Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2018, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Návrat pod centrum Prahy
Nové eskalátory jez
Pražanům se vprůběhu dubna hned vedvou stanicích
podzemky zpříjemnilo cestování. Metrostav dokončil
modernizaci eskalátorů na Palmovce a kolik dnů
nato DPP zprovoznil pohyblivé schody vestanici metra
draží Veleslavín. Eskalátory tam oduvedení nového
úseku „áčka“ chyběly cestujícím, kteří stěžkými zava-
zadly sřovali naLetiště Václava Havla.
NaPalmovce spředstihem
Vstup avýstup dovýchodní části vestibulu vestanici met-
ra Palmovka nalince B (foto č. 1) pražský dopravní podnik
zpřístupnil vtek 6. dubna v ranních hodinách. Do té
doby zde probíhala rekonstrukce, která se týkala zejména
výměny celkem čtyř ramen pohyblivých schodů. Metro-
stav, který byl dodavatelem stavební i technologické části
zakázky, dokončil modernizaci dříve. Tým divize 8 vede
Ing.Liborem Zemanem napjatý harmonogram 137dnů,
vnichž byly ivánoční svátky, zktil ot. Anebylo to
jednoduché. „Šlo třeba oto, že německý výrobce elekt-
rokomponentů pro eskalátory měl plánovanou třítýdenní
celopodnikovou výluku výroby,“ uvedl Ing.Libor Zeman.
Modernizace stanice je tak hotová. Metrostav už loni
dokončil západní část vestibulu, kde přibyl ivýtah, aPal-
movka je další bezbarrovou stanicí. Uvýchodu doulice
NaŽertvách se objevil staronový eskalátor, který byl do-
nevna součástí dnes již zrušeho výstupu ze stanice
stek doPerlové ulice vcentru Prahy.
Portýři končí, nahradila je dvojice eskatorů
Pohyblivé schody, které odpátku 13. dubna slouží vesta-
nici metra Nádraží Veleslan (foto č. 2), doplňovala také
divize 8. Práce začaly loni vlistopadu atým pod vedením
Ing. Jana Štoncnera musel nejprve vybourat výstupní
schodiště anahradit jej dvojicí pohyblivých schodů odél-
ce 9,4 metru. Eskalátory jsou užší – místo 90 cm měří
jejich stupně 80 cm. Širší schody sohledem načasové
afinaní možnosti projektu totiž nebylo možné dostáva-
ho východu zvestibulu začlenit. Práce naeskatorech
probíhaly vrámci první etapy díla, vedruhé vznikne uza-
stávky autobusu vesměru naSlaný asi 5,5 metru dlouhý
ocelový přístřešek se skleněnou střechou.
Nové pohyblivé schody jsou zabudovány dovýstup-
ho schodiště směrem k termilu BUS, který se po
otevření stanice metra ukázal jako velmi frekventovaný,
a k tomu jej využívali cestující na letiště. Vestanici byli
dokonce nasazeni portýři, kteří lidem nosili kufry.
ipomeňme, že Metrostav vpražském podzemí staví
nale. Tým divize 8 aktlně pracuje naíklad navý-
ně eskalátorů vestanici metra Náměstí Republiky.
David Kalců, foto archiv Metrostavu
Další zajímavá zazka divize 8
Kompletní rekonstrukce technologického zařízení obilného
sila vBlovicích byla slavnostně zahájena 5. dubna.
Zakázku pro Správu státch hmotných rezerv bude ve
sdružení sfirmou Unistroj FG řídit společný realizač
tým vedený Ing. Radkem Liškou,Ph.D., zdivize8. Do
listopadu příštího roku musí sdvojí přestávkou vdobě ž
zmodernizovat za plného provozu dvoukřídlové betonové
silo a venkovní objekt předčtění a sušení obilí na
íjmu. Po rekonstrukci bude činnost sila řízena zcela
automaticky. „Zakázka je výjimná vysokým polem
rekonstruovaných technologických zařízení,“ říká vedoucí
střediska technologie divize 8 Ing. Josef Limr.
Unikátní nález
Pod Václavským náměstím
se ukrývají patky zdoby,
kdy území od roku 1348
zabíral koňský trh Nového
Města pražského. Při
rekonstrukci kanalizace,
kterou zde dnes provádí tým
Jiřího Nováka z divize 1, archeologové zMuzea hlavního
sta Prahy nalezli vsouvislých vrstvách středověkých
komunikací spolu spodkovami, hřeby, oděvními přezkami,
kči či kostermi pozůstatky zvířat i unikátní sošku
madonky zdruhé poloviny 14. století (foto).
Stavby, na kterých pracoval Metrostav
Na shromáždění delegátů České komory autorizovaných
inženýrů a techniků činných ve výstavbě byly 13. března
vyhlášeny výsledky XIV. ročku Ceny Inženýrské komory.
Jedno ze tří nejvyšších ocení udělila odborná porota
projektu rekonstrukce zastřešení historické haly železnní
stanice Praha hlavní nádraží, jehož provedení řídila
divize3. Zvláštní ocení za rok2017 obdržela přestavba
zatáček nad Jáchymovem na silniciI/25, na níž se
významně polela divize 4. Gratulujeme!
Start OpenRace
Pod patronací prezidenta
Skupiny Metrostav Jiřího
lohlava a předsedy spolku
Cesta za snem Heřmana
Volfa byl 12. dubna vsídle
Metrostavu slavnostně
zahájen projekt OpenRace.
Jeho hlavní myšlenkou je pohat druhým prostřednictvím
mového závodění na speciálních handbike trenažerech
umístěných vprostorách firem, neziskových organizací
či státních institu. Zaměstnanci, ale i veřejnost na
nich mohou po celý rok závodit a přitom pomáhat svým
týmovým patronům, lidem se zdravotm postižem.
První Den zdraví zaměstnance zaujal
Den zdraví, který v Metrostavu proběhl poprvé 5. dubna,
se setkal s velkým ohlasem. Nadku Očního centra Lensi
na vyšetření zraku a výrazné slevy při koupi brýlových
obroek využilo na 150 kolegů. Zaplněné byly i oba
interaktivní workshopy o poskytoní první pomoci dětem.
Návrat na Želivku
Stavbu vodního díla Želivka,
které je nejvýznamnějším
zdrojem pitné vody pro
Prahu, zahájil v60. letech
20.století podnik Vodní
stavby a před zhruba třiceti
lety dokončil Metrostav. Před
r dny podepsali zástupci divize 6 s investorem smlouvu
(foto) na modernizaci taměí úpravny vody, jež bude
zejména spočívat ve stavbě nové filtrace sgranulovaným
aktivm uhm. Jako lídr v dodavatelsm sdružení zahájí
práce začátkem letošho října tým Ing.Petra Brože.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Karla Volfa, MBA,
obchodního ředitele Metrostavu str. 2
Stavba inspirovaná industriálními
kořeny pražské lokality str. 2
Metrostav modernizuje další část
železničního uzlu v Plzni str. 3
Spolupráce divizí při výstavbě lávky
vČeských Budějovicích str. 3
Konala se už 24. akce Daruj
krev s Metrostavem
více ve fotosloupku na str. 2
25. dubna 2018 / 7 / XXX
Podzemí Václavského náměstí (titulní foto) zná Metro-
stav docela doe. Postavil totiž všechny traťové tunely
istanice metra, které jej podcházejí, a Můstek bezba-
riérově zpřístupnil. Vybudoval i kolektor C mezi ulice-
mi Vodičkova a28. října. Proto si pracovci divize 1
dokázali představit, že je při rekonstrukci části míst
kanalizace čekají pod dlažbou či asfaltem navážky,
archeologické nálezy, tektonicky porušené nesoudržné
a zvodnělé sedimenty a různé přípojky inženýrských
tí, kabelové kanály adokonce ipotrubní pošta. S-
kterými záludnostmi lokality se však setkali poprvé.
Asi 80 metrů dlouhé staventě ve spodní části
stí jsme převzali zhruba v polovině letošního led-
na. Za tři týdny poté zde začal archeologický průzkum.
Koncem února naši pracovci ze sediska inženýrských
sítí apodzemí zahájili šachtovýkop mezi provozovanými
kolektory AaB, což znamená, že vtěsné bzkosti usebe
hloubí hornickým způsobem šachty, které pozji propo
výkopem,“ říká vedoucí projektu Jí Novák z divize 1.
Vlastní rekonstrukce potrvá jen 28 týdnů
„Šachty máme dokončené zhruba ze 40 % abrzy se do-
staneme knejobtížnějšímu úseku přestavované kanaliza-
ce ubudovy Darexu, kde se musíme vyhnout autovýtahu
ez). Stabilitu osm metrů hlubokého výkopu zde zajistíme
atypickými ocelovými rámy namíru. Stavbu vpamátkově
chráněné lokalitě nám komplikuje nejen obtížná logistika,
ale iokolní obytná zástavba, kvůli níž máme zapovinnost
omezit hlnost aprašnost prací,“ doplnil stavbyvedoucí
Svatobor Saller, který řídí práce nas.
Vzhledem k místním podmínkám a provozovaným
podzemm sítím se stavbi musejí vyrovnat se slitou
prostorovou dispozicí ochranné konstrukce stoky i s je
náročnou betonáží smnoha pracovními spárami. Nový
kanalizní sběrač, který bude kopírovat trasu irozměry
starého (700/1250), bude zděný s čedičovým žlabem.
Soástí projektu je takéobnova revizch šachet.
Postaventi se stále pohybují archeologové, ojejichž
lezech se zmuje zpráva v rubrice Krátce/Aktuálně,
aiproto lze dokončení díla vobchodním ikulturním cen-
tru metropole předpokládat až koncem letošního září.
Staveniště pocem hlavním městě
Stavba pro Pražskou vodohospořskou spolnost
(PVS) naVáclavském náměstí nepatří mezi nejtší nebo
nejdůležitěí díla Metrostavu. Prohá ale naexponova-
m místě apodléhá velkému zájmu orgánů státní správy
iveřejnosti. Není to však jediná zakázka, kterou sedisko
Jiřího Nováka pro PVS vsoučasnosti buduje. „Poprá
edach dílech vulich UPlyrny aPod Rybčkem
pracujeme ještě v Branické ulici, ve Vršovické a těsně
ed podpisem je smlouva o rekonstrukci v Tábors.
Uvšech jsem vedoum projektu, ale práce řídí jednotliví
stavbyvedou. Jsem rád, že se naně mohu spolehnout.
Bez jejich úsilí, znalostí adovedností bych tolik zakázek
najednou nezvládl,“ uzavírá Jiří Nok.
1
2
12345
Řez CC
kotvení
šachtovýkop
rekonstruovaný
kanalizační sběrač
autovýtah
DAREX
Metrostav_07_2018.indd 1 23.04.18 12:41
Metrostav Metrostav 07/2018, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 07/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2018, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (429 ms)

Rendering Strana 2 (102409): (0/1) (421 ms)

Rendering Strana 1 (102407): (0/1) (463 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2911/vth118585-1.jpg (3x)

 i2911/bg102407.svg

 i2911/vth118587-1.jpg (3x)

 i2911/vth118589-1.jpg

 i2911/vth118591-1.jpg