Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 4
Modernizace velké plavební komory vHoříně uMělníka vrcholí
Jihočeský tým divize 6 už nějaký čas pracuje na úpravách velké plavební komory Hín (foto č. 1), kde je cílem
rozšíření průjezdného profilu vodního díla z11 na 12 m ahlavně zvýšení podjezdné výšky památkově chráněho
mostu přes dolní ohlaví zdymadla otéř pět metrů pomocí nové posuvně-zdvihací konstrukce. Vpondělí 20.dubna
tu prohla důležitá operace, která spočívala vosazení dolch vrat za pomoci autojeřábu ustěho na plavidle
(foto č. 2). „Vrata jsou dělena na vrátni – levou apravou – ajsou nyní vzpěrná oproti původm opěrným (foto č.3
a4). Každá vráteň má rozry 12 x 6m aváží přibližně 30 tun. Montáž probíhala zplavidla František za pomoci
autojábu umístěho rovněž na plavidle. Přítomností potápěčů (foto č. 5) při osazení vrátní byla zajištěna správná
poloha na dolm ložisku. Vrata se podilo osadit bez větších komplikací,“ popisuje vedoucí projektu Jan Prokeš.
Vpnu je dále úplné vypuštění plavební komory adostrojení vrat do filní podoby. Suché zkoušky vrat by měly
zít na přelomu ktna ačervna 2020, kprovizornímu zprovoznění plavební komory na tři měsíce by mělo dot
kolem poloviny června. Stavba umožní vyšším lodím doplout od soutoku Vltavy aLabe až do Prahy avlokalitě
uMělníka překonat rozl hladin až 8,5 m. Zhotovitelem modernizace je naše společnost ainvestorem Ředitelství
vodních cest. Investice dosahuje 360 milionů Kč, celá modernizace 10 km dlouho plavebního kanálu Vrany
Hořín vyjde asi na dvě miliardy Kč. Projekt je spolufinancován Státním fondem dopravní infrastruktury aEU, prv
vyšší lodě by po něm mohly proplout příští rok na jaře.
red, foto Petr Adámek
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
U výzkumu zelených
střech
Odborci z Univerzitho centra energeticky efektiv-
ních budov ČVUT (UCEEB) ve spolupráci snaší společ-
ností dokončili třetí rok pětiletého výzkumného pro-
jektu. Jeho hlavním cílem je nalézt optimální skladbu
souvrství extenzivních vegetačních střech, které mo-
hou významně přispět k zadržování vody ve městech
a energeticky úspormu ochlazování budov a jejich
okolí během horkých letních d.
m Laborate hydrometeorologie & hydropedo-
logie provádí testování na celkem 24 zkušebch plo-
chách vybudovach na seše budovy ČVUT UCEEB
vBtěhradu. Pro výzkum byly vybrány rostliny maxil-
ně přizpůsobené extrémním podmínkám, tedy především
nedostatku vody aživotu vmělkém nživném substrátu.
Odborníci UCEEB během roku průběžně monitorovali
rozvoj vegetace na plochách a prováli jejich údržbu
(např. hnojení, odstraňoní plevelů atd.). Dále se pravi-
delně sbírala data změřicích zařízení aodebíraly vzorky
substrátů, aby bylo možné v laboratoři stanovit jejich
charakteristiky. Zjištěné údaje budou předány odbor-
m Metrostavu jako zadavateli projektu abudou vyity
i realizaci souvrství extenzivní zeleně (zelech střech)
na projektech naší společnosti, ato včetně dopore
následné péče objednateli.
red– svyužitím tiskové zprávy UCEEB
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřený šéfredaktor David Kalců, DiS / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019245; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 7/2020 vyšlo 4. 5. 2020 (8/2020 vyjde 20. 5. 2020) / Složení redakční rady Ing.Vojtěch Kostiha, MBA (předseda), David Kalců, DiS (místopředseda), Ing. Roman Čech, Ing.Kateřina Hainzová, MBA, Mgr. Jana Kořínková, MBA,
Ing.JitkaNeklanová, Ing.Petr Půta, Ing.Renáta Zavřelová a Ing.Michal Zelenka / Neozne materiályipravil David Kalců, DiS, foto archiv Metrostavu / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja,
tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
25 let sTBG Metrostav
Naše dceřiná společnost, jež se zabývá výrobou ado-
pravou betonu, letos slaví 25 let od sho založení.
Za tuto dobu vyrobila a dodala betony pro všechny
současné významné stavby v našem hlavm městě
a zasadila se o zlepšení úrovně stavitelství v České
republice. Vsoučasné době má čtyři provozovny: Ro-
hanský ostrov (foto), Libeň, Radlice aPísnice.
TBG Metrostav byl zalen roku 1995. Ovšem samotná
historie společnosti sahá ještě mnohem dále. Jejím cen-
trálním provozem je betonárna na Rohanském ostrově,
která existuje už od roku 1967, kdy byla postavena, aby zá-
sobovala betonem výstavbu pražsho metra. Zajímavostí
je, že již vté době fungoval ubetorny přístav abetor-
na byla velkou měrou zásobona lodní dopravou, jako je
tomu doposud. Tehdy byla betonárna součástí podniku
Vodních staveb a pozji Metrostavu, který roku 1995
prodal 50% podíl betonárny skupině HeidelbergCement
(Českomoravský beton), ak1. září 1995 vznikla spol-
nost TBG Metrostav. Vtomto roce měla společnost vedle
rohanské provozovny ještě provoz na Zličíně.
Společnost TBG Metrostav byla a je jednkou na
pražsm trhu. Od samého začátku si vedení spolnosti
zakládá na kvalitě, poradenství a vývoji nových smě.
Proto s rozšířením nabídky produktů čerstvých ssí
osádrové pory amaltové směsi vznikla 1. října 1999
dciná společnost TBG Pražské malty. Zkušený tým
technologů neustále pracuje na vývoji inovativch beto-
nů. Podrobnosti otěchto technologch idalší zajímavosti
zhistorie společnosti přineseme v průběhu roku.
Ing.Kristýna Vinklerová,
foto archiv TBG Metrostav
Naše pomoc nekončí!
Již v předchozích vydáních našich firemních novin
jsme informovali opomoci, která spívala vposkyt-
nutí stavebch buk jako zázemí pro zdravotníky.
Počet kontejnerů se rozrostl: ornům veřejné správy
jich Metrostav zapůjčil sedmct.
Mobilní stavební bky lze využít nejen vnemocnich
pro zřízení externích odběrových míst, ale také pro nouzo-
vá pracoviště složek integrovaného záchranného systému
či pro výdejní místa zdravotnické pomoci, potravin azá-
kladních hygienických potřeb.
Například liberecký tým, který pod vedením Ing.Ond-
řeje Matouška rekonstruuje pavilon psychiatrie vKrajské
nemocnici Liberec, poskytl jednu ze stavebch buněk
jako zázemí pro zdravotníky, kteří mají na starosti vstup-
ní kontrolu pacientů. Daí kontejnery ke stejmu účelu
zapůjčil Metrostav do nemocnic vJablonci nad Nisou, ve
Strakonicích, vČeských Budějovicích avChebu. Několik
jich putovalo ina hraniční přechody, konkrétně do Pomezí
nad Ohří, do Vojtanova a sedm kontejnerů je umístěno
na hranch přechodech s Polskem. Jeden kontejner
byl vleněn pro poeby Azylového domu do dočasného
stanového kempu vPraze vTroji.
Peněžitý dar na vývoj respirátoru
Vzhledem k ohrožení obyvatelstva virovou pandemií
jsme neváhali arozhodli se pomoci tak, jak většina jed-
notlivců ani firem pomoci neže,“ komentuje aktivitu
prezident Skupiny Metrostav pan Ing. František Kočí.
Jsem rád, že se naše nadka setkala skladnou odezvou
aže se vzhledem kúspěšnosti konceptu objevují další po-
žadavky,“ dodává. Zapůjčení mobilních stavebních buněk
provádí Metrostav samozřejmě bezplatně.
Tím ale naše pomoc nekončí. Společnost Metrostav
poskytla peněžitý dar Českému institutu informatiky, ro-
botiky akybernetiky ČVUT Praha ve výši 100000 Kč na
vývoj respirátoru CIIRC RP 95 vrámci vývoje prostředků
proti šíření covidu-19. Dále Metrostav bezplatně poskytl
osobní ochranné pomůcky (30 ks ochranch brýlí) pro
Krajský úřad Středočeského kraje.
Ing.Vojtěch Kostiha
Návrat do Norska
Jako vládní delegace si musela připadat skupina
20 stavbařů Metrostavu, která dobrovolně přijala ob-
žný úkol vrátit se do Norska adokončit tam význam-
nou zakázku pro investora Trondelag fylkeskommune.
Staveniště uÅstfjordu vrámci projektu Fv. 714 Lakse-
veien, kde naše spolnost buduje dva silniční tunely
ajeden most přes fjord, museli naši lidé totiž na začát-
ku března opustit kvůli pandemii koronaviru.
Zvláštní tým (foto) nastoupil 15. dubna na Terminá-
lu 3 Letiště Václava Havla vPraze do soukromého leta-
dla do Trondheimu. Soástí mimořádné cesty byl díky
operativnímu jednání súřady ijeden dobrý skutek navíc.
Volná místa vletadle totiž Metrostav nabídl česmu vel-
vyslanectví vNorsku inorsmu velvyslanectví vČeské
republice, a společně se stavbaři tak nakonec odletěl
takéčeský velvyslanec Jaroslav Knot ačtyři repatriova
norští studenti. Ti všichni by se do Norska za stávající
situace dostávali jen velmi obtížně.
Velmi oceňuji pomocnou ruku Metrostavu v chto
žkých časech. Přátelské gesto Metrostavu odráží vztahy
mezi Norskem aČeskou republikou – jsme partni aspo-
jenci, ktí se na sebe mohou vpřípadě potřeby vzájemně
spolehnout,“ okomentoval počin Metrostavu Robert Kvile,
norský velvyslanec vČR.
Přísný režim na stavbě
Po příletu do Trondheimu museli stavbaři napřed do ka-
rantény. Poté se budou pohybovat po odleném stave-
ništi, aby nepřišli do kontaktu sostatními pracovníky. To
by mělo jít snadno, protože zatímco Metrostav dokouje
pouze most, jeho partner ve sdružení Bertelsen & Garpe-
stad bude pracovat převážně vtunelech.
„Oproti normální situaci sice budeme na místě vmen-
ším počtu, ale itak bychom měli dokončit stavbu vsoula-
du spůvodním harmonogramem. Těsně před opuštěním
stavby jsme stihli betonáž mostovky adostali jsme se do
edstihu. Betonáž římsy a další zbývací dokončovací
práce nám zaberou zhruba tři měce. Nový úsek silnice
by měl být oteen letos na podzim,“ říká vedoucí projektu
Ing.Robert Br, Ph.D.,zMetrostavu. Adodá: „Vzhle-
dem k technické nárnosti projektu jsme tušili, že nás
čeká něco, co jsme jtě nezažili. Ale že to bude nakonec až
takto dobrodruž, to si nikdo znás nedokázal představit.“
Ing.Vojtěch Kostiha, foto archiv Metrostavu
1
2 3
4 5
6
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Metrostav_07_2020.indd 4Metrostav_07_2020.indd 4 29.04.20 12:5729.04.20 12:57

 

Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (372 ms)

Rendering Strana 4 (102212): (0/1) (407 ms)

Rendering Strana 3 (102211): (0/1) (406 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2866/vth118373-1.jpg

 i2866/vth118374-1.jpg

 i2866/bg102212.svg

 i2866/vth118371-1.jpg

 i2866/vth118372-1.jpg