Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 2
Opatření kvůli covidu-19 vnáborových aktivitách
Pandemie covidu-19 mimo jiné zasáhla trh práce. Ze-
ptali jsme se našich personalistů, jak se situace po-
sledch týdnů projevila v náboru nových uchazečů
avdalších oblastech zaměstnanosti.
Co se aktlně děje na trhu práce?
Vliv vdních opaení komezení šíření epidemie měl dvojí
účinek. Ten okaitý se projevil poklesem náborových
aktivit na trhu zhruba na polovinu, zejna se to týkalo
zadávání nových pracovch pozic apoklesu reakcí ucha-
zečů vprvch dnech po vyhlášení karantény. Dlouhodo
vliv teprve odhadujeme. Na trhu práce je určitý „potář
vpodobě velmi nízké nezaměstnanosti, náraz by nemusel
t tak silný, ale nezastnanost zřejmě poroste. Analytici
ze společnosti LMC, která se zavá trhem práce, predikují
také kvalitativní znu uchazečů – ubylo těch, co se jen
rozhžejí po lepší nadce, anahradili je lidé, ktí hledají
jakoukoliv práci, protože osvou přišli nebo to očekávají.
Má Metrostav stále otevřená výběrová řízení?
Ano, máme desítky volných pracovch míst. Vprvních
dnech došlo ius ke ztlumení náboru, omezili jsme např.
investice do PPC kampa, ale rychle se nastartoval nábor
vurčitých segmentech na doplnění stavu při výpadku za-
hraničních pracovníků. Iběhem karanténních opatření do
naší společnosti nastoupilo téměř 70 nových kolegů. Za to
patří uznání personálním manažerkám a personalistkám.
Jak vypadá situace ny? Je více, nebo méně uchazečů?
Nejdříve jsme zaznamenali razantní pokles vpočtu reakcí.
Vsoasnosti již sledujeme mírný růst, přičemž výrazně
vyšší aktivita je udělnických profesí. Často jde ale ozá-
jemce ospolupráci na IČO nebo bez zkenosti voboru,
které nemůžeme přijmout.
Objevili se na trhu uchazeči znedostatkových profe?
Zam ne aani neočekáváme větší zájem ze strany těchto
uchazečů – nedostatkové profese jsou stále nedostat-
kové. To na trhu platí všeobecně, musí se hledat jinými
cestami. Sš se předpokdá, že bude menší ochota
měnit zaměstnavatele.
Jak se ještě projevila opatření v borových aktivi-
ch?
Ve spolupráci svýrobou jsme vytvořili „Burzu kapacit“,
online platformu pro nadku agenturních zaměstnanců
jak pro společnost Metrostav, tak pro naše dlouhodobé
subdodavatele. Chceme využít vyšší nabídky agenturch
zahraničních pracovníků, kteří jsou po zastavení jiných
provozů volní.
Jak se vsoučasné době dělá personální marketing?
Celkově vnímáme uvolnění trhu práce jako příležitost
doplnit náš persol. Máme zájem o šikovné stave,
hodláme tuto šanci vytěžit aulevit našim týmům. Krize
paradoxně pože ukázat, kdo je kdo. Lidé si budou
pamatovat, jak se k nim jejich zaměstnavatel zachoval
vdobě epidemie. Je to takové budoní znky zaměstna-
vatele „naostro“. Děláme všechno pro to, abychom naše
zaměstnance nezklamali.
Za útvar persolního marketingu
Mgr.Jana Kořínková
Demolice mostů na D1
Operaci, jakou hlavní dopravní tepna vzemi nepama-
tuje, provedl Metrostav při víkendové uzavírce z18. na
19. dubna mezi exity 168 Devět křížů a178 Ostrovačice
vnoci. Stavbi během 14 hodin snesli tři mosty akto-
mu vybudovali provizorní nadjezd (foto č. 1 a2).
Modernizace úseku 23 začala veznu jako posled
z letos probíhajících staveb na D1, kterých je celkově
sedm. Vsobotu během dne probíhaly přípravné práce, me-
zi které patří demontáž zábradlí na nadjezdech (foto č. 3),
nažení zeminy arecyktu jako podkladu pro demolici
(foto č. 4) či výsuv provizorho mostu. „Následovalo
samotné snesení mostních konstrukcí a demolice (foto
č.5). Potom jsme vyčistili jízdní pásy azpětně namonto-
vali svodidla, aby policie ČR mohla co nejdříve dát pokyn
pro obnovení provozu,“ popsal Ing.Jiří Zapadlo, vedoucí
projektu divize 4. Vše se podařilo a ies neízeň pasí
(foto č. 6) byla dálnice v neděli v8.40 hod. zprovozněna.
red, foto archiv Metrostavu
Jana Prokeše,
vedoucího projektů z divize 6
K Metrostavu, a to konkrétně k divizi 6 v Českých
Bujovicích, nastoupil v roce 2002 na pozici mistra
stavební výroby. Během let se Jan Prokeš posunul do
pozice hlavho stavbyvedouho asetkal se spestrou
škálou staveb: od zimoviště pro plameňáky v zoo po
velké stamilionové projekty, shopping centra, doprav-
ní stavby, průmyslové haly, rekreních zařízení až po
velká vodní díla, která si obbil.
Vrámci jihočeské divize 6 se specializujete na vod
la. Na kterých jste pracoval?
Ano, snažil jsem se od pozemch staveb dostat také
kvodohospodářským. Ato hlavně kcelé splavnosti Vltavy
vrámci jihočesho regionu anyní imimo něj. Splavnost
zala projekty vroce 2007 aprobíhá doposud. Během
chto let se nám podařilo postavit plavební komoru (PK)
České Vrbné, zmodernizovat jez vČeském Vrbném, dále
vybudovat PK Hluboká nad Vltavou, sportovní přístav
Hluboká nad Vl., několik přístavišť vtrase České Bujo-
vice – Týn nad Vl., prohloubit říční dno na projektem po-
žadovanou úroveň atd. Investice za tato léta sčítají několik
miliard korun. Mimo region jsme vroce 2019 zajili úpra-
vu ohlaví PK Hořín anyní aktlně zahajujeme projekt na
úpravě velké plavební komory na hněvkovické přehra.
Aktlně se často hovoří o prach v Hoříně. Můžete
nastínit tento projekt?
Tamní velká plavební komora je asi jeden znejnáročněj-
ších projek, které jsem doposud měl mnost realizo-
vat. Jde ornou rekonstrukci se znou parametrů
vodní cesty. Vše se rekonstruuje pro mnost plavby
rozměrněích plavidel. Vodní dílo zroku 1905 obsahuje
dvě plavební komory, není betono, ale je celé vyzdě
zkamene. Jde onárodní technickou památku aje potřeba
kní přistupovat snáležitou odbornou péčí.
Je pro vás tato stavba ještě něčím výjimečná?
Bezpochyby jde o technickou improvizaci na každém
kroku a na tomto projektu jsou zúrená léta praxe
azkušeností. Nejčastěji se potýkáme se změnami oproti
edpokladům vprojektové dokumentaci. Vodní dílo pro-
šlo od roku 1905 několika stavebními zásahy avšechny je
samozřejmě nelze varchivech dohledat. Stím se realiz-
ní tým musí popasovat. Není to stejné jako stat novou
plavební komoru nebo jez.
Jaké práce na PK Hořín probíhají?
Dne 20. dubna to bylo osazení dolních vrat (více ve fo-
toreportáži na str. 4, pozn. red.), dolního ohlaví na velké
plavební komoře a koncem měsíce osazení zdvižho
mostu pomocí nejtšího mobilho jábu v České re-
publice LR 1750. Ocelová konstrukce mostu totiž váží
90 tun. Konstrukci mume dále dostrojit, obetonovat
aznovu obložit původním kamenem tak, aby byl zachován
vodní vzhled. Celé to pak bude o hmotnosti 400 tun
ao zdvih se budou starat čti hydraulické válce. Dou-
me, že projektanti mají výpočty správně a e bude
bezchybně pracovat.
Když se vrátíme do minulosti, která stavba se vám nej-
ce vryla do paměti?
Asi nejsilnější vzponky vsouvislosti svýstavbou vod-
ch děl mám na povodně v roce 2013, kdy probíhala
výstavba Sportovho přístavu v Hluboké nad Vltavou.
Nespal jsem 35 hodin, prostor stavby se nám oproti
edpokladům nezatopil ze strany řeky, ale od náhonu
ke vzdálené MVE. Stím bohužel uvažováno nebylo. Ve tři
ráno jsme plavali ktechnice, vyprošťovali pásové bagry,
autojeřáby, pásové vrtačky, kompresory a jiná zařízení.
e se bohužel ze stavební jámy dostat nepodařilo ado-
šlo také na úniky provozch kapalin. Moc nám vté do
pomohli kluci zhassho sboru.
Co pnujete do budoucna?
Již více než 10 let se zam osplavnění Labe uDěčína,
a když pominu rekonstrukce vodních děl Orlík a Slapy,
„Děčín“ je projekt, kterého bych se chtěl účastnit. Dou-
m, že ktomu dojde, než půjdu do důchodu.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
Projekty strojně-technického oddělení BeMo
Ve společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) aktivně pra-
cuje strojně-technické oddělení (MTA), které se kro
výrobho a strojního zařízení zabývá ve velké míře
iúkoly zoblasti podnikových tendrů apřípravnými pra-
cemi na staventi. Představujeme aktlní projekty.
Přívodní štola pro elektrárnu vArgenbachu, Vorarlberg
(Rakousko):
edmětem zakázky je 2100 m dlouhý tunel s malým
profilem necelých 30 m² astoum 4,2 %, což je výzva
pro optilní volbu razicích strojů. Projekt (foto č. 1)
se nachází přibližně v polovině realizační doby, 1100 m
z 2100 m je již dokončeno. Na základě maho přezu
tunelu našel uplatnění speciální stroj Schaeff ITC312
ato kzišťování profilu anaklání rubaniny, čímž bylo
umožno urychlit cyklus ražeb. Kzajištění bezpnosti
zaměstnanců v ípadě požáru slouží únikové komory
zhotovené společností BeMo.
Tunel na obchvatu Bertoldshofenu (Německo):
Tato zakázka, která prohá vrámci projektu Obchvat B72
Bertoldshofenu a Marktoberdorfu v bavorském okresu
Ostallgäu, představuje mnoho náročch operací. Tunel
Bertoldshofen má celkovou délku přiblně 600 m, ztoho
cca 540 m je ražených novou rakouskou tunelovací me-
todou (NRTM). Vjižní části musely být překonány krajně
obžné geologické podmínky, takže soástí projektu je
ijišní pomocí stěny zvrtach pilot.
Razicí práce vhlavním tunelu byly ukončeny avsou-
časnosti probíhá sestavování bednění pro zhotovení dna
tunelu avozu pro montáž výztuže (foto č. 2) arovněž za-
nedlouho dojde kmontáži bedniho vozu (foto č. 3) pro
realizaci definitivní obezdívky horní klenby tunelu.
Kramertunnel, Garmisch-Partenkirchen (Německo):
Ražby na hlavm tunelu Sever apropojky FQ6 Jih byly
již zajeny, poté bude následovat zahájení ražby hlavho
tunelu Jih. Všechny razicí práce jsou proděny pomocí
metody NRTM. Odlení stroj-technické se zabý
ípravou pro zhotovení 80 m hluboké větrací šachty.
Práce na jejím vyhloubení budou zajeny vpozdním lé
2020. Zdař Bůh!
Rainer Antretter, Robert Dostál
3
2
1
2
3
4
5
6
Metrostav_07_2020.indd 2Metrostav_07_2020.indd 2 29.04.20 12:5629.04.20 12:56
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (423 ms)

Rendering Strana 3 (102211): (0/1) (416 ms)

Rendering Strana 2 (102210): (0/1) (461 ms)

Rendering Strana 1 (102209): (0/1) (462 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2866/vth118371-1.jpg (3x)

 i2866/vth118372-1.jpg (3x)

 i2866/bg102210.svg

 i2866/vth118373-1.jpg (3x)

 i2866/vth118374-1.jpg