovozu letos napodzim. Dokončení římské-
ho metra C se tak potýká nejen snedostatkem financí, ale
musí se vyrovnat ise zpomalem stavby vyvolanýmuni-
tními archeologickými nálezy.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 7/2017 vyšlo 24. 4. 2017 (8/2017 vyjde 12. 5. 2017) / Složení redakční rady Ing.J.Pavlíček (předseda), Ing. V. Kostiha (místopředseda), Ing.J.Kavan, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing. P. Půta, Ing. P. Řezáč, Ing.L. Svobodová, Ing.J.Šob
aIng.M. Zrcková / Neoznačené materiály připravila Ing. L. Svobodová, foto archiv Metrostavu / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja,
tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Kosmetické úpravy
Ikdyž je pražská Blanka víc než rok apůl vprovozu, sní
spojené stavební akce neskončily. Nařadu teď přišly
ty, co krášlí její tvář – tedy vzhled některých objektů
nad terénem nebo místa, kterých se stavba dotkla.
Vposlední době se v médiích objevily zmínky hned
o třech dílech, jež se k Blance vztahují. A na ech se
polejí pracovci divize 8 zprovozu tunel Blanka, kte-
rý vede Ing. Petr Šrámek. První jsou podzemní garáže
naLetné aPrašném mostě scelkovou kapacitou více n
1100 parkovacích míst. Jejich stavební část, zakterou od-
povídala divize 2, je už dávno hotová. Přesto vnich zvá
dokončit některé práce spojené smontážemi technologií,
které Metrostav nezajišťoval.
Bašty sv. Benedikta asv. Václava
Jiná je situace u barokního opevnění z poloviny 17. st.
naPrašm mos, které odloňsho dubna rekonstruu
stavbi vedení Ing.Jiřím Kordíkem. Opravy pevnostních
bastionů XIII aXIV (foto) ikurtiny by zadohledu památ-
kářů měly skoit doletošho června. Namís, kde bylo
staveniště tunelu, vznikne dopodzimu další část parku.
Výdechy veStřešovicích anaLetné
Z šesti výdechových objektů Blanky jsou tři menší ačistě
požární. Zdaích tří, které fungují jak při požáru, tak při
žném provozu, byly dva trnem voku místch obyvatel
– vulich Nad Octárnou aNad Královskou oborou. Po-
slední výdech vTroji je nenápadný. Protože byl navržen
ce jako požární, je nižší astojí mimo bytovou zástavbu.
O vzhledu těch problematických rozhodla 4. dubna
rada hl. m. Prahy. Pětadvacetimetrový tubus v ulici Nad
Octárnou dokončí Metrostav vrámci smlouvy navýstav-
bu tunelu Blanka podle projektu – zahradníci kolem něj
vysadí natreláž popínavé rostliny aopodál istromy. Divi-
ze 8 by súpravami měla zít nasklonku letošního léta.
Téměř 19m výdech v ulici Nad Královskou oborou
se díky bílému strukturovamu obkladu podle návrhu
Federica Díaze změní v umělecký výtvor. Parter dopl
terasa srelaxačními lavicemi, herními i zábavními prvky
aparková výsadba. Večer avnoci bude dílo slavnostně
nasceno a Praha tak získá daí elegantní doplk.
red, foto archiv stavby
2
4
6
8
1
3
5
7
9
Pozvánka na metal
Skupina Judas Priest Revival (foto), kde na baskytaru
hraje kolega Milan Klindera zdivize 9, patří mezi špičku
revivalové scény nejen unás, ale sklidila úspěch ivzahra-
ničí. Vneděli 7. ktna od21 hodin jste zváni najejí heavy-
metalový koncert do hudebního klubu Vagon v Paláci
Metro naNárodní třídě vPraze. Kapela vystoupí inaPárty
Metrostavu 25. května naObčanské plovárně.
Metrostav_07_2017.indd 4 20.04.17 11:38

 

Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2017, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (366 ms)

Rendering Strana 4 (102516): (0/1) (399 ms)

Rendering Strana 3 (102511): (0/1) (398 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2932/vth118706-1.jpg

 i2932/vth118711-1.jpg

 i2932/bg102516.svg

 i2932/vth118684-1.jpg

 i2932/vth118691-1.jpg